Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Iets kapot gemaakt van zus...zelf nieuw kopen?

<<

Maeve

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1206

Geregistreerd: 29 Mrt 2015 21:45

Bericht 03 Jun 2015 21:12

Iets kapot gemaakt van zus...zelf nieuw kopen?

R heeft, in een drukke bui, het poppenstoeltje van N kapot gemaakt. Hij wilde er zelf op gaan zitten en tsja dat ging dus niet... Het houten blad brak in tweeën en nu is het dus niet meer te maken.

Ik wil hem eigenlijk zelf een nieuwe laten kopen omdat ik ze wil leren dat als je iets kapot maakt van een ander je ervoor moet zorgen dat het vervangen wordt.
Nu gaat dat natuurlijk om een symbolisch bedrag van bijv 1,- dat weet hij toch uiteindelijk niet. Maar het gaat me om het idee.
Man vindt dit te streng en vindt het klaar zo.

Wat zouden jullie doen?
What a difference a day makes 14-02-2010 16-01-2013
<<

Anoniem313

Bericht 03 Jun 2015 21:16

Re: Iets kapot gemaakt van zus...zelf nieuw kopen?

Zoals je het schetst klinkt het niet alsof hij het expres heeft gedaan. Ik denk dat ik het dan niet zo zou bestraffen. Hoe oud is hij? Kinderen overzien vaak niet de consequenties van hun gedrag natuurlijk.
<<

Anoniem142

Bericht 03 Jun 2015 21:17

Re: Iets kapot gemaakt van zus...zelf nieuw kopen?

Heeft hij het moedwillig kapot gemaakt dan? Hier sneuvelt zo vaak wat door toedoen van de kinderen. Als ik daarvoor iedere keer wat nieuws moet halen van het zakgeld van de kinderen... Dan was hun spaarrekening inmiddels wel leeg. Kinderen zijn nou eenmaal af en toe druk. Als het nou echt moedwillig zou zijn, dan zou ik hem zelf een nieuwe laten kopen met een symbolisch eigen bedrag, maar als het per ongeluk is in een drukke kinderbui zou ik er alleen over spreken met hem.
<<

Anoniem113

Bericht 03 Jun 2015 21:17

Re: Iets kapot gemaakt van zus...zelf nieuw kopen?

Als hij het echt moedwillig had gesloopt dan had ik hem wel van zijn eigen geld een nieuwe laten kopen.

Maar zoals jij de situatie schetst zou ik hem zijn excuses laten aanbieden aan zijn zus en laten beloven her niet meer te doen.
<<

Maeve

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1206

Geregistreerd: 29 Mrt 2015 21:45

Bericht 03 Jun 2015 21:17

Re: Iets kapot gemaakt van zus...zelf nieuw kopen?

Hij is 5. Kleine aanvulling misschien; hij had al eerder op dat ding gehangen en toen had ik hem al verteld dat het maar een dun plankje was van hout en dus snel zou kunnen breken.
What a difference a day makes 14-02-2010 16-01-2013
<<

anoniem203

Bericht 03 Jun 2015 21:55

Re: Iets kapot gemaakt van zus...zelf nieuw kopen?

Clapperdie schreef:Als hij het echt moedwillig had gesloopt dan had ik hem wel van zijn eigen geld een nieuwe laten kopen.

Maar zoals jij de situatie schetst zou ik hem zijn excuses laten aanbieden aan zijn zus en laten beloven her niet meer te doen.


Eens met Clapperdie. Alleen zou ik 'm dan nog even in de hoek zetten, dag geen tv laten kijken of een ander soort straf wat jullie zelf hanteren.
<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:55

Bericht 03 Jun 2015 22:01

Re: Iets kapot gemaakt van zus...zelf nieuw kopen?

Ik zou dit niet echt nodig vinden. Het idee erachter vind ik goed, maar hij is nog maar 5. Ik zou dit eerder pas rond een jaar of 10 gaan doen.
<<

Kwak

Yipyapper

Berichten: 2151

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:49

Bericht 03 Jun 2015 22:03

Re: Iets kapot gemaakt van zus...zelf nieuw kopen?

Als ik dat zou doen waren ze platzak ;)!

Persoonlijk zou ik ook niet direct een nieuwe stoel te kopen maar zo maken dat er nog een pop in kan en bijv op een rommelmarkt of tot haar verjaardag wachten.
november 2010-januari 2013-november 2014
<<

fashionmommy

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1141

Geregistreerd: 30 Mrt 2014 20:05

Bericht 04 Jun 2015 16:50

Re: Iets kapot gemaakt van zus...zelf nieuw kopen?

Nee.
You'll be her first role model, her first friend, her first love. You're her mom and she's you're whole world. She's you're little girl. ❤





Afbeelding
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 04 Jun 2015 16:58

Re: Iets kapot gemaakt van zus...zelf nieuw kopen?

fashionmommy schreef:Nee.


Nee dit voegt wat toe aan dit topic zeg.

Ik zou het de eerste x niet doen, maar als ze iets blijven slopen van de ander wel.
<<

fashionmommy

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1141

Geregistreerd: 30 Mrt 2014 20:05

Bericht 04 Jun 2015 17:00

Re: Iets kapot gemaakt van zus...zelf nieuw kopen?

Lejow schreef:
fashionmommy schreef:Nee.


Nee dit voegt wat toe aan dit topic zeg.

Ik zou het de eerste x niet doen, maar als ze iets blijven slopen van de ander wel.


Ik geef gewoon antwoord op de vraag (topic titel). Dus.
You'll be her first role model, her first friend, her first love. You're her mom and she's you're whole world. She's you're little girl. ❤





Afbeelding
<<

Lenthe

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1277

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:10

Bericht 04 Jun 2015 18:20

Re: Iets kapot gemaakt van zus...zelf nieuw kopen?

Als hij het moedwillig kapot heeft gemaakt, zou ik misschien wel een (symbolisch) bedrag mee laten betalen aan het nieuwe, maar als het per ongeluk is gegaan zou ik dat zeker niet doen. Hij is zich er waarschijnlijk helemaal niet zo van bewust geweest.
Je kunt aangeven hoe je er over denkt en hem laten weten dat je heel erg teleurgesteld in hem bent. Dat voelt waarschijnlijk net zo erg voor hem.
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 04 Jun 2015 18:52

Re: Iets kapot gemaakt van zus...zelf nieuw kopen?

Ik zou hem in dit geval niks laten betalen. Je hebt hem al een keer gewaarschuwd maar hij had niet de intentie het stoeltje kapot te maken, hij wilde er zelf in/op gaan zitten maar stond er waarschijnlijk op het moment niet bij stil dat het kapot zou gaan. (wat lenthe ook zegt dus)
In andere gevallen kan ik me voorstellen dat ik mijn dochter ook ergens voor mee zou laten betalen. Als ze na waarschuwing moedwillig iets kapot zou maken dan zou ze zeker wel bij mogen dragen aan de vervanging.

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers