Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Huwelijkse voorwaarden

Zijn jullie getrouwd onder huwelijkse voorwaarden?

Ja
14
25%
Nee
40
73%
Wij hebben een samenlevingscontract (gaan niet trouwen)
1
2%
 
Aantal stemmen : 55
<<

Anoniem107

Bericht 24 Mei 2015 00:00

Re: Huwelijkse voorwaarden

Monte, ik ben wel benieuwd waarom je denkt dat elkaar financieel steunen alleen in een huwelijk kan, waarom niet éérst aflossen en dan trouwen? Nouja, wat ik eerder al schreef eigenlijk, ik ben heel erg benieuwd naar jou reactie op die post. En hoe zie je dat dan? Stel, jouw vriend heeft schulden, jullie gaan trouwen, wat denkt jij dat dat voor jou betekent? Ben je je daarvan bewust?Ik verbaas me namelijk een beetje erover dat jij het kennelijk normaal vindt om te trouwen met schulden met het idee van 'dat je elkaar dan steunt'.
<<

Anoniem301

Bericht 24 Mei 2015 00:01

Re: Huwelijkse voorwaarden

Ja volgens mij is dat ook wel zo Marin! Maar kan me zo voorstellen dat Maura er vanuit gaat dat het niet zo ver komt en dat ze binnen het huwelijk zelf haar schuld betaalt.
<<

Anoniem119

Bericht 24 Mei 2015 00:01

Re: Huwelijkse voorwaarden

Maple, zie mijn reactie onderaan vorige pagina. Ik dacht idd ook wat jij zegt. Klopt dat?
<<

Monte

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 854

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:04

Bericht 24 Mei 2015 00:07

Re: Huwelijkse voorwaarden

Maple schreef:Monte, ik ben wel benieuwd waarom je denkt dat elkaar financieel steunen alleen in een huwelijk kan, waarom niet éérst aflossen en dan trouwen? Nouja, wat ik eerder al schreef eigenlijk, ik ben heel erg benieuwd naar jou reactie op die post. En hoe zie je dat dan? Stel, jouw vriend heeft schulden, jullie gaan trouwen, wat denkt jij dat dat voor jou betekent? Ben je je daarvan bewust?Ik verbaas me namelijk een beetje erover dat jij het kennelijk normaal vindt om te trouwen met schulden met het idee van 'dat je elkaar dan steunt'.

Oh maar ik ben her zeker mer je eens dat eerst aflossen verstandiger is, maar als mensen daarop niet willen wachten dan vind ik het niet abnormaal om in gemeenschap van goederen te trouwen en daarmee ook de schulden op je te nemen. Ik ben me er zeker van bewust dar het niet niks is en dat je daarmee ook jezelf in 'gevaar' brengt. Maar ik ga er ook van uit dat je niet zomaar gaat trouwen.
<<

Anoniem107

Bericht 24 Mei 2015 00:13

Re: Huwelijkse voorwaarden

Dan hebben wij daarin een verschil van mening, ik vind het namelijk behoorlijk naïef. Sterker nog, niet dat het aan de orde was dat we überhaupt wílden trouwen, maar ons is het meerde malen door bewindvoerder en andere schuldhulpverleners afgeraden. Want waarschijnlijk zien ze het toch vaak gebeuren dat men trouwt als één van de twee grote schulden heeft en de ander dan ook in de problemen komt.
<<

Siem

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2321

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:25

Bericht 24 Mei 2015 00:22

Re: Huwelijkse voorwaarden

Monte schreef:
Siem schreef:
Monte schreef:Ja ik vind dat niet abnormaal, je 'kiest' daarvoor als je met iemand verder gaat. Het is niet romantisch nee, maar ik vind het wel echt Eem voorbeeld van voor elkaar kiezen in rijkdom en armoede. Voor en tegenspoed.


Persoonlijk vind ik dat ongelooflijk naïef. Natuurlijk moet je ervoor elkaar zijn in voor en tegenspoed maar ik ga dus echt niet opdraaien voor keuzes die achter mijn rug om worden gemaakt en ervoor zorgen dat ik in een situatie terecht kom die ik zelf niet heb veroorzaakt.

Tja dat zien we dan anders. Ik vind de uitspraak ' niet opdraaien voor keuzes achter mijn rug om zijn gemaakt' echt heel apart. Bijna een persoonlijke aanval op je toekomstige.

Maar goed, ik denk niet dat wij het hierover eens worden. Gelukkig iedereen zijn eigen keuze.


Nee ik denk inderdaad dat wij het niet eens worden, maar dat komt volgens mij gewoon omdat wij heel anders in het leven staan. Als ik het me goed herinner heb jij in een topic gezegd dat jij gelooft dat je niets ergs gaat overkomen vanwege je geloof. In ieder geval ik meen me te herinneren dat jij dat was die dat toen zei.
En als dat zo is dan begrijp ik ook heel goed dat jij er geen rekening mee houdt dat je partner ineens om welke reden dan ook wil scheiden of jijzelf en dat dan ineens blijkt dat er enorme schulden zijn gemaakt waarvan jij niet op de hoogte was want immers jij gelooft dat niks ergs jou zal overkomen.

En het is niet zo dat ik een bang persoon die er wel vanuit gaat dat mijn eventuele toekomstige man niet blijkt te zijn wie ik dacht dat hij was. Maar ik ben gewoon een praktisch ingesteld persoon die zulke belangrijke keuzes goed afweegt en overweegt en dan kiest voor de meest veilige weg. Dat is geen aanval naar degene met wie ik eventueel zou gaan trouwen maar dat is om mezelf en misschien eventuele kinderen te beschermen.
Misschien komt het ook wel door mijn studie waardoor ik graag wettelijk dingen graag zoveel mogelijk regel omdat ik vaak genoeg zaken heb gelezen waarvan je denkt: "hoe heb jij ooit zo naïef kunnen zijn" of "wat een ellende" en daar pas ik liever voor.
<<

Anoniem315

Bericht 24 Mei 2015 13:45

Re: Huwelijkse voorwaarden

Maura, wat goed dat je die kerel achter je hebt gelaten en verder bent gegaan. Fijn om te lezen dat je gelukkig bent met je vriend :)
<<

Anoniem114

Bericht 24 Mei 2015 14:51

Re: Huwelijkse voorwaarden

Ik heb op 't moment ook schulden. Het is niet door mij opgebouwd, maar ze staan wel op mijn naam. Mijn vriend weet dit, wist dit vóór we ons gingen verloven en toch gaan we volgend jaar trouwen, zonder huwelijkse voorwaarden.

We laten ons nog wel informeren door een financieel adviseur, omdat we weliswaar gaan sparen voor een uitbouw, maar mocht deze eerder nodig zijn, dan willen we een deel laten financieren door de bank/lening. Alleen zit ik dan misschien nog met een BKR registratie. We willen navragen of mijn vriend dan nog steeds kan lenen, maar da's het enige 'obstakel'. We betalen namelijk netjes alle rekeningen, incl. de schulden en er zal geen beslag o.i.d. gelegd worden, want zover laat ik 't niet komen.

Sommige zouden m'n vriend voor gek verklaren (heb ik namelijk ook gedaan..) maar hij vindt dat we alles delen, dus ook alle troep en we het samen opruimen. Ik heb wel 's voorgesteld om alles nog te scheiden, zodat ik m'n eigen troep kan opruimen, maar hij vindt 't onzin.
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5486

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:34

Bericht 24 Mei 2015 15:07

Re: Huwelijkse voorwaarden

Zou jij hetzelfde voor hem doen Bazinga? Gewoon een vraag :).
<<

Anoniem114

Bericht 24 Mei 2015 15:16

Re: Huwelijkse voorwaarden

Ja natuurlijk. In t begin had hij nog achterstallige rekeningen en toen hebben we t ook samen opgelost. Daarna kwamen we pas achter mijn schulden..
<<

Anoniem237

Bericht 24 Mei 2015 16:12

Re: Huwelijkse voorwaarden

Vind je dat natuurlijk Bazinga?
Ik geef eerlijk toe dat ik echt niet was getrouwd als ik op gemeenschap van goederen moest trouwen en al helemaal niet als hij dan ook nog schulden had.
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10385

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 24 Mei 2015 16:47

Re: Huwelijkse voorwaarden

Maple schreef:
Siem schreef:
Monte schreef:Ja ik vind dat niet abnormaal, je 'kiest' daarvoor als je met iemand verder gaat. Het is niet romantisch nee, maar ik vind het wel echt Eem voorbeeld van voor elkaar kiezen in rijkdom en armoede. Voor en tegenspoed.


Persoonlijk vind ik dat ongelooflijk naïef. Natuurlijk moet je ervoor elkaar zijn in voor en tegenspoed maar ik ga dus echt niet opdraaien voor keuzes die achter mijn rug om worden gemaakt en ervoor zorgen dat ik in een situatie terecht kom die ik zelf niet heb veroorzaakt.

Eens. Ik vraag me af of je weet wat het inhoudt om te trouwen in gemeenschap van goederen als één van de twee (grote) schulden heeft.



Nou inderdaad. Ik vind dat ook meer dan naïef.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Anoniem114

Bericht 24 Mei 2015 20:17

Re: Huwelijkse voorwaarden

Niet elke situatie is hetzelfde hè? Sommige schulden zijn ontstaan niet door fouten van iemand of door verslavingen of whatever. Ik vind 't wel belangrijk om daar ook naar te kijken.
<<

Anoniem107

Bericht 24 Mei 2015 20:26

Re: Huwelijkse voorwaarden

Bazinga schreef:Niet elke situatie is hetzelfde hè? Sommige schulden zijn ontstaan niet door fouten van iemand of door verslavingen of whatever. Ik vind 't wel belangrijk om daar ook naar te kijken.

Zijn jouw schulden ontstaan na alle zorg voor je vader? Pgb enzo? (Ik haal het zo weg als je dat fijner vindt). Ik heb gisteren namelijk even gauw zitten googelen nav dit topic, maar volgens mij valt dat weer onder een andere regeling in een huwelijk. Het is verder inderdaad dat het oer situatie verschilt, in het geval van mijn vriend en mij had ik het dus echt niet gewild. Dan vind ik het ook behoorlijk naïef om te denken dat trouwen gewoon moet kunnen, en dan onder het motto van 'in voor- en tegenspoed en in tijden van rijkdom en armoede'.

En als je schulden hebt die prima af te betalen zijn vind ik het trouwens ook wat anders.
<<

Anoniem114

Bericht 24 Mei 2015 20:32

Re: Huwelijkse voorwaarden

Nee, het is wel ontstaan door mijn vader, maar niet door zorg. Ik ben al bij een advocaat geweest, maar kan er niets aan doen. Mijn vriend is overal bij geweest toen dit duidelijk werd, dus hij ziet ook wel in dat ik er niks aan doen en het niet bewust heb gedaan of zo.

Hij weet dat ik verstandig met geld kan omgaan, goed spaar etc. Dus hij ziet geen angsten voor de toekomst. Bovendien betaal ik alles netjes gewoon en zonder problemen; we kunnen én aflossen én sparen én leuke dingen doen, dus het raakt hem verder niet. Ik kan alleen nog niet minder werken, zoals ik had willen doen. Maar goed, het maakt dat we dus niet op huwelijkse voorwaarden hoeven te trouwen.
<<

Ilovethe90s

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3154

Geregistreerd: 03 Sep 2013 22:14

Bericht 25 Mei 2015 15:53

Re: Huwelijkse voorwaarden

Wij zijn in gemeenschap van goederen getrouwd omdat er geen sprake was van een eigen zaak of plannen in die richting. We waren ook niet in het bezit van een grote som geld of een ander groot bezit dus dit was gewoon prima.
<<

Anoniem286

Bericht 26 Mei 2015 11:13

Re: Huwelijkse voorwaarden

Hier precies hetzelfde als bij ilovethe90's. Geen schulden en huis pas gekocht na trouwen.
Vorige

Terug naar Liefde, seks & relaties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers