Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Fotografie Topic

<<

Anoniem91

Bericht 25 Sep 2013 23:45

Re: Fotografie Topic

Zero schreef:Ik vind het mooie portretten Susan!
Ik hou wel van zwart wit portretten, en dat is hier mooi toegepast. Het enige wat ik zelf anders zou willen zien, is het licht in de ogen. Bij mensen met donkere ogen valt de diepte nog wel eens weg, en dat maakt de ogen soms wat 'doods', terwijl je hier zo te zien licht genoeg hebt. Misschien is dat gebeurt door de zwart-wit bewerking of omdat hij gewoon echt hele donkere ogen heeft, maar dat zou ik als enige dan een heel klein beetje 'bij' bewerken. De diepte is er een beetje uit.
Verder is de emotie erg mooi, heel sprekend!


Ik weet precies wat je bedoelt! Leraar op de fova was daar zo op aan het hameren.

Ik vind het ook hele mooie foto's voor de rest :D
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 26 Sep 2013 00:01

Re: Fotografie Topic

Dank jullie wel voor het compliment en voor de tip! Hij heeft inderdaad wel donkere ogen, maar het komt ook wel deels door de zwart-witbewerking inderdaad. Ik vind zelf veel contrast wel erg mooi, dus ik maak het donkere vaak nog wat donkerder en het lichte wat lichter, maar ik moet dan even uitzoeken hoe ik dan zorg dat de ogen niet ook heel donker worden. Daar ga ik even op mijn gemak naar kijken.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Chocolate Cookie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1219

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:12

Bericht 26 Sep 2013 09:22

Re: Fotografie Topic

Mooie foto's, Susan! De bovenste vind ik het mooiste. Komt denk ik omdat daar net wat meer zwart in zit als in de andere twee foto's.
<-- Met mijn avatar hoop ik stiekem dat iedereen trek krijgt :razz:

Blog.
<<

Anoniem205

Bericht 26 Sep 2013 09:59

Re: Fotografie Topic

Mooie portretten, Susan! Mooie krullen heeft je zoon ook! Mij storen die donkere ogen dan weer wat minder, ik vind het in dit geval kracht uitstralen.

Zero, ja over flyers zit ik inderdaad na te denken. Gisteren had ik een discussie: wil ik 1 flyer doen met zowel zwangerschapsfoto's als newbornfoto's erop (ene kant ene, andere kant andere) of doe ik twee flyers... Moet ik nog eens even heel erg goed over nadenken :)
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 26 Sep 2013 18:58

Re: Fotografie Topic

Ik zou denk ik gewoon twee flyers doen, mensen kijken niet altijd op de achterkant.

Ik ben vandaag met mijn nieuwe camera op pad gegaan. Ik was de zonnekap vergeten, dat was wel vervelend, bij mijn andere camera zit die er altijd standaard omgekeerd opgeschroefd zodat ik 'm altijd mee heb. Bij de nieuwe zat ie nog in de doos. Het is wel even wennen. Ik heb bij het bewerken van de foto van Yrsa speciaal aandacht besteed aan de ogen, naar aanleiding van Zero's tip van gisteren.

Afbeelding

en eentje in kleur voor het idee:

Afbeelding
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10385

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 26 Sep 2013 18:59

Re: Fotografie Topic

Wauw Susan, super mooie kinderen!
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10385

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 26 Sep 2013 19:00

Re: Fotografie Topic

Waar bewerken jullie foto's mee?
Zou ook wel zachte filters over mijn foto's heen willen leren maken.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 26 Sep 2013 19:03

Re: Fotografie Topic

Ik gebruik gewoon Photoshop CS of als ik het wat simpeler wil doen vanuit jpeg ook wel Photoshop Express (dat is online op www.photoshop.com). Toen ik nog niet zo lang met fotografie bezig was gebruikte ik filters van http://pixlr.com/o-matic/ maar die vind ik nu veel te fel en te onnatuurlijk.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem205

Bericht 26 Sep 2013 19:35

Re: Fotografie Topic

Ik ben van photoshop cs4 naar lightroom 5 gegaan
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 26 Sep 2013 19:55

Re: Fotografie Topic

Ik heb wel Lightroom geprobeerd, maar ik kan er moeilijk aan wennen.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Chocolate Cookie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1219

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:12

Bericht 27 Sep 2013 08:50

Re: Fotografie Topic

Ik gebruik alleen nog maar lightroom.
<-- Met mijn avatar hoop ik stiekem dat iedereen trek krijgt :razz:

Blog.
<<

munk

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 578

Geregistreerd: 18 Sep 2013 19:59

Bericht 27 Sep 2013 11:06

Re: Fotografie Topic

Ik gebruik photoshop CS6, binnenkort stap ik over op CC zodra ik mijn nieuwe computer binnen heb. Ik ben echt een PS liefhebber, lightroom kan ik niet aan wennen. Wie weet probeer ik het binnenkort nog wel eens een keertje. Maar ik kan tot nu toe erg goed uit de voeten met bridge en PS.
<<

Anoniem205

Bericht 27 Sep 2013 12:32

Re: Fotografie Topic

Haha Munk, dat zei ik ook! Totdat ik een mini cursus LR kreeg. Mijn shoots zijn in minder dan de helft van de tijd afgewerkt! Al weet ik nog niet hoe het gaat met studioshoots bewerken, dat heb ik nog niet gedaan met LR.

Ik zit echt te rotzooien met die flyers. Ik ben zo NIET commercieel ingesteld wat dat betreft.. Zoals het er nu naar uit ziet ga ik een algemene flyer maken over zwangerschap-, baby- en kinderfotografie. Dat is wel zo makkelijk en dan hoef ik niet 3 verschillende flyers te maken.
<<

Anoniem205

Bericht 27 Sep 2013 15:29

Re: Fotografie Topic

Ik denk dat ik de flyer heb!
zwarte achtergrond, 3 foto's, contact gegevens en een korting.
<<

munk

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 578

Geregistreerd: 18 Sep 2013 19:59

Bericht 27 Sep 2013 16:00

Re: Fotografie Topic

Waar wil je hem laten drukken? Ben zelf ook op zoek naar een goede aanbieding. Ik heb hier een A4 flyer klaar liggen voor in de supermarkten enz, mijn oude zijn op en was nog in de oude huisstijl. Zal kijken of ik hem hier zo even kan plaatsen. Kunnen jullie even jullie oordeel er over vellen ;-)
<<

munk

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 578

Geregistreerd: 18 Sep 2013 19:59

Bericht 27 Sep 2013 16:11

Re: Fotografie Topic

Afbeelding

Eerst had ik maar 1 foto erop staan, veel rustiger, maar kon niet goed laten zien daardoor wat ik allemaal deed en kon. Heb nu voor een mix van foto's gekozen. Wel veel drukker, en het was moeilijk om een keuze te maken uit de vele foto's die ik heb.


P.s. beetje slecht kwaliteit hier zie ik nu. Oreo ben benieuwd naar jouw flyer.
<<

Anoniem205

Bericht 27 Sep 2013 16:22

Re: Fotografie Topic

je hebt mail, Munk!
<<

Zero

Bericht 27 Sep 2013 18:33

Re: Fotografie Topic

@ Susan : Ik vind de ogen in dat portret inderdaad een stuk fijner om naar te kijken! Ogen is het aller belangrijkste in een portret, dus dat is het eerste wat ik zie. Ze spreken me wat meer!

@ Oreo & Munk : Leuke flyers meiden! Ik begin zelf ook weer zin te krijgen om te ontwerpen, maar wij hebben nog een balie vol liggen...

Ik haal mijn flyers van de plaatselijke drukkerij. We zitten in een ons-kent-ons dorp en waren daar al langer bekend en de service is echt super. Als ik ze voor woensdag bestel heb ik ze vaak die vrijdag nog in huis.
<<

munk

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 578

Geregistreerd: 18 Sep 2013 19:59

Bericht 27 Sep 2013 21:06

Re: Fotografie Topic

Thanks Zero... ontwerpen vind ik ook erg leuk om te doen (lekker knutselen). Maar wat vinden jullie van dat eerste blokje tekst eronder? Persoonlijk vindt ik dat het wordt reportage er vaak in voor komt .
<<

munk

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 578

Geregistreerd: 18 Sep 2013 19:59

Bericht 27 Sep 2013 21:07

Re: Fotografie Topic

P.s. Oreo mooie nette flyer heb je gemaakt hoor.

P.s. Zero, ps las net dat stukje terug. Ik gebruik inderdaad de lastolite (het grootste formaat) ideaal ding en je hebt veel minder ruimte nodig.
<<

Anoniem205

Bericht 27 Sep 2013 21:44

Re: Fotografie Topic

Munk, ik vind het wel meevallen. Het stoort mij niet iig.
<<

Zero

Bericht 27 Sep 2013 22:56

Re: Fotografie Topic

Ik heb ooit zo'n lastolite overwogen toen ik nog freelancede, maar ik dacht dat het grootste formaat 210 cm was.

Ik zou bij je folder 1 x het woord reportage laten vallen (in dit geval bij zwangerschap, dat zie ik ook als een familie reportage en lees ik dan in 1 woord met new born, baby en kinder reportages)
<<

Zero

Bericht 02 Okt 2013 22:55

Re: Fotografie Topic

Zooo ik heb vanavond weer clubles gegeven aan een nieuwe groep, was echt super leuk weer! Hele gezellige mensen, veel gelachen en lekker bezig geweest met foto's - ze zijn wel een beetje van hun sokken geblazen door de info (altijd de eerste week, die is ook het moeilijkste) maar ik kijk uit naar de resultaten! Echt weer een hele leuke groep!
:cheers:

Ik wil deze week ook zelf weer eens wat gaan doen. Ik hoef onverwacht 2 dagen minder te werken (kan het geld wel gebruiken maar de rust eigenlijk ook wel) dus ik wil eindelijk weer eens wat voor mezelf doen.
Ik heb zooooo veel families, baby's, kinderen etc gefotografeerd afgelopen maand, ik snak echt naar landschap of table top.

Als ik eind van de week nog niks heb, moeten jullie me maar een schop onder mn hol verkopen.
<<

Chocolate Cookie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1219

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:12

Bericht 03 Okt 2013 11:26

Re: Fotografie Topic

Haha, wat leuk Zero! Geef jij workshops in fotografie?
<-- Met mijn avatar hoop ik stiekem dat iedereen trek krijgt :razz:

Blog.
<<

Anoniem205

Bericht 03 Okt 2013 11:52

Re: Fotografie Topic

Zero, alvast een schop onder je kont! Het einde van de week is namelijk al bijna :)
VorigeVolgende

Terug naar Hobby's, uitgaan & vrije tijd

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron