Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Prematuur kindje -> wat vraagjes..

<<

Anoniem205

Bericht 01 Jun 2015 13:57

Re: Prematuur kindje -> wat vraagjes..

Dan komt de oproep niet in mijn regio, jammer! Had wel leuk geweest ;)
<<

Anoniem198

Bericht 01 Jun 2015 14:11

Re: Prematuur kindje -> wat vraagjes..

Oké duidelijk Oreo.
Zelf ook een enorme twijfelaar geweest en ook pas op het einde de knoop doorgehakt.
Helaas hebben wij ook geen fotoreportage gehad omdat we niks meer hoorde via de fotograaf.
<<

Pinkel

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1555

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:25

Bericht 01 Jun 2015 14:14

Re: Prematuur kindje -> wat vraagjes..

Ja dat is wel jammer Oreo!

Een moeder van een meisje uit de peuterklas van mijn dochter die maakt ook reportages voor EB, misschien krijgt zij de oproep om de shoot te doen. Dat zou wel heel erg leuk zijn.
Afbeelding

Afbeelding
<<

Anoniem205

Bericht 01 Jun 2015 14:16

Re: Prematuur kindje -> wat vraagjes..

Victoria, ja ik had het destijds gelezen. Zo ontzettend jammer! Wil je me in een PB eens vertellen om welke fotografe het ging en de naam van je kindje? Kan het lig achter de schermen doorgeven, zodat zoiets in de toekomst niet meer kan gebeuren.

Pinkel, oh wat grappig! Je zou het door kunnen geven aan die moeder, dan kan zij een aanvraag sturen naar haar planner met de vraag of zij die reportage mag doen. Maar dat is alleen als het in dezelfde regio is natuurlijk :)
<<

Pinkel

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1555

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:25

Bericht 01 Jun 2015 14:57

Re: Prematuur kindje -> wat vraagjes..

Helaas moeten de ouders zelf een aanvraag doen! :nopompom:

Uiteraard snap ik dat niet alle ouders op allemaal vreemde mensen zit te wachten in deze heftige tijden. Maar aan de andere kant worden de ouders eerst telefonisch ingelicht en kunnen ze altijd nog zeggen dat ze geen fotoreportage willen.
Niet iedereen kent deze stichting, waar ik het voor wilde regelen dus ook niet!

Gelukkig vond mijn man zijn collega het super leuk en was hier heel erg blij mee. Inmiddels heb ik de mail kunnen doorsturen, dus uiteindelijk komt het allemaal goed!

@ Oreo:

Ja volgens mij doet ze het hier in de regio! Volgens mij doen ze het allemaal vanuit de regio waar ze wonen toch? Ik vind het trouwens heel erg knap dat je zulke intense foto's maakt. Lijkt me erg aangrijpend wat je allemaal meemaakt.
Afbeelding

Afbeelding
<<

Anoniem205

Bericht 01 Jun 2015 15:03

Re: Prematuur kindje -> wat vraagjes..

Toch wel he? Ik dacht het al, maar wel fijn dat je de aanvraag hebt doorgestuurd. Hopelijk wachten de ouders niet te lang, wellicht kan je dat nog aankaarten, dat het het streven is om zsm langs te gaan?

We fotograferen idd zoveel mogelijk in onze regio, maar er zijn ook fotografen die het niet erg vinden om iets verder te reizen. Dat is verschillend.

Ik heb bijvoorbeeld net een aanvraag binnen gekregen van een kindje dat half mei met 28 weken is geboren. Heel klein, dus ik probeer er zo snel mogelijk langs te gaan. Het is idd aangrijpend, maar wel mooi en dankbaar om te mogen doen. Ik ben blij dat ik deel mag uitmaken van deze stichting, zowel als fotograaf en als bestuurslid
<<

Pinkel

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1555

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:25

Bericht 01 Jun 2015 15:32

Re: Prematuur kindje -> wat vraagjes..

Ik denk ook dat alle ouders van premature kindjes jou/jullie erg dankbaar zijn! Ik vind de reportages die ik gezien heb erg mooi en liefdevol gemaakt zowel in beeld als in woord!
Afbeelding

Afbeelding
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 01 Jun 2015 17:55

Re: Prematuur kindje -> wat vraagjes..

Alles wat ik nu nog toevoeg is een beetje spuit 11, maar wil zeggen dat ik het heel lief vind dat jullie er aan denken.
Ik heb veel kleertjes bij www.neomaatje.nl vandaan. Tegen de tijd dat ze kleertjes aan mocht was 44 eigenlijk nog te groot.
<<

Anoniem123

Bericht 01 Jun 2015 19:43

Re: Prematuur kindje -> wat vraagjes..

Ik wil wel een kleine vlaggenlijn maken? Voor aan/om de couveuse als dat mag? Om het misschien iets meer persoonlijker te maken.

Ook zijn er inktvisjes verkrijgbaar voor kindjes die in een couveuse liggen. Die worden gehaakt door vrijwilligers, googel maar eens.
<<

Anoniem205

Bericht 01 Jun 2015 19:44

Re: Prematuur kindje -> wat vraagjes..

SarahKey schreef:
Ook zijn er inktvisjes verkrijgbaar voor kindjes die in een couveuse liggen. Die worden gehaakt door vrijwilligers, googel maar eens.


Bij een reportage via EB krijgen ze sowieso een gehaakt earlybirdje. Zelfde principe als de inktvisjes, wordt ook door vrijwilligers gehaakt. En afhankelijk van het ziekenhuis waar het kindje ligt, krijgen ze er misschien eentje van het ziekenhuis. Maar niet in alle ziekenhuizen mogen de gehaakte beestjes de couveuse in, dus dat moeten de ouders even goed uitzoeken.
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3850

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:20

Bericht 01 Jun 2015 20:07

Re: Prematuur kindje -> wat vraagjes..

Mijn dochter is ook te vroeg geboren (34+5) en heeft een moeilijke start gehad. Ik had wel gewild dat EB iets eerder kwam, maar uiteindelijk kwam dit het beste uit met de fotograaf (2 weken na de geboorte). Uiteindelijk was het ook wel fijn dat we haar konden badderen tijdens de shoot.

Ik vind kleertjes 44 juist wel heel leuk! De eerste tijd droeg ze geen kleertjes, daarna een rompertje (die prenatal 44 vallen best klein) en later pas kleertjes. Ik vond ook dat ze best snel groeien in de lengte. Noppies valt mooi smal, dat zit eigenlijk het mooist.

Verder is er ook een invulboek voor couveuse kindjes. Dit had ik wel erg mooi gevonden om in te vullen. Bij ons had de verpleging een vlaggenlijntje van papier aan de couveuse gemaakt, dat vond ik ook erg leuk (leuk idee van Sarahkey).

Ik had op dat moment niet echt behoefte aan speciale dingen..
<<

Sucre

Kwebbel

Berichten: 340

Geregistreerd: 02 Mei 2015 09:40

Bericht 01 Jun 2015 21:41

Re: Prematuur kindje -> wat vraagjes..

Oreo schreef:
Victoria schreef:Oreo, waarom al zo snel? Doorgaans ligt een prematuurkindje van onder de 32 weken bijna de hele ziekenhuis periode wel aan de monitor en krijgt het sonde voeding.
Binnen 2 weken vind ik persoonlijk erg snel. Er komt zoveel op je af en er kan snel wat veranderen.




Juist vanwege het feit dat er zoveel kan veranderen. We hebben helaas al regelmatig meegemaakt dat er een fotograaf op reportage zou gaan, maar dat de ouders het aan het uitstellen waren en aan het uitstellen. En dan kwam er uiteindelijk een berichtje dat het kindje was overleden. Die ouders hebben dan geen foto's (meer) van hun en hun kindje op het moment dat het in leven was :snik: Daarom proberen we (zeker bij de extreem prematuur kindjes) zo snel mogelijk te komen.

Wat we vaak meemaken is dat een kindje met bijv 28 weken geboren wordt en dat de ouders met 36 weken pas een reportage willen. Meestal moet het dan snel-snel want het kindje mag naar huis. En dan is het hele idee van de stichting weg, want meestal liggen de kindjes dan niet meer aan snoertjes en dingetjes.


Die van mij zijn ook met 28 weken geboren en wij hebben de Early Birds reportage gedaan toen ze 33 weken in zwangerschapsduur waren. Dat vond ik een perfecte timing, ze waren al een heel stuk sterker en zagen er wat 'normaler' uit, maar de sonde en de snoertjes zaten er nog aan en zo hebben we wel hele mooie foto's aan die tijd die ook belangrijk is om later op terug te kunnen kijken (ook al hadden we een hekel aan al die toeters en bellen, we hebben zo toch een mooie herinnering).
<<

Pinkel

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1555

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:25

Bericht 01 Jun 2015 22:16

Re: Prematuur kindje -> wat vraagjes..

SarahKey schreef:Ik wil wel een kleine vlaggenlijn maken? Voor aan/om de couveuse als dat mag? Om het misschien iets meer persoonlijker te maken.

Ook zijn er inktvisjes verkrijgbaar voor kindjes die in een couveuse liggen. Die worden gehaakt door vrijwilligers, googel maar eens.


Oh dat zou wel heel erg gaaf zijn zeg!! :love: Ja graag!!
Afbeelding

Afbeelding
<<

Anoniem280

Bericht 01 Jun 2015 22:31

Re: Prematuur kindje -> wat vraagjes..

Ik was enorm blij met kleding in maat 44, al was het nog veels te groot. Hier waren ze ook ongeveer 38 cm bij de geboorte.
Kleding mochten ze hier trouwens niet in de couveuse aan. Pas wanneer ze in een wieg mochten kregen ze kleding aan en hebben tot week 37 aan apparatuur gezeten.

Verder heb ik weinig met alles gedaan. Het was voor mij een ontzettend moeielijke tijd.
Was blij dat ik die drukte van fotoshoots er niet bij gedaan had.
<<

Anoniem205

Bericht 01 Jun 2015 23:26

Re: Prematuur kindje -> wat vraagjes..

Caramba, die fotoreportages zijn alles behalve druk. Jij doet jouw dagelijkse ding in het ziekenhuis en de fotograaf legt dit vast. Daar hoef je geen rekening mee te houden, je hoeft niet te poseren en de kindjes worden niet belast. Geloof me daarin! En juist die zware, heftige en vermoeiende periode leggen we vast, ook voor een stukje verwerking naderhand.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 02 Jun 2015 00:32

Re: Prematuur kindje -> wat vraagjes..

Inderdaad. De fotograaf gaat gewoon mee in de dagelijkse routine, is op de achtergrond aanwezig en is er ook maar een uurtje of zo, soms nog korter, en heeft alleen een camera bij zich, het is niet dat er een heel circus komt met studio-apparatuur en dat het een halve dag duurt.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Roodkapje

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 363

Geregistreerd: 14 Sep 2013 22:05

Bericht 02 Jun 2015 00:39

Re: Prematuur kindje -> wat vraagjes..

Onze dochter is geboren met 31,6 wk en was 38,5 cm. Ik heb als kraamkado van de collega van mijn man een premature slaapzakje gekregen en een pakje( maat 40) en 2 mutsjes van Neomaatje. Toen ze in het wiegje mocht paste ze dit direct en zat heerlijk. Ook heeft Fiwen van hier 3 pakjes voor haar gemaakt en daar was ik echt heel blij mee. Hele handige overslagpakjes dus makkelijk aan en uit doen met de monitordraadjes/sonde etc.
Travel is the only thing you buy that makes you richer.
<<

Anoniem280

Bericht 02 Jun 2015 22:54

Re: Prematuur kindje -> wat vraagjes..

Ik snap het hoor, maar door drukte in mijn hoofd paste een fotoshoot er gewoon niet bij.
Heb er dan ook geen spijt van.
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers