Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Biechttopic

<<

Jorja

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2778

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:55

Bericht 19 Mei 2015 22:16

Re: Biechttopic

Over de kleding, van haar geloof ik dat wel hoor. Bij mij was er ook 20 kg extra bijgeslopen zonder dat mijn kleding niet meer paste. Vervolgens ook 20 kg afgevallen en veel kleding paste ik toen nog. Nu er meer af is zie je het duidelijk maar die eerste 20 kg is dus echt niet opgevallen. Maar ik moet wel zeggen dat mijn gewicht veel te veel is, dus vandaar dat die 20 bij mij minder opviel. Als je van 50 naar 70 gaat is het wel wat anders lijkt mij
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3293

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:20

Bericht 20 Mei 2015 11:24

Re: Biechttopic

Ik vind dat er lullig gereageerd wordt! Het is gewoon super rot dat je toen zo hard hebt gewerkt en dat je nu weer overnieuw kunt beginnen. Ookal had je het er allemaal weer aangegeten met frikandellen speciaal! Feit is dat je weer een manier moet vinden met minder tijd om weer af te vallen zonder dat je relatie eronder lijdt! Misschien kunnen jullie ook manieren vinden van bewegen die je als gezin kunt doen? Qualitytime maar dan sportief. Naar een klimbos gaan bijvoorbeeld.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 20 Mei 2015 12:04

Re: Biechttopic

Dat het er weer aan zit, is natuurlijk onwijs vervelend en de manier waarop doet er niet toe.
Ik kan alleen gewoon niet begrijpen hoe je ongemerkt 20 en 50 kilo aankomt.

Hoop dat je het wel snel weer op de rit krijgt biechtje! Misschien helpt het, om je proberen te herinneren hoe trots je was op jezelf, dat de kilo's er af waren?
<<

Anoniem126

Bericht 20 Mei 2015 12:52

Re: Biechttopic

*
Laatst gewijzigd door Anoniem126 op 29 Sep 2015 23:42, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 20 Mei 2015 12:55

Re: Biechttopic

Zenna schreef:Ik vind dat er lullig gereageerd wordt! Het is gewoon super rot dat je toen zo hard hebt gewerkt en dat je nu weer overnieuw kunt beginnen. Ookal had je het er allemaal weer aangegeten met frikandellen speciaal! Feit is dat je weer een manier moet vinden met minder tijd om weer af te vallen zonder dat je relatie eronder lijdt! Misschien kunnen jullie ook manieren vinden van bewegen die je als gezin kunt doen? Qualitytime maar dan sportief. Naar een klimbos gaan bijvoorbeeld.


Eens. Ik verbaas me ook over de toon van de reacties. Ik denk ook dat het overgewicht eraf houden minstens net zo moeilijk is als het overgewicht eraf krijgen en dat 'denken dat je er bent en de teugels laten vieren' als je je streefgewicht hebt bereikt voor alle mensen die ooit overgewicht hebben gehad een valkuil is. Niet voor niks komen zoveel mensen weer aan nadat ze fors zijn afgevallen. Het is heel moeilijk om te accepteren dat je weliswaar de finish hebt behaald, maar er tocj nog niet bent, omdat eten altijd een zwakke plek blijft, omdat je niet in een paar maanden of een jaar afleert wat heel lang je gewoontes zijn geweest.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3293

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:20

Bericht 20 Mei 2015 13:18

Re: Biechttopic

Nee hoor May, ik vind jouw reactie niet lullig. Ik doel vooral op die van chiq 'niet piepen maar poetsen'. Daar krijg ik een naar gevoel van. Dat kun je natuurlijk op alles zeggen waar iemand mee zit maar ja... wat schiet diegene ermee op?!
<<

Dropveter

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1919

Geregistreerd: 01 Sep 2013 06:44

Bericht 20 Mei 2015 15:55

Re: Biechttopic

Wat vervelend dat er zoveel weer is bij gekomen.
Misschien wat vaker op de weegschaal staan als je het dus niet eerder in de gaten hebt.
Wat ik mij ook af vraag, heeft de omgeving ook niks gezegd? Ik weet dat men niet snel zegt dat je bent aangekomen maar ja misschien ?

Hopelijk lukt het jullie weer af te vallen. En hier gaat het ook langzaam maar wel op een manier die vol te houden is.

Succes !
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10380

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:55

Bericht 20 Mei 2015 16:14

Re: Biechttopic

Waarschijnlijk omdat je elkaar elke dag ziet valt het bij elkaar niet zo op.
Nu gewoon streng de rem erop en gezond gaan leven. Waarschijnlijk krijgen jullie dan een deel ook zo eraf.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 21 Mei 2015 21:44

Re: Biechttopic

Minx schreef:...

Hier het burn-out Biechtje nog even. Minx, ik herken wel het één en ander. Vooral het onredelijke.

Het gaat al een tijdje totaal niet goed op mijn werk en ik denk dat dat de welbekende druppel is. Deze week heb ik een gesprek gehad met mijn collega's, ik loop tegen een aantal dingen aan en die heb ik geprobeerd bespreekbaar te maken. Wat niet door iedereen goed werd ontvangen. Dat hele gewprek heeft erin gehakt, ik was kapot daarna. ik heb ook aangegeven dat ik het vermoeden heb richting een burn out te gaan, maar dat ik even niet exact weet wat ik voel. En dat is ook echt zo, ik voel me slecht, doodmoe, allerlei vage klachten. Maar ergens heb ik het idee dat het ook wel een beetje selffulfilling prophecy is, dat ik bang ben een burn out te krijgen, en ik daardoor heel erg in klachten als bijv. moeheid blijf hangen
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11503

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 21 Mei 2015 22:22

Re: Biechttopic

Je kan altijd een gesprek met de bedrijfsarts aanvragen. Heb ik ook gedaan, nu begon mijn werkgever zich als een eikel te gedragen wat het erger maakte en bedrijfsarts tot op heden niet gezien. Maar een plan maken ter preventie/herstel is altijd beter dan verder zakken.
2015 💙
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 25 Mei 2015 19:56

Re: Biechttopic

Ik heb een discussie met mijn vriend. Of nouja, discussie, een meningsverschil. Ik vind 400 euro pp zakgeld echt veel en iets waar je heel dankbaar voor mag zijn. Dit is nadat alles is betaald inc sparen. Hij vindt het niet veel en bijna te weinig. Ik vind dat niet normaal dat hij dat weinig vindt en ondankbaar. Wat vinden jullie?
<<

Anoniem107

Bericht 25 Mei 2015 19:59

Re: Biechttopic

Jebedoelt met 'zakgeld' gewoon het geld wat van jullie inkomen overblijft na aftrek van alle vaste lasten? Ik zou met 250 al reuze blij zijn. Op met moment zitten we rond 100 euro p.p. Redden we het overigens ook prima mee.
Edit: als we beiden 400 euro per maand over zouden houden, zou ik zelfs nog meer gaan sparen denk ik. Er is nog genoeg wat ik in de toekomst zou willen doen en (flink) geld kost, en 400 euro in de maand zou bij mij toch alleen maar op gaan aan rommel.
<<

Hannelore

Noob

Berichten: 95

Geregistreerd: 13 Mei 2015 06:59

Bericht 25 Mei 2015 20:05

Re: Biechttopic

Ik vind €400 zakgeld aan de hoge kant, maar ik weet niet wat jullie hier allemaal van betalen? Is dit bedrag alleen voor leuke dingen?
Afbeelding

Afbeelding
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3397

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:35

Bericht 25 Mei 2015 20:06

Re: Biechttopic

Het is maar wat jullie eerder gewend zijn en wat jullie salarissen zijn. Ik vind 400 euro zakgeld per persoon per maand inderdaad veel en wel iets dat niet voor veel mensen/gezinnen is weggelegd. Ik zou me dat zelf wel willen blijven realiseren maar ik zou er niet altijd dankbaar voor willen/moeten zijn, dat iemand daar de nadruk oplegt, dat zou ik weer irritant vinden. Ik zou het zelf wel belangrijk vinden om er samen over te praten of jullie naast die 400 euro zakgeld per persoon bv ook nog maandelijks een bedrag sparen. Uiteraard laatst al in buffer topic over gesproken dat dat ook wisselt per persoon of iemand dat nodig vind of niet maar stel dat jullie nu geen kinderen hebben, beide nog full-time werken en bv tzt een groter koophuis willen dan zou ik zelf wel nu meer willen sparen en dan bv maar honderd euro minder zakgeld per maand aanhouden.
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 25 Mei 2015 20:36

Re: Biechttopic

Maple schreef:Jebedoelt met 'zakgeld' gewoon het geld wat van jullie inkomen overblijft na aftrek van alle vaste lasten? Ik zou met 250 al reuze blij zijn. Op met moment zitten we rond 100 euro p.p. Redden we het overigens ook prima mee.
Edit: als we beiden 400 euro per maand over zouden houden, zou ik zelfs nog meer gaan sparen denk ik. Er is nog genoeg wat ik in de toekomst zou willen doen en (flink) geld kost, en 400 euro in de maand zou bij mij toch alleen maar op gaan aan rommel.

Ja dat bedoel ik. Samen sparen we 300 euro per maand, dus ieder 150. Die 400 is puur zakgeld maar als hij een nieuwe PC wil of wil shoppen zal hij van dat geld wel moeten sparen voor zichzelf. Van die 400 euro gaan we dan uit eten met elkaar, of naar de bios of apart met vrienden iets doen. Nieuwe kleding of de kapper moet daar ook van.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 25 Mei 2015 20:43

Re: Biechttopic

Wat is dan precies het probleem? Is hij niet langer bereid om die 150 euro per maand opzij te leggen of wil hij gewoon niet erkennen dat 400 euro per maand veel is, terwijl jij dat wel vindt? In het eerste geval is het wel een probleem, in het tweede geval zou ik mijn schouders erover ophalen - daar kom je toch niet uit.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 07:06

Bericht 25 Mei 2015 20:45

Re: Biechttopic

€400,- is voor ons super veel geld, ik zou dan waarschijnlijk meer sparen. Maar het is maar net wat je gewend bent en hoe veel je verdient.
Maar voor ons zou het dus veel zijn, wij halen dat met z'n tweeën nog niet.
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 25 Mei 2015 20:52

Re: Biechttopic

Susan schreef:Wat is dan precies het probleem? Is hij niet langer bereid om die 150 euro per maand opzij te leggen of wil hij gewoon niet erkennen dat 400 euro per maand veel is, terwijl jij dat wel vindt? In het eerste geval is het wel een probleem, in het tweede geval zou ik mijn schouders erover ophalen - daar kom je toch niet uit.

Ja, het tweede. We blijven gewoon die 300 sparen. We hebben ook een kindje trouwens en een leuke eengezinswoning dus we mogen hartstikke blij zijn. Ik wilde hem dat gewoon even in laten zien. En heb de reacties laten lezen en na ze gelezen te hebben ziet hij wel in dat 400 euro pp hartstikke netjes is.
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 26 Mei 2015 13:18

Re: Biechttopic

Ik heb de laatste tijd weer last van spanningen. Die spanningen gaan dan in mijn lijf zitten en met name in mijn benen. Ik heb gewoon de hele dag door spierpijn in mijn bovenbenen. Wie heeft tips om hier vanaf te komen?
Ik doe al ademhalingsoefeningen, rekken van spieren, maar echt rustig wordt het niet in mijn hooft.
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 26 Mei 2015 14:02

Re: Biechttopic

Ik sta voor een dilemma en omdat ik het niet onder mijn eigen naam wil hebben staan, gebruik ik daar het biechtaccount voor.

Deze zomer kan ik met een vriendengroep op vakantie (zonder man en kinderen). We gaan dan ver weg, 10 dagen, een land waar ik nog nooit ben geweest en waar ik met man en kinderen ook niet heen zou gaan.

of

Ik koop iets voor mijzelf, voor een van mijn hobby's, waardoor ik die hobby beter kan uitvoeren dan dat ik nu kan.

Een van de 2 gaat het sowieso worden, maar ik kan niet kiezen.
<<

Fjell

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1579

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:27

Bericht 26 Mei 2015 15:23

Re: Biechttopic

Ik vind de beschrijving van je hobby te vaag om een advies te kunnen geven. Is het iets wat echt een groot verschil maakt in het uitvoeren en heb je er echt lang plezier van? Als ik even naar mijzelf kijk zou ik bijvoorbeeld een nieuwe fiets kunnen kopen waardoor het fietsen wat makkelijker gaat maar dat vind ik het geld niet waard omdar mijn huidige opzich nog goed is en ik ook niet beter weet. Ik zou alleen voor de hobby uitgave gaan als het echt een groot verschil maakt.

Anders zou ik de vakantie doen. Klinkt erg gezellig en als iets wat je later misschien nooit meer zult doen. Een 'once in a lifetime' iets. Je hebt dan wel heel veel leuke herinneringen voor de rest van je leven. En 10 dagen lijkt me ook nog wel te doen zonder man/kind.
-Jeg har det som plommen i egget-
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 26 Mei 2015 15:27

Re: Biechttopic

Ik zou zelf voor het hobby-artikel gaan, ik zou sowieso niet tien dagen ver weg willen zonder kinderen. Maar daar is iedereen anders in.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3397

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:35

Bericht 26 Mei 2015 21:43

Re: Biechttopic

Hoe vaak zou je met je vrienden zo iets doen? Is dit een uniek iets, doen ze dit echt eenmalig en ook naar een bestemming waar je zelf graag naar toe zou gaan maar wat met man en kinderen in de komende 10-20 jaar niet zal lukken?

Hoe lang doe je die hobby al? is dit een blijvend iets? Krijg je binnen een afzienbare periode (met wat sparen) nog weer de kans om dit te kopen? Of ook bv de komende 5-10 jaar niet en zul je dit al die tijd met plezier gebruiken.
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

Anoniem163

Bericht 27 Mei 2015 16:45

Re: Biechttopic

Biechtje schreef:Ik heb de laatste tijd weer last van spanningen. Die spanningen gaan dan in mijn lijf zitten en met name in mijn benen. Ik heb gewoon de hele dag door spierpijn in mijn bovenbenen. Wie heeft tips om hier vanaf te komen?
Ik doe al ademhalingsoefeningen, rekken van spieren, maar echt rustig wordt het niet in mijn hooft.

Daar heb ik heel veel last van momenteel. Wordt er gek van!
Geen idee hoe je er vanaf kan komen, wist ik het maar.
<<

Anoniem163

Bericht 28 Mei 2015 15:22

Re: Biechttopic

Bij mij bleken het geen spieren te zijn maar een beklemde zenuw in mijn rug die veel pijn gaf.
VorigeVolgende

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers