Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Vietnam

<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 14 Mrt 2014 13:09

Re: Vietnam

De binnenlandse vluchten met Vietnam airlines hebben we inderdaad kort voor vertrek telkens geboekt.
Het scheelt soms wel qua prijs tov trein, maar vooral qua tijd!
Zeker als je 3,5 week gaat raad ik je aan om trein en bus tot een minimum te beperken. Des te meer zie je van het land.
De treinreis die wij maakten duurde al 7 uur terwijl het op de kaart maar een klein stukje leek.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Henque

Kletskop

Berichten: 607

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:20

Bericht 14 Mrt 2014 13:39

Re: Vietnam

Goed om te weten! Wij zaten zelf te denken aan nachttreinen.. maar daar heb jij dus geen ervaring mee?
En als ik jullie reisschema kijk hebben jullie dus Nha Trang - Hoi An en Hue - Hanoi met het vliegtuig gedaan?

Wij willen waarschijnlijk van noord naar zuid gaan reizen, maar ik heb tot nu toe echt nog te veel dingen die ik zou willen zien voor de tijd die we hebben..
Ik zou graag willen:
- Sapa
- Ha Long Bay
- Hanoi
- Hoi An
- Mui Ne
- Nha Trang
- HCMC met de Chi Chi tunnels
- Mekong Delta

En ik wil het liefst niet te veel haasten ;)
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 14 Mrt 2014 14:01

Re: Vietnam

Als je niet te lang in de verschillende plaatsen blijft, dan moet het wel lukken hoor!
Wij hebben extra dagen gehad in HCMC omdat mijn vriend daar woonde en we daar de tijd voor wilden nemen, had hem al bijna 2 jaar niet gezien dus wilde niet na 2 dagen weer weg.

Ook in Hué en Hoi An waren we langer dan nodig. Sapa hebben wij niet kunnen doen ivm tijdgebrek, maar dat zou ik niet overslaan als ik jou was. Dan kun je misschien beter de treinen overslaan en vliegen óf bijv. Nha Trang overslaan.
Daar hebben wij nl alleen maar op het strand gelegen (mede dankzij mijn zonnesteek). Behalve de metershoge boeddha vond ik daar verder niet iets heel bijzonders. Wij hadden dat dus liever overgeslagen en naar Sapa gegaan.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Henque

Kletskop

Berichten: 607

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:20

Bericht 16 Mrt 2014 22:15

Re: Vietnam

Dankjewel voor al je tips Ooh La La! Ik krijg er helemaal zin in :)
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 16 Mrt 2014 22:16

Re: Vietnam

Ikzelf ook :smile:
Zou zo weer terug willen!
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Sneeuwwitje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1342

Geregistreerd: 05 Sep 2013 19:33

Bericht 18 Mrt 2014 21:08

Re: Vietnam

Polly Dot schreef:Ik vind Vietnam mooi, je gaat er vast en zeker van genieten en er is genoeg te zien en te doen, en vooral Ha Long Bay vind ik prachtig! Ooh La La, van jouw verslag word ik ook weer enthousiast!
Toch is Vietnam een van mijn minder favoriete bestemmingen in Azie, ik weet niet precies waarom.


Van de landen die ik gezien heb in Azië, vond ik Vietnam juist het mooiste! :smile:
Zoon 08.2010 Zoon 02.2013
Dochter 03.2016 Zoon 06.2018
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2829

Geregistreerd: 19 Okt 2013 11:39

Bericht 30 Aug 2014 12:02

Re: Vietnam

Ik up dit topic even. Zit namelijk ook te denken om in de herfst, eind oktober-november, voor max 3wkn naar Vietnam te gaan? Zou dit lang genoeg zijn? De bedoeling is om te vliegen naar Hanoi, vanuit daar naar Halonb Bay en Sapa. Is het goed te doen om dergelijke excursies daar gewoon te plekke te regelen? Qua kosten zal het toch duurder zijn om alles nu al te boeken lijkt mij.
Vervolgens wil ik dan vanuit Hanoi een vlucht naar Ho Chi Min pakken en daar de tunnels te bezoeken en de mekong delta. Zit er ook aan te denken om vanuit Ho Chi Min naar Phon Pen in Cambodja te gaan, met de boot, om vanuit daar weer naar huis te vliegen. Iemand hier ervaring mee?
Zal dit te doen zijn in een dag of 18? Centraal Vietnam sla ik op deze manier natuurlijk wel over, is dit erg zonde?
En ik ben eigenlijk ook wel benieuwd naar de kosten. Ik reis alleen en om toch contact met anderen te maken zal ik in hostels slapen.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11843

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 30 Aug 2014 12:11

Re: Vietnam

Ik ben er zelf nooit geweest, maar vrienden van mij afgelopen zomer. Die zijn 3 weken geweest en hebben een hoop gezien.
Een hoop hebben ze daar geboekt. Ze hebben daar vaak een homestay geboekt. Je slaap dan bij locals thuis. Dat is hun heel goed bevallen. Zo goed dat ze het een vriendin die 2 wekenl ater daar zou zijn ( ze miste elkaar echt net) het ook hebben aangeraden).
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2829

Geregistreerd: 19 Okt 2013 11:39

Bericht 30 Aug 2014 23:28

Re: Vietnam

Homestay klinkt leuk inderdaad, ga ik onthouden. Al zal ik omdat ik alleen reis wel voornamelijk in hostels verblijven. Maar denk dat het wel leuk is om mee te maken om echt bij de locals te verblijven. Misschien ergens op het platteland ofzo.
<<

Henque

Kletskop

Berichten: 607

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:20

Bericht 08 Sep 2014 09:35

Re: Vietnam

Ik denk dat dit goed te doen is hoor, zeker als je een binnenlandse vlucht neemt! En of het zonde is dat je het midden overslaat.. Tja dat hangt er natuurlijk heel erg vanaf waar je van houdt. Hanoi vond ik wel heel tof, Sapa en Halong Bay zou ik ook zeker naartoe gaan als ik jou was, echt prachtig! HCMC is vooral heel druk en groot. In midden vietnam zijn natuurlijk ook veel mooie dingen te zien, maar je moet ergens een keuze maken natuurlijk. In midden vietnam vond ik Hoi An en Dalat erg leuk! Ik heb geen ervaring met Cambodja, neem aan dat je dan via de mekong delta wil?
Voor alle tours etc. geld dat je dat echt prima daar kunt boeken, regelmatig boekten wij een bus of tour om 9 uur 's avonds terwijl we de volgende dag al weggingen.
Als je alleen de mekong delta als tour wil doen, zou ik je aanraden om niet met de standaard tour mee te gaan. Dit heb ik wel gedaan en was erg toeristisch en commercieel. Je kunt beter zelf naar een plaats in de mekong delta afreizen of een wat duurdere prive tour boeken :)

Als je nog vragen hebt, stel vooral! Ik ben in juli 3,5 week geweest en ben er nog helemaal enthousiast over ;)
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2829

Geregistreerd: 19 Okt 2013 11:39

Bericht 10 Sep 2014 20:32

Re: Vietnam

Bedankt Henque voor je reactie. Ik heb inmiddels mijn vlucht geboekt. Heen naar Hanoi en terug vanaf Siem Riep in Cambodja. Wil nog een overnachting voor de eerste nacht boeken en verder zie ik daar wel. Plan is vanuit Hanoi trips naar Halong Bay en Sapa en dan vliegen naar HCMC. Vanuit daar via Mekong delta met boot naar Cambodja.
Ben jij in Sapa geweest, met de nachttrein? Is dat te doen of grote kans dat je hele nacht geen oog dicht doet? Verder moet ik me nog even verdiepen in Vietnam en Cambodja, bij vragen hoor je het. Leuk,!
<<

Henque

Kletskop

Berichten: 607

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:20

Bericht 14 Sep 2014 10:12

Re: Vietnam

Tof dat je je vlucht hebt geboekt!
Ik ben inderdaad naar Sapa geweest met de nachttrein. Twee vriendinnen waren twee dagen eerder in Hanoi en hebben toen de treintickets voor ons geboekt. Dit kon je ook online doen van te voren, maar dan betaal je de hoofdprijs. Nadeel van het later pas doen is dat we nu 'hard sleepers' hadden ipv 'soft sleepers' en dat zijn dus gewoon planken met een lakentje erover ;) Ik heb nog best wat uren geslapen, voelde me redelijk uitgerust. Een van de vriendinnen met wie ik was heeft geen oog dicht gedaan, dus het verschilt natuurlijk ook wel per persoon. Rond half 9 's avonds namen we de trein en we waren rond 7 uur 's ochtends in Lao Cai, daar staan allerlei busjes klaar die je maar al te graag naar Sapa willen brengen, dit is ongeveer een uurtje rijden.
We hebben ook de nachttrein genomen van Da Nang naar Nha Thrang, toen hadden we gewoon stoelen die een beetje achterover konden omdat de bedden al uitverkocht waren, en toen heb ik juist weer geen oog dicht gedaan en die vriendin wel. Misschien ook doordat ik naast een vietnamees zat die nogal veel ruimte innam ;)
Toen we langs de treinen liepen zag je trouwens wel treinstellen die - zoals het leek - speciaal voor toeristen waren. Daar sliepen ze 'maar' met z'n 4en in een coupé ( wij met 6 ), hadden ze betere bedden en zag het er wat luxer uit. Dit is natuurlijk ook iets duurder, maar als geld je minder uitmaakt zou je hier naar kunnen kijken. Dit zijn volgens mij ook de kaartjes die je van te voren al online kan boeken! Weet het niet zeker maar dacht dat dit 40/50 dollar kostte ( wij hebben ongeveer 15 euro betaald )

Sleeperbussen zijn trouwens ook prima! Wij hebben toen vanaf Sapa naar Halong Bay een nachtbus genomen ( overal te boeken daar ) en dat slaapt best goed! Kwam voor ons toen goed uit qua tijd omdat je dan dus niet eerst terug moet naar Hanoi. Sleeperbus ziet er zo uit: http://www.sleeperbusvietnam.com/Open_t ... er_bus.jpg
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11843

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 26 Mei 2015 20:48

Re: Vietnam

Ik ip deze even.

Ik wil in de zomer low budget gaan. Nu heb ik wel vriendinnen die zijn geweest, maar die waren met twee en ik ga alleen.
Waar moet ik allemaal op letten?
welk deel is het mooiste van Vietnam? Wat moet je gezien hebben en wat is een no go en jammer van de tijd. Het plan is om ongeveer 3 weken te gaan.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
Vorige

Terug naar Reizen & vakanties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers