Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Dekbedovertrekken frustratie

<<

Anoniem253

Bericht 18 Mei 2015 18:07

Dekbedovertrekken frustratie

Grrr zijn jullie dekbedovertrekken ook altijd te groot? Ons dekbed is 220x240, ik bestel ook overtrekken in die maat maar die zijn te groot, 200 is weer te klein.

Hebben jullie dit ook? Heb ook al verschillende merken geprobeerd. Ben nu in staat een groter dekbed te bestellen maar deze is nog maar 1,5 jaar oud :angel:.
<<

Catnip

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 528

Geregistreerd: 11 Jan 2015 19:40

Bericht 18 Mei 2015 18:09

Re: Dekbedovertrekken frustratie

Nee. Ons dekbed en de overtrekken komen beide bij ikea vandaan dus dat past goed.
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2829

Geregistreerd: 19 Okt 2013 11:39

Bericht 18 Mei 2015 18:35

Re: Dekbedovertrekken frustratie

Ik vind het eigenlijk juist wel fijn als het overtrek wat te groot is.
<<

Patsy

Bericht 18 Mei 2015 20:52

Re: Dekbedovertrekken frustratie

Wij hebben dat ook, zo irritant. We hebben er èèn die goed past, de anderen zijn net iets ruimer dan het dekbed. Ik vind dat zo vervelend. Het dekbedovertrek dat past komt van Leenbakker, maar èèn van de dekbedovertrekken die iets te ruim is komt daar ook vandaan. Ook ikea is iets te ruim.
<<

Anoniem167

Bericht 18 Mei 2015 20:55

Re: Dekbedovertrekken frustratie

Ik heb het soms andersom, dat het net niet past en er een stukje dubbel zit, dat vind ik ook verschrikkelijk! Maar de IKEA hoezen passen het beste om mijn IKEA dekbed, van Wibra is hij net te klein, en van de V&D is die iets te groot..
<<

Amaury

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 57

Geregistreerd: 16 Mei 2015 19:43

Bericht 18 Mei 2015 20:56

Re: Dekbedovertrekken frustratie

Ja! Hier ook. Het dekbed zakt ook gewoon naar beneden ofzo, waardoor ik bovenaan zo'n lap stof over heb. Zo vervelend! Geen idee wat ik er mee aan moet. Huisvrouwprobleem!
S.ienna
<<

Anoniem167

Bericht 18 Mei 2015 20:57

Re: Dekbedovertrekken frustratie

Amaury schreef:Ja! Hier ook. Het dekbed zakt ook gewoon naar beneden ofzo, waardoor ik bovenaan zo'n lap stof over heb. Zo vervelend! Geen idee wat ik er mee aan moet. Huisvrouwprobleem!


Elke ochtend opschudden? Ik schud altijd voordat ik opmaak zodat alles weer helemaal goed in de hoes zit.
<<

Hannelore

Noob

Berichten: 95

Geregistreerd: 13 Mei 2015 07:59

Bericht 18 Mei 2015 20:57

Re: Dekbedovertrekken frustratie

Helemaal niet herkenbaar! Ik zou dat trouwens ook super irritant vinden.
Afbeelding

Afbeelding
<<

Amaury

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 57

Geregistreerd: 16 Mei 2015 19:43

Bericht 18 Mei 2015 20:58

Re: Dekbedovertrekken frustratie

Pippa schreef:
Amaury schreef:Ja! Hier ook. Het dekbed zakt ook gewoon naar beneden ofzo, waardoor ik bovenaan zo'n lap stof over heb. Zo vervelend! Geen idee wat ik er mee aan moet. Huisvrouwprobleem!


Elke ochtend opschudden? Ik schud altijd voordat ik opmaak zodat alles weer helemaal goed in de hoes zit.


Maar het is toch vreemd dat ik dat alleen bij dat ene dekbedovertrek heb? En het is niet zo dat het dekbed ergens dubbel ligt. Opschudden heb ik geen tijd voor :nerd: :P
S.ienna
<<

Anoniem167

Bericht 18 Mei 2015 21:01

Re: Dekbedovertrekken frustratie

Amaury schreef:
Pippa schreef:
Amaury schreef:Ja! Hier ook. Het dekbed zakt ook gewoon naar beneden ofzo, waardoor ik bovenaan zo'n lap stof over heb. Zo vervelend! Geen idee wat ik er mee aan moet. Huisvrouwprobleem!


Elke ochtend opschudden? Ik schud altijd voordat ik opmaak zodat alles weer helemaal goed in de hoes zit.


Maar het is toch vreemd dat ik dat alleen bij dat ene dekbedovertrek heb? En het is niet zo dat het dekbed ergens dubbel ligt. Opschudden heb ik geen tijd voor :nerd: :P


Is die open aan de onderkant misschien, en de rest met knoopjes of dicht met instop hoes? Of glad stofje waardoor het glijdt? Haha, dat is 1 seconden werk, ik schud en leg hem dan gelijk over het bed heen :12:
<<

anoniem196

Bericht 18 Mei 2015 21:05

Re: Dekbedovertrekken frustratie

Amaury schreef:Ja! Hier ook. Het dekbed zakt ook gewoon naar beneden ofzo, waardoor ik bovenaan zo'n lap stof over heb. Zo vervelend! Geen idee wat ik er mee aan moet. Huisvrouwprobleem!


naai aan de binnenkant van je dekbed hoes 3 klittenbandjes, en op de rand van de dekbed ook. probleem opgelost.
Of naai 3 touwtjes vast aan je dekbedhoes, en ook 3 aan je dekbed, aan elkaar vast strikken en het zak niet meer.
(op allebei de hoeken en 1 in het midden)
<<

Anoniem253

Bericht 18 Mei 2015 21:08

Re: Dekbedovertrekken frustratie

Bij mij is het overtrek te groot in de breedte en lengte. :thumbdown:
<<

Anoniem260

Bericht 20 Mei 2015 13:45

Re: Dekbedovertrekken frustratie

ja, zo'n hekel heb ik daaraan! In de breedte vind ik het niet zo heel erg, maar de lengte.. Dat je bovenaan zo'n leeg stukje overhoudt, vind ik echt irritant, ik kan daar niet tegen... Ik heb daarom bij de overtrekken die niet goed passen aan de onderkant stukjes ingenaaid, zodat ie niet zo naar beneden kan zakken...

(alleen heb ik het zomerdekbed aan het eind van vorig seizoen gewassen en ontdekte laatst pas dattie gekrompen is, dus nou zijn alle overtrekken te groot... :palm: )
<<

mida4you

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2029

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:54

Bericht 21 Mei 2015 21:52

Re: Dekbedovertrekken frustratie

Ik heb hier DE oplossing voor het dekbed dat naar beneden glijdt dat je zoveel stof 'over' hebt bovenin. Daar werd ik ook gek van! Toen ik deze tegenkwam. Ze zijn zo ideaal!!! Ik kan echt niet meer zonder en het blijft goed zitten!

Je kunt ze o.a. bij de Jysk kopen ( 16 clips voor maar 4 euro )

Afbeelding
Z. 3 augustus 2010 & A. 23 augustus 2013
<<

Anoniem260

Bericht 21 Mei 2015 22:37

Re: Dekbedovertrekken frustratie

Maar hoe werkt dat dan? Heb je dan n harde plastic clip aan de punten van je dekbed?

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Zora