Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Je hebt van die dagen.... hoe los jij het op?

<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5101

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 06 Jun 2015 13:22

Je hebt van die dagen.... hoe los jij het op?

Ik heb wat moeizame dagen met mijn dochters... ze komen lastig tot spel, hebben constant mij nodig, echt om de minuut staat een van de twee wel weer naast me, Mama, Mama, Mama... ik word er knettergek van, mijn huis is een zooi omdat ik gewoon niet door kan werken. Ze luisteren ook erg slecht en een van de twee is heeeel brutaal.

Goed moeizame dagen, van die dagen dat je blij bent als ze in bed liggen!

Maar hoe maak je die dagen wat fijner voor jezelf? mijn geduld is halverwege de ochtend eigenlijk al op voor de rest van de dag :( Ik heb mijn verwachtingen al bij gesteld, bij huis hoeft ook niet spik en span te zijn maar nu is het echt to much, dus daar ben ik al wel mee begonnen met mijn verwachtingen bij te stellen. Maar ja dat niet luisteren, dat kan gewoon echt niet dus daar ben ik al gauw klaar met mijn geduld..
Ze zitten nu bij de Tv te eten, kan ik me even afsluiten van ze, en zij van mij :-)

Oppas regelen of afwisselen met partner is geen optie. Dus hoe kom jij die dagen door??
:heart: :heart: 2011
<<

Gijs.

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3165

Geregistreerd: 13 Apr 2014 10:04

Bericht 06 Jun 2015 13:29

Re: Je hebt van die dagen.... hoe los jij het op?

Ik laat hem even een spelletje doen op de laptop of netflixen op mijn telefoon, terwijl ik als een gek even een rondje schoonmaak doe.
En daarna de hort op. Buiten gaat het bij ons altijd beter. Dus naar het bos/kinderboerderij/speeltuin/tuincentrum
I made a wish and you came true
L. 22-01-2012 M. 16-05-2014
<<

Anoniem171

Bericht 06 Jun 2015 14:00

Re: Je hebt van die dagen.... hoe los jij het op?

Ja lekker er op uit, naar een strandje, bos, kinderboerderij, stukje fietsen, natuurspeeltuin, pluktuin of gezellig bij iemand langs.
<<

Anoniem123

Bericht 06 Jun 2015 15:25

Re: Je hebt van die dagen.... hoe los jij het op?

Ik ga er dan ook op uit, even uit huis. Als het echt vies prutweer is dan mag hij overdag ook wel eens tv kijken. Dat werkt dan ook wel goed. Maar lastig is het zeker. Is ook wel de leeftijd waar je meiden nu inzitten. Toe aan school.
<<

zonneschijn

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4886

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:28

Bericht 06 Jun 2015 15:35

Re: Je hebt van die dagen.... hoe los jij het op?

Vaak ga ik dan lekker naar buiten als het er weer voor is zodat hij zich even lekker kan uitleven. Ook met slechter weer ga ik dan alsnog vaak naar buiten, laarzen aan en een paraplu en dan doen we een rondje park.
Iets nieuws verzinnen qua knutselen/spelletje o.i.d. wil ook wel vaak helpen.
Trots op mijn stoere ventje!
<<

Marie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2587

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:32

Bericht 06 Jun 2015 16:51

Re: Je hebt van die dagen.... hoe los jij het op?

Ik lees mee, heel herkenbaar deze dagen (ik heb ze vaker niet dan wel). Geen tips.
2010: Jij hebt ons papa en mama gemaakt!
* * *
2013: Compleet gelukkig en gelukkig compleet!
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5101

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 06 Jun 2015 19:53

Re: Je hebt van die dagen.... hoe los jij het op?

Tja dat er op uit dat dan doen we eigenlijk best veel, zijn nooit hele dag thuis, maar ook buitenhuis gaat het niet echt lekker .Ik heb zo'n gevoel dat ze weer in een soort eenkennigheidsfase zitten, ze hangen zo aan mij, en de oudste van de twee zegt nu ook steeds dat ze niet wil dat ik ga werken en dat soort dingen.

Ik probeer ook wel gewoon dingen te negeren, om niet overal een strijd van te krijgen maar dat gaat gewoon niet bij alles, en dan nog hebben we dus heel vaak een conflict of moet ik ze weer corrigeren. En ik merk gewoon dat ik dat steeds minder vriendelijk aan het doen ben en dat wil ik niet.
:heart: :heart: 2011
<<

Anoniem171

Bericht 06 Jun 2015 19:59

Re: Je hebt van die dagen.... hoe los jij het op?

Hoe zit jij in jouw energie? Ik merk dat als ik zelf moe ben de kinderen dit ook 'oppikken' ofzo.

Mijn oudste twee kunnen elkaar ook enorm dwars zitten. Wat soms helpt is ze uit elkaar halen, één buiten spelen en de ander binnen. Of de één beneden en de ander boven.

Of soms wat nieuw speelgoed, zoals nu met mooi weer een waterpistooltje, insectenbakje. Ook met klei of Kinetic dans kunnen zij zich uren vermaken. Of brooddeeg maken.

Of anders gezellig samen bakken: taart, cakejes, kaasstengels, broodjes, worstenbroodjes.

Of lekker de één op iPad en de ander voor de tv.

En verder... Onthoud .... Het is een fase. Het is een fase. Het is een fase.
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5101

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 06 Jun 2015 20:07

Re: Je hebt van die dagen.... hoe los jij het op?

Nana, goede vraag, hoe ik in mijn energie zit. Eigenlijk best wel goed (tenminste dat idee heb ik) heb genoeg energie om weg te gaan met ze, dingen te ondernemen, maar ik merk gewoon dat ze zoveel van mij vragen, de hele tijd dat ge-mama daar heb ik het geduld niet voor, hoe dat komt weet ik niet.

Ik haal ze wel eens uit elkaar de een dat spelen de ander dat spelen, maar dat vinden ze dan weer niet gezellig en gaan ze heel snel weer heel lief samen spelen (wat dan een poosje duurt) :palm: Gekke meisjes!
:heart: :heart: 2011

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers