Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Motorrijden.

<<

Anoniem193

Bericht 19 Mei 2015 11:36

Re: Motorrijden.

Ik heb heerlijk gereden! We hebben alleen zaterdagmiddag regen gehad, verder volop zon en zelfs in hemdje op het terras gezeten. De bochten gaan echt super. Vooral heel veel geleerd over je positie op de weg in onoverzichtelijke bochten.
Ik ook geen stepjes aan de grond, maar die zitten ook vrij hoog :P Mijn schaamrandjes zijn wel weg en voor ik terugging naar NL had ik ook geen vlak loopvlak meer, nu helaas wel weer door de snelweg terug. Binnenkort nieuw achterbandje halen:)

Irritant dat je het op het laatst pas te pakken hebt.
Waarom rij je terughoudend, waar heb je precies angst voor?
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11842

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 19 Mei 2015 11:48

Re: Motorrijden.

Ik zat niet super in mijn vel en door de strassschade een paar keer een springende achterband gehad. Hierdoor af en toe toch wat minder hard door de bocht. Met 70 ipv 80 of zo. Niet dat ik recht door de bocht ging zal ik maar zeggen. Meer gecontroleerden.
Daarnaast reden we veel langs bergrotsen en ik zag mij al en toe al tegen de berg aanrijden. Leek mij niet zo heel geslaagd.

Heb je nu ook geleerd dat je 'zicht moet halen' in bochten en dat het totaal niet verkeerd is om aan de verkeerde weghelft te rijden om zo meer overzicht te krijgen? Ik doe dat namelijk wel vaak in de bergen, net iets meer naar de andere weghelft kruipen of zelf over de middenlijn rijden om zo beter de bocht door te kunnen kijken. Ruimte voor correctie bij tegenliggers is er dan voldoende.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Anoniem193

Bericht 19 Mei 2015 16:48

Re: Motorrijden.

Alleen zicht halen als je ver genoeg zicht hebt om te kunnen bepalen dat je zonder gevaar daar kan rijden. Als je een zeer onoverzichtelijke bocht hebt, met amper 10 meter zicht, dan blijf ik zo ver mogelijk mij de middellijn vandaan, want als er dan een andere motorrijder of een vrachtwagen de hoek om komt zetten, dan ben je zwaar de pineut.

Als je zoveel zicht hebt (bij sommige haarspeldbochten bijvoorbeeld) dat je kan zien dat er de eerst komende 15 seconden niks aan komt, dan kun je inderdaad de bocht zo ruim mogelijk oppakken om daarna naar binnen te duiken.
<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9471

Geregistreerd: 19 Jul 2014 17:27

Bericht 19 Mei 2015 17:18

Re: Motorrijden.

Mijn vriend heeft zijn rijbewijs! Nu moet hij zelf z'n motor ontdekken en dan samen gaan toeren! :)
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11842

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 20 Mei 2015 21:04

Re: Motorrijden.

Alibi schreef:Alleen zicht halen als je ver genoeg zicht hebt om te kunnen bepalen dat je zonder gevaar daar kan rijden. Als je een zeer onoverzichtelijke bocht hebt, met amper 10 meter zicht, dan blijf ik zo ver mogelijk mij de middellijn vandaan, want als er dan een andere motorrijder of een vrachtwagen de hoek om komt zetten, dan ben je zwaar de pineut.

Als je zoveel zicht hebt (bij sommige haarspeldbochten bijvoorbeeld) dat je kan zien dat er de eerst komende 15 seconden niks aan komt, dan kun je inderdaad de bocht zo ruim mogelijk oppakken om daarna naar binnen te duiken.


Misschien een idee om het te oefenen op een duik. Klinkt heel raar, maar dat wat jij beschrijft deed ik eerst ook. Bang om te hard te moeten corrigeren. Op de dijken ben ik het gaan oefenen en nu durf ik ook meer net over de lijn te rijden in de bergen. Sommige in de groep rijden echt extreem over de lijnen, maar zo ver ben ik nog niet. Ik merk wel dat in een overzichtelijkbocht over te lijn rijden zorgt voor een betere bocht, waar je scherper en harder doorheen kan.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Anoniem193

Bericht 20 Mei 2015 21:28

Re: Motorrijden.

Als ik de hele weg kan zien gebruik ik ook de hele weg. Dan trek ik mij echt niks aan van lijnen en strepen.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11842

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 17 Jul 2015 10:13

Re: Motorrijden.

Iemand nog tips voor leuke routes in Frankrijk?
Ik wil over 2 weken met de motor naar Zuid-Frankrijk , Pyreneeën(en weer terug na een week daar op een camping te hebben gezetten), maar nu wil ik wel met leuke wegen daar heen. Het idee is om er 4-5 dagen over te doen om te komen en idem terug. Behalve als ik het beu ben, dan pak ik wat stukken snelweg.
Nu heb ik een Garmin Zumo, dus ik kan vooraf verschillende routes erin laten. Plus natuurlijk altijd nog aanzetten dat ik snelwegen wil vermijden.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9471

Geregistreerd: 19 Jul 2014 17:27

Bericht 15 Aug 2015 11:38

Re: Motorrijden.

Hey!

Een vraagje.
is er ook een app oid waar je gewoon net als bij normale navigatie in kan stellen waar je heen gaat, maar dat deze je dan over wat leukere binnenwegen stuurt.
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11842

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 15 Aug 2015 13:25

Re: Motorrijden.

Op Routeyou.com kan je zelf routes maken. Je kan dan de keuze maken snelle weg, mooie weg etc.
Deze moet je daarna weer downloaden van de site ( wel eerste een account aanmaken zodat je route niet openbaar wordt). Via basecamp of een ander programma extra waypoint toevoegen en daarna kan je hem in je navigatie zetten.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Anoniem193

Bericht 15 Aug 2015 13:39

Re: Motorrijden.

Ik gebruik wel eens gewoon Google maps en dan Snelwegen vermijden
<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9471

Geregistreerd: 19 Jul 2014 17:27

Bericht 15 Aug 2015 14:11

Re: Motorrijden.

Alibi schreef:Ik gebruik wel eens gewoon Google maps en dan Snelwegen vermijden


Dat deden wij laatst ook, maar kwamen we nog over veel 100wegen, vonden we zo jammer.
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9471

Geregistreerd: 19 Jul 2014 17:27

Bericht 15 Aug 2015 14:11

Re: Motorrijden.

Silly-One schreef:Op Routeyou.com kan je zelf routes maken. Je kan dan de keuze maken snelle weg, mooie weg etc.
Deze moet je daarna weer downloaden van de site ( wel eerste een account aanmaken zodat je route niet openbaar wordt). Via basecamp of een ander programma extra waypoint toevoegen en daarna kan je hem in je navigatie zetten.


Ik ga het even proberen! Kan dat ook op de telefoon gezet worden?
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11842

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 15 Aug 2015 14:18

Re: Motorrijden.

Rizzoli schreef:
Silly-One schreef:Op Routeyou.com kan je zelf routes maken. Je kan dan de keuze maken snelle weg, mooie weg etc.
Deze moet je daarna weer downloaden van de site ( wel eerste een account aanmaken zodat je route niet openbaar wordt). Via basecamp of een ander programma extra waypoint toevoegen en daarna kan je hem in je navigatie zetten.


Ik ga het even proberen! Kan dat ook op de telefoon gezet worden?


Dat weet ik niet. Je kan het als 4 soorten bestanden downloaden. O.a. als GPX bestand.
Ik heb zelf een garmin Zumo. Daarvoor werkte het perfect.

Basecamp is trouwens een programma wat hoort bij Garmin. Er is ook een programma van Tomtom, maar ik weet niet hoe die heet.
Verder heb je ook nog routeconverter, maar daar heb ik weinig ervaring mee.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Anoniem193

Bericht 15 Aug 2015 15:33

Re: Motorrijden.

Tyre. Vind ik veel makkelijker dan basecamp.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11842

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 15 Aug 2015 15:35

Re: Motorrijden.

Alibi schreef:Tyre. Vind ik veel makkelijker dan basecamp.


Wel voor het maken van routes, maar daar gebruik ik dus de website.
Ik heb basecamp nodig om de routes in mijn navi te laten. Met tyre is het de verkeerde bestandsnaam :D.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9471

Geregistreerd: 19 Jul 2014 17:27

Bericht 15 Aug 2015 22:00

Re: Motorrijden.

ik heb inmiddels routes gemaakt, en deze ook geopend op mijn telefoon. Maar nu?
Ik weet niet of die vanzelf de route gaat vertellen. Morgen maar eens proberen..
08♡02♡2018
07♡04♡2020
Vorige

Terug naar Hobby's, uitgaan & vrije tijd

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron