Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wat ben jij aan het doen?

<<

Anoniem 53

Bericht 02 Okt 2013 12:48

Re: Wat ben jij aan het doen?

bosjesvrouw schreef:Auxo, hoe gaat het met je neefje? en je zus is ze al wat gewend?

Ik zit wat te forummen en met mijn vriend aan het Wathsappen.

Met mijn neefje gaat het goed. Slaapt heel weinig overdag, maar is als hij lekker in de box of wipstoel mag niet vervelend. De nachten slaapt hij héel goed voor een baby van 7 weken. Verder begint hij steeds meer te ontdekken, geluidjes maken en lachen en zo, echt heel leuk.
Mijn zusje is ook wel gewend, alleen heeft ze het soms wel zwaar, maar ik denk dat alle moeders dat wel eens hebben. Als hij zijn dag niet heeft pakt mijn zusje dat op. Maar ondanks haar onzekerheid vind ik dat ze het heel goed doet.
<<

bosjesvrouw

Major Yipyapper

Berichten: 5016

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:03

Woonplaats: Friesland

Bericht 02 Okt 2013 12:58

Re: Wat ben jij aan het doen?

Auxo schreef:
bosjesvrouw schreef:Auxo, hoe gaat het met je neefje? en je zus is ze al wat gewend?

Ik zit wat te forummen en met mijn vriend aan het Wathsappen.

.


Wat fijn om te horen dat het zo goed gaat. Het is natuurlijk ook niet niks alles met elkaar.
2014 2016
<<

Anoniem 47

Bericht 02 Okt 2013 13:34

Re: Wat ben jij aan het doen?

Ik ben net thuis uit mijn werk. Even internetten en dan wat opruimen in huis.
<<

Anoniem130

Bericht 02 Okt 2013 13:48

Re: Wat ben jij aan het doen?

Whatever schreef:
Parisienne schreef:
Whatever schreef:Niet echt hoor, maar een klein beetje voor de grap via vrienden en opeens bedacht dat het leuk zou zijn als ik iig het alfabet kan en ook woorden kan lezen. :')

Leuk! Ik wil het ook nog steeds heel graag leren, maar het komt er maar niet van om er echt voor te gaan zitten. Ik ken wat woorden, kan tellen en ken het alfabet. Maar aan lezen en schrijven ben ik nog niet echt toegekomen.


Ik kan tot tien tellen en het halve alfabet (ga ik even snel het hele van maken) en inderdaad wat kleine woordjes en zinnetjes enzo. Denk dat als ik het alfabet leer ik wat dat betreft ook wat meer op kan gaan pikken van Israelische kennissen..

Ik gebruik hebrewsongs ook om liedjes van idan raichel uitgeschreven en vertaald te zien.. :study: :thumbup:

Kunnen we straks samen oefenen haha!


Ik kan het alfabet inmiddels ook en sommige woorden die ik ken kan ik wel lezen (dingen als layla tov, hoewel ik de vav middenin tov echt niet snap). En ik eerst natuurlijk strandde op het feit dat je een paar letters (peii enzo) aan het eind van het woord anders schrijft dan aan het begin/halverwege. Maar het blijft echt lastig, omdat ze natuurlijk geen klinkers meer gebruiken als ze gewoon Hebreeuws schrijven. Das echt voor thorah en kleuterscholen.. :')

Ik heb op zich een app "Learn Hebrew Free WordPower" en daar staan wat basiswoordjes op en WEL met de klinkers eronder, dus dat is echt heel leuk. Dan kan ik ze ook echt lezen en zo gaandeweg woorden leren herkennen. Maar verder heb ik wel zwaar problemen met het feit dat je een woord pas kan lezen als je het kent. Een vriend van me ging gisteren proberen me simpele woordjes te laten lezen (kameel, gemal, gimel-mem-lamed) en ik weet dan niet dat je de gimel met een eh klank uitspreekt en de mem met een ah, omdat je het woord nog niet kent en de klinkers er dus niet onderstaan.. :laughcry: :( :study: Oh, en ik had al gelijk door dat ze bepaalde letters doodleuk door elkaar gebruiken.. En dan durft hij nog tegen mij te zeggen dat Hebreeuws zo logisch is.. :thumbdown:

Maar goed, leukkkk is het wel! Dus als jij nog tips hebt, let me know!

(dan ga ik nu weer leren voor mijn tentamen morgen, wat vást niet in het Hebreeuws is)
<<

Anoniem273

Bericht 02 Okt 2013 13:50

Re: Wat ben jij aan het doen?

Blij schreef:
Aziraphale schreef:Man en ik zijn op de fiets naar het centrum geweest, lekker geluncht, wat gewinkeld en de weekboodschappen gedaan. Nu is hij spullen aan het verzamelen om bij mij op school een atelier (een opdracht voor de kids) klaar te zetten voor het nieuwe thema. Het thema is sport en spel, Klaar Voor de Start, i.v.m. de Kinderboekenweek en we gaan met wol een soort laser obstakel baan maken waar ze dan doorheen moeten kruipen zonder de wol aan te raken :D

Zoals dit:



Haha lijkt wel een scene uit dexter! Leuk idee zo zeg.

Ik lig op de bank te wachten tot mijn broodje ontdooit is.



De kinderen vinden het helemaal super! Aan het eind van het laser obstakel staat een schatkist vol met nepgeld ;)
Laatst gewijzigd door Anoniem273 op 02 Okt 2013 13:55, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem 53

Bericht 02 Okt 2013 13:52

Re: Wat ben jij aan het doen?

bosjesvrouw schreef:
Auxo schreef:
bosjesvrouw schreef:Auxo, hoe gaat het met je neefje? en je zus is ze al wat gewend?

Ik zit wat te forummen en met mijn vriend aan het Wathsappen.

.


Wat fijn om te horen dat het zo goed gaat. Het is natuurlijk ook niet niks alles met elkaar.

Nee zeker niet. Fijn dat je het uit de quote hebt gehaald trouwens, kan ik het eventueel ook weghalen als ik dat wil.
<<

Anoniem130

Bericht 02 Okt 2013 13:54

Re: Wat ben jij aan het doen?

Aziraphale schreef:
Blij schreef:
Aziraphale schreef:Man en ik zijn op de fiets naar het centrum geweest, lekker geluncht, wat gewinkeld en de weekboodschappen gedaan. Nu is hij spullen aan het verzamelen om bij mij op school een atelier (een opdracht voor de kids) klaar te zetten voor het nieuwe thema. Het thema is sport en spel, Klaar Voor de Start, i.v.m. de Kinderboekenweek en we gaan met wol een soort laser obstakel baan maken waar ze dan doorheen moeten kruipen zonder de wol aan te raken :D

Zoals dit:



Haha lijkt wel een scene uit dexter! Leuk idee zo zeg.

Ik lig op de bank te wachten tot mijn broodje ontdooit is.



De kinderen vinden het helemaal super! Aan het eind van het laser obstakel staat een schatkist vol met neppend ;)


Het is ook echt supervet! Ik zou dat zelfs vet leuk vinden om te doen haha.. Volgens mij ken ik het uit een film/tekenfilm met belletjes eraan. Dat lijkt me ook grappig..

Lukt het ze een beetje?
<<

Anoniem273

Bericht 02 Okt 2013 13:56

Re: Wat ben jij aan het doen?

M'n man heeft er gewichtjes aan gehangen, dus als ze achter een touwtje blijven hangen dan hoeven we niet steeds alles weer op te hangen. Het gaat best goed! M'n man vroeg wat het leerdoel was...dat ze later een bank kunnen overvallen?! :nerd:
<<

Anoniem130

Bericht 02 Okt 2013 13:59

Re: Wat ben jij aan het doen?

Aziraphale schreef:M'n man heeft er gewichtjes aan gehangen, dus als ze achter een touwtje blijven hangen dan hoeven we niet steeds alles weer op te hangen. Het gaat best goed! M'n man vroeg wat het leerdoel was...dat ze later een bank kunnen overvallen?! :nerd:


En dat ze secret agent laser obstacle chess kunnen spelen!!

http://www.youtube.com/watch?v=AFol-Aiz8MQ

Heel belangrijk! :thumbup:
<<

Anoniem27

Bericht 02 Okt 2013 14:03

Re: Wat ben jij aan het doen?

Blij zijn met mijn nieuwe baan!!!!
<<

Anoniem273

Bericht 02 Okt 2013 14:08

Re: Wat ben jij aan het doen?

Whatever schreef:
Aziraphale schreef:M'n man heeft er gewichtjes aan gehangen, dus als ze achter een touwtje blijven hangen dan hoeven we niet steeds alles weer op te hangen. Het gaat best goed! M'n man vroeg wat het leerdoel was...dat ze later een bank kunnen overvallen?! :nerd:


En dat ze secret agent laser obstacle chess kunnen spelen!!

http://www.youtube.com/watch?v=AFol-Aiz8MQ

Heel belangrijk! :thumbup:



Ik kan je link niet openen...maar ik dacht aan dit ;)

http://youtu.be/rZKroBEmono
<<

Anoniem130

Bericht 02 Okt 2013 14:10

Re: Wat ben jij aan het doen?

Aziraphale schreef:
Whatever schreef:
Aziraphale schreef:M'n man heeft er gewichtjes aan gehangen, dus als ze achter een touwtje blijven hangen dan hoeven we niet steeds alles weer op te hangen. Het gaat best goed! M'n man vroeg wat het leerdoel was...dat ze later een bank kunnen overvallen?! :nerd:


En dat ze secret agent laser obstacle chess kunnen spelen!!

http://www.youtube.com/watch?v=AFol-Aiz8MQ

Heel belangrijk! :thumbup:



Ik kan je link niet openen...maar ik dacht aan dit ;)

http://youtu.be/rZKroBEmono


Haha, dat is hetzelfde.. Dezelfde aflevering zelfs, alleen het einde van de aflevering ipv. redelijk aan het begin.. :P
<<

Anoniem 53

Bericht 02 Okt 2013 16:11

Re: Wat ben jij aan het doen?

Applegreen schreef:Blij zijn met mijn nieuwe baan!!!!

Gefeliciteerd!
<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:55

Bericht 02 Okt 2013 17:10

Re: Wat ben jij aan het doen?

Applegreen schreef:Blij zijn met mijn nieuwe baan!!!!

Ik ook!
<<

Anoniem130

Bericht 02 Okt 2013 17:11

Re: Wat ben jij aan het doen?

Gefeliciteeeeerd allebei!!
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11832

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 02 Okt 2013 17:25

Re: Wat ben jij aan het doen?

Gefeliciteerd dames.

Ik zit master chef te kijken en ondertussen heb ik mijn mosselen in het water liggen om zo lekker te koken.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Corretto

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 239

Geregistreerd: 02 Okt 2013 12:45

Bericht 02 Okt 2013 17:31

Re: Wat ben jij aan het doen?

Applegreen en Parisienne: gefeliciteerd! Om wat voor banen gaat het?



Ik ben zelf momenteel koffie aan het drinken en aan het wachten tot ik de spirit krijg en hard aan de slag ga met mijn lijstje in het TOTH topic :laughcry: Ik ga nu even mijn favoriete slechte hitje draaien, wellicht geeft dat energie!
<<

Tante Toos

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 607

Geregistreerd: 02 Sep 2013 19:41

Bericht 02 Okt 2013 17:39

Re: Wat ben jij aan het doen?

Net klaar met eten en alles afwassen en nu aan het wachten voordat ik kan gaan skypen. Heb een afspraak gemaakt om rond 7 uur te skypen omdat deze mevrouw me graag even wil ontmoeten / spreken rondom eventueel nieuw werk. Ik heb alleen nog nooit geskypt dus ben nu toch wel wat zenuwachtig aan het worden.. Haha
09-07-2018
11-07-2021
<<

Anoniem 53

Bericht 02 Okt 2013 18:55

Re: Wat ben jij aan het doen?

Parisienne schreef:
Applegreen schreef:Blij zijn met mijn nieuwe baan!!!!

Ik ook!

Jij ook gefeliciteerd!
<<

Anoniem335

Bericht 02 Okt 2013 19:02

Re: Wat ben jij aan het doen?

Ik moet eigenlijk aan mijn studie, maar pff.. vandaag examen gehad dus ik geef mezelf vrij, maar dan kom ik de rest van de tijd in de knoop...

Vanmiddag even heerlijk gewinkeld met mijn vriend, bijenkorf en H&M.. veel gekocht voor ons doen. :)
<<

Anoniem 63

Bericht 02 Okt 2013 21:00

Re: Wat ben jij aan het doen?

Ik lig al in bed. Nog even m'n thee opdrinken en 'n beetje internetten en dan maar weer slapen :nopompom: Nog steeds erg moe elke keer...
<<

Anoniem 53

Bericht 02 Okt 2013 21:01

Re: Wat ben jij aan het doen?

Ik lig al in bed. Nu nog even met de iPad en zo meteen lekker slapen.
<<

Anoniem185

Bericht 02 Okt 2013 23:53

Re: Wat ben jij aan het doen?

Ik ben onzinnig over internet aan het struinen terwijl ik eigenlijk zou moeten liggen slapen omdat mijn wekker om 07.00 gaat en ik morgen fris en fruitig op school moet zitten voor een bijeenkomst van mijn studiegroep.

Maar zoals gewoonlijk... verstand zegt slapen, lichaam blijft doorgaan.
<<

Nyx

Bericht 03 Okt 2013 00:02

Re: Wat ben jij aan het doen?

Ik moet eigenlijk heel erg snel en hard gaan slapen, maar ik ben aan het window-shoppen en teksten aan het tikken. Mijn gedachten zijn zo onrustig dat ik denk nog niet te kunnen slapen.
<<

Anoniem273

Bericht 03 Okt 2013 02:53

Re: Wat ben jij aan het doen?

Ziek aan het zijn :( Ik heb elk uur op de wekker al voorbij zien komen en probeer mezelf nu moe te maken door op m'n iPhone te internetten terwijl ik wacht tot m'n strepsil op is. Ik wil morgen echt gewoon naar m'n werk, wil geen invaller voor m'n groep.
VorigeVolgende

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers