Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Tekst geboortekaartje

<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11501

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 25 Mei 2015 13:35

Re: Tekst geboortekaartje

Kan het op het laatste moment altijd nog veranderen. Maar zijn gewoon dingrn waar ik nu al over na denk
2015 💙
<<

ChiQ

Bericht 25 Mei 2015 13:39

Re: Tekst geboortekaartje

Hmm, ik zou het niet eens heel gek vinden als 't adres van je ouders erin staat. Ik zou hooguit denken: 'O, fijn de kraamtijd lekker bij haar ouders!' Dat doen meer mensen hoor, echt gek is dat niet. Je wekt mijn inziens alleen maar vragen op als je zo vaag doet met een extra briefje.
En als je het kaartje bewaard, dan is het toch niet zo gek dat dat adres erin staat? Daar verblijf je toch ook! Of probeer je jezelf voor de gek te houden over 10 jaar? :)
<<

Ilovethe90s

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3154

Geregistreerd: 03 Sep 2013 21:14

Bericht 25 Mei 2015 15:01

Re: Tekst geboortekaartje

Zelf zou ik denk ik gewoon het adres van je ouders vermelden, het is toch tijdelijk je thuis. Dat je in een hele vervelende situatie zit is duidelijk maar je voelt je er, ondanks de omstandigheden, nu toch ook gewoon een beetje thuis (hoop ik)?

Ik snap wel een beetje wat je bedoelt en het voelt nu misschien best vreemd maar over zoveel jaar is dat misschien niet het eerste waar je aan denkt als je het kaartje bekijkt. Het is dan waarschijnlijk naar de achtergrond verschoven, het is niet zo vers meer.

Natuurlijk is het jouw keuze en ik zou dan ook gewoon doen waar je jezelf prettig bij voelt.
Laatst gewijzigd door Ilovethe90s op 25 Mei 2015 15:34, in totaal 2 keer gewijzigd.
<<

Anoniem140

Bericht 25 Mei 2015 15:04

Re: Tekst geboortekaartje

Eens met Lejow en Chiq, over 10 jaar weet jij echt nog wel wat een rottijd deze periode is geweest, dar heb je een adres op een kaartje echt niet voor nodig.
En je wijst alles af, dus weet niet zo goed waarom je steeds tips blijft vragen eigenlijk.
Ik zou raar op kijken van zo'n briefje, en van een adres niet.
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3850

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:20

Bericht 25 Mei 2015 16:12

Re: Tekst geboortekaartje

Ik zou ook gewoon het adres vermelden waar je op dat moment bent. Dat is toch het handigst.
<<

Meneer de Uil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6162

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:08

Bericht 25 Mei 2015 17:51

Re: Tekst geboortekaartje

En met het bewaren van je kaartje zonder een adres word je over 10, 20 of weet ik hoeveel jaar, net zoveel herinnerd aan de situatie als met het adres van je ouders op het kaartje.
Ik zou dus ook gewoon dat adres erop zetten. De situatie kun je er toch niet mee veranderen en het is nou eenmaal de plek waar je hoogstwaarschijnlijk bent ten tijde van de kraamtijd.
The familytree will always grow 2-12-2015 en 10-10-2018
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25045

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 25 Mei 2015 18:30

Re: Tekst geboortekaartje

Eens met iedereen eigenlijk. Ik zou gewoon het adres van je ouders erop zetten; je vergeet - hoe vervelend ook - later sowieso niet hoe het allemaal gelopen is, dus ik denk niet dat dat kaartje ineens extra confronterend zal zijn.
❤ 7 juni 2018
<<

Siem

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2321

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:25

Bericht 25 Mei 2015 19:05

Re: Tekst geboortekaartje

Ook eens met bovenstaande reacties. Als ik zo'n kaartje met een extra briefje zou krijgen dan zou dat bij mij alleen maar vragen oproepen en ik denk dan ook dat ik voorzichtiger zou zijn met het sturen van een kaartje uit angst dat ik iets verkeerds zou schrijven. Terwijl als er gewoon staat *naam* is geboren op die en die datum en dit is het adres dan zou ik daar minder bij stil staan/of juist helemaal niet bij stil staan en gewoon een vrolijk kaartje sturen. En daar is het je toch om te doen? Om zoveel mogelijk normale/leuke reacties te krijgen. Met zo'n extra briefje maak je het juist meer beladen in mijn ogen.
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 25 Mei 2015 19:11

Re: Tekst geboortekaartje

Ik denk dat je jezelf een beetje voor de gek houd als je het niet op het kaartje zet zodat dat een mooie herinnering wordt. Je zult het moeten doen met hoe het is en kut als het is dáár het beste van maken. Natuurlijk zet je al je sores niet in het kaartje, maar ik zou het er in zetten zoals het is. En de situatie zoals die is, dáár dan het beste van maken zodat je later toch terug kunt kijken op die tijd met een fijn gevoel. Dan wordt zo'n adres ook minder beladen want dat zal gewoon horen bij alle herinneringen, fijne en minder fijne, van die tijd.

Ik weet heel goed hoe het is om een zwangerschap vol stress en een kraamtijd die anders dan anders is te hebben, zoals je weet is alles bepaald niet vlekkeloos verlopen en is het eigenlijk mijn hele zwangerschap gedonder geweest. Ook mijn kraamtijd was een moeilijke periode met een te vroeg geboren kind en een man die nog steeds doodziek was, verzorgd moest worden en er weinig bij kon zijn. Ik heb echt wel verdrietige herinneringen aan die tijd, maar ook zó veel mooie! Mijn ervaring is dat de herinneringen met de tijd ook meegroeien met de situatie. De tijd slijt de scherpe kantjes er vanaf en mooie dingen dobberen meer naar boven. Ik kijk nog regelmatig naar de foto's van die tijd en ik denk echt niet meer elke keer: 'ach toen was A. er nog' of 'toen lag L. nog in het ziekenhuis' of juist 'toen was ik zo eenzaam', veel vaker kijk ik naar de foto's en naar hoe klein hij was, hoe verschrikkelijk mooi en wijs hij de wereld in keek, hoe schattig hij was en wat een klein wriemeltje het was en dan geniet ik.

Probeer je dus niet vast te bijten in het 'máken' van herinneringen, ze vormen door dingen wel of niet op de kaart te vermelden zodat het niet of juist wel vereeuwigd staat. Je hoofd doet toch heel andere dingen met herinneringen. Best kans dat als jij er geen adres op zet je straks elke keer als je naar dat kaartje kijkt denkt: 'daar op die lege plek had het adres moeten staan maar dat ging niet omdat ik bij mijn ouders zat'. Juist doordat je er zo mee bezig bent leg je er in je herinneringen de nadruk op.
<<

Hippie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1953

Geregistreerd: 19 Jan 2015 12:10

Bericht 25 Mei 2015 19:50

Re: Tekst geboortekaartje

Ik snap je wel Minx, en op zich vind ik je idee ook zo gek nog niet. Als jij je daar het beste bij voelt, dan zou ik het zo doen.

Al zou ik zelf liever het adres er gewoon opzetten, in dit geval dan het adres van je ouders. Ik bedoel, ik woonde dan niet bij mijn ouders toen de oudste geboren werd, maar ben inmiddels verhuisd dus dat adres klopt ook niet meer. Ik denk dat je het juist groter maakt door geen adres erop te zetten en er een briefje bij te doen.

Waar ik eerder over na zou gaan denken is wat je met de vader van de baby doet. Ligt eraan hoe de situatie afloopt, maar dat lijkt me een groter dilemma. Want hoe ga je dat op het kaartje zetten? Niet vervelend bedoeld overigens, maar dat lijkt me lastiger en ook nog eens belangrijker dan het adres.

Mocht het niet goed aflopen, misschien een kleine tip. Hier is de relatie tussen de vader van de oudste en mij overgegaan door de zwangerschap. Rond 37 weken dook hij ineens weer op omdat hij wel contact zou willen met de kleine. Wij waren alleen niet meer samen. Omdat ik vooral voor mijn dochter toch haar vader erop vermeld wilde hebben, heb ik dat toen zo opgelost. Het kaartje is namens mij geschreven en bij de gegevens stond er op het eind:
Trotse mama: *mijn naam*
Mijn adres en mobiele nummer
Trotse papa: *zijn naam*
Telefoonnummer van haar vader

Zo stond hij er toch op, maar niet in één adem met mijn naam. Had hem overigens niet uitgemaakt zei hij toen, omdat we zelf wel wisten hoe het zat en de meeste mensen om ons heen ook. Maar ik wilde niet de schijn wekken dat we samen waren, en hem ook niet zomaar van het kaartje schrappen. Mocht het bij jullie zover komen, misschien heb je wat aan deze tip..
<<

Lenthe

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1277

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:10

Bericht 26 Mei 2015 21:09

Re: Tekst geboortekaartje

Zijn de mensen om je heen niet op de hoogte van je situatie dan? Ik denk dat iedereen die je een kaartje stuurt over het algemeen toch globaal wel weet hoe het zit tussen jouw en de vader van het kind?
Ik zou ook geen los blaadje er bij in doen. Zoals eerder gezegd, leg je er dan misschien wel de nadruk op.

Kun je het adres niet op de achterkant van het kaartje laten zetten? Dan valt het misschien minder op.
Verder zou je er nog evt. bij kunnen zetten:
Correspondentieadres:
Kerkstraat 1.
1000 AA Plaats
<<

Anoniem129

Bericht 26 Mei 2015 21:12

Re: Tekst geboortekaartje

Ik zou dan ook het adres op de achterkant van het kaartje zetten en niet op een los briefje. Ik vind persoonlijk een los briefje niets. Wij hadden met onze trouwkaarten ook geen losse briefjes erbij, gewoon verschillende kaarten laten drukken. Op de achterkant van de kaart valt het helemaal niet op! Alleen mensen die zoeken naar het adres om een kaartje te sturen zien het staan!
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11501

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 27 Mei 2015 15:57

Re: Tekst geboortekaartje

Op de achterkant is misschien ook nog een optie. Maar even over nadenken. F z'n naam komt sowieso op het kaartje te staan. Ook gaat het kaartje gewoon naar zijn vrienden en familie. Het is ook zijn zoon. Hij heeft alleen geen invloed op wat er op komt te staan. Al zal hij het daar waarschijnlijk wel mee eens zijn.
2015 💙
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers