Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Katten Topic <3

<<

Anoniem 53

Bericht 23 Sep 2013 17:59

Re: Katten Topic <3

Wat vreselijk littlejoy :cry:
<<

sokpop

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 256

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:44

Bericht 23 Sep 2013 19:07

Re: Katten Topic <3

Ach wat zielig littlejoy :hug:
<<

Elysia

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 371

Geregistreerd: 14 Sep 2013 10:40

Woonplaats: Ergens in Zeeland

Bericht 25 Sep 2013 10:36

Re: Katten Topic <3

Awww Littlejoy, vreselijk :( Ook om je kat zo te moeten vinden. Ik hoop dat hij niet veel geleden heeft.
Heel veel sterkte!
(beetje late reactie zie ik nu)
<<

oasis

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1040

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:03

Bericht 25 Sep 2013 11:10

Re: Katten Topic <3

Wat verdrietig, littlejoy, heel veel sterkte! :hug:
Waiting for a change to set us free
Waiting for the day when you can be you and I can be me
Waiting for hope to come around
Waiting for the day when hate is lost and love is found
Waiting for a change - Christina Aguilera
<<

Chocoholic

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 290

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:52

Bericht 25 Sep 2013 11:20

Re: Katten Topic <3

Oh wat erg Littlejoy, ik voel met je mee. :( Is er bekend wie hem heeft aangereden? Of is diegene gewoon doorgereden?
Look past the end
It's a dream, as it's always been
All life lives on if we've ever loved it
<<

litllejoy

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 106

Geregistreerd: 02 Sep 2013 07:58

Bericht 25 Sep 2013 13:26

Re: Katten Topic <3

Bedankt voor alle lieve reactie's!

@Chocoholic; Nee, diegene is door gereden...
Mijn Blog: JoY over Eten, Reizen, Huisje'Boompje'Beestje, Sporten, DIY
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12143

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 25 Sep 2013 13:31

Re: Katten Topic <3

Littlejoy ooh wat erg. Sterkte ermee
Afbeelding
<<

Anoniem 53

Bericht 25 Sep 2013 13:42

Re: Katten Topic <3

litllejoy schreef:Bedankt voor alle lieve reactie's!

@Chocoholic; Nee, diegene is door gereden...

:cry:
Ik snap dat echt niet.
<<

Eppie

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 441

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:56

Bericht 03 Okt 2013 13:26

Re: Katten Topic <3

Littlejoy hoe gaat het met je? Wat vreselijk om je kat zo te vinden en dat degene die hem/haar heeft aangereden nog door gereden is ook. Je merkt echt wel als zoiets gebeurd.

Toen ik in groep 3 zat, bracht mijn moeder ons naar school en is ons eigen poesje onder de auto gekomen.
Ik heb hier wel een trauma door opgelopen, want ik rijd echt niet weg als één van onze katten rond de auto loopt.
Ook al is het lang geleden, ik ze het nog zo voor me.

Vreselijk om je leverde te moeten verliezen. Heel veel sterkte.
Afbeelding
<<

Eppie

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 441

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:56

Bericht 03 Okt 2013 13:36

Re: Katten Topic <3

Ik heb een vraag.
Een van onze katten is altijd al wat schuw geweest. Ze woont sinds maart dit jaar bij ons. En het heeft lang geduurd voordat ze gewend was. Nu ligt ze vaak bij ons op de bank en zoekt ze ons op, kopjes geven etc.
Haar gedrag veranderd als er bezoek komt, ze raakt dan helemaal in paniek en wil weg kruipen.
Ik vind het zo zielig voor haar, je ziet echt de paniek in haar ogen.
Onze andere kat doet helemaal niks op vreemden. Ze vind het doen met de situatie die er is. Onze andere kat vind het wel prima, nog meer aandacht.
Is dit ook te verhelpen? Of moeten we wennen aan de situatie. Is het herkenbaar? Is dit over gegaan?
We zorgen wel dat ze een plekje heeft waar ze terug kan kruipen.

Nog iets, ze geeft ook op alles kopjes, de bloempot, tafel, wasmand echt alles.wat betekend dit gedrag? Is dit herkenbaar?
Afbeelding
<<

Vanya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3729

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:43

Bericht 04 Okt 2013 16:27

Re: Katten Topic <3

Eppie schreef:Ik heb een vraag.
Een van onze katten is altijd al wat schuw geweest. Ze woont sinds maart dit jaar bij ons. En het heeft lang geduurd voordat ze gewend was. Nu ligt ze vaak bij ons op de bank en zoekt ze ons op, kopjes geven etc.
Haar gedrag veranderd als er bezoek komt, ze raakt dan helemaal in paniek en wil weg kruipen.
Ik vind het zo zielig voor haar, je ziet echt de paniek in haar ogen.
Onze andere kat doet helemaal niks op vreemden. Ze vind het doen met de situatie die er is. Onze andere kat vind het wel prima, nog meer aandacht.
Is dit ook te verhelpen? Of moeten we wennen aan de situatie. Is het herkenbaar? Is dit over gegaan?
We zorgen wel dat ze een plekje heeft waar ze terug kan kruipen.

Nog iets, ze geeft ook op alles kopjes, de bloempot, tafel, wasmand echt alles.wat betekend dit gedrag? Is dit herkenbaar?


Dit is heel herkenbaar. Onze kater is ook schuw naar andere mensen. Wat wij doen is hem de ruimte geven, als hij naar de slaapkamer of een andere plek wilt laten we hem, hij wilt dan het liefst onder een deken of onder het bed zitten.
Nu we hem al bijna 3 jaar hebben komt hij sinds een tijd wel kijken maar enkel als er 1 persoon is, bij veel drukte komt hij niet kijken. En in het begin zagen we hem dan ook de hele dag of uren niet maar als er nu veel bezoek is geweest komt hij meteen of bijna direct weer kijken als ze weg zijn. Het is dus tot nu toe niet overgegaan maar wel verbeterd maar we zijn vooral blij dat hij zich goed en veilig voelt.

Ik zou gewoon zorgen dat ze een plekje heeft waar ze terug kan kruipen en misschien dat ze in de toekomst wel komt kijken maar of je dit kan veranderen weet ik niet. Ik zou vooral zorgen dat ze zich goed voelt en op dat moment is dat denk ik dat ze zich terug kan trekken.

Ik herken het ook wat de kopjes betreft, is het echt kopjes geven of ook wel vegen langs de kast, bloempot etc.? Mijn vriend zei net dat dat betekent dat ze zich goed en veilig voelt.
If you cannot do great things, do small things in a great way.
<<

Anoniem205

Bericht 04 Okt 2013 22:11

Re: Katten Topic <3

Wij hebben er ook zo eentje. Ze schiet al in de stress als de deurbel gaat... Bij voorkeur schiet ze onder de trap, maar dat willen we niet dus daar halen we haar onder vandaan en dan schiet ze onder de bank, dat vinden we best.

De ander miauwt echter de hele godganse dag. Ik word er GEK van en ben vooral gefrustreerd....
<<

Anoniem7

Bericht 05 Okt 2013 01:21

Re: Katten Topic <3

Volgens mij hebben m'n katten vandaag gevochten, de oudste loopt wat mank en de jongste heeft een wondje onder d'r kin. Ze vonden elkaar inmiddels al redelijk lief, vroeger veel gevochten en gedreigd maar dit is de eerste keer dat ze gehavend zijn. Nouja, hoort erbij... Alleen her manke even in de gaten houden.

De jongste van ons mauwt trouwens ook de hele dag, die 'praat' ook terug.
<<

Anoniem237

Bericht 05 Okt 2013 11:19

Re: Katten Topic <3

Zijn er nog meer mensen die bewust granenvrij voeren aan de katten?
Die van mij krijgen Sanabelle No Grain en ik ben helemaal fan. Ze verharen minder, blijven mooi op gewicht en de ontlasting ruikt minimaal. Ik heb toch het idee dat dit komt doordat ik geen graan meer voer... Ze hebben het natuurlijk helemaal niet nodig aangezien het van nature vleeseters zijn.
<<

Anoniem273

Bericht 05 Okt 2013 11:45

Re: Katten Topic <3

Forumster schreef:Zijn er nog meer mensen die bewust granenvrij voeren aan de katten?
Die van mij krijgen Sanabelle No Grain en ik ben helemaal fan. Ze verharen minder, blijven mooi op gewicht en de ontlasting ruikt minimaal. Ik heb toch het idee dat dit komt doordat ik geen graan meer voer... Ze hebben het natuurlijk helemaal niet nodig aangezien het van nature vleeseters zijn.


Ja, hier krijgen ze ook Sanabelle No Grain :) Toen No Grain er nog niet was kregen ze Sanabelle Sensitive.
<<

Anoniem273

Bericht 05 Okt 2013 11:46

Re: Katten Topic <3

Overal kopjes geven is om de geur af te geven, territorium 'markeren' zeg maar.
<<

Anoniem 52

Bericht 05 Okt 2013 11:57

Re: Katten Topic <3

Frits wrijft ook overal tegenaan, maar ik geloof dat hij gewoon een fetisj heeft..
<<

Anoniem 63

Bericht 05 Okt 2013 16:53

Re: Katten Topic <3

Aziraphale schreef:
Forumster schreef:Zijn er nog meer mensen die bewust granenvrij voeren aan de katten?
Die van mij krijgen Sanabelle No Grain en ik ben helemaal fan. Ze verharen minder, blijven mooi op gewicht en de ontlasting ruikt minimaal. Ik heb toch het idee dat dit komt doordat ik geen graan meer voer... Ze hebben het natuurlijk helemaal niet nodig aangezien het van nature vleeseters zijn.


Ja, hier krijgen ze ook Sanabelle No Grain :) Toen No Grain er nog niet was kregen ze Sanabelle Sensitive.


Is dat erg duur?
<<

Anoniem273

Bericht 05 Okt 2013 16:56

Re: Katten Topic <3

Kenya schreef:Is dat erg duur?


Ik koop een zak van 10 kilo via Zooplus voor €44,95 en met drie katten doe ik daar zo'n 2 maanden mee. Ik bewaar het in een luchtdichte emmer. Valt erg mee dus als je het per kilo uitrekent.
<<

Anoniem 63

Bericht 05 Okt 2013 16:58

Re: Katten Topic <3

Ok, ik ga er eens naar kijken. Het klinkt wel goed en misschien is het voor Mitzi ook wel beter.
<<

Anoniem273

Bericht 05 Okt 2013 16:59

Re: Katten Topic <3

Als je nieuw voer gaat geven, niet direct volledig het nieuwe voer geven maar langzaam steeds meer nieuw voer mengen met het oude voer. Misschien weet je dit al hoor, even voor de zekerheid :) Anders kan ze kast krijgen van haar darmen en ze is al op een beste leeftijd natuurlijk.
<<

Anoniem 63

Bericht 05 Okt 2013 17:26

Re: Katten Topic <3

O, bedankt voor de tip! Dat wist ik niet nee!
<<

Dolphinne

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2388

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:39

Bericht 05 Okt 2013 21:51

Re: Katten Topic <3

Wij hebben een kater met blaasgruis. En daar dus ook speciaal voer voor. Ze krijgen bij ons allemaal sanabelle urinary.
10 kilo is incl. Verzenden via zooplus 42 euro. En met 4 katten doen we daar 5/6 weken mee.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Vanya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3729

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:43

Bericht 06 Okt 2013 12:52

Re: Katten Topic <3

Onze katten krijgen nu Royal Canin Sterilised en Royal Canin Indoor, daar zijn we ook erg tevreden over maar veel mensen geven dus ook Sanabelle. Misschien dat we daar voor gaan kijken de volgende keer.
If you cannot do great things, do small things in a great way.
<<

Eppie

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 441

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:56

Bericht 06 Okt 2013 15:52

Re: Katten Topic <3

Peyton schreef:
Eppie schreef:Ik heb een vraag.
Een van onze katten is altijd al wat schuw geweest. Ze woont sinds maart dit jaar bij ons. En het heeft lang geduurd voordat ze gewend was. Nu ligt ze vaak bij ons op de bank en zoekt ze ons op, kopjes geven etc.
Haar gedrag veranderd als er bezoek komt, ze raakt dan helemaal in paniek en wil weg kruipen.
Ik vind het zo zielig voor haar, je ziet echt de paniek in haar ogen.
Onze andere kat doet helemaal niks op vreemden. Ze vind het doen met de situatie die er is. Onze andere kat vind het wel prima, nog meer aandacht.
Is dit ook te verhelpen? Of moeten we wennen aan de situatie. Is het herkenbaar? Is dit over gegaan?
We zorgen wel dat ze een plekje heeft waar ze terug kan kruipen.

Nog iets, ze geeft ook op alles kopjes, de bloempot, tafel, wasmand echt alles.wat betekend dit gedrag? Is dit herkenbaar?


Dit is heel herkenbaar. Onze kater is ook schuw naar andere mensen. Wat wij doen is hem de ruimte geven, als hij naar de slaapkamer of een andere plek wilt laten we hem, hij wilt dan het liefst onder een deken of onder het bed zitten.
Nu we hem al bijna 3 jaar hebben komt hij sinds een tijd wel kijken maar enkel als er 1 persoon is, bij veel drukte komt hij niet kijken. En in het begin zagen we hem dan ook de hele dag of uren niet maar als er nu veel bezoek is geweest komt hij meteen of bijna direct weer kijken als ze weg zijn. Het is dus tot nu toe niet overgegaan maar wel verbeterd maar we zijn vooral blij dat hij zich goed en veilig voelt.

Ik zou gewoon zorgen dat ze een plekje heeft waar ze terug kan kruipen en misschien dat ze in de toekomst wel komt kijken maar of je dit kan veranderen weet ik niet. Ik zou vooral zorgen dat ze zich goed voelt en op dat moment is dat denk ik dat ze zich terug kan trekken.

Ik herken het ook wat de kopjes betreft, is het echt kopjes geven of ook wel vegen langs de kast, bloempot etc.? Mijn vriend zei net dat dat betekent dat ze zich goed en veilig voelt.


Bedankt voor je antwoord. Fijn om te lezen dat jij verbetering ziet bij je kat. Hopelijk gebeurd dat ook bij de onze.
En anders is het gewoon niet anders. Als wij alleen thuis zijn is het echt een schat en komt ze knuffelen.

Het is inderdaad niet alleen kopjes geven, maar ook langs iets vegen. Leuk om te lezen wat het betekend.
Afbeelding
VorigeVolgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron