Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Tenenkrommende of domme uitspraken van ouders

<<

ChiQ

Bericht 06 Jun 2015 09:49

Re: Tenenkrommende of domme uitspraken van ouders

Normaal gesproken blijft het ding ook thuis, mag hij mee in de tuin of even t kleine stukje naar de speeltuin, maar ik moest voor mijn moeder zorgen en mijn asokind moest mee, ik heb zijn motor meegenomen in de auto gewoon naast hem op de achterbank zodat hij in ieder geval gek kon doen in de tuin van mijn ouders en ik zo mijn handen vrij had en toen we immodium moesten gaan kopen en nog wat andere kleine dingetjes en Julian de auto uit moest moest en zou zijn motortje mee. Ik had ook wat haast dus ik dacht ah neem het ding maar mee, anders mag ik een wild spartelend kind meezeulen die helemaal over de zeik is.

Zoals ik al meermaals heb gezegd Miley, ik heb sorry tegen de man gezegd. Ik dacht ook die man is ook vast geschrokken, en toen kregen we dat te horen. Terwijl hij fietst waar t niet mág, dus beide fout zou je kunnen zeggen maar waar ik me excuseer voor mijn kind krijgen we zijn triade te horen. Hij mocht best zeggen: hou toch je kind bij je ofzo, dat snap ik echt wel maar kom op, dit was heel overtrokken.
<<

Anoniem107

Bericht 06 Jun 2015 09:50

Re: Tenenkrommende of domme uitspraken van ouders

Miley schreef:In de tuin, of woonerf?
Niet in een drukke stad nee. Dat vind ik net zo gevaarlijk als fietsers.

Op de stoep mag je in principe ook niet fietsen natuurlijk. Ik heb het even over het zwart-wit denken wat je nu doet, als die man daar niet mag fietsen, dan... Ja, zo ken ik er nog wel een paar.

Maargoed, ik geloof ook helemaal niet dat Chiq in eerste instantie probeerde aan te geven dat J, daar wél op z'n motortje zou mogen rijden. Volgens mij vertelde ze meer over de aanvaring met die man, dat hij hen bijna aanvloog, de politie tussenbeide komt en hij daarna nóg een keer het lef heeft op hen af te fietsen. Ik bedoel, dan kunnen Chiq en J. nog zo fout zitten misschien, maar dan is die man op zich ook wel een behoorlijk gefrustreerd standje.
<<

ChiQ

Bericht 06 Jun 2015 09:51

Re: Tenenkrommende of domme uitspraken van ouders

Lejow schreef:Ze bedoelt toch gewoon zo'n loopfiets ding in de vorm van een motor?
Of echt zon gemotoriseerd ding?



Nee joh! Zo'n klein zwart oranje ding die bij de bart smit voor paar tientjes staat!
<<

Anoniem140

Bericht 06 Jun 2015 09:57

Re: Tenenkrommende of domme uitspraken van ouders

ChiQ schreef:Normaal gesproken blijft het ding ook thuis, mag hij mee in de tuin of even t kleine stukje naar de speeltuin, maar ik moest voor mijn moeder zorgen en mijn asokind moest mee, ik heb zijn motor meegenomen in de auto gewoon naast hem op de achterbank zodat hij in ieder geval gek kon doen in de tuin van mijn ouders en ik zo mijn handen vrij had en toen we immodium moesten gaan kopen en nog wat andere kleine dingetjes en Julian de auto uit moest moest en zou zijn motortje mee. Ik had ook wat haast dus ik dacht ah neem het ding maar mee, anders mag ik een wild spartelend kind meezeulen die helemaal over de zeik is.

Zoals ik al meermaals heb gezegd Miley, ik heb sorry tegen de man gezegd. Ik dacht ook die man is ook vast geschrokken, en toen kregen we dat te horen. Terwijl hij fietst waar t niet mág, dus beide fout zou je kunnen zeggen maar waar ik me excuseer voor mijn kind krijgen we zijn triade te horen. Hij mocht best zeggen: hou toch je kind bij je ofzo, dat snap ik echt wel maar kom op, dit was heel overtrokken.


Ik begrijp wat je bedoelt en daar heb je ook gelijk in. Die man had niet zo hoeven schelden inderdaad.
<<

Anoniem126

Bericht 06 Jun 2015 11:38

Re: Tenenkrommende of domme uitspraken van ouders

*
Laatst gewijzigd door Anoniem126 op 30 Sep 2015 00:51, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Shy

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1232

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:29

Bericht 06 Jun 2015 12:26

Re: Tenenkrommende of domme uitspraken van ouders

May schreef:Ik heb zelf gelukkig geen soortgelijke opmerkingen gekregen maar mijn ouders hebben de opmerking mmeerdere malen gekregen. Ze zijn een paar weken terug voor de tweede keer opa en oma geworden. Hun eerste kleinkind is geadopteerd, de tweede niet. Ze hebben echt meerdere keren te horen gekregen oh wat leuk nu zijn jullie echt opa en oma....

Nouja dus dat geadopteerde kindje telt niet mee? er wordt echt niet nagedacht door mensen met wat ze zeggen :palm:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem181

Bericht 06 Jun 2015 14:26

Re: Tenenkrommende of domme uitspraken van ouders

Miley schreef:Ik denk zo'n loop motortje.
Tja misschien ben ik dan raar maar ik vind dat echt niets voor in de stad. Hier in het centrum is het altijd ontzettend druk, je kunt nog niet eens fatsoenlijk doorlopen laat staan dat je met zo'n motortje kunt racen. Die man mag niet fietsen, ben ik het helemaal mee eens, maar ik zie dan niet waarom zo'n loop motortje wel mag.


Sowieso gelden voor kinderen onder de 9 jaar andere regels. Mijn dochter fietst ook af en toe op het voetpad als ik de weg waar ze anders op moet fietsen te gevaarlijk vind. Ik vind je wel een beetje zeuren hoor, het gaat verdorie over een kind van 2 jaar die op zijn loopfiets-in-de-vorm-van-een-motor zit.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 06 Jun 2015 14:38

Re: Tenenkrommende of domme uitspraken van ouders

Een fiets voor een volwassene en een loopmotortje voor een peuter zijn totaal niet met elkaar te vergelijken. De regels die voor die man gelden ("niet fietsen") zijn dan dus ook niet van toepassing op de peuter met het loopmotortje. Of het handig is, is een tweede, maar het is niet dat je niet met zo'n ding mág lopen daar.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Janne

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1330

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:08

Bericht 06 Jun 2015 15:31

Re: Tenenkrommende of domme uitspraken van ouders

Alex schreef:
Miley schreef:Ik denk zo'n loop motortje.
Tja misschien ben ik dan raar maar ik vind dat echt niets voor in de stad. Hier in het centrum is het altijd ontzettend druk, je kunt nog niet eens fatsoenlijk doorlopen laat staan dat je met zo'n motortje kunt racen. Die man mag niet fietsen, ben ik het helemaal mee eens, maar ik zie dan niet waarom zo'n loop motortje wel mag.


Sowieso gelden voor kinderen onder de 9 jaar andere regels. Mijn dochter fietst ook af en toe op het voetpad als ik de weg waar ze anders op moet fietsen te gevaarlijk vind. Ik vind je wel een beetje zeuren hoor, het gaat verdorie over een kind van 2 jaar die op zijn loopfiets-in-de-vorm-van-een-motor zit.


Precies wat ik wilde zeggen. En dan erbij, Chiq je hoeft je helemaal niet te verantwoorden, waarom je de keus hebt gemaakt om hem op dat motortje mee te nemen. Daar had jij je redenen voor of niet. Totaal niet boeiend.
In een drukke winkelstraat, sowieso overal waar ook kleine kinderen kunnen zijn, dien je als volwassene even ietsje beter op te letten. Kinderen zijn zo ontzettend snel, voor je het weet heb je een kind voor je fiets. Kleine moeite, maar mensen vergeten vaak dat ze zelf ook klein zijn geweest.

En die opmerking tegen dat kindje op het station Atelier Madame! Wat een gek! :wtf:
<<

Anoniem123

Bericht 06 Jun 2015 17:31

Re: Tenenkrommende of domme uitspraken van ouders

Lejow schreef:
ChiQ schreef:Sarahkey, dus wacht even: hij fietst waar je niét mag fietsen, mijn peuter van twee slingert, ik zeg sorry tegen die man omdat ik snáp dat hij misschien ook schrikt, daarna doet hij zo tegen ons. Sorry maar dan heeft die man geen gelijk mevrouw. Hij fietst ook waar je niet kunt fietsen. Normaal kan Julian gillen wat hij wil maar zijn motortje was in de auto en ik moest met spoed immodium voor mijn moeder halen, die had afschuwelijke diarree van haar chemo, komt er van boven en onder uit dus ik had geen tijd en zin om te kibbelen met julian over zijn motor.

Ps: nu was Julian met zijn motortje maar het komt ook wel eens voor dat hij in de binnenstad mensen ook wel eens ineens voor de voeten loopt, dan wil hij ineens in dat richeltje lopen. Stel die man was aan komen fietsen en julian schiet net oo dat moment weer richting het richeltje dan was t even goed mis gegaan. Je mág daar niet fietsen, daar gaat 't al mis en dat daarna die gek ons bijna lopend omver wilde rijden ja nee dat kan jij niet goed praten.


Ik geef je groot gelijk hoor Chiq. Ik vind je belerende toontje alleen echt niet nodig.


Gebeurt vaker, jammer
<<

Steep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:52

Woonplaats: Arnhem

Bericht 06 Jun 2015 21:35

Re: Tenenkrommende of domme uitspraken van ouders

Wauw en verder reageer je niet met inhoudelijk?
Ruben: 22-07-2011
Mirthe: 25-12-2013
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10385

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 06 Jun 2015 22:09

Re: Tenenkrommende of domme uitspraken van ouders

'Wij geven een vrije opvoeding' op de vraag van een meneer na mij aan de kassa aan een moeder daarna. Haar kind stond steeds met een wagentje tegen meneer zn hielen te duwen. Meneer vroeg of hij ermee op wilde houden.

En die van dat station... Wow wat erg.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Pinkel

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1555

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:25

Bericht 07 Jun 2015 14:53

Re: Tenenkrommende of domme uitspraken van ouders

SarahKey schreef:
Lejow schreef:
ChiQ schreef:Sarahkey, dus wacht even: hij fietst waar je niét mag fietsen, mijn peuter van twee slingert, ik zeg sorry tegen die man omdat ik snáp dat hij misschien ook schrikt, daarna doet hij zo tegen ons. Sorry maar dan heeft die man geen gelijk mevrouw. Hij fietst ook waar je niet kunt fietsen. Normaal kan Julian gillen wat hij wil maar zijn motortje was in de auto en ik moest met spoed immodium voor mijn moeder halen, die had afschuwelijke diarree van haar chemo, komt er van boven en onder uit dus ik had geen tijd en zin om te kibbelen met julian over zijn motor.

Ps: nu was Julian met zijn motortje maar het komt ook wel eens voor dat hij in de binnenstad mensen ook wel eens ineens voor de voeten loopt, dan wil hij ineens in dat richeltje lopen. Stel die man was aan komen fietsen en julian schiet net oo dat moment weer richting het richeltje dan was t even goed mis gegaan. Je mág daar niet fietsen, daar gaat 't al mis en dat daarna die gek ons bijna lopend omver wilde rijden ja nee dat kan jij niet goed praten.


Ik geef je groot gelijk hoor Chiq. Ik vind je belerende toontje alleen echt niet nodig.


Gebeurt vaker, jammer



Allereerst een hele dikke :hug: , want die kan je volgens mij wel heel goed gebruiken momenteel!
Maar SarahKey bedoelde het toch gewoon goed? Ze herkent het van haar eigen kind die door de winkelstraat zou scheuren, vandaar dat haar zoontje hem niet meekrijgt. En ik kan je vertellen, hij scheurt echt op dat fietsje!
Misschien pak je het allemaal wat te zwaar op (niet van die man trouwens hoor, wat een hork!) en je reactie is ook heel gebruikelijk in jouw situatie! Je bent een geweldige dochter voor je moeder wat je allemaal voor haar doet. Zo als jij nu zit, zat ik 13 jaar geleden ook. Door het lezen van jouw posts denk ik hier nu veel meer aan terug. Ik weet dus wel hoe jij je nu moet voelen. Mocht je erover willen praten, mag je me altijd een PM sturen. Sterkte meisje!!
Afbeelding

Afbeelding
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers