Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Onze 9 maanden in 6 min video

<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4506

Geregistreerd: 11 Sep 2013 18:02

Bericht 30 Apr 2015 12:27

Re: Onze 9 maanden in 6 min video

Roos' schreef:Met 5000 euro zou ik me toch niet helemaal prettig voelen, dan zou ik me echt te afhankelijk gaan voelen van anderen. 60.000 euro is dan wel een beetje overdreven hoor haha.
ik ben nu voor zo'n 20.000 euro aan het sparen, waarbij ik dus ook rekening houd met zaken die tussentijds doorlopen (huur) en een buffer als ik terugkom.


Snap ik hoor. Gelukkig zijn we altijd heel zelfstandig geweest. We hadden onze eigen auto en werkten heel hard voor kost en inwoning dus niemand anders heeft last gehad van ons kleine budget. Overigens hebben wij ook een vrij grote buffer voor als we terug komen in NL zodat we niemand om hulp hoeven vragen.

Ik bedoel 60.000 voor ons tweeen he, niet voor mij alleen. En dan voor een jaar rondreizen over de wereld zonder werken. Hoe lang wil je weg van die 20.000? Ben heel benieuw naar je plannen aangezien landen als Australie en Nieuw Zeeland echt schrikbarend duur zijn om te bereizen. Tenzij je veel gaat liften maar je geeft zelf al aan niet afhankelijk te willen zijn. Maar kan me goed voorstellen dat je budget wel heel geschikt is voor bijvoorbeeld Azie.
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4506

Geregistreerd: 11 Sep 2013 18:02

Bericht 30 Apr 2015 12:29

Re: Onze 9 maanden in 6 min video

Marsy31 schreef:Neenee, sorry. Is ook goed dat er mogeijkheid is van werken en reizen natuurlijk, alleen dan ben je wel in een specifiek gedeelte van de wereld zeg maar, dan moet je echt hierheen willen komen. Dus wilde even als tegenwicht zeggen dat working holiday maar in 3 landen mag :)


Ja, dat is waar. Al kun je, als je wilt, heel goedkoop de wereld over als je van tevoren alle wwoofing-adressen vast legt en je dus alleen voor transport en eventuele uitstapjes hoeft te betalen. De kosten van eten en accomodatie komen dan te vervallen. Zie je wellicht minder van het land dan je zou willen maar je bent wel op reis :)
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6682

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:19

Bericht 30 Apr 2015 12:50

Re: Onze 9 maanden in 6 min video

Haha, dat weet ik Feline, ik heb dus net 9 maanden gedaan op 4 continenten met 15.000 dollar, ik ben een hele ervaren reiziger. Ik weet niet of je nou mij persoonlijk advies geeft omdat je me quote of in het algemeen.

Ik heb toentertijd heel Australie gedaan met 5000 euro in een half jaar plus daarna 3 maanden wwoofen. En ik ging werken in Afrika toen ik maar 2000 euro had gespaard en daarvan jaar kunnen blijven (ook met kost en inwoning). Ben ook wel op de bonnefooi vertrokken naar Oostenrijk (6 jaar) en Spanje (1 jaar) en daar zocht ik 'gewoon' werk. Ik ben heel goed in besparen, maar ik slaap dan ook rustig ergens op de grond of we delen een kamer met 20 anderen. Dan kun je inderdaad heel low budget reizen, maar ik kan me ook heel goed voorstellen dat sommige mensen dat niet willen, zeker als je als stel onderweg bent, of in jouw geval - dat je niet maar overal kunt slapen ivm je gezondheid.

Maar voor 20.000 euro kom je een heel eind hoor. Als wij 9 maanden 11.000 kunnen, dan kan 12 zeker voor 9000 meer. Ook als je naar Oz of Nieuw Zeeland gaat ertussendoor, mits je dan wel schappelijk bent wb vliegticktets (dus langer wachten en apart boeken bijv.). Misschien moet ik gewoon reis advies bureau gaan opzetten. Ik zeg het nu als grapje maar het lijkt me eigenlijk serieus nog wel leuk ook!

We hebben onderweg wel overwogen om te wwoofen deze keer ook, maar we wilden toch liever meer van Zuid Amerika zien, dan ergens een poosje zitten. En nu zijn we alweer terug, alsof 9 maanden een week vakantie was, zo snel is het voorbij gegaan. En nu weer in het ritme van wonen en werken.. ook wel weer lekker, voor een poosje.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4506

Geregistreerd: 11 Sep 2013 18:02

Bericht 30 Apr 2015 12:57

Re: Onze 9 maanden in 6 min video

Oh nee, ik weet dat jij ervaren bent.. Was algemeen bedoeld! :) We proberen elkaar geloof ik steeds aan te vullen maar dat mislukt steeds. Denk dat ik maar niet in jouw reisbureau moet komen werken ;)
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4506

Geregistreerd: 11 Sep 2013 18:02

Bericht 30 Apr 2015 12:59

Re: Onze 9 maanden in 6 min video

oh, overigens is 20.000 best te doen denk ik. Maar ik zat me te bedenk dat als Roos vaste lasten moet door betalen van datzelfde budget dat je daar dan ook wel 1000 euro per maand voor kwijt bent gok ik? En een buffer voor terug komst (mocht je geen werk meer hebben) dan zou ik ook wel een paar duizend willen hebben dus dan blijft er zo weinig over. Overigens vergat ik steeds dat verzekeringen zoveel kosten, dat kost ons ook 1400 euro per jaar (voor ons 2en).
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6682

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:19

Bericht 30 Apr 2015 13:12

Re: Onze 9 maanden in 6 min video

Ja, reisverzekering voor ons was ook 900 pp (dollar). Maar wij hadden gelukkig geen vaste lasten om door te betalen, dan gaat het bedrag natuurlijk wel omhoog, daar heb je gelijk in. Onze auto hebben we off road geparkeerd, dat scheelde ook weer in kosten en nu hebben we gelukkig nog een auto. Je mag best bij me komen werken hoor, lijkt me gezellig :)
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem173

Bericht 30 Apr 2015 16:15

Re: Onze 9 maanden in 6 min video

Oh wauw zo leuk :heart:
<<

Anoniem170

Bericht 30 Apr 2015 18:52

Re: Onze 9 maanden in 6 min video

Nee 1000 euro dat niet, anders moest ik wel even doorgaan met sparen :)

Na aftrek van huur en zorgtoeslag zou ik dan voor mn appartement zo'n 300 euro moeten betalen per maand en 0 euro voor zorgverzekering.
Er komt dan nog zo'n 50 euro per maand bij voor g/w/l (leegstandstarief)
zo'n 500 in totaal voor gemeentelijke belastingen per jaar
Reisverzekering: moet ik nog uitzoeken

Volgende begroting heb ik gemaakt voor de verschillende landen:

-Azie: 750 per maand gemiddeld. in totaal 3000-3750
-Zuid-Amerika 1200 per maand gemiddeld in totaal 4800
-Australie/nieuw zeeland 1800 per maand in totaal 1800

Plan is om zo'n 4-5 maanden in azie te blijven, zo'n 4 maanden in Zuid Amerika en 1 maand Australie/Nieuw Zeeland

Stel ik kan me aan mn budget houden dan zal ik in totaal zo'n 10.350 voor de reis zelf kwijt zijn.
Ik reis altijd heel erg budget, goedkope hostels,dorms, af en toe excursie, goedkoop eten in stalletjes.
Klopt dit budget wat ik in mn hoofd heb denkje Marsy of denk je dat ik met minder kan toekomen/meer nodig heb?

Voor als ik thuiskom hou ik een buffer aan van zo'n 5000 euro.

Tickets twijfel ik nog heel erg, of dat ik een rond de wereld ticket koop of voor losse tickets ga.

En het is gewoon echt een schatting om zo'n 9 maanden weg te gaan, misschien is mn budget eerder op en besluit ik eerder naar huis te gaan of vind ik werk en blijf ik langer ergens :) Op reis weet je gewoon echt nooit hoe het loopt.
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6682

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:19

Bericht 02 Mei 2015 10:31

Re: Onze 9 maanden in 6 min video

Klinkt als een prima budget, alleen vraag ik me af welke landen je in Zuid Amerika wil doen. Ecuador is qua vervoer erg goedkoop, de andere landen weer wat minder. Ook viel me de hostels qua prijs een beetje tegen daar. Maar als je goed budgetted (jaja, werkwoord), dan kom je heel goed uit denk ik. Ik denk dat je wel wat overhoudt, maar aan de andere kant, zo heb je inderdaad geld voor uitstapjes, souveniers, eens uit eten of een luxere kamer..

Wat tickets betreft, ik vond losse tickets goedkoper dan rond de wereld ticket, maar weet niet hoe dat vanuit Nederland zit. Hoe ga je het rondje doen? Europa - Bangkok - Oz en dan ZA? Die tickets zijn nog exclusief of niet?
Afbeelding
Afbeelding
<<

Stanley

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1313

Geregistreerd: 25 Jan 2014 18:24

Bericht 03 Mei 2015 19:40

Re: Onze 9 maanden in 6 min video

Gaaf filmpje!
<<

Anoniem170

Bericht 04 Mei 2015 18:46

Re: Onze 9 maanden in 6 min video

In Zuid-Amerika wil ik graag naar Chili,Argentinie,Peru,Ecuador en misschien Bolivia. Voor dat laatste land zal ik me nog meer moeten inlezen, lees daar erg wisselende ervaringen over qua veiligheid. Ben jij daar ook geweest Marsy?

Ik ga idd beginnen in Bangkok, en wil dan de volgende landen bezoeken: Cambodja,Vietnam,Laos,Thailand. Daarna naar Australie/Nieuw Zeeland en dan Zuid Amerika.
Ik wil proberen die 20.000 incl tickets, er zijn rtw tickets voor zo'n 2500 voor deze route. Ik zou moeten uitzoeken hoeveel ik kwijt zou zijn met losse tickets. Voordeel van losse tickets is wel dat je meer vrijheid hebt. Nadeel is misschien bij binnenkomst douane?
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6682

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:19

Bericht 05 Mei 2015 00:53

Re: Onze 9 maanden in 6 min video

ja, australie kan nog wel eens willen kijken naar een 'uit het land' ticket. Peru, Ecuador en Bolivia heb ik ook gedaan. Bolivia vond ik een heel naar land, de mensen onvriendelijk en we werden constant afgezet. Maar het schijnt uitzondering te zijn want we hebben ook hele goede verhalen gehoord onderweg. Ecuador was geweldig, Peru is voor het grootste gedeelte woestijn en de zee is vies, dus daar hoef je alleen echt het oosten van te doen (of verre zuiden) naar mijn mening. Chili en Argentinie heb ik superveel goede verhalen over gehoord.
2500 voor rond de wereld ticket? Wow.. dat is echt niks. Weet je zeker dat het alle continenten betreft?
Afbeelding
Afbeelding
<<

Pineco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2383

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:09

Bericht 05 Mei 2015 00:53

Re: Onze 9 maanden in 6 min video

Wat een geweldig filmpje Marsy, de muziek vind ik perfect gekozen bij de beelden en jullie stralen helemaal. Heel leuk om te zien!
Drie meiden maken ons geluk compleet! 04-01-2009 / 16-05-2012 / 19-02-2014
<<

Jente

Kletskop

Berichten: 984

Geregistreerd: 02 Mei 2014 14:43

Bericht 05 Mei 2015 08:55

Re: Onze 9 maanden in 6 min video

Kijk ik toevallig eens op het forum, komt dit topic voorbij :D Superleuk Marsy! Maar wat is de tijd snel gegaan!

Wij zijn nu 3,5 maand onderweg en het is echt zo superfantastisch! We hebben al zo veel mooie en leuke dingen gedaan en gezien. Voor degenen die ook willen sparen, wij zijn vertrokken met zo'n 25.000 euro voor 10 maanden. We proberen rond de 1.500 euro per maand te blijven zodat we een buffer hebben. In Costa Rica hadden we die 1.500 euro echt nodig, in Nicaragua redden we het met 750 euro. We reizen dan gemiddeld. Dus soms uit eten, soms zelf koken. Soms een prive kamer, soms een dorm. Maar qua activiteiten doen we wel alles waar we zin in hebben.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9777

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 05 Mei 2015 09:52

Re: Onze 9 maanden in 6 min video

Chile en Argentinie vond ik geweldig!!!! Maar let wel: afstanden zijn groot en de prijzen zijn gewoon europees. Dus het is best prijzig. Ik heb er 5 weken rondgereisd en was zo'n 2500 euro kwijt.
<<

Anoniem170

Bericht 05 Mei 2015 10:33

Re: Onze 9 maanden in 6 min video

Dit vond ik via worldticketcenter:
http://www.worldticketcenter.nl/wereldr ... gator-iiii

Ik weet dat chili prijzig is, maar argentinie enz ook europese prijzen? Hmm dan zou ik dus wat langer in azie moeten blijven met mijn budget.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9777

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 05 Mei 2015 10:42

Re: Onze 9 maanden in 6 min video

Ik weet niet van enz. :p maar Argentinie idd ook gewoon europese prijzen. Echter zou ik ook niet minder tijd willen hebben in die landen, want van stad naar stad is gewoon min een dag reizen. Door mijn korte tijd, moest ik ook wat vliegen, anders redde ik het niet. Dus dat tikte ook aan bij mij.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17374

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 05 Mei 2015 14:10

Re: Onze 9 maanden in 6 min video

Wat leuk wat van je te horen Jente!! Was al benieuwd hoe het met jullie was!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Anoniem170

Bericht 05 Mei 2015 14:16

Re: Onze 9 maanden in 6 min video

Ik heb net weer wat bijgelezen op jullie blog, wauw supergaaf Antartica!!!
<<

Jente

Kletskop

Berichten: 984

Geregistreerd: 02 Mei 2014 14:43

Bericht 05 Mei 2015 17:47

Re: Onze 9 maanden in 6 min video

Argentinie was inderdaad niet goedkoop! Hostels vond ik aan de dure kant en kleding bijna onbetaalbaar, alleen maar merken! Eten en drinken was wel ok qua prijs.

Antarctica was inderdaad heel erg tof! Nu zitten we in Kaapstad en wat een ontzettend fijne stad is dat! We blijven hier nog even, de blog bijwerken, onze plannen op orde krijgen en op zoek naar een auto om mee door Afrika te reizen. Helemaal zin in!
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6682

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:19

Bericht 06 Mei 2015 02:47

Re: Onze 9 maanden in 6 min video

Yay Jente, wat fijn om van je te horen! Ik heb een poos in Zuid Afrika gewoond, mooi he?? Als huwelijksreis (neenee, ben nog niet officieel gevraagd) willen we ook vanuit Kaapstad de veiligste en mooiste landen van Afrika gaan bekijken in 3 maanden <3 Ben benieuwd naar je ervaringen!
Afbeelding
Afbeelding
<<

Jordana

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 457

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:33

Bericht 06 Mei 2015 19:43

Re: Onze 9 maanden in 6 min video

Wat heb je toch een onwijs gaaf filmpje gemaakt!! Jullie zijn echt een mooi stel samen!
<<

Jente

Kletskop

Berichten: 984

Geregistreerd: 02 Mei 2014 14:43

Bericht 14 Mei 2015 20:43

Re: Onze 9 maanden in 6 min video

Ja, Kaapstad is echt super! Als het allemaal goed gaat hebben we vanaf volgende week een auto voor 3,5 maand en kunnen we vertrekken! We gaan Zuid-Afrika, Namibie,Zambia en Botswana bezoeken denk ik. Maar misschien ook nog wat andere dingen, beetje afhankelijk van hoe snel we gaan enzo. Ik zal laten weten hoe het allemaal was!
Vorige

Terug naar Reizen & vakanties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers