Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Buren (muziek)

<<

Anoniem29

Bericht 02 Sep 2013 18:33

Buren (muziek)

Wij hebben een nieuwe onderbuurman die nogal van zijn muziek houdt. Opzich geen probleem, wij hebben ook wel eens de muziek wat harder staan. Maar sinds hij hier woont luisterd hij standaard naar muziek als hij thuis is volgens mij.

En dan echt muziek met een flinke bas erin (Dance of hiphop, die richting).

Ik begin er ondertussen een beetje gek van te worden. De hele tijd die bas. Soms zo erg dat mijn pols op mijn muis gewoon beweegt van de trilling.


Nu wil ik geen zeurdoos zijn en hij mag overdag natuurlijk draaien wat hij wil, ik heb het gevoel dat ik er niets over kan zeggen.

Of zou ik toch een keer aanbellen en vragen of hij hem iets zachter kan draaien? Ik heb hem ook al eens heel hard aangezet haha, maar toen zei mijn vriend dat hij dan juist ging denken 'Ohh zij luisteren ook hard'.

Bleegh ik weet het gewoon niet meer. Wij woonde hier altijd zo super rustig en geluidsloos en nu is het gewoon 4/5 uur per dag raak met een bas waar je mal van wordt.
<<

VanillaRose

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 92

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:29

Bericht 02 Sep 2013 18:43

Re: Buren (muziek)

Vind dit zelf ook altijd lastig. Volgens mij kan je er wel wat van zeggen. Ik zou gewoon eens heen lopen en het vriendelijk vragen of het zachter kan. In principe heb je recht op "woongenot" en maakt het tijdstip niet uit, buren mogen geen overlast veroorzaken, als jij van je stoel af trilt in je eigen huis staat het waarschijnlijk redelijk hard. Zou het wel eerst gewoon normaal en vriendelijk ter sprake brengen, wie weet heeft de buurman geen idee dat het zo te horen is bij jullie.
Afbeelding
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 02 Sep 2013 19:04

Re: Buren (muziek)

Hebben jullie verder (nog) geen contact met hem (gehad)? Dat maakt het wel wat lastiger... Toch zou ik het denk ik inmiddels wel eens aankaarten. Wij hebben de nieuwe buren na een tijdje ook gewoon subtiel verteld dat het enorm gehorig is en of ze eens willen kijken hoe ons huisje eruit ziet, en horen hoe je alles hoort. Maar ik vind dat soort dingen ook altijd heel lastig hoor!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Anoniem29

Bericht 02 Sep 2013 19:07

Re: Buren (muziek)

Nee, alleen pakjes bij elkaar afgeleverd haha. Volgens mij is hij ook een online junkie ;) (Jeej een overeenkomst).

Ik vind het ook echt heel lastig. Met andere buren hebben wij ook geen contact (alleen hoi in de hal). Volgens mij heeft niemand in ons gebouw echt contact. Wel apart want iedereen is volgens mij tussen de 25 en 35.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 02 Sep 2013 19:55

Re: Buren (muziek)

Nou bob's your uncle zou ik zeggen! Hey buur, vind jij pakketjes krijgen ook zo leuk? Me too! Zeg, je muziek staat te hard.

Gek dat er zo weinig contact is, al is dat hier ook lang geweest hoor. Tot wij vorige week besloten onze heg te snoeien. Serieus de hele buurt kwam erbij en iedereen hielp gezellig mee :D Is er geen zonnig plekje bij de voordeur waar je deze week eens kunt zitten met een wijntje na werktijd zodat je kans hebt eens wat mensen te spreken daar? Blijkbaar werkt dat erg goed, bij ons iig wel!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Nyx

Bericht 02 Sep 2013 21:09

Re: Buren (muziek)

Mijn onderbuurman had aanvallen van harde muziek en altijd als ik net even rustig op de bank wilde zitten/liggen. Of als het tijd was om lekker naar bed te gaan. Dan lag je goed en wel net tien minuten in te dutten en opeens boem, boem, boem. Supervervelend!

Ik ben op een gegeven moment wel het gesprek met hem aangegaan. Hem aangegeven dat het echt ontzettend vervelend is om continu zijn muziek te moeten horen en vooral mee te kunnen zingen. En dat ik over een paar nummers per dag of per week niet zou klagen, maar dat mijn leven niet in het teken van zijn muziek hoeft te staan. Hij had niet eens door dat ik het mee kon zingen. Samen zelfs een volume gevonden die voor hem goed was en voor mij niet te horen. En dan stond hij echt al op volume disco. Sindsdien hoor ik hem eigenlijk niet meer. Gewoon af en toe een nummer zo hard dat alle buren mee kunnen genieten, maar verder lekker rustig.

Ik zou zeker normaal met hem in gesprek gaan. Niet verwijtend, niet boos, maar wel aangeven dat het vervelend is. Officieel mogen ze overdag herrie maken, maar dat hoeft toch niet?
<<

Anoniem29

Bericht 03 Sep 2013 07:51

Re: Buren (muziek)

Bedankt voor de reacties. Als er volgende keer weer een pakje staat zal ik het proberen te zeggen hahaha.

Ik zat er wel aan te denken om een kastje te gaan schilderen Zora. Goed plan om dat gewoon recht voor de deur te doen haha.
<<

Ella

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3276

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:44

Bericht 03 Sep 2013 07:53

Re: Buren (muziek)

Ik zou het dan gewoon eens proberen bespreekbaar te maken. Succes!
<<

Anoniem17

Bericht 03 Sep 2013 08:20

Re: Buren (muziek)

Weetje wat het ook is volgens mij? Als je zelf muziek draait hoor je helemaal niet dat die bas zo hard is. Dus misschien heeft hij helemaal niet door dat het bij jullie zo te horen is.. Ik zou het gewoon eens ter sprake brengen als je hem ziet.

Ik heb net zoiets met mijn bovenbuurvrouw. Zij begint 's morgens al vrij vroeg dus ze is altijd vroeg uit bed (voor 7 uur), en zij trekt zodra ze uit bed komt haar hakken aan volgens mij. Dan loopt ze dus het hele huis rond te stappen op haar hakken. Zo irritant. Moet ik ook eens tegen haar zeggen. Misschien kan ik dan meteen aankaarten dat ze niet zo hard ruzie met elkaar moeten maken... Elke avond.
<<

Anoniem23

Bericht 03 Sep 2013 09:34

Re: Buren (muziek)

Wat irritant! Toen wij hier kwamen wonen waarschuwden de onderburen al dat het zo gehorig was, maar dat is het eigenlijk helemaal niet. Super chill! Alleen de buren rechts van ons horen we soms seksen hahaha! Maar dat is maar sporadisch.

Ik zou inderdaad als je eens een pakje gaat halen of hij komt er een halen het aankaarten.
<<

Anoniem29

Bericht 03 Sep 2013 09:53

Re: Buren (muziek)

Harrison schreef:Wat irritant! Toen wij hier kwamen wonen waarschuwden de onderburen al dat het zo gehorig was, maar dat is het eigenlijk helemaal niet. Super chill! Alleen de buren rechts van ons horen we soms seksen hahaha! Maar dat is maar sporadisch.

Ik zou inderdaad als je eens een pakje gaat halen of hij komt er een halen het aankaarten.


Hahaha dat vind ik nog grappiger dan de seks zelf :lol:
<<

Anoniem193

Bericht 03 Sep 2013 10:39

Re: Buren (muziek)

Het is vooral bas wat je hoort toch?
Bas is een heel raar iets. Het kan namelijk heel goed zijn, dat hij zijn bas helemaal niet hard hoort in zijn huis.
Wanneer ik de bas in de woonkamer op normaal niveau heb staan, trilt alles boven in de douche en in de slaapkamer (naast de douche) is niks aan de hand.

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers