Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Gehoortest

<<

Boerenkool

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1307

Geregistreerd: 17 Dec 2014 21:51

Bericht 19 Mei 2015 10:09

Gehoortest

Ik ben benieuwd hoe bij jullie de 1e gehoortest is gegaan bij de babys.

Gisteren zijn ze hier geweest voor de hielprik en de gehoortest en konden ze onze zoon zijn oren niet meten.
Nu komen ze as zondag terug om het nogmaals te proberen.
Bij dochter hebben we dit ook gehad bij 1 oor en dat ging de tweede keer uiteindelijk wel goed. Kan gewoon door vocht of oorsmeer komen.

Maar op de een of andere manier maak ik me hier enorme zorgen over. Heb een naar voorgevoel.
Wij hebben ook geprobeerd of zoon een beetje reageert op onverwachte geluiden, maar tot nu toe blijkt dat uit niets. Hij lijkt eigenlijk helemaal niet op geluiden te reageren..geen schrikreacties, niet een kleine knippering in zijn ogen, etc.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 19 Mei 2015 10:14

Re: Gehoortest

Ik heb dit gevonden:

"7. Mijn baby reageert niet op geluid. Hoort hij wel goed?

In het begin is je baby zich niet zo bewust van de wereld om zich heen. Maar op zeer sterke geluiden reageert zelfs een pasgeborene. Als je goed oplet, zie je dat je baby onbewuste reflexen in armen en benen heeft bij een hard of zeer afwijkend geluid. Rond een maand of 3 knippert je kind met de oogjes en bij 4 maanden draait het zijn hoofd in de richting van het geluid."

Er staat dus dat ze rond een maand of drie met de ogen knipperen als reactie op geluid, daaruit maak ik op dat een pasgeboren baby dat nog niet doet. Ik denk dat de reactie nog zo subtiel is dat het moeilijk waarneembaar is, ik zou daar dus geen conclusies uit trekken. Gewoon even die tweede gehoortest afwachten, hoe moeilijk dat ook is. Als je je echt heel grote zorgen maakt, zou je misschien het consultatiebureau kunnen bellen om je zorgen voor te leggen, misschien kunnen zij je wel geruststellen. Of misschien kunnen ze wel iets eerder komen.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem163

Bericht 19 Mei 2015 10:16

Re: Gehoortest

Bij mijn zoon lukte eerste keer 1 oor ook niet. De keer daarna was het prima.
<<

Mickey

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1533

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:20

Bericht 19 Mei 2015 10:57

Re: Gehoortest

Bij de jongste is ze ook een keer moeten terugkomen. Hij had sowieso een wat slechtere start, doordat hij tijdens de keizersnede vocht in zijn longetjes kreeg. Bij de eerste test lukte het toen met zijn linkeroor niet. 3x geprobeerd, maar geen succes. Een paar dagen later kwam ze toen terug en toen ging het meteen bij de eerste poging goed. Ik maakte me ook een beetje zorgen erover, maar dat was dus niet nodig.
07.12.2011
11.12.2014
<<

Anoniem130

Bericht 19 Mei 2015 11:14

Re: Gehoortest

Susan schreef:Ik heb dit gevonden:

"7. Mijn baby reageert niet op geluid. Hoort hij wel goed?

In het begin is je baby zich niet zo bewust van de wereld om zich heen. Maar op zeer sterke geluiden reageert zelfs een pasgeborene. Als je goed oplet, zie je dat je baby onbewuste reflexen in armen en benen heeft bij een hard of zeer afwijkend geluid. Rond een maand of 3 knippert je kind met de oogjes en bij 4 maanden draait het zijn hoofd in de richting van het geluid."

Er staat dus dat ze rond een maand of drie met de ogen knipperen als reactie op geluid, daaruit maak ik op dat een pasgeboren baby dat nog niet doet. Ik denk dat de reactie nog zo subtiel is dat het moeilijk waarneembaar is, ik zou daar dus geen conclusies uit trekken. Gewoon even die tweede gehoortest afwachten, hoe moeilijk dat ook is. Als je je echt heel grote zorgen maakt, zou je misschien het consultatiebureau kunnen bellen om je zorgen voor te leggen, misschien kunnen zij je wel geruststellen. Of misschien kunnen ze wel iets eerder komen.


Die eerste regels omschrijven de mororeflex (schrikreflex, onder andere op plots hard geluid) en die zie juist de eerste paar maanden. Verder eens wat betreft gehoortest afwachten en eventueel eerder contact opnemen om je zorgen uit te spreken.
<<

Anoniem236

Bericht 19 Mei 2015 13:31

Re: Gehoortest

Hier was het ellende. Ze zijn 3x geweest, 3 keer fout. Vierde keer kwam er iemand met speciale apparatuur, ook toen duurde het even voordat het goed ging.
Hij hoort perfect, luisteren niet ;)

Maar ik snap je gevoel, ik maakte mij destijds ook zorgen.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 19 Mei 2015 17:10

Re: Gehoortest

Whatever schreef:
Susan schreef:Ik heb dit gevonden:

"7. Mijn baby reageert niet op geluid. Hoort hij wel goed?

In het begin is je baby zich niet zo bewust van de wereld om zich heen. Maar op zeer sterke geluiden reageert zelfs een pasgeborene. Als je goed oplet, zie je dat je baby onbewuste reflexen in armen en benen heeft bij een hard of zeer afwijkend geluid. Rond een maand of 3 knippert je kind met de oogjes en bij 4 maanden draait het zijn hoofd in de richting van het geluid."

Er staat dus dat ze rond een maand of drie met de ogen knipperen als reactie op geluid, daaruit maak ik op dat een pasgeboren baby dat nog niet doet. Ik denk dat de reactie nog zo subtiel is dat het moeilijk waarneembaar is, ik zou daar dus geen conclusies uit trekken. Gewoon even die tweede gehoortest afwachten, hoe moeilijk dat ook is. Als je je echt heel grote zorgen maakt, zou je misschien het consultatiebureau kunnen bellen om je zorgen voor te leggen, misschien kunnen zij je wel geruststellen. Of misschien kunnen ze wel iets eerder komen.


Die eerste regels omschrijven de mororeflex (schrikreflex, onder andere op plots hard geluid) en die zie juist de eerste paar maanden. Verder eens wat betreft gehoortest afwachten en eventueel eerder contact opnemen om je zorgen uit te spreken.


Huh, ja, ik zeg toch ook niet dat dat pas met drie maanden komt? Met de ogen knipperen is (volgens dat stuk tekst) pas met een maand of drie.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Boerenkool

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1307

Geregistreerd: 17 Dec 2014 21:51

Bericht 24 Mei 2015 19:12

Re: Gehoortest

Vandaag is de mevrouw van de gehoortest weer geweest. En ook ditmaal geen goed resultaat. Ze krijgt helemaal geen seintje bij 1 oor, en bij het andere hoor kreeg ze wel wat door, maar lang niet voldoende.
Ik ben op zich niet iemand die zich snel zorgen maakt, maar op de een of andere manier doe ik dat nu dus wel. Ook omdat wij nog geen enkele reactie op geluid van hem hebben gekregen.

Deze week word ik gebeld voor een derde gehoortest. Deze is gevoeliger en werkt met plakkers op het hoofd en een oorkapje.
Het zal mij benieuwen..
<<

Anoniem148

Bericht 24 Mei 2015 20:13

Re: Gehoortest

Spannend hoor. Snap dat je nu ongeruster bent. Hoop dat de volgende test goed is.
<<

Anoniem216

Bericht 24 Mei 2015 20:31

Re: Gehoortest

Spannend boerenkool, ik hoop dat de volgende test wel goed is. Sterkte met wachten.
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6365

Geregistreerd: 02 Sep 2013 00:24

Bericht 24 Mei 2015 20:53

Re: Gehoortest

Die moest hier ook, omdat de gewone testen mislukten. Toen was het wel goed. Mijn zoon heeft enorm kleine gehoorgangen waardoor de dopjes niet pasten.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

zonneschijn

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4886

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:28

Bericht 24 Mei 2015 21:02

Re: Gehoortest

Spannend, ik hoop dat de volgende test een positief resultaat geeft.
Trots op mijn stoere ventje!
<<

Anoniem280

Bericht 24 Mei 2015 23:38

Re: Gehoortest

Spannend. Hoop dat deze test wel uitkomst zal bieden.

Ik was ook best zenuwachtig voor de gehoortest.
Ik ben namelijk zelf doof aan 1 oor, vandaar de zenuwen.
Gelukkig pakte de test bij beide meteen goed uit.
<<

Framboos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1810

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:13

Bericht 25 Mei 2015 04:04

Re: Gehoortest

Vervelend zeg dat ook de tweede test niet het goede resultaat gaf. Begrijp heel goed dat je je zorgen maakt. Hopelijk is de derde en gevoelige test wel positief. Hopelijk komen ze hem snel doen en zit je niet te lang in spanning. Succes.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
<<

Framboos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1810

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:13

Bericht 26 Mei 2015 18:10

Re: Gehoortest

Boerenkool, weet je al meer wanneer de derde test gaat plaats vinden?
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
<<

Boerenkool

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1307

Geregistreerd: 17 Dec 2014 21:51

Bericht 26 Mei 2015 18:18

Re: Gehoortest

Nee, ik zou deze week gebeld worden voor een afspraak. Vandaag ben ik nog niet gebeld.
Heb vandaag wel voor het eerst het idee gehad dat hij schrok van een geluid. Dus ben iets positiever gestemd.
<<

Framboos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1810

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:13

Bericht 27 Mei 2015 09:39

Re: Gehoortest

Boerenkool schreef:Nee, ik zou deze week gebeld worden voor een afspraak. Vandaag ben ik nog niet gebeld.
Heb vandaag wel voor het eerst het idee gehad dat hij schrok van een geluid. Dus ben iets positiever gestemd.

Wat fijn dat hij toch leek te schrikken van een geluid. Hoop dat je snel gebeld wordt, lijkt me lastig die onzekerheid.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers