Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wat vind jij hiervan? volgend badje bij zwemles en diploma

<<

Maeve

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1206

Geregistreerd: 29 Mrt 2015 21:45

Bericht 28 Mei 2015 22:22

Wat vind jij hiervan? volgend badje bij zwemles en diploma

Ik ben benieuwd wat jullie hiervan vinden.

Bij R op de zwemles kunnen kinderen, wanneer ze naar een volgend badje gaan, een certificaat/ diploma krijgen. Nu is het '' rare''' echter dat ook kinderen die niet doorgaan, en dus nogmaals hetzelfde badje doen, toch zo'n diploma krijgen maar dus niet doorgaan naar het volgend bad.

Ik had het er met een vriendin over en aan de ene kant vinden we het toch wat raar. Ik snap het idee dat het zielig is wanneer jouw kind als enigste geen diploma krijgt uit een groepje maar aan de andere kant is het voor een kind toch ook erg verwarrend om wel een diploma te krijgen maar vervolgens toch niet door te mogen.

Ik vind aan de ene kant dat een kind ook moet leren dat als iets nog niet zo goed gaat, en je dus in hetzelfde badje blijft, dat dat helemaal niet erg is maar dat je dan nog geen diploma verdiend hebt.


Ben benieuwd hoe jullie dit zien.
What a difference a day makes 14-02-2010 16-01-2013
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 28 Mei 2015 22:25

Re: Wat vind jij hiervan? volgend badje bij zwemles en diplo

Weet je er wel het fijne van dan? Misschien beheersen die kinderen wel de technieken maar is er een andere reden om ze nog in dat badje te laten.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Maeve

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1206

Geregistreerd: 29 Mrt 2015 21:45

Bericht 28 Mei 2015 22:27

Re: Wat vind jij hiervan? volgend badje bij zwemles en diplo

Mijn vriendin's zoontje had dit dus en heeft dus het hele blok in hetzelfde badje moeten doen omdat hij dus niet aan de '' eisen'' voldeed. Daarom vonden we het dus een beetje raar omdat haar zoontje dus eigenlijk heel blij was dat hij naar een nieuw badje ging en dat dus niet mocht.
What a difference a day makes 14-02-2010 16-01-2013
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 28 Mei 2015 22:33

Re: Wat vind jij hiervan? volgend badje bij zwemles en diplo

Dan is het wel apart ja. Bij ons weten ze van tevoren wel of je kind de toets gaat halen, als dat niet zo is laten ze hem of haar ook niet toetszwemmen. Ze doen dat ook op een dag dat de andere kinderen geen zwemles hebben. Dan is het niet zo teleurstellend.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Maeve

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1206

Geregistreerd: 29 Mrt 2015 21:45

Bericht 28 Mei 2015 22:36

Re: Wat vind jij hiervan? volgend badje bij zwemles en diplo

Nou dat zou ik dus idd een heel goed idee vinden. Dat dus wanneer ze weten dat een kind niet doorgaat hij/zij er gewoon niet bij is tijdens die les. Dan voorkom je idd teleurstelling.
What a difference a day makes 14-02-2010 16-01-2013
<<

Anoniem166

Bericht 28 Mei 2015 22:38

Re: Wat vind jij hiervan? volgend badje bij zwemles en diplo

Is het niet meer bedoeld voor het kind om zijn inzet te belonen? En dat in de loop der tijd door de ouders het idee is gecreëerd dat kinderen door mogen naar het volgende badje, omdat dat meestal het geval is? Misschien dat dat helemaal niet per definitie samenhangt voor het zwembad.

Of staat het ook zo op het diploma, iets van 'gefeliciteerd, je bent door!'?
<<

Anoniem331

Bericht 28 Mei 2015 22:39

Re: Wat vind jij hiervan? volgend badje bij zwemles en diplo

Ik vind sowieso dat hele badje gedoe altijd vervelend. Ik denk dat mijn dochter er niet blij van zou worden als iedereen een badje verder gaat, en zij nog niet mag. En dan al helemaal als ze wel zo'n diploma kreeg, maar niet een badje verder mocht.
Hier zwemt het gewoon met elkaar, op eigen niveau. Als ze a heeft gehaald blijft ze in dezelfde groep zwemmen voor b.
<<

Maeve

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1206

Geregistreerd: 29 Mrt 2015 21:45

Bericht 28 Mei 2015 22:44

Re: Wat vind jij hiervan? volgend badje bij zwemles en diplo

Sanne er staat idd bij dat ze nu van alles kunnen ( heb het diploma zo niet bij de hand) en dat ze dus echt wel een paar dingen moeten kunnen voordat ze dat diploma krijgen.
What a difference a day makes 14-02-2010 16-01-2013
<<

Anoniem331

Bericht 28 Mei 2015 22:46

Re: Wat vind jij hiervan? volgend badje bij zwemles en diplo

Ik denk me, hier hebben alle kinderen een map. De juf tekent na elke les af wat ze bij he ben geleerd, of onder controle hebben. Daar mogen de kinderen een sticker bij plakken. Als ze alle stickers compleet heeft mag ze proef zwemmen. Mooi beloningssysteem, voor de kinderen individueel te volgen, en dus geen 'concurrentie' met de andere kinderen.

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers