Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Het grote borstvoedingstopic

<<

Wen

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 837

Geregistreerd: 06 Okt 2013 22:55

Bericht 03 Jun 2015 08:17

Re: Het grote borstvoedingstopic

Was net bij de huisarts voor een vlek in mijn gezicht en dacht vraag ook even of het gek ik dat ik nog geen menstruatie heb gehad na de bevalling en wanneer dit zou moeten.
Waarop ze vroeg hoe lang ik daarmee door wilde gaan. Waarop ik aangaf dat ik geen idee heb en zolang het goed gaat en Lex nog wil drinken ik ermee doorga. Nou toen begon ze een hele preek over stoppen met de borstvoeding, dan krijg ik zelf meer energie weer en anders raken kindjes ook maar verwend. Want die krijgen vaak 's nachts nog een slokje. Dus ik moest samen met mijn man maar een datum stellen en dan gewoon cold turkey stoppen.
Vroeg net ook al aan mijn man zie ik er zo slecht en futloos uit. Voel me namelijk prima en snap niet waarom ze dit advies geeft. Ik wil wel als Lex 1 is terug naar alleen een ochtend en avond voeding, dus dan vervalt de middagvoeding. Zo gek is dit toch niet?
<<

Puck

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 731

Geregistreerd: 28 Dec 2013 08:10

Bericht 03 Jun 2015 09:26

Re: Het grote borstvoedingstopic

Echt wtf? Waar bemoeit zo iemand zich mee, een huisarts notabene! Juist een medicus hoort beter te weten toch... Laat je niet gek maken hoor! Mijn menstruatie is overigens ook pas weer op gang sinds mijn zoon 11 maanden is, hij kreeg toen nog 3 of 4 voedingen per dag en nu met 14 maanden 2 voedingen per dag. Gewoon doen wat voor jullie goed voelt.
13-04-2014
02-03-2016
10-03-2018
25-08-2020
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:09

Bericht 03 Jun 2015 11:37

Re: Het grote borstvoedingstopic

Wen schreef:Was net bij de huisarts voor een vlek in mijn gezicht en dacht vraag ook even of het gek ik dat ik nog geen menstruatie heb gehad na de bevalling en wanneer dit zou moeten.
Waarop ze vroeg hoe lang ik daarmee door wilde gaan. Waarop ik aangaf dat ik geen idee heb en zolang het goed gaat en Lex nog wil drinken ik ermee doorga. Nou toen begon ze een hele preek over stoppen met de borstvoeding, dan krijg ik zelf meer energie weer en anders raken kindjes ook maar verwend. Want die krijgen vaak 's nachts nog een slokje. Dus ik moest samen met mijn man maar een datum stellen en dan gewoon cold turkey stoppen.
Vroeg net ook al aan mijn man zie ik er zo slecht en futloos uit. Voel me namelijk prima en snap niet waarom ze dit advies geeft. Ik wil wel als Lex 1 is terug naar alleen een ochtend en avond voeding, dus dan vervalt de middagvoeding. Zo gek is dit toch niet?



Nou zeg, wat een huisarts.
M:21072011
J :08012014
<<

Anoniem166

Bericht 03 Jun 2015 15:35

Re: Het grote borstvoedingstopic

Poeh, wat een onaardige reactie van de huisarts. Ik vind dat niet zo netjes als je patiënt aangeeft nog te willen blijven voeden. Stom zeg. Ik werd trouwens pas na iets meer dan twee jaar weer ongesteld, ongeveer een dikke maand na het stoppen met de nachtvoedingen. Wat mij betreft blijft het nu weer zo lang weg (had toen niet gedacht dat ik dat nog eens zou zeggen, maar nu vind ik het leeftijdsverschil tussen de kinderen best fijn).

Mrs. Jansen, fijn dat de kolfopbrengst weer wat beter is. Hopelijk gaat het nog steeds goed.

Ik ben gisteren weer begonnen met werken. Mijn zoon heeft gisteren over de hele dag 140 cc gedronken en tot nu toe (vanaf 7 uur vanmorgen) slechts 40 cc (2 keer 20 cc). Ze bieden wel vaker aan, maar hij drinkt niet zo goed. Ik word er wel wat verdrietig van dat hij zo weinig drinkt.
<<

Lonely Goatherd

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2886

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:44

Bericht 03 Jun 2015 16:01

Re: Het grote borstvoedingstopic

Noujaa Wen! :wtf: Wat een achterlijke uitspraken en van je huisarts nog wel! Hoe heb je erop gereageerd?

Sanne, sterkte! Hij moet ook even wennen, komt vast goed! :hug:
<<

Anoniem112

Bericht 03 Jun 2015 16:27

Re: Het grote borstvoedingstopic

Mijn kleine dametje spuugt de afgelopen dagen ineens wat meer, ook direct na de voeding bij t boeren soms een golfje.. Ze is nu ook verkouden dus de melk die terug komt is soms met wat slijmresten, zou ze spugen omdat ze verkouden is?!
<<

Anoniem166

Bericht 03 Jun 2015 17:37

Re: Het grote borstvoedingstopic

Dank je, LG. Ik hoop echt dat hij gauw wat beter gaat drinken.

Annemijn, mijn zoon had dat vorige week ook, er kwamen soms hele voedingen omhoog bij het hoesten. Heeft een laar dagen geduurd en inmiddels gaat het alweer wat beter. Hij is nog wel wat verkouden, maar spuugt niet zoveel meer.
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3850

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:20

Bericht 03 Jun 2015 19:47

Re: Het grote borstvoedingstopic

Even een vraagje:

I. krijgt volledig live borstvoeding sinds ze uit het ziekenhuis is (04-05). In het ziekenhuis kreeg ze eerst een sonde en later melk via een flesje (afgekolfd). Ze is dus wel gewend uit een flesje te drinken. Thuis hadden we dit niet meer geoefend, vanmorgen voor het eerst en dat ging prima. Hoe vaak moeten we een flesje aanbieden om te zorgen dat ze het niet verleerd? Ik vind het namelijk best onhandig...
<<

Anoniem166

Bericht 03 Jun 2015 20:45

Re: Het grote borstvoedingstopic

Olivia, volgens mij wordt aangeraden om om de dag even te oefenen met de fles. Je hoeft geen volle fles te geven. Voor het oefenen is 20-30 cc ook prima. Je kunt er ook voor kiezen een keer te kolven en dan dat in drie dagen geven (iedere keer een klein beetje).

Wij hebben vanaf 5 weken heel regelmatig geoefend, maar toch is D. het verleerd om goed uit de fles te drinken. Vanaf 8 weken lukte het niet meer. Alhoewel, het is het nog wel een keer gelukt, maar hij weigert het gewoon.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15901

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 05 Jun 2015 19:22

Re: Het grote borstvoedingstopic

Ik heb de laatste twee dagen het idee dat mijn melkproductie wat afneemt. D. is weer onrustiger en komt vooral vandaag erg veel voor voeding. Hij is nu 5,5 weken. Ik heb nu net beide borsten gekolfd met het plan hem dit zo als voeding te geven, omdat ik even wilde weten hoeveel er in mijn borsten zit momenteel. Ik heb in totaal uit twee borsten maar een krappe 80 cc afgekolfd! Daar heeft D. zometeen niet genoeg aan. Als ik hem dan nog aanleg, krijgt hij dan wel melk binnen? Want ze zijn nu leeg. En hoe kan het dat ik ineens zo weinig melk aanmaak? Hij krijgt nu af en toe (met name 's nachts) ook flesvoeding, maar ik kolf dan wel tussendoor. Mijn voorraadje in de koelkasr is nu echter op, dus ik kan die 80cc niet aanvullen tot een complete voeding.

Help!
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 05 Jun 2015 19:59

Re: Het grote borstvoedingstopic

Hee Lady,
met kolven krijg je vaak sowieso minder opbrengst dan als je kindje zelf drinkt. Je maakt verder bij het aan de borst hebben van je baby ook andere hormonen aan. Dat hij onrustig is en vaker komt voor een voeding is normaal. Dat zijn de zogenaamde regeldagen. Het kan zijn dat je een dip in je productie hebt, bijvoorbeeld door stress of omdat je menstruatie er aan komt. Meestal gaat dit vanzelf weer over en regelt je kind het zelf door vaker te komen voor een voeding en daarmee de productie op te krikken. Ik zou zo veel mogelijk je zoontje zijn gang laten gaan met het drinken op zijn verzoek en eventueel lekker huid op huid op bed met hem gaan liggen, dat kan de zaak naar het schijnt ook nog wat bespoedigen.

Ik zou hem die 80 cc geven en hem als hij daar behoefte aan heeft daarna lekker nog aanleggen. Je maakt ook nog melk aan tijdens het drinken dus er zal altijd nog wel een beetje uit komen.
<<

CCC

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:58

Bericht 05 Jun 2015 20:06

Re: Het grote borstvoedingstopic

Ik had ook vaak maar tussen de 60-80 ml als ik kolfde Lady. Je borsten maken toch weer meteen melk aan tijdens het drinken/ kolven volgens mij. Dus zou me geen zorgen maken hierom.
<<

Gijs.

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3164

Geregistreerd: 13 Apr 2014 09:04

Bericht 05 Jun 2015 20:09

Re: Het grote borstvoedingstopic

Olivia, wij hebben bij Mats dagelijks 1 voeding per fles aangeboden. Luuk weigerde de fles en dat vond ik zo onhandig dat ik weigerde het nog een x te laten gebeuren. Hij heeft altijd goed uit de fles gedronken (misschien wel te goed, dronk 180 per keer. Was niet tegenop te kolven)
I made a wish and you came true
L. 22-01-2012 M. 16-05-2014
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15901

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 05 Jun 2015 20:26

Re: Het grote borstvoedingstopic

Vergeten te zeggen dat ik normaal zo'n 130 cc kolf.

Hij had die 80cc zomaar op en hij heeft daarna nog uit beide borsten gedronken. Je kon duidelijk horen dat hij nog flink wat voeding binnenkreeg.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Anoniem166

Bericht 05 Jun 2015 20:30

Re: Het grote borstvoedingstopic

Fijn, Lady.
Het kan trouwens best zijn dat je productie wat verminderd is. Als je kolft op die momenten dat je flesvoeding geeft, dan haalt de kolf er misschien minder uit dan D. zou hebben gedaan. En als je dat meerdere keren doet, dan vermindert uiteindelijk de productie. Het kan ook zijn dat je vraag en aanbod beter op elkaar afgestemd raakt. Ik geloof dat het hormoongestuurde rond de 4 weken voorbij is en dat het dan meer op vraag en aanbod aankomt.
<<

Anoniem125

Bericht 05 Jun 2015 22:11

Re: Het grote borstvoedingstopic

Kan ook door de warmte komen dat hij meer wil drinken.
<<

Chaos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2213

Geregistreerd: 24 Dec 2013 22:54

Bericht 06 Jun 2015 06:03

Re: Het grote borstvoedingstopic

Heeft/had hij niet gewoon een regeldag Lady? Ik zou dan niet gaan kolven maar hem vooral vaak aanleggen.

Olivia, ik zou het ook om de dag proberen met de fles. Amani kreeg de eerste maand probiotica icm bv in de fles (al vond ze de fles maar niks) en daarna een maand geen fles gehad, we krijgen haar nu ook niet meer aan een fles. Oefenen al een paar mnd maar zonder succes. Best lastig soms. Gelukkig werk ik niet maar met uit eten etc. is het niet handig.
Afbeelding

I & N juni 2010
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:44

Bericht 06 Jun 2015 06:38

Re: Het grote borstvoedingstopic

130cc vind ik echt een prachtige opbrengst Lady. Meer drinken is ofwel een regeldag (wat prima kan gezien de leeftijd) of reactie op warmte. Een regeldag bij mijn zoon was veel drinken en veel op/bij mij slapen.
L2014 & H2017
<<

Anoniem125

Bericht 06 Jun 2015 09:08

Re: Het grote borstvoedingstopic

130 cc is gewoon hartstikke goed hoor, Lady. Ik snap echt niet waar al die hooggespannen verwachingen vandaan komen. Wat wil je dan, elke keer een liter afkolven? :confused:
<<

Anoniem186

Bericht 06 Jun 2015 09:15

Re: Het grote borstvoedingstopic

Ja, dat vind ik idd ook wel. Probeer het wat meer los te laten. Het maakt toch niet uit hoeveel er uit je borsten komt? De ene keer is het minder dan de andere keer. Als het minder is dan zal hij wat eerder voor een voeding komen dan wanneer hij daarvoor meer heeft gehad. Er zit sowieso nooit altijd een vaste afgemeten hoeveelheid in je borsten. Daarnaast zijn je borsten nooit helemaal leeg.
Met live bv geven bevorder je de productie beter dan met kolven. Daarnaast is 's voeden heel goed voor je productie, dus die afweging kan je zelf nog even maken of je wel wil kolven 's nachts.
<<

High Heels

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5672

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:27

Woonplaats: In het Brabantse land

Bericht 06 Jun 2015 14:55

Re: Het grote borstvoedingstopic

Zeker in de avond kolf je veel minder dan in de ochtend.
Trotse mama van;
Grote zus: 18-04-2010
&
Kleine zus: 04-07-2011
<<

Anoniem166

Bericht 06 Jun 2015 15:53

Re: Het grote borstvoedingstopic

Lady kolfde toch ineens 80 cc ipv de 130 cc die ze meestal kolft? Ik snap dan best dat je daar even onzeker van kan worden, zeker als je nog niet zo lang borstvoeding geeft. Loslaten is altijd makkelijker als je de ervaring al hebt opgedaan dat het soms minder is en dat dat niet zoveel zegt over je productie.
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10380

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:55

Bericht 06 Jun 2015 20:59

Re: Het grote borstvoedingstopic

Misschien een hele stomme vraag hoor. Maar doet kolven pijn?
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 06 Jun 2015 21:00

Re: Het grote borstvoedingstopic

Sam schreef:Misschien een hele stomme vraag hoor. Maar doet kolven pijn?


Pijn is een groot woord, maar ik vond het alles behalve prettig.
<<

Anoniem181

Bericht 06 Jun 2015 21:03

Re: Het grote borstvoedingstopic

-
Laatst gewijzigd door Anoniem181 op 09 Feb 2016 21:24, in totaal 1 keer gewijzigd.
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Nan, Noor, Verde