Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Naai topic

<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 08 Mei 2015 17:24

Re: Naai topic

Mien wat knap zeg! En dat voor je eerste kledingstuk!

Liadan daar zal je zoontje vast heel blij mee zijn. Wat ging er mis dan? Ik zie geen foutjes in ieder geval!

Fiwen ik vind het heel knap dat je dat allemaal kunt. Krijg je vaak complimenten over haar kleding? Ik ben dan benieuwd of anderen ook zien dat het zelfgemaakt is, of dat ze vragen waar je het gekocht hebt :) Lijkt me leuk om dan te kunnen zeggen dat je het zelf gemaakt hebt!
#teammaple🍁
<<

Anoniem304

Bericht 08 Mei 2015 17:31

Re: Naai topic

Wauw wat mooi!
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 08 Mei 2015 20:44

Re: Naai topic

UN, de onderkant is niet recht en de kraag zit er niet zo netjes in. Maar mijn zoon zal er wel blij mee zijn ja:-)

Fiwen, zo mooi, wat zal J. daar weer blij mee zijn. Al die lieve jurkjes passen zo mooi bij haar.
<<

Fiwen

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 24 Apr 2014 13:38

Bericht 10 Mei 2015 13:30

Re: Naai topic

UN; bedankt voor het compliment, ben er zelf ook wel erg trots op (maar vind dat ook wel weer zo opschepperig over komen om dat te zeggen :P). Ik krijg regelmatig complimenten dat ze er zo leuk/schattig uit ziet, vooral op school. De vraag waar ik het gehaald heb krijg ik niet zo vaak omdat J meestal bij het complimentje al super trots begint te roepen "heeft mijn mama gemaakt!!" :love:
Krijg wel vaak de vraag wat ik doe met de te kleine kleertjes en of ik ook kleding op bestelling maak.

Liadan, J is nog steeds blij me elk jurkje dat ik voor haar maak. Ze heeft ook niet echt favoriete jurkjes, ze vind ze allemaal leuk maar weet altijd wel precies welk jurkje ze aan wil. Zoals vandaag: "ik wil de groene met het roze schortje, maar wel met een roze legging hoor, geen grijs!".
Ze is ook echt een meisje-meisje en ze voelt zich met zo'n jurkje ook helemaal een prinsesje, zo lief om haar dan te zien huppelen, zingen en dansen.

Brandweerpak is wel echt heel gaaf geworden trouwens! Zal hij wel blij mee zijn, wanneer is hij jarig? En die foutjes vallen echt niemand op, behalve jou omdat je het weet.
Grote meid: 25-08-2010
Kleine meid: 15-09-2016

http://www.juulsoof.nl
Instagram & Facebook: @juulensoof
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 10 Mei 2015 16:21

Re: Naai topic

Nou Liadan ik denk dat jij de enige bent die dat ziet :) Ben benieuwd wat hij er van vindt!
Fiwen: leuk zeg dat ze het zelf ook zo leuk vindt dat jij het zelf maakt! Hopelijk blijft dat nog heel lang zo :)

Ik heb nog een broekje gemaakt maar nu van andere, dunnere stof. Ik loop nog steeds te stoeien met de pasvorm :) Ik heb hem aan m'n moeder gegeven, die heeft een pleegbaby van 3 maanden en dit past hij denk ik wel. Ze vond het prachtig.
Afbeelding
#teammaple🍁
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 18 Mei 2015 17:51

Re: Naai topic

En m'n tas is af:
Afbeelding

Het zakje voorop is niet netjes omgezoomd, daar kwam ik te laat achter. Weet niet zo goed hoe ik dat nog kan herstellen zonder alles los te moeten halen. Verder is hij goed gelukt, een stuk netter ook dan m'n andere naaisels.
#teammaple🍁
<<

zonneschijn

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4886

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:28

Bericht 18 Mei 2015 17:56

Re: Naai topic

Wat een leuke tas UN!
Trots op mijn stoere ventje!
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 18 Mei 2015 18:24

Re: Naai topic

Dankjewel!
#teammaple🍁
<<

Rebecca

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2918

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:39

Bericht 18 Mei 2015 19:51

Re: Naai topic

Heel erg leuk UN, ik vind de stof/kleuren ook heel mooi!
19 juni 2015
2 februari 2017
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 18 Mei 2015 19:54

Re: Naai topic

Tnx! Het is een gordijn van Ikea. Ik graai daar altijd in de koopjeshoek maar stukken stof, en de gordijnstof is erg geschikt voor dit soort naaisels. De blauwe wol aan de onderkant en in de voering heb ik uit de kringloop (nieuwe lappen). Goedkoop tasje dus :)
#teammaple🍁
<<

Dolphinne

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2388

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:39

Bericht 19 Mei 2015 21:42

Re: Naai topic

Wat een leuke broekjes en tas UN!

Liadan, ik vind je brandweer outfit ook erg leuk geworden!

Mien, wat voor Pfaff heb je nu? Ik heb ook een (nieuwe) Pfaff gekocht bij een goede winkel. Inderdaad ook met onderhoud, advies etc er allemaal bij. Het eerste onderhoud na een jaar zelfs gratis. Je broekje is goed gelukt! Erg mooi en zou niet zeggen dat dit nog maar je eerste kledingstuk is. Is hij ook van tricot of katoen?


Ik ben de afgelopen tijd niet zo druk meer geweest met de naaimachine, maar wel wat kleinere dingen gemaakt.
Ik heb laatst krijtdoek ontdekt en 2 oprolbare krijtborden gemaakt.
En nog een korte jumpsuit gemaakt.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Ik heb wel een hele berg stof gewassen deze week, dus nog genoeg in de planning :). Eerst 2 jurkjes en een jumpsuit in opdracht en dan nog 2 shirts voor de oudste, een spijkerbroek inkorten waarvan de knieën kapot zijn en nog een jumpsuit voor de jongste. Ik heb alleen wat tricot angst haha. Maar met die shirts toch maar eens proberen.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 20 Mei 2015 13:30

Re: Naai topic

Mooie tas UN, leuke stof ook. Die ikea gordijnstof is echt fijn, ik heb er ook nog wat van liggen, is goede stevige stof.
Misschien kan je een stuk van de witte banden loshalen aan beide kanten, dan waar de zoom moet komen ertussen uit halen , zoom naaien en het er weer tussenstoppen. Daar hoeft dan niet de hele tas voor uit elkaar (snap je wat ik bedoel?).

Dolphinne, leuk die krijtborden, ik heb die stof ook al heel lang liggen, dit is wel leuk om ervan te maken. Is die krijtstof van jou ook heel stug? Wat ik heb liggen is heel stug, ik vraag me af of het hetzelfde is.

En die jumpsuit is leuk!
<<

Dolphinne

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2388

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:39

Bericht 20 Mei 2015 23:20

Re: Naai topic

Nee ik vind de stof niet erg stug. Je kunt het makkelijk oprollen en ik vond het ook redelijk makkelijk te naaien (heb er ook een gewone (oudere) naald voor gebruikt).

Ik denk dat je het wat betreft soepelheid met iets dikker tafelzeil kunt vergelijken.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Fearie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1428

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:38

Bericht 21 Mei 2015 16:17

Re: Naai topic

Wauw dat krijtdoek is echt een leuk idee!! Dat wil ik ook wel eens proberen. Handig voor een cadeautje of mee op vakantie.
D. 16-8 en J. 27-11
<<

Rebecca

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2918

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:39

Bericht 22 Mei 2015 20:04

Re: Naai topic

Mooi Dolphinne!

Ik heb een rokje voor mezelf gemaakt! Heb er nog 1 bijna afliggen, moet alleen de zoom daarvan nog afwerken.
Afbeelding
Afbeelding
19 juni 2015
2 februari 2017
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 24 Mei 2015 19:43

Re: Naai topic

Leuk Rebecca! Wat heb je voor de tailleband gebruikt?
Dolphine, leuk hee dat krijtdoek! Ziet er leuk uit.
Liadan: bedankt voor de tip. Ik snap wat je bedoelt. Misschien doe ik het nog.

Ik was bij m'n schoonouders dit weekend en had een knutselwerkje voor mezelf meegenomen zodat ik me kon terugtrekken :) En dat is dit geworden:
Afbeelding
Nog niet helemaal af, ik moet nog een ministukje stiek aan de binnenkant zetten met een klein kruissteekje. Maar ze zijn prima gelukt verder!
#teammaple🍁
<<

Fiwen

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 24 Apr 2014 13:38

Bericht 25 Mei 2015 09:47

Re: Naai topic

Leuke tas en super schattige schoentjes UN!

Die jumpsuit is echt geweldig Dolphinne. Staat haar super leuk.

Leuke rok Rebecca, stofje vind ik heel mooi!

Ik heb deze week een verjaardagsjurkje voor de jongste dochter van Roodkapje gemaakt (mijn eerste echte bestelling :cheering: ) maar die ga ik hier natuurlijk niet showen, dat mag ze zelf doen.

En ik heb een jurkje voor J gemaakt, ze heeft zelf de stofjes uitgezocht. Op de foto is het niet goed te zien maar het paarse rokje komt er aan de voorkant ook een stukje onderuit maar dat bleef hangen op haar pyjamabroek die ze nog aan had :P

Afbeelding

Afbeelding
Grote meid: 25-08-2010
Kleine meid: 15-09-2016

http://www.juulsoof.nl
Instagram & Facebook: @juulensoof
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 25 Mei 2015 09:50

Re: Naai topic

Ha Fiwen wat kijkt ze goed, net een jaren '50 model! Leuke jurk zeg.
#teammaple🍁
<<

Fiwen

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 24 Apr 2014 13:38

Bericht 25 Mei 2015 10:08

Re: Naai topic

Hahaha ze had vooral geen zin meer in het passen en foto's maken, dan gaat ze gekke bekken trekken. Heeft ze helaas van haar neefjes geleerd :palm:
Grote meid: 25-08-2010
Kleine meid: 15-09-2016

http://www.juulsoof.nl
Instagram & Facebook: @juulensoof
<<

Prosecco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2144

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:55

Bericht 25 Mei 2015 11:06

Re: Naai topic

Wat een gaaf jurkje alleen lijkt het alsof je de stof onderste boven hebt gebruikt
<<

Anoniem216

Bericht 25 Mei 2015 11:13

Re: Naai topic

Wat een mooie creaties komen er weer voorbij. Knap hoor dames.
<<

Fiwen

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 24 Apr 2014 13:38

Bericht 25 Mei 2015 12:13

Re: Naai topic

Prosecco, dat lijkt inderdaad maar is niet zo (heb het zelf ook zeker 20x gecontroleerd) het kopje van de vlinders is echt boven op deze manier, als je inzoomt kun je het zien(dat oranje bolletje boven het lijfje is het kopje)
Grote meid: 25-08-2010
Kleine meid: 15-09-2016

http://www.juulsoof.nl
Instagram & Facebook: @juulensoof
<<

Prosecco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2144

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:55

Bericht 25 Mei 2015 12:24

Re: Naai topic

Fiwen schreef:Prosecco, dat lijkt inderdaad maar is niet zo (heb het zelf ook zeker 20x gecontroleerd) het kopje van de vlinders is echt boven op deze manier, als je inzoomt kun je het zien(dat oranje bolletje boven het lijfje is het kopje)


Dan hebben de vlinders aparte vleugels :-)

Maar het maakt het jurkje niet minder mooi hoor! Echt knap gemaakt!
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 25 Mei 2015 12:43

Re: Naai topic

Komt door het patroon van de stof, het lijkt alsof je steeds 1 vlinder ziet maar het zijn twee vlinders vanaf de zijkant gezien, met hun neus tegen elkaar aan.
#teammaple🍁
<<

Anoniem260

Bericht 25 Mei 2015 14:39

Re: Naai topic

Prosecco schreef:Wat een gaaf jurkje alleen lijkt het alsof je de stof onderste boven hebt gebruikt



Afbeelding

voilá :wink:
VorigeVolgende

Terug naar Hobby's, uitgaan & vrije tijd

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers