Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Baby wil over de tegels tijgeren in de tuin.

<<

Anoniem111

Bericht 30 Mei 2015 14:03

In de tuin zitten met kruipend kind

Het mooie weer komt eraan en ik begin me ineens af te vragen hoe we fatsoenlijk in de tuin kunnen zitten met L. erbij. Ze kruipt, trekt zich overal aan op en stopt alles in haar mond. Ons terras bestaat uit grote, grove tegels en er liggen meestal veel blaadjes, takjes, steentjes en andere dingen. Een kleed neerleggen kan, maar daar kruipt ze binnen twee seconde vanaf. We hebben ook een grasveld, maar dat is meer onkruid dan gras en het krioelt er van de mieren. En om L. nou standaard in de kinderstoel te zetten als we buiten zijn, vind ik ook zo wat. Wie heeft er tips?
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4358

Geregistreerd: 22 Feb 2015 14:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 30 Mei 2015 14:17

Re: In de tuin zitten met kruipend kind

Een/de box buiten neerzetten? En ik zag bij iemand een opblaasbaar speelhuisachtig iets, daar kon het kindje ook niet uit volgens mij.
<<

mardie

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 442

Geregistreerd: 10 Sep 2013 19:56

Bericht 30 Mei 2015 14:20

Re: In de tuin zitten met kruipend kind

Campingbedje?
April 2012 -juni 2014-september 2016
<<

Anoniem166

Bericht 30 Mei 2015 14:20

Re: In de tuin zitten met kruipend kind

Ik zou het terras gewoon goed (en regelmatig) vegen en het daarbij laten. Dan stopt ze misschien een keer een blaadje in haar mond of wat zand, maar ze zal toch leren dat dat niet kan. De meeste kinderen hebben dat gauw genoeg door. De eerste keren zul je dus wat meer moeten opletten.
<<

ChiQ

Bericht 30 Mei 2015 15:39

Re: In de tuin zitten met kruipend kind

Ik liet hem gewoon kruipen in de tuin, en toen had ik zo'n loopkarretje gekocht. De meningen zijn verdeeld maar zijn knietjes bleven heel. En op t kunstgras lagen we lekker te spelen. Ik had een badje gevuld, en wat eendjes erin, prachtig vond hij dat. Maar hij ging elke keer mee naar binnen als ik naar het toilet moest of wat drinken pakte.
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3278

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:10

Bericht 30 Mei 2015 17:33

Re: In de tuin zitten met kruipend kind

Je kan een opblaasbaar zwembad neerzetten als box.
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:10

Bericht 30 Mei 2015 19:21

Re: In de tuin zitten met kruipend kind

Ik had vorig jaar (toen liep ze ook nog niet) ook alleen tegels (en stukje tuin met kiezels). Aan de achterkant was een overkapping en daar lag wat rommel. Ik heb dochter gewoon laten kruipen. Ze heeft nooit veel in haar mond gestopt. Ja wel eens ooit, maar niet constant. En verder was t dat jaar zonde van de broekjes/leggings. Meestal had ze dan ook oudere kleren aan. Ik vind een box wel een beetje zielig, lekker je kind op verkenning laten gaan. Op je tegels moet je helaas letten dat je iets vaker veegt.. En kun je t onkruid niet wat weghalen?
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

PiP

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1578

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:43

Bericht 30 Mei 2015 21:57

Re: In de tuin zitten met kruipend kind

Wij vegen de tuin regelmatig en lieten ze vaak gewoon kruipen. Uit gemak soms in het campingbedje.
December 2009
juli 2012
<<

Anoniem112

Bericht 31 Mei 2015 08:06

Re: In de tuin zitten met kruipend kind

Sanne schreef:Ik zou het terras gewoon goed (en regelmatig) vegen en het daarbij laten. Dan stopt ze misschien een keer een blaadje in haar mond of wat zand, maar ze zal toch leren dat dat niet kan. De meeste kinderen hebben dat gauw genoeg door. De eerste keren zul je dus wat meer moeten opletten.



Dit dus, het is heerlijk voor een kleintje om zo te kunnen ontdekken buiten.
<<

Anoniem111

Bericht 31 Mei 2015 08:09

Re: In de tuin zitten met kruipend kind

Bedankt voor de reacties.

Box of bedje is geen optie, dan gaat ze gewoon brullen omdat ze lekker wil kruipen en doen.

Ik denk dat ik inderdaad maar gewoon wat vaker ga vegen en dan een beetje meer opletten. Ben alleen benieuwd of het kruipen over die tegels haar geen zeer doet, maar dat merken we natuurlijk snel genoeg.
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8837

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:17

Bericht 31 Mei 2015 08:52

Re: In de tuin zitten met kruipend kind

Gewoon lekker haar gang laten gaan. Mijn dochter stopte niet zo snel wat in haar mond.
En of kruipen pijn doet op de stenen....mijn dochter kroop dan vaak met een knie op de grond en haar andere been probeerde ze haar voet op de grond te zetten. Zag er heel grappig uit!
2012
2016
2020

Instagram
<<

bosjesvrouw

Major Yipyapper

Berichten: 5016

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:03

Woonplaats: Friesland

Bericht 31 Mei 2015 10:29

Re: In de tuin zitten met kruipend kind

Dan zit er denk ik niks anders op pitufo dan haar gewoon te laten kruipen. Neefje stak vaak modder in zijn mond en ook een keer een slak :smile:
2014 2016
<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:55

Bericht 31 Mei 2015 10:53

Re: In de tuin zitten met kruipend kind

Ik vind het idee van een opblaasbaar groot zwembad ook wel een goede. Een kleed en wat speelgoed in leggen en ze zal zich vast vermaken. Tussendoor samen even erbuiten een kijkje nemen, dan weer even zelf laten spelen in de 'box'.
<<

Steep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:52

Woonplaats: Arnhem

Bericht 31 Mei 2015 12:17

Re: In de tuin zitten met kruipend kind

Je kunt gewoon knie beschermers kopen he. Niet heel mooi, scheelt je wel in de kosten van nieuwe broekjes of kapotte knieën.
Ruben: 22-07-2011
Mirthe: 25-12-2013
<<

Ilovethe90s

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3154

Geregistreerd: 03 Sep 2013 21:14

Bericht 31 Mei 2015 21:09

Re: In de tuin zitten met kruipend kind

Een tijdje terug toen het warm was heb ik mijn dochter in het campingbedje buiten laten spelen, daarna een keer in de kinderstoel in de tuin gezet. Is hier de schuifpui open doen en stoel 1 meter verplaatsen en hij staat buiten. Lekker laten kliederen met wat speelgoed en een flesje water.

Vorig weekend hebben we lekker samen op het kunstgras gelegen/gezeten, toch wel handig om te hebben. Daarnaast heb ik de tuin een keer goed geveegd en dan ligt er weinig meer op de grond wat de mond in kan. Ben ook heel benieuwd hoe het komende zomer gaat.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 31 Mei 2015 21:17

Re: In de tuin zitten met kruipend kind

Er zijn ook van die fleecedekens met aan één kant een waterdichte stof. Of van die matten van Nijntje met een opstaande rand. Daar kun je wat speelgoed op leggen. Of inderdaad zo'n loopkarretje. Of ander buitenspeelgoed, waardoor ze de takjes met rust laat.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Ilovethe90s

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3154

Geregistreerd: 03 Sep 2013 21:14

Bericht 31 Mei 2015 21:20

Re: In de tuin zitten met kruipend kind

Zoiets leek me trouwens ook heel handig: http://www.babypark.nl/taf-toys-kooky-p ... affiliate#

Afbeelding
<<

Anoniem120

Bericht 06 Jun 2015 09:24

Baby wil over de tegels tijgeren in de tuin.

Hoi hoi,

Wij hebben een heel groot stuk gras in de tuin aangelegd maar meneertje wil daar constant vanaf tijgeren en de hele plaats over tijgeren.
Ik hou dit elke keer tegen en leg hem terug op het gras omdat ik bang ben dat hij kapotte handjes, voetjes en knietjes krijgt.
Wij hebben over de hele plaats klinkers liggen.
Denken jullie dat dit gewoon kan met kleertjes aan die stuk mogen ? Het lijkt me zo zielig maar hij staat er op hij wil alles ontdekken :smile:

Hij gaat best ruw over de stenen heen.

Groetjes tuinstoel
<<

Anoniem107

Bericht 06 Jun 2015 09:35

Re: Baby wil over de tegels tijgeren in de tuin.

Op mijn werk doen we dit wel gewoon, desnoods met een extra broek nog over de broek heen die ze al aan hebben, als het weer dat toelaat. Met het hete weer van gisteren doen we dat uiteraard niet. Hij is gewoon op ontdekkingstocht :wink: en hij merkt zelf wel wat prettig is en wat niet. Ik denk dat ze, zo klein als ze zijn, daarin prima zelf hun grens kunnen ervaren.
<<

Swampy

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 361

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:36

Bericht 06 Jun 2015 09:52

Re: Baby wil over de tegels tijgeren in de tuin.

Ik zou het inderdaad ook laten gaan. Doet het zeer, stopt hij vanzelf.
Ze doen dat heus met beleid.
Mijn zoontje weigerde over gras te kruipen, vond hij eng. Haha!
Heerlijk juist, die ontdekkingstocht!
Grote man 31-08-2010
Klein prulleke 12-05-2014

Holagirl
<<

Anoniem120

Bericht 06 Jun 2015 09:57

Re: Baby wil over de tegels tijgeren in de tuin.

Maar mijn tuin is niet perfect schoon, ik heb echt wel onkruid, takjes, vieze beestjes, wat blaadjes, steentjes en heel veel mos. Dan ben ik uren bezig om mijn plaats perfect te houden kan dit geen kwaad dan?

En doen jullie dan lange kleertjes aan of gewoon ook korte broek en shirtjes ?

Ik zal hem straks eens zijn gang laten gaan :smile:
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:34

Bericht 06 Jun 2015 10:15

Re: Baby wil over de tegels tijgeren in de tuin.

Ik zou 'm lekker z'n gang laten gaan.
En het hoeft echt niet klinisch schoon te zijn. Beetje weerstand kweken kan geen kwaad.

Ik zou (als het niet super warm is) een lange broek aan doen. Heeft ie net iets meer bescherming.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Gijs.

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3164

Geregistreerd: 13 Apr 2014 09:04

Bericht 06 Jun 2015 12:36

Re: Baby wil over de tegels tijgeren in de tuin.

Ik zou een lange broek aan doen en lange mouwen. Mats tijgerde ook heel graag in de tuin en kreeg hele geïrriteerde onderarmen met korte mouwen.
Even gauw een bezem erdoorheen en ze kunnen echt niet zoveel kwaad :)
I made a wish and you came true
L. 22-01-2012 M. 16-05-2014
<<

Dolphinne

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2388

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:39

Bericht 06 Jun 2015 21:12

Re: Baby wil over de tegels tijgeren in de tuin.

Hier een dochter die niet meer kruipt, maar vooral loopt.
Wij hebben alleen niet echt een kindvriendelijke tuin helaas. Maar omdat we hier tijdelijk wonen gaan we niet verbouwen etc.
We hebben een stenen trappetje en een soort grote afstap.
Inmiddels staat op de plek van die kast een zandbak (grote tractorband)

Afbeelding


Ze krijgt hier wel een korte broek of rok aan, maar ze heeft nu allemaal schaafplekken en rode plekken op haar benen van de stenen. Ze gaat dan achterwaarts die afstap af.
Het lijkt haar geen pijn te doen, want ze speelt gewoon verder alsof ze niets voelt. Ik laat haar ook gewoon ontdekken.

Gisteren kwam ze aan met een slak in haar mond... :omg: en vandaag nam ze ineens een hele hap zand uit de zandbak en gaf daarna wat over. Extra weerstand zullen we maar zeggen :razz:

Ik zou ze dus gewoon laten ontdekken. Evt wel een spijkerbroeken aan bij het kruipen.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem315

Bericht 06 Jun 2015 21:58

Re: Baby wil over de tegels tijgeren in de tuin.

Die van mij heeft de knietjes ook al geschaafd gehad en momenteel ook weer. Niet door kruipen, maar door lopen en dus vallen.
Vorig jaar in de zomer had ik de loungeset zodanig tegen elkaar geschoven dat het een soort grote box was. Ook had ik boxkleden op de grond liggen, maar ze kroop toen nog niet zo ver.

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers