Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


wat mee in handbagage kind, 1e x vliegen

<<

Viva

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2520

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:42

Bericht 28 Mei 2015 20:14

wat mee in handbagage kind, 1e x vliegen

Hoi,

Wij gaan volgend weekend voor het eerst vliegen. Mijn man heeft al eens gevlogen, de kids en ik nog niet.
De oudste (6) heeft er veel zin in, de jongste (2,5) snapt het nog niet helemaal maar die is al bang voor het geluid van een vliegtuig als die over komt. Nu zat ik te denken, ze krijgen beide hun eigen koffertje. Daar gaat kleding in (we hebben die zaterdag een bruiloft, ik wil niet de kans lopen dat de koffer met daarin de bruiloftskleding kwijt raakt). Wat kan ik erin doen zodat ze wat afleiding hebben. Wat helpt goed, ook voor last van de oren?
<<

Anoniem127

Bericht 28 Mei 2015 20:17

Re: wat mee in handbagage kind, 1e x vliegen

Een tablet, wat om te kleuren, nieuw speelgoed waar ze zich even mee kunnen vermaken. Desnoods haal je gewoon een paar prulletjes bij de Action, bij mijn kinderen werkt het tenminste zo dat als het maar nieuw is, dat ze er wel even zoet mee zijn.

Kauwen helpt wel tegen de luchtdrukverschillen, dus een of ander snoepje waar ze lang op kunnen kauwen, Fruitella of zo?
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 28 Mei 2015 20:19

Re: wat mee in handbagage kind, 1e x vliegen

Voor de oren helpt wat te drinken, in een flesje oid, dan moeten ze er aan zuigen. Of sabbelen op een snoepje!
En nu beginnen met neusspray! Dat zorgt dat de holtes en zo goed open zijn.

Wij hadden de tablet bij ons, met filmpjes en wat simpele apps (om te tekenen ofzo) en memory spelletjes te doen.
Een kleurboekje met kleurpotloodjes
en.. volgens mij was dat het eigenlijk!
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:44

Bericht 28 Mei 2015 20:57

Re: wat mee in handbagage kind, 1e x vliegen

Wat leuk en spannend! Verder sluit ik me aan bij de tips hierboven. Grootste succes was trouwens op en neer lopen, maar mijn zoon is ruim een jaar jonger. Een film downloaden misschien? We hebben op onze vlucht wel iets aan entertainment gehad, maar niet veel en zonder keuze (Spongebob, Modern Family).
L2014 & H2017
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11149

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 28 Mei 2015 21:01

Re: wat mee in handbagage kind, 1e x vliegen

Een bal!

Wij hebben al heel veel gevoetbald op diverse luchthavens om de tijd te doden, erg leuk!

Wel zo'n kleintje, anders is de tas gelijk vol.
R. 2013
D. 2016
<<

Viva

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2520

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:42

Bericht 28 Mei 2015 21:42

Re: wat mee in handbagage kind, 1e x vliegen

Haha die had ik nou niet verwacht spencer! We gaan maar 2h vliegen. Dat valt gelukkig mee. We hebben overigens geen tablet, dat wordt hem dus niet...
<<

YMB

Kwebbel

Berichten: 338

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:15

Bericht 28 Mei 2015 21:54

Re: wat mee in handbagage kind, 1e x vliegen

Oh het komt dichtbij Viva, spannend!

Als je geen tablet hebt misschien iets op 1 van jullie telefoons? Verder denk ik dat 2 u goed te doen moet zijn. Waar kunnen ze zich thuis goed mee vermaken? Miss boekhe op tijdschrift ofzo? Of een klein spelletje dat je samen met ze kunt doen.
NoName
09-12-2012
22-06-2015
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11149

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 28 Mei 2015 22:12

Re: wat mee in handbagage kind, 1e x vliegen

De luchthaven van Bodrum is echt heel saai en ruim. Er zaten heel veel chagrijnige moeie gezinnen en wij hadden de grootste lol met de bal. Na een tijdje deden er veel meer kinderen mee en het was echt gezellig. We gaan nooit meer zonder bal :)
R. 2013
D. 2016
<<

_Lana_

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:19

Bericht 29 Mei 2015 12:44

Re: wat mee in handbagage kind, 1e x vliegen

Ik had een klein autootje en een popje mee voor ze.
En een kleurboek, kokertje potloden en stickers.
We zijn nu 2x wezen vliegen ( 4 uur ) en beide keren bijna niets nodig gehad.
Oja en rozijnen, dat is altijd wel handig, omdat het even duurt voordat het op is, haha.
Afbeelding
<<

Marie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2587

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:32

Bericht 29 Mei 2015 12:45

Re: wat mee in handbagage kind, 1e x vliegen

Hun favoriete knuffel. Dat is iets vertrouwds voor als ze het eng vinden en ik zou niet het risico lopen dat de knuffel in de gewone bagage kwijt raakt.
2010: Jij hebt ons papa en mama gemaakt!
* * *
2013: Compleet gelukkig en gelukkig compleet!
<<

_Lana_

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:19

Bericht 30 Mei 2015 10:46

Re: wat mee in handbagage kind, 1e x vliegen

Oja wat ik ook meeneem in de handbagage zijn 2 kleine fleecedekentjes. Die vind ik echt ideaal.
Afbeelding
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6231

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:32

Bericht 30 Mei 2015 11:21

Re: wat mee in handbagage kind, 1e x vliegen

Lejow schreef:Voor de oren helpt wat te drinken, in een flesje oid, dan moeten ze er aan zuigen. Of sabbelen op een snoepje!
En nu beginnen met neusspray! Dat zorgt dat de holtes en zo goed open zijn.

Wij hadden de tablet bij ons, met filmpjes en wat simpele apps (om te tekenen ofzo) en memory spelletjes te doen.
Een kleurboekje met kleurpotloodjes
en.. volgens mij was dat het eigenlijk!


Even reageren op de neusspray: bij duiken (dus druk andersom opbouwend) wordt vooraf het gebruik van neusspray juist afgeraden omdat het maar tijdelijk werkt en je dus de klachten vanzelf weer terug krijgt. Ik weet niet of ik het voor vliegen aan zou durven om het te gebruiken.

En inderdaad: iets van kleine speeltjes mee!
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11149

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 30 Mei 2015 11:26

Re: wat mee in handbagage kind, 1e x vliegen

_Lana_ schreef:Oja wat ik ook meeneem in de handbagage zijn 2 kleine fleecedekentjes. Die vind ik echt ideaal.


Ja inderdaad! Wij kregen het in het vliegtuig maar dan kan je net wat lekkerder slapen. (Ook voor ons zelf dus haha)
R. 2013
D. 2016
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 30 Mei 2015 13:26

Re: wat mee in handbagage kind, 1e x vliegen

Het werd ons door de kinderarts juist aangeraden :ja:
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5101

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 30 Mei 2015 17:10

Re: wat mee in handbagage kind, 1e x vliegen

Ik had de ipad mee voor in het vliegtuig en dat is altijd wel goed vermaak. Verder hebben ze allebei ook groot gedeelte van de vlucht geslapen, we hadden een kussen mee dat ook een soort knuffel is, dus hadden zin in het vliegtuig en in het hotel hun eigen kussentje. Maar ik las al dat je geen tablet hebt, ik zou een sticker boek kopen (als ze dat tenminste leuk vinden) Misschien krijgen ze van de stewardes ook wel een kleurplaat met wat potloodjes(hadden wij wel gekregen) Misschien kun je een vakantie doe boek kopen, bij de hema hebben ze ook van die stickerboekjes dat je de juiste sticker bij het plaatje moet zoeken.

Verder wat drinken kopen na de douana, en eten mag je wel gewoon mee nemen, dus wat rozijntjes of snoepjes misschien een banaan.
:heart: :heart: 2011
<<

Sneeuwwitje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1342

Geregistreerd: 05 Sep 2013 19:33

Bericht 30 Mei 2015 20:53

Re: wat mee in handbagage kind, 1e x vliegen

Die bal vind ik wel een hele goeie spencer :-)
Zeker voor in bodrum waar we over 1,5 week zijn.

Hier gaat een doe boek, stickers, potloodjes en een auto mee.
Net voor het opstijgen krijgen ze rozijntjes. Al heeft de jongste buisjes dus dat gaat wel goed hier.

Alvast heel veel plezier!
Zoon 08.2010 Zoon 02.2013
Dochter 03.2016 Zoon 06.2018
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11149

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 31 Mei 2015 12:33

Re: wat mee in handbagage kind, 1e x vliegen

Ja het was echt zo leuk op het vliegveld daar met die bal. Zoveel ruimte.
R. 2013
D. 2016

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: sarah1985