Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Dieet(tips) voor de zoetekauwen onder ons?

<<

JaneDoe

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2138

Geregistreerd: 07 Sep 2013 19:12

Bericht 01 Jun 2015 21:41

Dieet(tips) voor de zoetekauwen onder ons?

Hoi!

Ik ben sinds een week of 4 een poging aan het doen om wat strakker in mijn vel te komen.
Ik ben gestopt met snoepen, eet geen brood/aardappelen/chocolade/snoep meer, drink veel water.
Maar.... ik val niks af!

Ik doe dus iets verkeerd blijkbaar.
Alle diëten die ik vind bestaan voornamelijk uit hartige dingen; eieren,salades,crackers met kip etc.
Nu ben ik echt een zoetekauw, gek op fruit.
Mij maak je echt niet blij met een cracker met kaas in de ochtend, liever bijv een cracker met halvajam ofzo.

Nu ben ik dus benieuwd; wie weet er een dieet waarbij je meer zoete dingen mag eten? Ik snap dat het ook juist de suikers zijn die fout zijn, maar misschien is er een dieet wat ik beter volhoud.

een gemiddelde dag nu is voor mij;

ontbijt: 1 rijstwafel met halvejam + een glas water + een zelfgemaakte smoothie (meestal blauwe bes/sinaasappels/
kiwi/spinazie.

tussendoor: 1 appel
lunch: salade met komkommer, tomaat en ongezouten noten + zelfde groene smoothie als de ochtend.
tussendoor: 2 glazen water, stuk fruit.
diner: eet ik gewoon met de pot mee, maar geen/weinig aardappels/pasta.
's avonds: thee/water evt handje ongezouten noten.

Dit doe ik al 4 weken en ik ben nog geen grammetje afgevallen....
Dus, als er iemand tips heeft om mijn dieet aan te passen en beter te doen slagen?
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 01 Jun 2015 21:46

Re: Dieet(tips) voor de zoetekauwen onder ons?

Eet je echt zo weinig koolhydraten? Ik zou flauwvallen denk ik :)
Ik ben verder geen voorstander van diëten dus daar kan ik je niet mee helpen. Doe je aan sport? Heb je je calorie-inname al eens bijgehouden en naast je energieverbruik gelegd?
#teammaple🍁
<<

JaneDoe

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2138

Geregistreerd: 07 Sep 2013 19:12

Bericht 01 Jun 2015 21:58

Re: Dieet(tips) voor de zoetekauwen onder ons?

Zo weinig koolhydraten zijn het (volgens mijn voedingswijzer-app) niet. Door het vele fruit zijn mijn koolhydraten alsnog te hoog, en daardoor val ik denk ik niet af. Maar geen idee waardoor ik het fruit anders weer moet gaan vervangen.
Ik deed eerst altijd een banaan door mijn smoothie, die heb ik al weg gelaten, verder weet ik het ook niet....

Sinds 4 weken die ik elke avond aan touwtje springen. Klinkt stom, maar is een halfuur lang best pittig :)
En sinds vandaag ben ik lid van de sportschool, vandaag anderhalf uur gebikkeld en wil 2 a 3x per week gaan.

Maar omdat ik voorheen een behoorlijke snoepkont was, veel brood at, frisdranken etc... had ik verwacht dat er in die 4 weken al minstens een paar kilootjes af zouden zijn. Valt me dus een beetje tegen :eyes:
<<

Jorja

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2778

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:55

Bericht 01 Jun 2015 22:01

Re: Dieet(tips) voor de zoetekauwen onder ons?

Als ik zo snel kijk denk ik dat je te weinig calorien binnen krijgt. Je lichaam gaat dan op de 'spaarstand' en maakt muist vet aan.
Ik zou iets steviger ontbijten, met olkoren crackers ipv rijstewafel. Verder zou ik varieren, dus af en toe bijvoorbeeld ontbijten met kwark of zo (met fruit en havermout bijvoorbeeld). Oh en meer drinken, 3 glazen water is niet genoeg, zou streven naar 1,5 a 2 l.
Verder ken ik geen dieet met veel fruit. Geen 1 dieet met veel of juist weinig van 1 product zal (blijvend) werken. Ik zou gewoon zorgen voor een goede verdeling van alle voedingsstoffen, bijvoorbeeld door het in een app in te vullen zoals UN aangeeft.
<<

Jorja

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2778

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:55

Bericht 01 Jun 2015 22:03

Re: Dieet(tips) voor de zoetekauwen onder ons?

JaneDoe schreef:Zo weinig koolhydraten zijn het (volgens mijn voedingswijzer-app) niet. Door het vele fruit zijn mijn koolhydraten alsnog te hoog, en daardoor val ik denk ik niet af. Maar geen idee waardoor ik het fruit anders weer moet gaan vervangen.
Ik deed eerst altijd een banaan door mijn smoothie, die heb ik al weg gelaten, verder weet ik het ook niet....

Sinds 4 weken die ik elke avond aan touwtje springen. Klinkt stom, maar is een halfuur lang best pittig :)
En sinds vandaag ben ik lid van de sportschool, vandaag anderhalf uur gebikkeld en wil 2 a 3x per week gaan.

Maar omdat ik voorheen een behoorlijke snoepkont was, veel brood at, frisdranken etc... had ik verwacht dat er in die 4 weken al minstens een paar kilootjes af zouden zijn. Valt me dus een beetje tegen :eyes:


Misschien soms fruit vervangen door groenten? Tussendoor een stuk komkommer, snoeptomaatje of wortel.
<<

Anoniem193

Bericht 01 Jun 2015 22:04

Re: Dieet(tips) voor de zoetekauwen onder ons?

Wat jorja en un zeggen.

Je fruit zou ik me aan een max van 3 stuks per dag houden. En dan niet in een smoothie, maar in ern bak kwark oid of gewoon los. Als je het maar moet kauwen.
<<

Anoniem127

Bericht 01 Jun 2015 22:05

Re: Dieet(tips) voor de zoetekauwen onder ons?

Ah, dat valt tegen! Ik wil ook graag afvallen, daar ben ik sinds Pinksteren mee bezig, nog niet zo lang dus. Ik houd heel erg van chocolade en vind het moeilijk dit uit mijn dieet te schrappen.

Ik zorg gewoon dat ik veel meer beweeg en wil daardoor afvallen, niet door minder of anders te gaan eten. Daarvoor houd ik gewoon teveel van lekker eten, dat kan ik niet opbrengen.

Sowieso maak ik dagelijks een wandeling of een fietstocht van een uur (lukt meestal, maar niet altijd) en een paar keer per maand wil ik echt een flink stuk gaan fietsen. Met Pinksteren nog 45 kilometer.
<<

JaneDoe

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2138

Geregistreerd: 07 Sep 2013 19:12

Bericht 01 Jun 2015 22:06

Re: Dieet(tips) voor de zoetekauwen onder ons?

dankje Jorja!

Ik drink over de dag nog wel meer water hoor... wat ik opgeschreven heb zijn echt even de bewust momenten waarop ik een glas neem, bijv bij een tussendoortje.
Ik heb naar mijn werk altijd een flesje mee, daarvan gaan er 2 leeg. en dan 's avonds nog 3 grote mokken thee en een glas water... dus dat is denk ik genoeg.

Bedankt voor je tip over de afwisseling... yoghurt of kwark is misschien wel een goed idee ja.

het is overigens niet echt een dieet... ik wilde gewoon mijn voeding eens aanpassen op een manier die ik wel vol kan houden. Dit is voor mij perfect vol te houden, ik heb geen honger en eet de dingen die ik lekker vind. Maar als het dan vervolgens geen resultaat heeft werkt dat wel een beetje demotiverend.
Heb geen afkickverschijnselen en mis bijv geen brood ofzo (over de chocola zeg ik maar even niks :eyes: )
<<

JaneDoe

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2138

Geregistreerd: 07 Sep 2013 19:12

Bericht 01 Jun 2015 22:09

Re: Dieet(tips) voor de zoetekauwen onder ons?

wow Twellie, 45 km wat goed!

Ik wandelde altijd elke dag heel vele met de hond. Ook echt lekker de duinen in voor een lange route enzo.
En ik had werk waarbij ik veel liep.

Nu heb ik sinds maart werk waarbij ik veel minder loop en de hond is inmiddels dood, dus ik mis echt die beweging.
Vanaf vandaag dus lekker in de sportschool aan de slag, hopelijk scheelt dat ook.

Zit er in fruit heel veel meer koolhydraten dan in bijv komkommer of tomaatjes?
Ik ben helemaal niet zo van de groenten, dus dacht dat die smoothie met spinazie erdoorheen al een goede oplossing was. Heb voor de smoothie al gekozen voor fruit met weinig calorieën, maar het blijkt niet echt te schelen....
<<

Jorja

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2778

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:55

Bericht 01 Jun 2015 22:23

Re: Dieet(tips) voor de zoetekauwen onder ons?

In komkommer zit vrij weinig. In fruit heb je vooral met fruitsuikers te maken, daarom wordt er niet meer dan 3 stuks aangeraden.
<<

JaneDoe

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2138

Geregistreerd: 07 Sep 2013 19:12

Bericht 01 Jun 2015 22:30

Re: Dieet(tips) voor de zoetekauwen onder ons?

Jorja schreef:In komkommer zit vrij weinig. In fruit heb je vooral met fruitsuikers te maken, daarom wordt er niet meer dan 3 stuks aangeraden.


Oke dankjewel!
<<

Leaf

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2809

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:42

Bericht 01 Jun 2015 23:10

Re: Dieet(tips) voor de zoetekauwen onder ons?

Aaahh ik ben ook zo'n zoetekauw. Mijn zusje slikt nu chroomtabletten om de zoete trek tegen te gaan.

Verder baal ik ook, mijn lichaam is volgens mij ook doorgeschoten in de spaarstand. Ik heb een maagzweer en eet nu 's morgens een bakje brinta appel/rozijn (met lactosevrije melk), 's middags een bakje soep met wat witbrood om erin te dopen. 'S avonds hetzelfde....af en toe met een los bakje groente erbij. Ik heb geen weegschaal, maar ik voel het wel aan mijn kleren. Echt kut gewoon...nou beweeg ik normaalgesproken ook wel meer, maar zo snel aankomen is echt niks voor mij. Normaal kom ik nauwelijks aan. En dan eet ik minimaal 6 boterhammen met pindakaas per dag en gewoon avondeten. Vaak nog vette zooi ook.

Bah. Stom.
RYW schreef:Ik heb dingen uit mijn schoenzool gepeuterd die ik boeiender vind dan Nougat's mening en leven.
<<

Lonely Goatherd

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2886

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:44

Bericht 01 Jun 2015 23:23

Zo, hier zou ik echt strontchagrijnig van worden zeg, zo'n eetlijstje! Ik zou als ik jou was myfitnesspal downloaden, daar je caloriedoel mee bepalen en dan netjes gaan invullen. Ben ik zelf heel enthousiast over. Die houdt ook bij waar je je kcal uit haalt (standaardinatelling is 50 % koolhydraten, 30 vet en 20 eiwitten). En niet zo bang zijn voor koolhydraten. :wink:

Mijn zoetekauw-tip is mijn ontbijt. Havermoutpap met banaan, noten en cacao. Met 1 banaan en 6g cacao vind ik het heerlijk zoet en chocoladerig, echt een genietmoment.
<<

Anoniem156

Bericht 02 Jun 2015 07:45

Re: Dieet(tips) voor de zoetekauwen onder ons?

Zo dan, ik zou zo'n eetlijstje echt niet volhouden!
Ik ben een enorme zoetekauw, en ben toch heel wat kilo's afgevallen.

Ik heb myfitnesspal gedownload en een keukenweegschaal gekocht, zo hield ik bij wat ik allemaal at. Ongemerkt eet je soms toch meer dan je denkt.
Hoewel calorieen tellen niet voor iedereen werkt, vond ik dat wel heel fijn.
Ik probeerde elke dag rond de 1500 calorieen te zitten, zeker als je sport zou ik daar niet onder gaan zitten.
Het weglaten van bijvoorbeeld koolhydraten zal op de langere termijn echt niet voor gewichtsverlies zorgen, het enige wat helpt ik meer verbruiken dan je binnenkrijgt. Heel simpel.
Als je op zoek bent naar zoete, verantwoorde tussendoortjes, zou je eens op m'n blog kunnen kijken.
Het zijn minder zoete dingen dan muffins en koekjes uit de supermarkt, maar als je eenmaal gewend bent aan minder zoete dingen, vind je die pre-fab dingen juist mierzoet, en zijn de zelfgemaakte dingen zoet genoeg.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 02 Jun 2015 08:11

Re: Dieet(tips) voor de zoetekauwen onder ons?

Inderdaad. Je eet volgens mij echt te weinig, het heeft weinig zin om zo rigoreus alles om te gooien. En de grap is: je lichaam heeft ook echt koolhydraten nodig om te functioneren. Alleen: jij haalt je uit één voedingsgroep. Fruit. Niet uit andere dingen. Daarin kan het dus zijn dat je jezelf tekort doet. Je moet gevarieerd en gezond eten.

Probeer anders een zelfgemaakte granola met yoghurt als ontbijt. Daarin zitten ook gezonde vetten door de noten en het vult echt heel erg goed. Je kan het in het begin zoeter maken door iets meer honing toe te voegen maar op een gegeven moment kan je minderen.
Pou heeft een geweldig recept voor een gezonde, zoete pannenkoek. Die vult als een malle en is zoet genoeg.

Er zijn echt meer alternatieven dan dit 'dieet' dat je nu doet.
<<

Anoniem304

Bericht 02 Jun 2015 08:16

Re: Dieet(tips) voor de zoetekauwen onder ons?

Poubelle schreef:Als je op zoek bent naar zoete, verantwoorde tussendoortjes, zou je eens op m'n blog kunnen kijken.
Het zijn minder zoete dingen dan muffins en koekjes uit de supermarkt, maar als je eenmaal gewend bent aan minder zoete dingen, vind je die pre-fab dingen juist mierzoet, en zijn de zelfgemaakte dingen zoet genoeg.

Ja dit! Ik maak nu regelmatig havermoutmuffins of een bananenbrood. Heerlijk én zoet genoeg. Eens in de zoveel tijd zwicht ik echt nog wel voor een koekje, maar dit vind ik echt lekkere 'koek achtige' tussendoortjes.

Ik ontbijt trouwens meestal afwisselend zoet en hartig. Of soms tegelijk, bijvoorbeeld een cracker met hagelslag en een cracker met kaas of kipfilet.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 02 Jun 2015 08:21

Re: Dieet(tips) voor de zoetekauwen onder ons?

Het is ook wel echt een kwestie van wennen aan smaak. In het begin smaken producten die je zelf maakt met speltmeel heel anders dan producten met gewone bloem. Maar dat is echt allemaal wennen. En uiteindelijk vind je het nog lekkerder ook op de gezonde manier ;-)
<<

Anoniem193

Bericht 02 Jun 2015 08:48

Re: Dieet(tips) voor de zoetekauwen onder ons?

Ik had laatst kampioenschappen en toen had ik een bananenbrood mee. Aan iedereen vroeg ik of ze een stukje wilden, natuurlijk vroegen ze wat het was en waren ze wat sceptisch. Maar toen ze hoorden dat het zonder toegevoegde suikers zo heerlijk zoet kon zijn waren ze om. Ik krijg nu al weer berichtjes of ik zondag weer wat mee neem ;)
<<

Anoniem304

Bericht 02 Jun 2015 08:51

Re: Dieet(tips) voor de zoetekauwen onder ons?

Alibi schreef:Ik had laatst kampioenschappen en toen had ik een bananenbrood mee. Aan iedereen vroeg ik of ze een stukje wilden, natuurlijk vroegen ze wat het was en waren ze wat sceptisch. Maar toen ze hoorden dat het zonder toegevoegde suikers zo heerlijk zoet kon zijn waren ze om. Ik krijg nu al weer berichtjes of ik zondag weer wat mee neem ;)

Haha dat is op m`n werk ook zo met die muffins waarvan ik het recept/linkje van jou heb gekregen. :banaan:
<<

Anoniem193

Bericht 02 Jun 2015 08:54

Re: Dieet(tips) voor de zoetekauwen onder ons?

Yadira schreef:
Alibi schreef:Ik had laatst kampioenschappen en toen had ik een bananenbrood mee. Aan iedereen vroeg ik of ze een stukje wilden, natuurlijk vroegen ze wat het was en waren ze wat sceptisch. Maar toen ze hoorden dat het zonder toegevoegde suikers zo heerlijk zoet kon zijn waren ze om. Ik krijg nu al weer berichtjes of ik zondag weer wat mee neem ;)

Haha dat is op m`n werk ook zo met die muffins waarvan ik het recept/linkje van jou heb gekregen. :banaan:


:good:
<<

JaneDoe

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2138

Geregistreerd: 07 Sep 2013 19:12

Bericht 04 Jun 2015 12:17

Re: Dieet(tips) voor de zoetekauwen onder ons?

Het gekke is dat dit het eerste "dieet" is wat ik eindelijk volhoud.
Geen hongergevoel, niet licht in mijn hoofd. Maar het zou zo leuk zijn als ik er ook nog bij zou afvallen :eyes:

De fitness pal app heb ik al heel lang, en volgens deze app zit ik elke dag rond de 1400 calorieën, dus extreem weinig is dat ook weer niet.... maar nu ik ben begonnen met sporten en er zo'n 400 calorieën afgaan daardoor, mag ik inderdaad wel weer wat meer gaan eten.

Poubelle ik ga je blog eens bekijken!

Terug naar Beauty & mode

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers