Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Nieuwe oven/magnetron

<<

Catnip

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 528

Geregistreerd: 11 Jan 2015 19:40

Bericht 26 Mei 2015 13:40

Re: Nieuwe oven/magnetron

Wij hebben een losse oven en een heel klein goedkoop magnetronnetje voor erbij. Hiervoor hadden we een goede en ook best dure combi-oven, maar ik vind een aparte oven toch echt veel fijner.
<<

Chaos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2213

Geregistreerd: 24 Dec 2013 23:54

Bericht 26 Mei 2015 14:11

Re: Nieuwe oven/magnetron

Ik zou in ieder geval kiezen voor 1 met een bakplaat ipv een draaischijf. Op die schijf kun je maar weinig kwijt.
Ik ging van groot fornuis oven (konden 4 pizza's tegelijk in) naar z'n flutoven met draaischijf. Wat een afknapper.
Afbeelding

I & N juni 2010
<<

September

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:28

Bericht 29 Mei 2015 22:03

Re: Nieuwe oven/magnetron

Wij hebben een combimagnetron van samsung. Een inbouw. Op zich ben ik heel tevreden. Hij kan zichzelf reinigen met een bakje water erin. Vind hem alleen niet zo heel groot en nou is deze al uitgezocht op de ruimste inhoud want we wilden eerst een Siemens maar deze was net wat ruimer en meer functies.
Gebruik de magnetron niet zo vaak. Alleen voor bapaobollen maar de oven wel heel vaak en alles komt er prima uit.

Iemand nog een goede tip om het rooster en de bakplaat schoon te houden? Doe vaak een doekje erdoor maar merk toch dat het gaat aankoeken. Lasange saus en mozarella zal het wel zijn. Dat spet zo.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7544

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:04

Bericht 29 Mei 2015 22:41

Re: Nieuwe oven/magnetron

Ik zou ook voor een losse oven gaan. Sinds ik die heb wil ik nooit meer een combimagnetron (nou ja, ik heb er dus nog wel een, de oude uit ons oude huis is wel meegegaan, maar die gebruik ik alleen als magnetron en heel soms eens voor een afbakbroodje, verder nooit). Onze oven is tenminste lekker groot, als het moet kunnen er drie grote platen in.(Maar goed, daar moet je natuurlijk wel plek voor hebben) En alles wordt zoveel lekkerder dan uit de combimagnetron.
<<

Winegum

Major Yipyapper

Berichten: 4024

Geregistreerd: 26 Okt 2013 19:21

Bericht 30 Mei 2015 19:46

Re: Nieuwe oven/magnetron

Mag ik je topic misbruiken om tips te vragen voor een losse oven, dus geen combiOVEN of MAGNETRON :smile:

Onze oven is niet veel meer, wij willen graag een nieuwe oven kopen. Heb alleen echt geen idee waar ik op moet letten bij de aanschaf.
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6229

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:32

Bericht 30 Mei 2015 19:50

Re: Nieuwe oven/magnetron

Omdat wij verl dachten te gaan bakken en de magnetron bijna niet gebruiken, zijn wij ook voor een oven gegaan. Wij hebben er een van Neff, duur ding naar zijn geld meer dan waard! Allerlei standen voor bakken, grillen, maar ook deegrijzen en regenereren en langzaam garen kan.
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:10

Bericht 30 Mei 2015 20:23

Re: Nieuwe oven/magnetron

Ik kan me niet voorstellen dat ik het zonder een magnetron moet doen. Ik gebruik die stiekem toch wel regelmatig. Om brood te ontdooien als dochter eens voor brood gaat, of meer sneeen op eet dan verwacht. Om restjes uit de vriezer op te warmen. Om pap te maken. En een losse zie ik ook niet echt zitten want mn keuken is best klein en kan de ruimte wel gebruiken
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Anoniem122

Bericht 31 Mei 2015 12:44

Re: Nieuwe oven/magnetron

Elliot schreef:Als je voornamelijk wil bakken en af en toe de magnetron gebruikt, zou ik voor een combi OVEN gaan. Dit is een oven met als bij-functie magnetron. Dit is ons aangeraden toen wij onze keuken kochten.

Als je vaker de mangetron gebruikt en alleen af en toe een ovenschotel wilt warm maken in de oven, dan kun je voor een combi MAGNETRON gaan. Dit werkt precies andersom :)


Ik heb op dit moment een combi-oven van Pelgrim en dat ding werkt echt een stuk minder dan de goedkope combi-magnetron die ik eerder had.
Pizza's moeten zelfs na voorverwarmen ruim 25 minuten in op 250 graden, afbakbroodjes zijn na 15 minuten nog heel blank en amper afgebakken.
Valt dus vies tegen :thumbdown:
<<

Zonnetje

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2452

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:49

Bericht 31 Mei 2015 15:09

Re: Nieuwe oven/magnetron

Wij hebben een combiOVEN die ook een magnetronstond heeft. Hij is van AEG en zit ingebouwd in onze keuken. Ik vind 'm best fijn, alleen wordt het eten aan de ene kant van de oven wat eerder gaar dan aan de andere kant, dus ik draai het halverwege vaak even om.
Vorige

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers