Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Overstappen naar luierbroekjes

<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:10

Bericht 26 Mei 2015 10:08

Overstappen naar luierbroekjes

Vanaf wanneer en waarom gingen jullie luierbroekjes gebruiken ipv gewone luiers?
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:55

Bericht 26 Mei 2015 10:11

Re: Overstappen naar luierbroekjes

Vanaf het moment dat N. af en toe op de wc plaste. Maar ik vond achteraf gezien gewone luiers beter, die hebben we tot twee maanden geleden nog gebruikt voor het poepen. Ik kon ze sneller aantrekken dan die luierbroekjes, deed de gewone luiers staand om. Ging prima. Is ook nog goedkoper. Luierbroekjes deed ik alleen af en toe overdag zodat N. zelf naar de wc kon gaan eventueel.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 26 Mei 2015 10:21

Re: Overstappen naar luierbroekjes

Toen ze nog baby waren, ik vond het gewoon zelf veel makkelijker.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem163

Bericht 26 Mei 2015 10:27

Re: Overstappen naar luierbroekjes

Ik vind ze vervelend. Om schone aan te trekken moet broek en onderbroek helemaal uit ipv naar beneden.
<<

Anoniem123

Bericht 26 Mei 2015 11:15

Re: Overstappen naar luierbroekjes

Ik vind ze ook niet fijn. Als siem erin gepoept heeft kan ik de luier niet echt fijn weggooien. Een normale luier vouw ik compact op en dat kan met een luierbroekje niet. Ik doe ze wel om als we heel even ergens heen gaan, dan kan hij gewoon plassen daar en voor onderweg is er een luier om. Dit doen we voor langere stukken rijden. Voor korte stukjes en hier in de buurt krijgt hij geen luier om.
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6365

Geregistreerd: 02 Sep 2013 00:24

Bericht 26 Mei 2015 11:22

Re: Overstappen naar luierbroekjes

Ik kan ze anders net zo compact opvouwen als een gewone luier hoor. Ik vind ze fijn, maar geen idee meer vanaf wanneer ik ze ben gaan gebruiken.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:09

Bericht 26 Mei 2015 11:44

Re: Overstappen naar luierbroekjes

Wij hadden 1 pak gebruikt maar ik vond gewone luiers fijner, en idd als ze erin poepen rollen ze lastiger op dan een gewone luier.
M:21072011
J :08012014
<<

Anoniem 146

Bericht 26 Mei 2015 13:04

Re: Overstappen naar luierbroekjes

Ik vind ze ook niet fijn. Ik had ze gekocht omdat zoon overdag altijd op het potje ging zitten. (En dat ging goed!)
Maar zodra hij een (onder) broek aan heeft gaat het mis.

Ik dacht dat deze broekjes hem misschien wat meer opweg zou helpen, maar helaas. Ik vond het vreselijk irritant dat alles helemaal uit moest met verschonen.

Overigens is zoon nog niet zindelijk, hij was zo goed op weg. Nu laten we het even voor wat het is.

Met opvouwen ed had ik geen probleem. Ik had wel het idee dat het minder goed absorbeerde.
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:10

Bericht 26 Mei 2015 13:05

Re: Overstappen naar luierbroekjes

Duidelijk, dan worden ze hier nog niet aangeschaft :)
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Anoniem186

Bericht 26 Mei 2015 13:25

Re: Overstappen naar luierbroekjes

Ik heb ze nooit gebruikt.
<<

Lonely Goatherd

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2887

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:44

Bericht 26 Mei 2015 13:53

Nooit gebruikt.
<<

Anoniem124

Bericht 26 Mei 2015 13:54

Re: Overstappen naar luierbroekjes

Ik dacht altijd dat als die broekjes uit moeten ivm verschonen je ze aan de zijkanten open moet scheuren. Althans dat doen wij altijd haha. Twijfel nu ineens of dat wel normaal is. :smile:
<<

Anoniem 146

Bericht 26 Mei 2015 14:08

Re: Overstappen naar luierbroekjes

Er moet ook weer een nieuw broekje aan... ;-)
<<

Dikkie Dik

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 574

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:58

Bericht 26 Mei 2015 14:19

Re: Overstappen naar luierbroekjes

Charles schreef:Ik dacht altijd dat als die broekjes uit moeten ivm verschonen je ze aan de zijkanten open moet scheuren. Althans dat doen wij altijd haha. Twijfel nu ineens of dat wel normaal is. :smile:


Ja hoor. Doen wij hier ook! Net als een zwemluier.
22-2-2013
28-8-2015
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6365

Geregistreerd: 02 Sep 2013 00:24

Bericht 26 Mei 2015 15:46

Re: Overstappen naar luierbroekjes

Dikkie Dik schreef:
Charles schreef:Ik dacht altijd dat als die broekjes uit moeten ivm verschonen je ze aan de zijkanten open moet scheuren. Althans dat doen wij altijd haha. Twijfel nu ineens of dat wel normaal is. :smile:


Ja hoor. Doen wij hier ook! Net als een zwemluier.

Ja, ik ook.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

ChiQ

Bericht 26 Mei 2015 16:06

Re: Overstappen naar luierbroekjes

Thunder schreef:
Dikkie Dik schreef:
Charles schreef:Ik dacht altijd dat als die broekjes uit moeten ivm verschonen je ze aan de zijkanten open moet scheuren. Althans dat doen wij altijd haha. Twijfel nu ineens of dat wel normaal is. :smile:


Ja hoor. Doen wij hier ook! Net als een zwemluier.

Ja, ik ook.



Wij ook. Bij die van pampers zit een soort stickertje achterop, kan je zo de luier opvouwen. Ik heb ze voor Julian ook, hij is overdag wel zindelijk nu, maar savonds is het heel makkelijk, hup aan en naar bedje.
<<

Anoniem166

Bericht 26 Mei 2015 16:14

Re: Overstappen naar luierbroekjes

Wij gebruiken ze alleen in de nacht. Dochter is zindelijk en blijft ook doorgaans droog in de nacht, maar als ze 's nachts moet plassen, dan wordt ze daar niet wakker van en dan plast ze gewoon in bed. Voor de zekerheid draagt ze dus een 'nachtonderbroek' zoals ze dat zelf noemt. Als ze hem aanheeft, dan plast ze er niet in, behalve af en toe 's nachts dus.

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers