Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Interrailen

<<

Anoniem185

Bericht 02 Okt 2013 19:44

Interrailen

Nou, ik zit met het idee om na mijn studie een maand te gaan interrailen in Europa.
En ik vroeg me af of er mensen waren die dat gedaan hebben en of ze ervaringen kunnen opschrijven? Want ik begrijp niet zo goed hoe het in zijn werk gaat. Je moet terplekke een reservering voor de trein maken maar ik snap het niet zo goed, hoe doe je dat en waar?

En hoe veel geld zou je kwijt zijn voor ongeveer een maand interrailen? (dus vervoer, slapen en eten)
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25045

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 02 Okt 2013 19:45

Re: Interrailen

Whatever heeft dat deze zomer gedaan volgens mij, ben ook wel benieuwd hoe het allemaal werkt eigenlijk! (en naar de kosten)
❤ 7 juni 2018
<<

Anoniem130

Bericht 02 Okt 2013 19:46

Re: Interrailen

Ik heb het net in augustus een maand gedaan. Heb alleen morgen een tentamen en weet nog NIKS! Vrijdag ook druk, maar ik ga even proberen te denken er het weekend mee bezig te zijn. Help me anders even vriendelijk herinneren! :)(

Financieel vind ik erg lastig trouwens.. Zou ik sowieso mijn rekening even na moeten kijken, want ik heb het nog steeds niet heel duidelijk gecheckt. Reserveringen etc. kan ik je wel uitleggen = mega simpel.
Laatst gewijzigd door Anoniem130 op 02 Okt 2013 19:48, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem185

Bericht 02 Okt 2013 19:47

Re: Interrailen

Ja, ik vind het gewoon eng, het idee dat ik geen houvast heb nergens aan omdat je niet zomaar random een trein kan pakken (naar mijn gevoel, omdat op die site dus staat dat je moet reserveren). En hoe doe je dat dan in een land waar je de taal niet spreekt en ze ook niet goed zijn in Engels?

Ik zie veel beren op de weg.

Super Whatever! Ben benieuwd naar je antwoord. Ik heb nog genoeg tijd (denk ik). Misschien ook wel een goede vraag, hoe lang jij je hebt voorbereid!
<<

Anoniem173

Bericht 02 Okt 2013 19:49

Re: Interrailen

Ik heb het jaren geleden, denk 6 jaar, een maand gedaan. Destijds kocht je een ticket, bijvoorbeeld voor onbeperkt treinen een maand lang. Waarmee je zoveel reisdagen had als je wilde. Je schreef op welke reis je wilde maken en dit liet je in de trein zien als de conducteur langs kwam. Van te voren kon je op internet opzoeken in de internationale reisplanner of de treinen ook gereserveerd moesten worden. Destijds kon dat op bijna alle stations. Wij hebben volgens mij in Oostenrijk toen al de rest van de reis vastgelegd. Reserveren kost meestal wel een paar euro, dat deden we vaak als we in een stad aankwamen en doorreisden.
<<

Anoniem130

Bericht 02 Okt 2013 19:51

Re: Interrailen

Op internet checken welke trein je wilt en dat laten zien samen met je interrail pas.. Anders gaan ze een kaartje voor je boeken ipv een reservering.. :P Het lastigste is overstappen in een ander land. Toen ik van Venetië naar Zagreb wilde, moest ik via Villach. In Italië kon ik geen treinen en van Oostenrijk-Kroatië boeken. Dus stond ik om 2 uur 's nachts zonder reservering in Villach.

Oplossing? Gewoon op de trein stappen en zielig sorry zeggen. Sterker nog, in meeste Oost-Europese landen geven ze geen bal om de reserveringen als je interrail ticket maar ingevuld is. In Italië/Frankrijk/Spanje schijnen ze weer strenger te zijn.

Interrail.eu (en hun facebookpagina) zijn erg vriendelijk voor aaaaaaaaaaal je vragen ook! :)
Laatst gewijzigd door Anoniem130 op 02 Okt 2013 19:53, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem130

Bericht 02 Okt 2013 19:52

Re: Interrailen

Reserveren kost inderdaad extra. En afhankelijk van welke periode, is reserveren wel heeel handig! Zeker als je een stoel/bedje wilt, want dan is vol gewoon vol. En dan kun je nog wel in de gang zitten, maar dat mag niet in de slaapwagons en vol kan écht vol zijn.
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7536

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 03 Okt 2013 08:19

Re: Interrailen

Het ligt ook aan de trein die je neemt of je wel of niet moet reserveren, en het land waarin je reist. Ik heb overigens wel gehoord dat de reserveringen in Spanje en Frankrijk behoorlijk duur kunnen uitvallen en vaak ook wel echt verplicht zijn, maar daar heb ik zelf nooit rondgereisd. In andere landen kost het meestsl niet veel, maar mijn persoonlijke ervaring is ook dat je voor heel veel treinen dus ook helemaal niet hoeft te reserveren. Je kunt dat ook zien in de internationale reisplanner, daar staat erbij of reserveren verplicht is.
Wij reizen al jaren door Europa met bus/trein etc en het is ons altijd nog gelukt om aan kaartjes en/of reserveringen te komen, zelfs in Oekraine waar geen mens Engels sprak, dus wat dat betreft maak je je druk om niets. Desnoods schrijf je de tijd en bestemming op een papiertje ofzo. Stom genoeg is Nederland wat dat betreft het enige land waar we moeilijkheden hadden om aan de goede kaartjes te komen altijd :nopompom: :nopompom: (met dank aan het zeer competente, ahum, personeel van het internationale loket).
Kosten kan ik niet echt wat over zeggen, omdat wij nooit echt een maand met een global pass gingen reizen. Ook hadden niet al onze bestemmingen goed treinverkeer en moest je dan een deel per bus afleggen, waardoor het voordeliger was om alle tickets los te kopen, of een one country pass te halen bijvoorbeeld.

Terug naar Reizen & vakanties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers