Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


oudste van school halen en middagslaapje jongste

<<

Juutje

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 104

Geregistreerd: 02 Sep 2013 22:10

Bericht 02 Okt 2013 16:42

oudste van school halen en middagslaapje jongste

Mijn zoon gaat sinds deze week elke dag naar school. Een tijdje terug riep ik nog heel stoer dat ik wel even snel op de fiets ging terwijl de jongste ligt te slapen, maar nu het zo ver is vind ik het toch lastig, ook omdat hij op dit moment erg aan het rommelen is met zijn slaapjes en soms ineens huilend wakker wordt. .
Hij is om 14.00 uit elke dag en de school is denk hooguit 5 min fietsen.
Hoe hebben jullie dit opgelost?
Afbeelding

Afbeelding
<<

Anoniem97

Bericht 02 Okt 2013 16:45

Re: oudste van school halen en middagslaapje jongste

Ik zou de jongste niet alleen thuis laten tenzij je de babyfoon bij de buren ofzo kan laten.
Dus de jongste eerder of later naar bed brengen of in de wandelwagen laten slapen bijv.
<<

Venzje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 721

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:39

Bericht 02 Okt 2013 17:02

Re: oudste van school halen en middagslaapje jongste

Is lopend gaan dan geen oplossing? Ik zou mijn kind niet alleen thuis laten, stel dat er brand uitbreekt, dan gaan tien minuten snel hoor...
A.K.A Slaatje

]
<<

Juutje

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 104

Geregistreerd: 02 Sep 2013 22:10

Bericht 02 Okt 2013 17:12

Re: oudste van school halen en middagslaapje jongste

Ja maar hij slaapt niet in de wagen..
Misschien maar proberen of hij dan om 14.15 er in kan of idd babyfoon bij de buren. .
Afbeelding

Afbeelding
<<

Anoniem171

Bericht 02 Okt 2013 17:57

Re: oudste van school halen en middagslaapje jongste

Ik vind dit ook een ramp! Baby (9 weken) slaapt hele dag in kinderwagen. Middelste (2,5 jaar) gooi ik na het wegbrengen s middags naar bed (ligt er om 13.20 uur in) en haal ik er voor het ophalen (14.30 uur haal ik haar er weer uit) weer op tijd uit, anders is ze poepchagerijnig en weigert mee te lopen.

Straks als hij langer op school is maakt hij vast na schooltijd speelafspraakjes zodat je hem niet op hoeft te halen. Of een ouder in de buurt zoeken die jouw kind mee kan nemen (en omgekeerd).
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 02 Okt 2013 18:08

Re: oudste van school halen en middagslaapje jongste

Als het mogelijk is zou ik de babyfoon bij de buren zetten (en natuurlijk moeten ze dan wel een sleutel hebben).
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 02 Okt 2013 18:10

Re: oudste van school halen en middagslaapje jongste

Ik zou het slapen ook om het ophalen en wegbrengen proberen te plannen. Mijn zoon gaat sinds mijn dochter op school zit op ma, di en do om 13.15 uur in bed en haal ik er om 14.40 weer uit (als hij dan nog niet wakker is). Op woe en vrij gaat hij rond 13 uur naar bed.
Alleen thuis laten wil ik ook niet, helemaal niet nadat afgelopen weekend het huis van onze overburen is afgebrand terwijl 3 kinderen alleen thuis waren (zij ontdekten de brand en waren op tijd het huis uit overigens).
<<

meisjesmama

Kletskop

Berichten: 547

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:30

Bericht 02 Okt 2013 18:14

Re: oudste van school halen en middagslaapje jongste

Mijn jongste ligt een te slapen als ik de oudste haal. Neem de babyfoon mee en mijn moeder en man weten dat ik dit doe. Mocht er toch wat zijn hebben kunnen hun actie ondernemen.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 02 Okt 2013 18:16

Re: oudste van school halen en middagslaapje jongste

Echt alleen thuislaten zou ik ook zeker niet doen, nee, maar op zich zou ik het nog wel vertrouwen met de babyfoon bij de buren, mits mijn kind vertrouwd is met die buren en ik er van op aan kan dat ze er meteen naartoe gaan als hij of zij wakker wordt. En je moet natuurlijk wel een rookmelder hebben.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem 82

Bericht 02 Okt 2013 18:22

Re: oudste van school halen en middagslaapje jongste

Dat lijkt me hier tegen de tijd dat het straks aan de orde is ook nog een lastige. Baby alleen thuis laten zou ik nooit durven, ook niet bij 5 minuten. En hier dan sowieso niet, want ik ben minimaal een halfuur weg. Gelukkig woont mijn moeder een paar huizen verderop, op de momenten dat ze thuis is kan ze hopelijk even oppassen of de babyfoon bij haar in huis zetten. Verder vrees ik dat ukkie op de andere momenten gewoon mee zal moeten in de auto. Lijkt me ook echt niet ideaal.. Maar andere directe buren zijn vaak overdag werken en ik ken ze niet eens allemaal echt goed. Tegen die tijd maar even kijken hoe de jongste zal slapen en in hoeverre het lukt om slaapjes om brengen en halen heen te plannen. Hier wel het geluk dat het het eerste halfjaar alleen nog om 2 ochtenden psz zal gaan, daarna pas basisschool.
<<

Anoniem2

Bericht 02 Okt 2013 19:15

Re: oudste van school halen en middagslaapje jongste

Ik ben vanmiddag ook voor het eerst ZONDER de jongste naar school gefietst...ik was binnen 6min weer thuis. Maar had mn moeder gebeld en toch een raar idee...maar eigenlijk best te doen als het soms echt ZOU moeten.
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 02 Okt 2013 19:17

Re: oudste van school halen en middagslaapje jongste

Jouw oudste gaat toch nog niet naar school shopaholic? Of bedoel je peuterspeelzaal?
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6365

Geregistreerd: 02 Sep 2013 00:24

Bericht 02 Okt 2013 19:32

Re: oudste van school halen en middagslaapje jongste

Ik liet de jongste wel liggen als ik de oudste ging halen.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

sandra

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 137

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 02 Okt 2013 19:44

Re: oudste van school halen en middagslaapje jongste

Hier liet ik de jongste ook wel eens liggen, was al lang blij als hij eens sliep! De school staat hier bijna in de achtertuin, we hebben een rookalarm gekoppeld aan een alarmsysteem, dus dan zou mijn telefoon gaan en ben ik binnen 1 minuut thuis.
grote broer, febr 2007
kleine broer, febr 2010

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers