Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Ervaringen Tramadol...?

<<

Anoniem108

Bericht 15 Mei 2015 22:05

Re: Ervaringen Tramadol...?

Ja klopt, Scandic. Ik heb emetofobie. Het suffe is dat ik op 1x na nog nooit ziek ben geweest van medicatie. Het is bij mij dus puur de irreële angst. En niet weten hoe dit uitpakt (de tramadol). Mag ik het combineren met Domperidon? Die heb ik in huis, omdat het me helpt (alleen dus het idee al als ik er eentje neem) om niet misselijk te worden als ik denk dat ik dat word. Ik lijk wel een freak from nature als ik dit teruglees! ;-)
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4379

Geregistreerd: 22 Feb 2015 15:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 15 Mei 2015 22:38

Re: Ervaringen Tramadol...?

Hahaha ach, we hebben allemaal onze rare kanten ;-) Alleen wel vervelend dat je jezelf zo bang maakt. Je mag het combineren met domperidon hoor, mocht het nodig zijn. Let alleen wel even op met de combi antibiotica - domperidon, sommige geven wel een interactie maar weet niet welke je gekregen hebt. Ik zou er zometeen een tramadolletje innemen voor je naar bed gaat en dan proberen te gaan slapen. Je tukt er heerlijk op hoor :-)
<<

Anoniem108

Bericht 15 Mei 2015 22:41

Re: Ervaringen Tramadol...?

Ok, ik ging wachten op je reactie en heb er nu meteen een Domperidon ingegooid. ;-) Schaaltje vla gehad en dan zo idd de Tramadol. Ik ben helemaal voorbereid met al een emmertje naast m'n bed en een glaasje water. :palm:

Oh, was het vergeten. Idd een ontsteking (alveolitis). Lekker pijnlijk. Dus de Tramadol is het proberen waard, want als het niet binnen nu en 5 dagen over is, kan ik m'n stedentripje annuleren. Met deze druk is vliegen niet erg aan te raden en sowieso zou ik er nu niets aan hebben. Zit al sinds dinsdag uitgeschakeld thuis. En al vanaf vorige week donderdag eigenlijk niets anders dan bankhangen/op bed liggen. Een dagje gewerkt, maar ik kon me geheel niet concentreren door de pijn. Dacht nog dat ik me aanstelde, maar deze ontsteking schijnt als erg pijnlijk bekend te staan. Bot(vlies) is ontstoken en moet telkens naar het ziekenhuis (al verschillende bezoekjes in korte tijd). ***zooi.

Amoxicilline wat ik bijzonder goed verdraag. Nergens last van. Kuur van 7 dagen en dan 3x daags. Dinsdag beslist kaakchirurg of deze kuur nog verlengd moet worden of een zwaardere ervoor in de plaats. Uiteraard alleen als de alveolitis niet al weg is. :)
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4379

Geregistreerd: 22 Feb 2015 15:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 15 Mei 2015 22:53

Re: Ervaringen Tramadol...?

Oh meid, horrible! Te herkenbaar helaas.. Ik ben ook 3 x terug geweest om te spoelen, maar opeens ging het beter. Hou hoop! Bij mij heeft het 1.5e week geduurd voordat het wat beter ging, maar de tramadol heeft me echt geholpen! Ik hoop dat jij er ook lekker op kunt slapen zo. Heel veel beterschap en sterkte!
<<

Anoniem108

Bericht 15 Mei 2015 22:58

Re: Ervaringen Tramadol...?

Da's lief, dank je wel. Als ik al misselijk zou worden, hoop ik erdoorheen te slapen. :) Bedankt voor je reacties! Stelt me toch gerust(er). En natuurlijk bedankt voor alle reacties!
<<

Anoniem122

Bericht 16 Mei 2015 02:23

Re: Ervaringen Tramadol...?

Ik merkte er echt helemaal niks van (Zelfs niet in combi met paracetamol en ibuprofen). Had dus ook geen enkele bijwerking, bleef helemaal helder en het deed ook niks qua pijnstilling. Had een enorme ontsteking na het verwijderen van mijn verstandskies. Kaakchirurg heeft het open gesneden en de pus er uit gehaald, en antibiotica mee gegeven, in het weekend werd de pijn weer erger en dus tramadol voorgeschreven gekregen via de spoeddienst. Gelukkig ging op dag 3 of 4 de antibiotica werken en is het daarna nog een keer spontaan open gesprongen en werd de pijn langzaam minder en ook de dikte.
<<

Anoniem110

Bericht 16 Mei 2015 08:36

Re: Ervaringen Tramadol...?

Ik heb een intolerantie van tramal. De laatste keer dat ik het moest nemen was met mijn abces en ipv het helpen tegen de pijn was ik zo enorm van de wereld af dat ik later op se seh ben beland. Ik mag het niet meer nemen.
Misselijk werd ik er niet van.
<<

Anoniem108

Bericht 16 Mei 2015 12:50

Re: Ervaringen Tramadol...?

Dit was voor mij ook een eenmalige actie. Vijf uur later was ik nog wakker. Het deed echt niets qua pijnstilling. Misselijk werd ik er ook niet echt van. Duizelig of suf al helemaal niet. Om 4.00 heb ik 1000 mg paracetamol genomen en toen sliep ik zo.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11563

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 16 Mei 2015 12:52

Re: Ervaringen Tramadol...?

Was je niet veel te veel gefocussed op her niet misselijk worden? Kan natuurlijk heel goed zijn dat je daardoor niet in slaap viel.
2015 💙
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4379

Geregistreerd: 22 Feb 2015 15:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 16 Mei 2015 13:28

Re: Ervaringen Tramadol...?

Dat zou idd best kunnen.. Mijn vader is namelijk net zo, neemt een temazepam en is bang om niet meer wakker te worden.. Vervolgens ligt hij de hele nacht wakker :laughcry:
<<

Anoniem108

Bericht 16 Mei 2015 14:37

Re: Ervaringen Tramadol...?

Het zou heel goed kunnen zijn dat ik er teveel mee bezig was of ik niet misselijk zou worden, maar op zich leidt dat erbij juist toe dat ik moet spugen. En met de Domperidon op voorhand, was ik niet meer zo nerveus. Ik heb geen idee, maar ik merk ook dat paracetamol bij mij effectiever is tegen deze pijn dan ibuprofen 600 mg. Als het goed is, ben ik over de piek heen van de ontsteking qua pijn. Maar ik vrees dat ik er nog wel een tijdje mee zit.
<<

Anoniem331

Bericht 16 Mei 2015 21:56

Re: Ervaringen Tramadol...?

Vervelend dat het je niet geholpen heeft! Hoop dat je snel opknapt, beterschap!
Vorige

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers