Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Doorbraak of creëren van een probleem??

<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11588

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 13 Mei 2015 19:39

Doorbraak of creëren van een probleem??

http://www.nu.nl/binnenland/4048683/vri ... oding.html

Wat vinden jullie? Een doorbraak of creëren we hier een groot drama mee.
2015 💙
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:44

Bericht 13 Mei 2015 22:06

Re: Doorbraak of creëren van een probleem??

Ik vind het dubbel. Ik neem aan dat de vrijspraak gebaseerd is op substantieel bewijs dat er (herhaaldelijk) om euthenasie is gevraagd door mevrouw. Maar of dat moet zeggen dat iedereen 'maar' de dood een handje mag helpen, wat deze uitspraak mogelijk uitlokt.

Maar ik begrijp de keuze van meneer wel. En ook van de rechtbank.
L2014 & H2017
<<

Anoniem185

Bericht 14 Mei 2015 01:12

Re: Doorbraak of creëren van een probleem??

Ik vind dit een goede ontwikkeling. Ben blij dat die man vrijgesproken is.
<<

Anoniem123

Bericht 14 Mei 2015 08:16

Re: Doorbraak of creëren van een probleem??

Lampenkapje schreef:Ik vind dit een goede ontwikkeling. Ben blij dat die man vrijgesproken is.

Dit vind ik ook.

Als die man zijn moeder niet had geholpen had ze het zelf geprobeerd. Maar dan had ze veel pijn gehad en ging ze niet dood.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11588

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 14 Mei 2015 13:49

Re: Doorbraak of creëren van een probleem??

Zal mijn eigen mening ook nog even geven.
Ik ben zelf voor euthanasie, ook in het geval van ondraaglijk psychisch lijden. Ik vind het dan ook heel erg heftig dat deze mevrouw zo wanhopig was dat ze op deze manier moest sterven. Haar zoon is gelukkig voor haar blijven nadenken en heeft het een en ander uitgezocht waardoor zij waardig kon sterven. We hebben het hier nu over een duidelijk vast gelegd geval. En ergens vind ik dat deze meneer ook goed gehandeld heeft. Alleen door deze vrijspraak zal het voor kunnen komen dat mensen onder dwang 'zelfmoord' plegen en de moordenaar er mee weg komt. Ik vind het dus heel erg dubbel. Ik denk dat het nu belangrijk is dat de euthanasie wetgeving nog weer een keer kritisch bekeken word. En dat het mogelijk word om bij zwaar psychisch lijden ook euthanasie toe te laten passen.
2015 💙
<<

Anoniem163

Bericht 14 Mei 2015 14:14

Re: Doorbraak of creëren van een probleem??

Ik vind het bewust beëindigen van een mensenleven ten alle tijden moord. Of het nu iemand van 99 is of een ongeboren kindje wat al een kloppend hartje heeft.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11588

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 14 Mei 2015 14:28

Re: Doorbraak of creëren van een probleem??

Stofzuiger schreef:Ik vind het bewust beëindigen van een mensenleven ten alle tijden moord. Of het nu iemand van 99 is of een ongeboren kindje wat al een kloppend hartje heeft.


Mag ik hieruit afleiden dat je vind dat mensen die ondraaglijk lijden hier maar mee door moeten gaan tot ze vanzelf een keer komen te overlijden? Als ik te snel conclusies trek hoor ik het graag.
2015 💙
<<

Anoniem163

Bericht 14 Mei 2015 14:31

Re: Doorbraak of creëren van een probleem??

Minx schreef:
Stofzuiger schreef:Ik vind het bewust beëindigen van een mensenleven ten alle tijden moord. Of het nu iemand van 99 is of een ongeboren kindje wat al een kloppend hartje heeft.


Mag ik hieruit afleiden dat je vind dat mensen die ondraaglijk lijden hier maar mee door moeten gaan tot ze vanzelf een keer komen te overlijden? Als ik te snel conclusies trek hoor ik het graag.
Ik denk dat de zorg niet goed genoeg is voor deze mensen en daardoor tot dit soort dingen "gedwongen" worden.
Er zijn binnen de zorg namelijk heel veel mogelijkheden om lijden te verlichten, maar door alle bezuinigingen en regels is de kwaliteit van zorg achteruit gegaan. Dat vind ik zeer kwalijk.

Dus ik vind niet dat mensen moeten lijden, ik vind dat er meer kundige zorg moet komen om dat te voorkomen
Laatst gewijzigd door Anoniem163 op 14 Mei 2015 14:33, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem315

Bericht 14 Mei 2015 14:33

Re: Doorbraak of creëren van een probleem??

Ik ben voor levensbeëindiging bij ondraaglijk lijden. Voor zowel jong als oud leven.

Dus, ja, ik ben blij dat de man is vrijgesproken.
<<

Siem

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2321

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:25

Bericht 14 Mei 2015 14:53

Re: Doorbraak of creëren van een probleem??

Ik heb de zaak indertijd inderdaad gevolgd en ook de stukken van de rechtbank gelezen. Moet zeggen dat ik de overwegingen van het Hof nog niet heb gelezen maar ik begrijp het standpunt van het Hof wel heel goed. En ben in dit geval dan ook blij dat deze man is vrijgesproken. Persoonlijk denk ik niet dat dit tot veel meer hulp bij zelfdoding zal gaan leiden omdat het natuurlijk nog steeds strafbaar is. Wel hoop ik dat dit een signaal is naar de politiek dat ze toch maar eens meer duidelijkheid gaan verschaffen over de reikwijdte van de euthanasiewet. In mijn ogen wordt deze al vanaf moment één te strikt uitgelegd door de medische wereld waardoor dit soort gevallen ontstaan.

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers