Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Draagdoekentopic

<<

Anoniem118

Bericht 14 Mei 2015 20:31

Re: Draagdoekentopic

Wat leuk Minx!

Ik wil toch over op een drager en denk te gaan kiezen tussen Kokadi, Tula of Emeibaby (en misschien Boba, maar die gaat denk ik minder lang mee?)

Ik wil alleen echt graag eerst even 'proefdraaien' met alle bovengenoemde opties, maar kan nergens een doekenbieb oid vinden die ze heeft, de Tula vaak wel maar de rest niet. Iemand die iets weet in omgeving Amsterdam / Leiden / Haarlem?
<<

Anoniem205

Bericht 14 Mei 2015 20:35

Re: Draagdoekentopic

Tula mag je altijd proberen he, dat weet je!
<<

Anoniem118

Bericht 14 Mei 2015 20:40

Re: Draagdoekentopic

Ja I know, dank!
Idealiter vind ik iemand die ze alle vier heeft, haha, uurtje proberen, kiezen, kopen, klaar:p Heb niet zoveel geduld als ik eenmaal wat bedacht heb, haha.
<<

Chaos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2213

Geregistreerd: 24 Dec 2013 22:54

Bericht 14 Mei 2015 20:49

Re: Draagdoekentopic

Ayla schreef:Wat zijn de ervaringen hier met een ringsling? Is het handig om die erbij te hebben en draagt het fijn? En wat voor stof moet ik hebben als ik hem zelf wil maken?


Ik heb een ringsling (ByKay) en ik vind het echt ideaal en ik ben in een paar seconden klaar. Ik heb geen andere dragers overigens dus ik kan niet vergelijken verder. Ik heb hem standaard in mijn tas of onder de kinderwagen liggen. Ik loop doorgaans vrij veel en dan ligt ze voornamelijk in de kinderwagen maar als ze het zat is haal ik haar eruit (draag een uurtje per dag ongeveer) en is ze weer blij. De eerste tijd heb ik hem vooral veel in huis gebruikt als ik ondertussen met Isam en/of Nora bezig was. Echt buiten dragen doe ik pas sinds een maand of twee.
Vind het vooral ook handig voor zo direct als ze mee kan op de fiets met de oudsten naar school brengen of even gauw de Hema in oid.

Als ik weer eens teveel boodschappen heb gedaan vergeleken met wat de planning was en wat te dragen is doe ik haar ook in de ringsling en gaan de boodschappen in de wagen. :palm:
Afbeelding

I & N juni 2010
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 25 Mei 2015 10:45

Re: Draagdoekentopic

Dag dames!

Ik ben me een beetje aan het orienteren op een drager, maar ik vind het zo moeilijk! Het duizelt me helemaal van de mogelijkheden... Vriend en ik willen iig beiden gaan dragen, en hebben een relatief vergelijkbaar postuur. Gevoelsmatig ga ik liever niet voor een doek waarvoor je allerlei knopen moet doen, maar liever voor eentje die je zo omhangt, OF voor een doek die je gewoon op 1 of 2 manier kunt knopen. Maar misschien bestaat dat wel niet echt? Ik vind sommige doeken er zo... knutselig of mutserig of... ik kom niet op het juiste woord maar iig vind ik dat sommige doeken echt niet bij ons passen.

Ik kwam nu online de Porto tegen. Die vind ik er mooi, eenvoudig en stijlvol uit zien. En fijn voor de baby. Iemand ervaring met deze doek? Ik ben 'm volgens mij hier nog niet echt tegengekomen, dat zegt misschien genoeg? :) De Bykay denim vind ik ook mooi, en passend bij zowel vriend als bij mij. Maar ik denk dat ik bijvoorbeeld de Tula ook leuk vindt en fijn voor baby! Wat zijn nou dingen waar je op let? Iemand tips??
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:09

Bericht 25 Mei 2015 12:15

Re: Draagdoekentopic

Zora, porto zegt me niks heb je plaatje, wil je klikken/knopen of een combinatie van beide?
M:21072011
J :08012014
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11204

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:38

Bericht 25 Mei 2015 12:15

Re: Draagdoekentopic

Ik heb geen ervaring met de porto, nog nooit van gehoord zelfs, haha. Wij hebben wel een bykay denim, maar dit is dus wel gewoon een doek die je moet knopen. Deze hebben wij vanaf de geboorte veel gebruikt en mijn man gebruikt hem nog graag.
Ik heb ook een meitai van bykay, de stonewashed versie. Ze zeggen dat die ook vanaf de geboorte kan, maar toen had ik 'm nog niet. Ik vond 'm wel heel fijn en die mag je best eens lenen als je wil? Ik heb ook nog een groenblauwe doek die ik momenteel niet gebruik, mocht je toch het knopen eens willen proberen :)
Een Tula kan sowieso nog niet vanaf de geboorte, verder wel een fijne drager, maar ik vond de Connecta fijner, die gebruik ik nu dus het meest.
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11502

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 25 Mei 2015 12:20

Re: Draagdoekentopic

Net de porto even gegoogled en zag zo snel alleen dat het een elastische doek is. Die kun je inderdaad maar op een paar manieren knopen. Rugknopen is bv al niet veilig met een elastische doek. Vind zelf het knopen er een heel stuk lastiger uit zien dan het daadwerkelijk is. Liet mijn moeder ff snel zien hoe de meest gebruikte knoop er nu uitziet en zij had echt zoiets van wow is dat alles het lijkt zo veel lastiger.
2015 💙
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3293

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:20

Bericht 25 Mei 2015 12:43

Re: Draagdoekentopic

Zora: je zegt dat je misschien nog wel een doek zou willen die maar op 1 of 2 manieren te knopen is maar dat dat kun je dan toxh doen?! Niemand zegt dat je elke dag een andere knoop moet doen :razz:
Wij hebben een Tula en ik ben er heeel tevreden over! Ook wel even eem doek gehad maar die vond ik niet fijn.
<<

Ayla

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1830

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:06

Bericht 25 Mei 2015 12:44

Re: Draagdoekentopic

Een doek kàn je op veel manieren knopen, maar dat hoeft natuurlijk niet hè. Oreo heeft een tula en is daar heel tevreden over volgens mij, ik heb 2 doeken en een marsupi en ik vind de doeken veel fijner. Het is maar het waar je aan gewend bent, of je lang wil dragen , of je buik en rug wil dragen... Ik zou wel als je geen doek wil een drager adviseren die soepel is, niet zo'n stijf stug ding.
<<

Anoniem261

Bericht 25 Mei 2015 12:51

Re: Draagdoekentopic

Bij M. heb ik een marsupi gekocht, die heb ik de eerste maanden veel gebruikt en vond ik prima! Heb toen die gekocht omdat ik er snel een wilde hebben en een vriendin er erg positief over was, had nog weinig gelezen over dragers.
Inmiddels heb ik ook een Tula, en met een baby-insert kan die wel vanaf de geboorte heb ik begrepen. Dus hier ga ik ze allebei gebruiken denk ik.
<<

Framboos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1810

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:13

Bericht 25 Mei 2015 12:52

Re: Draagdoekentopic

Ik heb ook een tula en ben er zeer tevreden over. Wilde graag een draagzak zodat man ook kon dragen. Verder vind ik het ideaal dat je hem bijna vanaf het begin (3,5 kg) kan gebruiken en hij lang mee gaat en zowel voor buik als ruggesteun kan gebruiken. Ik vind hem z'n geld meer dan waard.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:09

Bericht 25 Mei 2015 13:15

Re: Draagdoekentopic

Suus schreef:Een Tula kan sowieso nog niet vanaf de geboorte, verder wel een fijne drager



Wel met een insert, anders vanaf broekmaat 68
M:21072011
J :08012014
<<

Anoniem205

Bericht 25 Mei 2015 18:27

Re: Draagdoekentopic

Tula kan idd met baby insert vanaf de geboorte, dat had Framboos. Onze zoon was vrij groot en lang, hij paste er vanaf maat 62 al in. Sindsdien dragen we hem ook al.
<<

Snirp

Major Yipyapper

Berichten: 4822

Geregistreerd: 22 Nov 2013 07:57

Bericht 25 Mei 2015 19:14

Re: Draagdoekentopic

Wij krijgen van 7-21 juni een Tula van de doekenbieb te leen :)
Ben benieuwd, als het bevalt ga ik er meteen eentje aanschaffen, haha. Wel nog met insert denk ik!
Moet zeggen dat ik mijn Little Frog doek vooral gebruik als ik kan knopen als er iemand bij is.
Toch fijner als iemand T. kan vasthouden als ik de doek aanspan.
Maar misschien moet ik het gewoon vaker doen ;). Wil over een tijdje ook nog wel een consult doen, om te leren rugdragen.
Of is er iemand van hier die dat wil leren? Maken we er een mini-doeken-meeting van
<<

Ayla

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1830

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:06

Bericht 25 Mei 2015 19:16

Re: Draagdoekentopic

Hoe span jij aan dan snirp? Ik houd met mijn onderarm Naomi "vast" en met die hand de doek strak, met de andere hand span ik aan.
<<

Anoniem205

Bericht 25 Mei 2015 19:18

Re: Draagdoekentopic

snirp, vanaf 12 juni zit ik vermoedelijk zonder werk. Wil dan best met S jouw kant uit komen zodat je mijn Tula kunt proberen?
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:09

Bericht 25 Mei 2015 19:18

Re: Draagdoekentopic

SniRp waar woon je? Veel provincies hebben een fb pagina waarin ook consulenten zitten of andere die je kunnen helpen met knopen.
M:21072011
J :08012014
<<

Snirp

Major Yipyapper

Berichten: 4822

Geregistreerd: 22 Nov 2013 07:57

Bericht 25 Mei 2015 19:36

Re: Draagdoekentopic

Gezellig Oreo! Zou ik wel leuk vinden :)
Zouden elkaar volgens mij ook de 20e al tegen kunnen komen ;).

Ayla, het lukt me op zich ook wel alleen hoor :). Alleen als ik met 2 handen kan aanspannen (met 1 hand aanspannen, met andere hand doek 'overpakken'), krijg ik hem naar mijn idee veel strakker. Het weerhoudt mij er soms ook wel van om te knopen. Maar denk juist dat ik het vaker moet doen, zodat ik er meer handigheid in krijg.

Happydobby, ik woon vlakbij Haarlem. Heb ook al een consult gehad voor ik mijn LF kocht. Vond dit wel fijn, vandaar dat ik het ook voor de rugknoop zou willen. Al lijkt het me ook wel leuk/gezellig/handig om dit met meiden van hier te oefenen.
<<

Anoniem205

Bericht 25 Mei 2015 19:51

Re: Draagdoekentopic

Ik begreep het idd Snirp, maar wij hebben overdag al andere afspraken en hadden rekening gehouden met de avond (miscommunicatie ;)) Dus dat gaat niet lukken vrees ik. Maar anders kom ik graag jouw kant uit hoor!

Rugdragen heb ik nu 1 of 2x gedaan, daar wil ik ook nog wel een draagconsult voor gaan doen.
<<

Snirp

Major Yipyapper

Berichten: 4822

Geregistreerd: 22 Nov 2013 07:57

Bericht 25 Mei 2015 20:03

Re: Draagdoekentopic

Jammer :)
Maar leuk als je een keer met S. (en jullie Tula ;) ) deze kant op komt!
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 27 Mei 2015 08:11

Re: Draagdoekentopic

Thanks voor het meedenken dames! Alhoewel dit stiekem meteen mijn probleem is haha, er is zoveel en iedereen vindt weer wat anders fijn!

Ok, die Porto lijkt dus niet HEEL goed te zijn, en dat is omdat ie elastisch is? Jammer, hij is wel pretty :) En jaaaa ik kan idd ook wel gewoon kiezen voor niet al te veel knopen. Ik wist het niet zo goed onder woorden te brengen, maar sommige dragers/doeken zien er meer uit als een vestje die je zo aan doet, of met 1 simpele knoop/baan, terwijl andere doeken heel ingewikkeld geknoopt zijn en dat je als ouder helemaal ingesnoerd en vastgeknoopt zit (ik leg het al veel beter uit zo he :smile: ). iig ben ik denk ik op zoek naar iets wat er zo uit ziet als de Porto. Gewoon simpel en clean. Maar goed, ik begrijp dat dat eigenlijk met een heleboel doeken te bereiken is...

Lief Suus! Misschien wil ik daar wel gebruik van maken, maar daar denk ik nog even over na :) Heel lief aangeboden iig, en handig! Een vriendin van mij heeft een Bykay Denim, die kan ik iig even proberen... HEY, ik google die Mei tei van Bykay en die bedoel ik eigenlijk een beetje qua uiterlijk van een 'vestje' haha. Mooi zijn die! Zie wel dat die idd vanaf 3 maanden zijn. Poeh wat een puzzel is dit joh haha :D

Happydobby, dit is de Porto:

Afbeelding

Zoiets vinden vriend en ik beiden het mooist alhoewel we dus ook een Tula achtig ding mooi vinden :) We hebben echt nog te weinig kennis om een voorkeur voor knopen of klikken te hebben denk ik haha
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:09

Bericht 27 Mei 2015 08:15

Re: Draagdoekentopic

Zora, dit is gewoon een rekbare doek, die knoop je om (kan maar op 1 manier) en dan doe je je kindje erin.
Als je niet goed weet wat je wilt adviseer ik je een consult. Consulenten hebben vaak meerdere systemen in huis en kan je proberen wat je fijn vind. Of ken je iemand met meerdere systemen? Ik woon zelf in Fl.evoland.Ik heb doeken en een tula om te proberen. Ik weet niet of je in de buurt woont?
M:21072011
J :08012014
<<

Wolfinschaapskleren

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2141

Geregistreerd: 22 Apr 2014 09:27

Bericht 27 Mei 2015 10:40

Re: Draagdoekentopic

Lastig Zora!
Hij ziet er wel mooi uit!
Zelf heb ik de Denim van bykay, ook heerlijk ding voor zowel mijn man als mij en lekker stoer stofje.


Vraagje: ik draag op de buik, in het begin deed ik de doek dubbel op mijn buik voordat ik de banen naar mijn rug deed (weet niet of ik zo duidelijk ben?), alleen is hij daar nu te groot voor dus doe ik hem in het begin enkel op mijn buik. Hij past er nu goed in, goed onder het kontje, ruimte voor een neksteuntje, etc. Alleen krijg ik de bovenkant nu minder goed strak gespannen. T. vindt het ook leuk om zichzelf achterover te gooien, door zich af te zetten tegen mij, ook wurmt hij het liefst beide armpjes los. Iemand tips hoe ik hem strakker kan krijgen in de doek?
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 27 Mei 2015 11:43

Re: Draagdoekentopic

Het lijkt wel slim idd om een consulent te raadplegen Happydobby :) Ik woon helaas niet echt in de buurt. Ik heb wel een vriendin met een doek, en een aanbod van Suus dus! Mogelijk vragen we alsnog een consulent, is natuurlijk ook wel leuk! Een rekbare doek is misschien niet zo slim met een zwaarder kindje, of ouder kind. Klopt dat?
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers