Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Vindbaarheid op internet

<<

Toet

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2622

Geregistreerd: 03 Sep 2013 12:00

Bericht 14 Mei 2015 13:42

Vindbaarheid op internet

Googelen jullie jezelf wel eens?
Ik doe het eens in de zo veel tijd en verbaasde me net wederom wat er allemaal wel niet te vinden is, het gaat zo makkelijk.. Ook veel foto's in verschillende contexten.

Ik heb het niet meer zo op m'n vindbaarheid op internet en dan met name Facebook. Ik kwam de laatste maanden echt de raarste mensen tegen tussen 'suggesties' op Facebook waarvan ik maar niet begreep HOE Facebook in hemelsnaam wist dat ik die mensen ooit had ontmoet (iemand waar mee ik een avond heb gewerkt aan de andere kant van het land, of iemand die ik tegenkwam op een festival, de neef van een studiegenoot etc. etc.) maar inmiddels kwam ik erachter dat dit ligt aan het feit dat je zijn of haar telefoonnummer hebt :nerd: Hehe, kan wel kloppen, ik sla met name voor mijn werk onwijs veel telefoonnummers op maar ik vind het helemaal niet prettig dat iedereen mij dan dus op Facebook kan vinden. Weet iemand of dit ook het geval is als je Facebook en je telefoonnummer niet aan elkaar gekoppeld hebt?
<<

Winegum

Major Yipyapper

Berichten: 4024

Geregistreerd: 26 Okt 2013 19:21

Bericht 14 Mei 2015 13:43

Re: Vindbaarheid op internet

Volgens mij kun je je telefoonnummer gewoon uit Facebook halen toch? Denk dan dat die vindbaarheid een stuk lager ligt.

Ik google mezelf wel eens, maar gelukkig is er niet echt veel te vinden over mij.
<<

Anoniem167

Bericht 14 Mei 2015 13:48

Re: Vindbaarheid op internet

Ik vind alleen mijn Pinterest account foto bij afbeeldingen en via normaal zoeken vind ik alleen mijn Facebook & Pinterest.
<<

Anoniem131

Bericht 14 Mei 2015 13:53

Re: Vindbaarheid op internet

Je kunt op facebook ook uitzetten dat je via een zoekmachine gevonden wordt.
<<

Ella

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3276

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:44

Bericht 14 Mei 2015 13:55

Re: Vindbaarheid op internet

Eens in de zoveel tijd google ik mezelf en mijn man even, 1 keer iets gevonden wat iemand anders erop gezet had en dat hebben we laten verwijderen. Was niet iets heel bijzonders.
<<

Anoniem118

Bericht 14 Mei 2015 15:32

Re: Vindbaarheid op internet

Ik vind alleen mijn LinkedIn account en wat beoordelingen die ik op fb heb gegeven. Ook alleen de foto van mijn LinkedIn wordt door Google weergegeven. Mijn fb is verder compleet afgeschermd en voor andere dingen gebruik ik niet mijn (volledige) echte naam.
<<

Anoniem152

Bericht 14 Mei 2015 17:22

Re: Vindbaarheid op internet

Ik google mezelf af en toe.
De combinatie van mijn voor- en achternaam komt zo vaak voor, dat ik niet zo heel snel te vinden ben.
<<

anoniem213

Bericht 14 Mei 2015 17:31

Re: Vindbaarheid op internet

Chava schreef:Ik google mezelf af en toe.
De combinatie van mijn voor- en achternaam komt zo vaak voor, dat ik niet zo heel snel te vinden ben.

Dit inderdaad. Sinds ik LinkedIn heb, vind je dat natuurlijk wel, maar verder valt het erg mee.
<<

Anoniem255

Bericht 14 Mei 2015 18:40

Re: Vindbaarheid op internet

Als je mijn naam googled kom je uit bij pinterest, LinkedIn en Facebook. Maar de laatste keer geen herkenbare foto's of info die niet zou mogen. Ik heb sowieso bepaalde mensen geblokkeerd.
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12152

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 14 Mei 2015 19:50

Re: Vindbaarheid op internet

laatst toevallig gedaan stond niks raars op ook geen foto's
Afbeelding
<<

Stanley

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1313

Geregistreerd: 25 Jan 2014 18:24

Bericht 14 Mei 2015 20:07

Re: Vindbaarheid op internet

Van mij is weinig te vinden. Nog wat foto's via pinterest en twitter. Tijd om dat te verwijderen ;)Wie mij via facebook kan vinden boeit me nooit zo, dat heb ik redelijk afgeschermd.
<<

Fantine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3728

Geregistreerd: 01 Jan 2015 13:05

Bericht 14 Mei 2015 23:22

Re: Vindbaarheid op internet

Ik ben erg onvindbaar omdat mijn naam x500 voorkomt ofzo. Gebruikelijke voor en achternaam. Wat er over mij te vinden is, is niks bijzonders.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11415

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 15 Mei 2015 07:05

Re: Vindbaarheid op internet

Omdat ik veel sportwedstrijden doe en hier en daar daarover blog is er in die zin veel over mij te vinden.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Anoniem99

Bericht 15 Mei 2015 15:51

Re: Vindbaarheid op internet

Bij mij is er niet veel spannends te vinden, behalve wat berichtjes bij bedrijven op FB. Die heb ik net verwijderd en zijn dan ook niet meer in te zien. Verder is er nog een meisje met dezelfde naam, daar staat ook wat over op.
<<

Reva

Yipyapper

Berichten: 1966

Geregistreerd: 18 Nov 2013 21:57

Bericht 15 Mei 2015 15:58

Re: Vindbaarheid op internet

Ik Google weleens mijn naam, emailadres en telefoonnummer. Gewoon voor de zekerheid.
June schreef:Kruiden naar beschikbaarheid en emotie.
<<

Rebecca

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2918

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:39

Bericht 15 Mei 2015 16:18

Re: Vindbaarheid op internet

Af en toe google ik mijn naam, de vorige keer nav. eenzelfde soort topic als deze. Toen kwam ik erachter dat mijn volledige adresgegevens (inclusief telefoonnummer en dat ik elke werkdag 's avonds van 19.00-21.00 telefonisch bereikbaar zou zijn) in de schoolgids van mijn werk online stonden, I was not amused! Heb er lang om moeten vragen, maar inmiddels is het niet meer vindbaar op internet, gelukkig!
19 juni 2015
2 februari 2017
<<

Babyboy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2666

Geregistreerd: 21 Jan 2015 21:45

Woonplaats: Rotterdam!!!!

Bericht 15 Mei 2015 23:22

Re: Vindbaarheid op internet

Zoon *
<<

Anoniem156

Bericht 15 Mei 2015 23:25

Re: Vindbaarheid op internet

Nou, wees d'r maar trots op..
<<

Babyboy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2666

Geregistreerd: 21 Jan 2015 21:45

Woonplaats: Rotterdam!!!!

Bericht 15 Mei 2015 23:30

Re: Vindbaarheid op internet

Ben ik niet , er zitten wel te fotos tussen maar zo ben ik
Ik kon mijzelf in 1 klap vinden,,trots is anders
De ergste fotos zijn verwijderd
Zoon *
<<

anoniem213

Bericht 15 Mei 2015 23:33

Re: Vindbaarheid op internet

Maar als iemand jou gaat googelen, naar aanleiding van een sollicitatie bijvoorbeeld, dan doet die persoon dat toch met je voor- en achternaam en niet met barbieblabla girlbllabla?
<<

Babyboy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2666

Geregistreerd: 21 Jan 2015 21:45

Woonplaats: Rotterdam!!!!

Bericht 15 Mei 2015 23:34

Re: Vindbaarheid op internet

Dat is juist

Ik geef nooit mijn voornaam en achternaam ,zo kunnen ze niet vinden
Zoon *
<<

anoniem213

Bericht 15 Mei 2015 23:38

Re: Vindbaarheid op internet

Maar dat is toch waar dit topic over gaat? Of je vindbaar bent op Google. Mensen gaan je googelen met je naam, niet met random zoekwoorden.
<<

Babyboy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2666

Geregistreerd: 21 Jan 2015 21:45

Woonplaats: Rotterdam!!!!

Bericht 15 Mei 2015 23:48

Re: Vindbaarheid op internet

Als ik mijn naam type, krijg ik haar in beeld, ik ben.dat niet maar mensen kunnen denken van wel waha en precies deze type op mijn naam
Afbeelding
Zoon *
<<

Dropveter

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1919

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:44

Bericht 16 Mei 2015 10:08

Re: Vindbaarheid op internet

Van mij vind je niet echt wat op internet met mijn voor en achternaam. Ik zie geen foto's ook ;)
<<

Fjell

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1579

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:27

Bericht 16 Mei 2015 10:58

Re: Vindbaarheid op internet

Het valt mij eigenlijk erg mee hoeveel ik vind als ik alleen op mijn naam zoek. Wel mijn twitter, facebook en linkedin maar dat vind ik niet erg.

Scheelt dan wel dat ik op internet niet vaak mijn volledige naam gebruik of mijn 'internetnaam' die trouwens niet hetzelfde is als mijn forumnaam hier want die wil ik liever nergens aan gekoppeld hebben.. En mijn voor+achternaam is ook geen hele bijzondere combinatie dus kom ook genoeg zoekresultaten tegen die niet over mijn naam gaan.
-Jeg har det som plommen i egget-

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers