Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


nieuw huurhuisje

<<

Nina

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 653

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:13

Bericht 02 Jun 2015 21:47

nieuw huurhuisje

Ik heb een huurappartement!! Zo blij!

Het is alleen de eerste keer dat ik zelf in een nieuwe woning ga wonen en heb allerlei vragen. Ik kan natuurlijk de woningbouw bellen maar ik vind die vrouw niet zo vriendelijk en jullie kunnen me ook vast helpen.

Ik moet natuurlijk gas/water/elektra regelen. Hoe doe je dit? Hoe weet je van welke leverancier je gebruik gaat maken? Waar moet ik opletten?
<<

Anoniem122

Bericht 02 Jun 2015 21:51

Re: nieuw huurhuisje

Je kan zelf je energieleverancier kiezen. Gewoon kijken welke je het meeste aantrekt, welke de beste aanbieding heeft en ook even letten op reviews op internet. Oxxio bijvoorbeeld lokt met lage prijzen, maar je betaald vervolgens extra veel voor de leveringskosten / vastrecht.

Water moet je even opzoeken, welke leverancier er in jouw regio zit. Daar kan je niet uit kiezen.
En ook daar gewoon zelf aanmelden, kan wel online.
<<

Nina

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 653

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:13

Bericht 02 Jun 2015 21:55

Re: nieuw huurhuisje

ja maar hoe weet ik welke mij het meeste aantrekt? En hoe weet je de beste aanbieding? Moet je dan alle sites bij langs? Ook om alle reviews te lezen?

Wat kan er eigenlijk misgaan bij een energieleverancier waardoor je die NIET moet nemen?
<<

Lenthe

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1277

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:10

Bericht 02 Jun 2015 21:58

Re: nieuw huurhuisje

Ik heb de energie geregeld op gaslicht.com Ongeveer uitgerekend wat ik zou verbruiken (1-persoons huishouden, tussenwoning, veel weg overdag, op dat moment nog geen droger of vaatwasser etc) en daar kwam toen Energiedirect uit.
Water werd volgens mij automatisch geregeld. Ik heb me volgens mij nergens voor moeten aanmelden, maar toen ik me inschreef kreeg ik de brief thuis.
Ik vond tv en internet veel lastiger. Welk pakket? waarom die keuze? Glasvezel of kabel of weetikveel?
<<

Nina

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 653

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:13

Bericht 02 Jun 2015 22:12

Re: nieuw huurhuisje

Haha ik heb al een vriendin gevraagd of zij internet/televisie wil regelen. Zij vindt dit super leuk om te doen. :hulde:
<<

Leaf

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2809

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:42

Bericht 02 Jun 2015 23:12

Re: nieuw huurhuisje

Wat hierboven al gezegd wordt.

En voor water moet je je wel aanmelden ook, ik was dat vergeten en zat met 30 graden buiten zonder water, want ze hadden me afgesloten :palm:
RYW schreef:Ik heb dingen uit mijn schoenzool gepeuterd die ik boeiender vind dan Nougat's mening en leven.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11842

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 02 Jun 2015 23:54

Re: nieuw huurhuisje

Als eerste gefeliciteerd.

Verder heb ik op internet gezocht naar leveranciers van stroom op mijn adres en daar de goedkoopste uit gekozen die ook aansluiten bij mijn wensen. Zo vind ik het wel belangrijk dat een deel van mijn energie komt van wind of zonne-energie. Hierdoor ben ik terecht gekomen bij essent. Ik betaal nu ongeveer 80 euro per maand voor gas en eletra.

Verder is het ook wel interessant om te kijken of je een dag en nacht meter in huis hebt en wat de verschillen in kosten zijn bij dag en nachtstroom.

Internet en televisie heb ik bij Telfort, dat kan hier geleverd worden en in combinatie met mijn mobiele telefoon kreeg ik nog extra combinatiekorting. ik heb een vrij standaard pakket omdat ik geen gamer ben o.i.d qua internetgebruik.

Van het water had ik niks geregeld, maar ik kreeg ineens een brief binnen van het waterleveringsbedrijf en aan de hand daarvan heb ik het toen geregeld. Over water had ik toen helemaal nog niet nagedacht.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

MissEnergy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3230

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:46

Woonplaats: Friesland

Bericht 03 Jun 2015 09:16

Re: nieuw huurhuisje

Energie hebben wij geregeld via de consumentenbond, die heeft een zelfde soort vergelijker als gaslicht.com. Wij gaan altijd voor één van de grote: Nuon, Essent, Eneco en daar dan de goedkoopste van. Op een of andere manier hebben wij bij veel kleintjes een slecht gevoel of gaan er slechte verhalen over rond. Zoals foutieve eindafrekeningen, het niet-krijgen-van-korting, hoog vastrecht etc. Natuurlijk kan het ook bij onze voorkeuren fout gaan, maar het gevoel dat er een telefonische klantenservice aanwezig is, vind ik wel fijn.

Bij internet/televisie is het afhankelijk of je een kabel en/of telefoonaansluiting hebt wat kan. Meestal is combineren interessant omdat je dan maar 1 keer afsluitkosten betaald. Wanneer je televisie via de telefoonaansluiting neemt is het wel opletten of je niet te ver van de wijkcentrale hiervoor zit --> krijg je traag internet en evt. mindere kwaliteit tv.

Ik denk dat jou waterleverancier Vitens is. Hierbij moet je jezelf aanmelden via de website.
https://www.vitens.nl/vragen/Paginas/Aa ... g-dat.aspx

Ander iets: het afsluiten van een inboedelverzekering, voor zover je deze nog niet had of het adres ervan wijzigen.
08/2018
05/2021
<<

Anoniem288

Bericht 03 Jun 2015 12:30

Re: nieuw huurhuisje

.
Laatst gewijzigd door Anoniem288 op 28 Aug 2020 15:36, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem173

Bericht 03 Jun 2015 14:21

Re: nieuw huurhuisje

Heb je al goed gekeken naar je verzekeringen? Ik zou sowieso zorgen dat je inboedelverzekering begint als je huur ingaat.
<<

Anoniem122

Bericht 03 Jun 2015 14:36

Re: nieuw huurhuisje

Night Owl schreef:Ik heb dit recentelijk ook allemaal voor de eerste keer moeten doen, voelde toen wel alsof er vanalles op me af kwam :P

Voor water is er idd maar 1 optie dus dat is redelijk simpel. Voor gas en stroom ben ik ook voor de zekerheid maar voor 1 van die grotere gegaan. Zelfde verhaal eigenlijk wel als wat hierboven al staat. Dat wat hierboven staat wat betreft die wijkcentrale, daar ben ik ook voor gewaarschuwd toen. Ik heb uiteindelijk iets via de kabel genomen, gewoon zo'n alles in 1 pakket.

Is de warmte in je woning ook gewoon met gas? De mijne heeft namelijk van die stadsverwarming waarbij dan geen gas gebruikt wordt, dus ik betaal apart stookkosten en gas is alleen voor koken. Betaal nu meer voor het vastrecht dan het gas zelf :(
Mijn voorschot voor de stroom zit volgens mij ook vrij hoog, maar ik vermoed dat dat gebaseerd is op het verbruik van de vorige bewoner die veel apparatuur had. Als ze meer gegevens over mijn verbruik hebben kan dit waarschijnlijk aangepast worden. Dat is wel iets om rekening mee te houden, dat ze het mogelijk zo berekenen.


Hoe wordt je water verwarmt? Als dat via boiler is verbruik je ook heel veel stoom. Heb dat sinds een week ook. Valt vies tegen
<<

Pannetoet

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1556

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:10

Bericht 03 Jun 2015 19:47

Re: nieuw huurhuisje

Night Owl schreef:Ik heb dit recentelijk ook allemaal voor de eerste keer moeten doen, voelde toen wel alsof er vanalles op me af kwam :P
.


Haha dat hadden wij vorig jaar ook toen mijn vriend en ik een huurwoning kregen...
Maar water heb je inderdaad maar eentje van, daar kun je gewoon heen bellen :) Wat betreft energie heb ik toen gekeken op independer: de prijs die je aanspreekt + evt. recensies, op zich kan daar niet veel fout mee gaan, energie is energie toch? Dit geldt ook voor gas alleen hadden wij dit niet nodig omdat we op keramisch koken en warmte wordt geleverd door stadsverwarming. Als je dat niet hebt dan is dat ook te vinden op independer. Tevens kun je hier je inboedelverzekering afsluiten. Daar staat alles gesorteerd en je hoeft niet alle sites af te gaan. Het eerste jaar dat je er woont krijg je een voorschotbedrag > wat zij denken dat je gaat verbruiken maar dit is soms nogal hoog ingeschat.. Bij ons hadden ze energie op €50,- geschat, dit heb ik toen omlaag gezet naar €36,- en nu betalen we €25,- (eigenlijk nog teveel maar terugkrijgen na 1 jaar is fijner dan betalen haha) Je kan de gemiddelde bedragen hiervoor ook op internet vinden of, dat deed ik, rondvragen in je omgeving wat zij betalen voor bijv. water/energie etc.. Wat betreft tv/internet zijn er verschillende leveranciers (noem je dat zo?) maar wij hadden vrij snel zoiets van..oké z.iggo is prima dus dat doen we.

Tip: vraag het allemaal op tijd aan, ongeveer een maand van te voren zodat alles goed verwerkt kan worden en je ook alles meteen kan gebruiken (een maand zonder tv en internet is niet echt leuk haha). Hetzelfde met adreswijzigingen :)

Successss :banaan:
Wat als het lukt
<<

Annie24

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1405

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:22

Bericht 03 Jun 2015 22:14

Re: nieuw huurhuisje

Atelier Madame schreef:Heb je al goed gekeken naar je verzekeringen? Ik zou sowieso zorgen dat je inboedelverzekering begint als je huur ingaat.


Beste tip ooit :yes:

Ik doe schade afhandeling bij de woningbouw en hoeveel mensen er geen inboedelverzekering hebben :palm: Let er vooral op dat het huurdersbelang is verzekerd. Dat zijn veranderingen die je zelf aanbrengt, zoals verfwerk, behang en vloer.
Van een inboedelverzekering krijg je in het begin vaak de nieuwwaarde terwijl je van een aansprakelijkheidsverzekering bedrijven ten alle tijden de dagwaarde krijgt.
Afbeelding

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers