Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Beugel

<<

Plien

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2410

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:03

Bericht 23 Mei 2015 12:13

Beugel

Het is zover, ik ga aan de beugel! Al jaren knars ik 's nachts waardoor ik erg veel slijtage heb. Dit wordt mede veroorzaakt door de stand van mijn tanden en kiezen op elkaar. De beste oplossing is volgens de tandarts een beugel. Na in mijn tienertijd jaren met een beugel te hebben gelopen vond ik het nogal wat. Maar ik krijg nu voor een maand of 9 tot een jaar vrijwel onzichtbare bitjes die ik om de 2 weken moet wisselen.

Zijn hier meer meiden met een beugel?
J: 7-16💙 & C: 6-19💟
<<

Anoniem335

Bericht 23 Mei 2015 13:24

Re: Beugel

Ik heb een jaar of 3 geleden een beugel genomen, nog geen dag spijt van gehad. Kreeg best wel veel vragen 'waarom ik dat nog deed als ik al zo oud was (ehh 24 jaar...)', dat heeft me wel verbaast eigenlijk. Wat maakt het anderen nou uit. Ik had een blokjesbeugel, wel doorzichtig maar je zag hem wel vrij duidelijk. Mijn tanden stonden niet zo scheef, maar het is wel net even een stukje mooier geworden.

Ik was het al helemaal vergeten, tot ik pas een foto tegen kwam met beugel en toen dacht ik 'oja dat heb ik ook nog gehad'. Toen bedacht ik me weer dat ik het gek vond dat zoveel mensen het niet snapte, terwijl het echt mooier is om een recht gebit te hebben!
<<

Aardbeitje

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 118

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:41

Bericht 23 Mei 2015 21:26

Re: Beugel

Toen ik nog op de basisschool zat heb ik beugels gehad, maar alles is toch weer scheef gegroeid. Op mn 24e heb ik toen ook weer een beugel genomen. Kostte wat maar ben nog steeds blij dat ik het gedaan heb. Heb zo'n 2 jaar met slotjes gelopen. En heb nu nog steeds een ding voor de nacht wat ik een keer per week draag. Zo blijft het mooi op zn plek. Ik heb sowieso geen mooi gebit, maar het staat nu in ieder geval recht en dat ziet er gewoon veel beter uit.
<<

Anoniem114

Bericht 23 Mei 2015 21:27

Re: Beugel

Geen beugel hier, maar ik wil wel even zeggen dat ik 't heel stoer vind dat je 't gewoon doet! :)
<<

Anoniem147

Bericht 24 Mei 2015 10:12

Re: Beugel

Mijn man heeft op het moment een blokjesbeugel boven en onder. Hij heeft hem boven in oktober gekregen en onder een maand geleden. Nu moet hij nog ongeveer een jaar (volgens de orthodontist dus in totaal ongeveer 1,5 jaar).

Voor zover ik weet krijgt hij geen rare reacties ofzo. Ik zie zijn gebit echt met de week veranderen en het wordt echt veel mooier zo. Enige vervelende is dat hij moeite heeft met het eten van harde broodjes en noten e.d. Dus soms moeten we daar even rekening mee houden.
<<

Joan

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1330

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 24 Mei 2015 10:54

Re: Beugel

Oh, krijg je dan van die Invisalign dingen? Ik heb dat toen gezien bij een bekende beautyblogger. Daar zie je echt niets van! Lijkt me heel fijn! Mijn vriend wil misschien ook ooit nog eens een beugel, ik denk dat we dan ook voor die methode gaan.
<<

Anoniem147

Bericht 24 Mei 2015 12:58

Re: Beugel

Die invisalign wilde mijn man eigenlijk ook wel maar houdt er rekening mee dat dat bijna 2x zo duur is dan een 'normale' blokjesbeugel en die wordt al nauwelijks tot niet vergoed door de verzekering als je boven de 18/21+ bent.

Vaak heb je wachtjaren voor een beugel en verzekeringen zijn daar heel streng in. Mijn man heeft nu een verzekering waarbij hij vorig jaar €1100,- vergoed kreeg en dit jaar overgestapt naar een andere verzekering die €900,- vergoed. Hij is overgestapt omdat die eerste verzekering qua prijs omhoog ging en hij ruim €165,- per maand zou moeten gaan betalen!
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11588

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 24 Mei 2015 13:01

Re: Beugel

Ik heb 2,5 jaar met een beugel gelopen en zou het zo weer doen. Mijn tanden staan nu mooi recht en heb geen ontstoken tandvlees meer. Dat laatste was voor mij de reden om een beugel te nemen.
2015 💙
<<

Theeleut

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 669

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:04

Bericht 24 Mei 2015 14:10

Re: Beugel

Ik heb nu een blokjesbeugel, een half jaar inmiddels.
Mijn beet is te diep( mijn ondertanden zag je niet als ik mijn kiezen op elkaar had) en ik had/heb allemaal spleetjes bij mij boventanden.

Ik heb erg moeten wennen in het begin, mijn kiezen konden niet meer op elkaar. Nu is het al aardig verschovn en kan ik inmiddels weer goed kauwen.

Ik zal er waarschijnlijk nog 1,5 a 2 jaar mee moeten lopen.
Mijn omgeving reageert er eigenlijk niet op. Ik heb nog nooit iets geks gehoord. Tuurlijk zie je mensen wel kijken,maar dat boeit me niet, dan lach ik gewoon nog eens extra mijn tanden bloot :smile:
Mijn dochter vond het in het begin maar stom, maar nu vindt ze het wel cool.

Ik ben trouwens 32 jaar.
05-05-2005 01-05-2011
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4383

Geregistreerd: 22 Feb 2015 15:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 24 Mei 2015 14:18

Re: Beugel

Marni, welke verzekering is dat die dat vergoed? Ik heb vroeger meerdere beugels gehad en onder heb ik zo'n spalkje, alleen boven hebben ze dat niet gedaan (why?!) en dat schuift dus weer lekker terug.
<<

Theeleut

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 669

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:04

Bericht 24 Mei 2015 14:23

Re: Beugel

Ben dan geen Marni, maar ik ben verzekerd bij DSW aanvullend en mijn beugel wordt 75% vergoed. Ik hoefde niet te wachten en heb zelf een orthodontist benaderd.

Ik zal denk ik zo'n €750 zelf betalen. Dat is dan verspreid, na elke behandeling krijg ik een rekening voor mijn eigen bijdrage, prima te doen.
05-05-2005 01-05-2011
<<

Anoniem291

Bericht 24 Mei 2015 14:23

Re: Beugel

Mijn beugel is er vorig jaar april uitgegaan na ruim 2 jaar. Zag er heel erg tegenop maar
Is me zo meegevallen, zou het zo weer opnieuw doen. Erg blij mee
<<

Anoniem147

Bericht 24 Mei 2015 14:34

Re: Beugel

Scandic schreef:Marni, welke verzekering is dat die dat vergoed? Ik heb vroeger meerdere beugels gehad en onder heb ik zo'n spalkje, alleen boven hebben ze dat niet gedaan (why?!) en dat schuift dus weer lekker terug.


Hij zat het eerste jaar bij Avitea (VIP pakket). Toen betaalde hij iets van €120,- per maand en kreeg volgens mij €1180,- vergoed voor zijn beugel dat jaar. Geen wachttijd.

Dit jaar zit hij bij Anderszorg en heeft een studentenpakket afgesloten (daarvoor moet je student zijn aan het HBO/WO) en betaald geloof ik €107,- per maand en krijgt dit jaar tussen de €750/€950 vergoed. Ik kan het precieze bedrag zo snel niet vinden. Hij kon zich hiervoor aanmelden omdat hij vorig jaar een hoger bedrag aan orthodontie vergoed kreeg.

Hij heeft op het moment dus geen 'eigen bijdrage' en alle rekeningen worden direct naar de verzekeraar gestuurd.
<<

Plien

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2410

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:03

Bericht 24 Mei 2015 18:25

Re: Beugel

Joan, het is inderdaad invisalign! Wel duur idd. Maar ik ben top verzekerd en krijg 100% vergoed. Totale kosten zijn idd rond de 3500 euro.
J: 7-16💙 & C: 6-19💟

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers