Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Kinderwens

<<

Anoniem114

Bericht 15 Mei 2015 13:12

Kinderwens

Wanneer is jouw kinderwens ontstaan? En weet je nog hoe dat kwam?

Ik zit laatste weken zo te piekeren.. Mijn kinderwens is altijd nihil geweest. Heb altijd geroepen een kindje vooral interessant te vinden, om te kijken in hoeverre genen worden doorgegeven, of 3 generaties dezelfde karaktereigenschappen hebben bijv. En het leek me altijd interessant om een kind proberen 'slim' op te voeden of zelfs 'genderloos' (Let op; dit riep ik toen ik 18 was... Niet gelijk over die ene zin struikelen nu, ik zou zoiets nooit doen, maar toen leek het me wel interessant)

Nu woon ik ruim een jaar samen en sinds mijn relatie met mijn vriend, is er een kinderwens ontstaan. Wensje. Eentje. Alleen ik maak mezelf helemaal gek. Wil ik wel écht een kindje, of wil ik het voornamelijk voor m'n vriend? En ga ik wel een goede moeder worden, als ik pas sinds een jaar een kinderwens heb? Ik twijfel überhaupt of ik wel een goede moeder zou zijn.. Ik kan ook helemaal geen redenen geven, waarom ik een kindje wil. Ja, om de genen van mijn vriend en mij door te geven en (in mijn hoofd..) een briljant, belachelijk schattig en leuk kind op aarde te zetten. Maar verder.. Ik heb nooit met poppen gespeeld, krijg geen rammelende eierstokken of vlinders in de buik bij 't zien van een kind etc.

Meh ik maak mezelf gek volgensmij! Rationeel weet ik dat de capaciteiten van een moeder, niet samenhangen met een al dan wel of niet bestaande kinderwens, maar is de reden van een kinderwens niet belangrijk?
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11502

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 15 Mei 2015 13:21

Re: Kinderwens

Voor je kind er zou zijn ben je nog 9 maanden verder, en geloof mij 9 maand is veel daarin kan een hoop gebeuren.
2015 💙
<<

Guus

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 948

Geregistreerd: 05 Sep 2013 19:25

Bericht 15 Mei 2015 14:21

Re: Kinderwens

De reden van een kinderwens belangrijk? hmmm dat zou ik niet zo snel zeggen (behalve in extreme gevallen die een kind krijgen voor de bijslag of om er misbruik van te kunnen maken, dat soort onmenselijke types)

Je hebt een kinderwens, en volgens mij is die in de basis bij jou helemaal niet zo verschillend dan die van andere vrouwen hier. Het is best een natuurlijk verschijnsel, en het klinkt alsof je veel van je vriend houdt en het met hem voor je ziet een gezin te stichten (kan je moeilijk over doen met genen e.d. maar dat is eigenlijk waar het op neerkomt wat je zegt :wink: )

Ik heb altijd een kinderwens gehad, maar bij mij heeft hij ook pas echt vorm gekregen toen ik met mijn man samen was. En ja na een jaar wist ik wel dat ik graag uberschattige kindjes met hem zou willen maken, maar pas een paar jaar verder was ik er echt klaar voor. (en toen nog weer een paar jaar verder kwam het er pas van omdat je we de omweg via het ziekenhuis moesten nemen)

Het hoeft niet nu toch? je hebt geen haast? en leuk dat je de wens hebt, leuk om die met hem te delen en erachter te komen wanneer voor jullie het moment is deze wens in een actieplan om te gaan zetten.

Hoelang je de wens hebt maakt volgens mij ook niet uit... sommige vrouwen worden ongepland zwanger voordat ze ooit met de wens bezig zijn gewenst, het kindje komt en ze houden er met heel hun lijf en leven van en zijn top moeders! Dat lijkt me belangrijker dan een jaren uitgestippeld plan hebben en een motivatie die goedgekeurd is.
Vet Goochem!


30-08-2013, ik ook van jou
01-06-2015, mama is het woord waar het leven mee begint
<<

Anoniem315

Bericht 15 Mei 2015 14:59

Re: Kinderwens

Je weet vooraf toch niet hoe je op een kind gaat reageren, dus jezelf dat afvragen is alleen maar een tijdverspilling. De enige reden, mijns inziens, dat mensen kinderen krijgen is voortplanting, je genen doorgeven, de mensheid in stand houden.

Ik heb trouwens nooit iets gehad met baby's. Vind ze eng fragiel en meestal ook nog eens lelijk. Maar toen ik zelf plots zwanger was, veranderde er van alles. Die moedergevoelens komen vanzelf.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 15 Mei 2015 16:01

Re: Kinderwens

Toen ik vier was wilde ik al moeder worden (alsof je dan snapt wat het inhoudt ;-)) Jaren later rond mijn 24e wilde ik nog steeds moeder worden. Nu het steeds dichterbij komt weet ik het niet meer. Ik twijfel zo of ik wel een goede moeder zou kunnen zijn. En ik wil nog zo niet mijn leven opgeven wat ik nu heb...
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Anoniem131

Bericht 15 Mei 2015 18:57

Re: Kinderwens

Jip schreef:Toen ik vier was wilde ik al moeder worden (alsof je dan snapt wat het inhoudt ;-)) Jaren later rond mijn 24e wilde ik nog steeds moeder worden. Nu het steeds dichterbij komt weet ik het niet meer. Ik twijfel zo of ik wel een goede moeder zou kunnen zijn. En ik wil nog zo niet mijn leven opgeven wat ik nu heb...

Dit andersom tot de laatste zin.
<<

Anoniem118

Bericht 17 Mei 2015 09:03

Re: Kinderwens

x
Laatst gewijzigd door Anoniem118 op 19 Aug 2015 19:54, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6114

Geregistreerd: 11 Sep 2013 11:54

Bericht 17 Mei 2015 09:42

Re: Kinderwens

Ik heb altijd geweten dat ik kinderen wilde maar het was niet zo dat ik daar vaak over fantaseerde ofzo. Mijn man en ik zijn al heel lang samen, toen werd die kinderwens niet ineens veel sterker. Dat kwam pas stukken later toen we daar gevoelstechnisch (voor zover dat kan) klaar voor waren. Mijn man wilde al veel eerder maar dat voelde voor mij nog niet helemaal goed. Maar mijn man is dan ook 5 jaar ouder, misschien dat dat scheelt.

Anyway, wat ik me afvraag is waarom je nu al voor een kindje wil gaan. Jullie zijn nog niet zo heel lang samen toch? Je bent nog jong. Ik denk dat de gevoelens die hebt normaal zijn, maar misschien voelt het fijner/rustiger/minder heftig voor je om eerst samen aan het hele idee te wennen en nu lekker te genieten van elkaar.

Als dat idee je tegenstaat moet je je trouwens ook afvragen waarom dat is. :P
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4358

Geregistreerd: 22 Feb 2015 14:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 17 Mei 2015 09:47

Re: Kinderwens

Zijn jullie/ben jij er niet veel te veel mee bezig? Het is allemaal zo snel gegaan bij jullie, jullie zijn nog maar net samen dus waarom zo'n haast? Misschien dat je over een tijdje dat gevoel niet meer hebt en dan is het nog vroeg genoeg toch?
<<

Lilou

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1498

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:29

Bericht 17 Mei 2015 10:20

Re: Kinderwens

Bazinga, ik las ergens dat jullie al wel actief aan het proberen zijn zwanger te worden toch? In dat geval zou ik toch even een pauze inlassen en eerst eens proberen iets meer uit de twijfelzone te komen voor jezelf. Ik herken je twijfels wel, sterker nog; ik denk dat heel veel vrouwen tijdens een zwangerschap onzekerheid kennen en zich bijvoorbeeld opeens even afvragen of ze wel een goede moeder zullen zijn. Dat vind ik niet gek en een goed teken dat je je heel bewust bent van wat een kind krijgen daadwerkelijk betekent. Als je mij vraagt waarom ik een kind wou is dat ook niet iets wat ik kan beredeneren, het was vooral heel erg een gevoel. Maar als ik jouw topic lees krijg ik inderdaad het idee dat je misschien te snel wilt, gewoon nog iets meer tijd nodig hebt om aan het idee te wennen. Gun jezelf dan die tijd, je hebt geen haast toch? Die twijfels en het piekeren herken ik namelijk toen mijn kinderwens echt groot werd, maar ik er gevoelsmatig (om andere redenen die meespeelden) toch nog niet helemaal klaar voor was. Ik ben achteraf heel blij dat ik dat de tijd gegeven heb. Toen ik eenmaal zwanger was waren er genoeg onzekerheden en angsten, er komt ook best wat op je af, maar ik wíst dat ik een goede moeder zou zijn en dat we er, ook omdat we al 11 jaar samen waren, echt aan toe waren.
♥️ N. juli 2014
♥️ L. maart 2016

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers