Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Zwangerschaps topic - tot 12 weken

<<

Mikado

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 870

Geregistreerd: 22 Sep 2013 18:25

Bericht 25 Sep 2013 18:42

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Eppie, wat leuk, naar de Babydump! Ben er wel eens langs gereden en het lijkt me zo leuk om daar lekker rond te kijken. Als wij volgende week een goede tweede echo hebben dan gaan we ook dat weekend erna gelijk even naar de Babydump of Babypark, nu al zin in! :)

Vlinder en Knillis, wat lijkt me dat moeilijk, na een miskraam. Ik ben nu al erg onzeker en bang, kan me voorstellen dat het na een miskraam nog veel lastiger is om echt van de zwangerschap te genieten. Hoop voor jullie beide snel op een mooie echo!

Milou, veel succes en plezier morgen!

Ik ben vandaag maar naar de H&M gegaan, m'n eigen broeken zitten echt niet lekker meer. Ben geslaagd voor 4 mooie positiejeans, nog geen 100 euro! Ze zitten echt heerlijk, wat een verademing. En m'n buik kan er nog flink in groeien, dus ze kunnen nog even mee. De broeken die ik had gekocht bij Prenatal zaten veel hoger bij mijn buik, maar die bij H&M veel lager en zijn van soepelere stof. Een aanrader dus!

Wij twijfelen trouwens nog over de combinatietest. Heb zoiets van; op de 20-weken echo kunnen ze de meeste afwijkingen ook al zien en door mijn leeftijd/familiegeschiedenis loop ik geen extra risico op afwijkingen. Maar af en toe slaat de twijfel toe... Heb nog een week om me te bedenken.
2014 2016 2019
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 07:06

Bericht 25 Sep 2013 18:48

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Wij hebben een gister een mooie eerste echo gehad. Ze hebben het kindje nu op negen weken gezet, dus het was al groter dan verwacht. Het lag er prachtig voor en toen ik het hartje zag kloppen... :heart: Wat een geweldig gevoel.

Ik heb trouwens weinig tot geen klachten tot nu toe, dus het was goed om te zien dat ik toch echt zwanger ben.

En shoppen voor het kindje kijk ik ook erg naar uit!
<<

Fauve

Major Yipyapper

Berichten: 2685

Geregistreerd: 02 Sep 2013 21:40

Bericht 29 Sep 2013 13:57

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Hoi dames,

Ik ga het topic verlaten, maar zal ongetwijfeld meelezen met wat jullie nog gaan schrijven.
Afgelopen week hebben wij de derde echo gehad, de nekplooimeting. Het was het geld waard om ons kindje te zien spartelen.
We kregen 's middags de uitslag al en de kans dat er een chromosoomafwijking is, is kleiner dan 1 op 5000. Een betere uitslag is er niet volgens de VK.
Goed nieuws dus! A.s. donderdag heb ik een afspraak bij de VK voor bloeddruk, gewicht en hartje luisteren.

Succes allemaal!
04-2014
10-2015
<<

Mikado

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 870

Geregistreerd: 22 Sep 2013 18:25

Bericht 29 Sep 2013 14:47

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Solei, leuk he, die eerste echo!
Wat fijn Milou, dat jullie een positieve uitslag hebben gehad!

Wij hebben het vanmorgen aan mijn familie verteld; mijn ouders, oma, broer, zus en aanhang. Ze waren allemaal zielsgelukkig en zijn zo blij! Vond het erg bijzonder om het te vertellen maar ook wel weer raar om er nu 'echt' over te kunnen praten.

Straks gaan we eten bij de familie van mijn man en vertellen we het zijn ouders, broer en tante. Ben heel benieuwd hoe hun zullen reageren, vind het toch weer spannend net als vanmorgen.

Verder houden we het nog even geheim tot na de echo aankomende woensdag. Daarna gaan we iedereen persoonlijk langs (vrienden, verdere familie) om het te vertellen. Daar zijn we nog wel even mee bezig dus hebben gevraagd of iedereen nog even 2 weken z'n mond dicht wil houden.

Ik voel me verder prima, minder misselijk dan een paar weken geleden. Wel ben ik nog steeds erg moe en heb ik last van mijn borsten, ik kan gewoon niet lekker slapen 's nachts; op mijn buik en zij liggen doet vaak pijn, heel irritant. Ik begin ook al om me heen te kijken voor leuke kleertjes, babykamers, kinderwagen en geboortekaartjes. Lijkt me zo leuk om dat straks allemaal uit te mogen kiezen!
2014 2016 2019
<<

Knillis

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2237

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:50

Bericht 29 Sep 2013 17:38

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Hier gaat het eigenlijk ook wel goed! Wel heel moe, zere borsten en op mijn buik liggen is niet fijn. En bij vlagen tegenwoordig misselijk, op zich nog wel te doen maar het voelt wel vervelend. Eigenlijk tot nu toe nog geen redenen om me zorgen te maken voor de echo woensdag!

Mijn zoontje weet het inmiddels, hij had een gesprek opgevangen tussen ons. Hij vindt het zo leuk en vraagt iedere dag wel dingen erover, zo lief! Zo vroeg hij vandaag hoe ze naar de baby in de buik kunnen kijken (of ze mijn buik open snijden) en gisteren lag ik voor dood op de bank en toen vroeg hij of de baby ook moe was. Echt leuk dat hij er nu besef van heeft! Vrij veel mensen in mijn omgeving weten het al, maar dat komt ook doordat ze al wisten dat wij in de medische molen zaten en ook van de miskraam wisten.

Nog 3 dagen en dan weten we meer....
2009 ~ 2011 ~ 2014

Morgen is vandaag...
<<

Eppie

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 441

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:56

Bericht 30 Sep 2013 08:55

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Goedemorgen dames.
Ik heb vanochtend mijn termijnecho gehad. We hebben een kleine mini mensje gezien. Wat prachtig zeg!!.het was erg bewegelijk, dus moeilijk goed in beeld te krijgen. We hebben daarom lang kunnen kijken.
Het hartje klopte, de hersens zagen er goed uit. Ze heeft ook de nekplooi bekeken.. Deze zag er goed uit.
En ik ben een week vooruit gezet. Ik ga jullie dan ook verlaten.
Allemaal een goede zwangerschaps gewenst!!
Afbeelding
<<

Eppie

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 441

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:56

Bericht 30 Sep 2013 10:33

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Oh dat was nogal een ego berichtje. Sorry daarvoor. Ik zit nogal op een roze wolk!!
Er zijn meer mensen die volgende week een echo hebben. Allemaal heel veel succes en plezier. Het is altijd fijn om bevestiging te krijgen.
Laatst gewijzigd door Eppie op 30 Sep 2013 14:03, in totaal 1 keer gewijzigd.
Afbeelding
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 07:06

Bericht 30 Sep 2013 13:27

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Eppie, gefeliciteerd en tot ziens in het volgende topic!
En een ego-bericht mag best hoor, juist fijn om lekker op die roze wolk te zitten.

Knillis: heb je over twee dagen dan je eerste echo? spannend, vooral met die voorgeschiedenis.

Mikado: Het lijkt mij zo heerlijk om er met iedereen over te kunnen praten. Maar ik denk dat wij wachten tot de 12 weken. Mijn ouders en mijn beste vriendin weten het, maar verder nog niemand.
Maar pfft, wat is het lastig om je mond te moeten houden!

Milou: fijn zo'n goede uitslag!

Hier is alles goed, morgen gaan we voor het eerst naar de vk. Dan kan ik mooi een paar 'stomme vragen' stellen.
En voor de rest nog twee weken wachten tot we het echt kunnen gaan vertellen. Zondag de hele familie over de vloer waarbij letterlijk gevraagd is of wij nog niet aan kinderen beginnen....
Ze moesten eens weten..
<<

Anoniem25

Bericht 30 Sep 2013 19:02

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Eppie en Milou: Fijn die goede echo's! Lekker genieten.

Knillis; Wat leuk dat jullie zoon het al weet! Lief dat hij zoveel vragen stelt :)

Mikado: Leuk dat jullie het al aan familie hebben verteld en dat ze allemaal zo leuk reageerden. Het uitzoeken van je hele babyuitzet is ook superleuk, maar het allemaal nog wat echter!

Solei: Het wachten duurt best lang he, als je het geheim moet houden? Over twee weken kan je het ook lkker aan iedereen vertellen.

Ik heb dus morgen de eerste echo. Begin wel echt zenuwachtig te worden, ben zo benieuwd of alles goed is! We mogen pas om 18.45, dus wordt een lange dag.
<<

Anoniem198

Bericht 30 Sep 2013 19:18

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Spannend morgen voor de gene die een 1e echo hebben! Duimen dat alles goed is!

Solei, dat lijkt mij lastig om dan een serieus antwoord te geven!

Bij ons weten beide gezinnen het sinds dit weekend en 2 vriendinnen.
Van mijn moeder afgelopen weekend een zwangerschapsdagboek gekregen en een tijdschrift. Ze wilde ook al een rompertje kopen maar we hebben niets leuks gezien en ik wacht er liever nog even mee.

Vandaag heb ik het ook aan mijn leidinggevende verteld omdat ik zo vreselijk misselijk ben en soms niet weet waar ik het zoeken moet. Ook voor de 1e echo moet ik eerder weg van mijn werk. Wel zo fijn om eerlijk te kunnen zijn en niet een smoesje te moet bedenken.
<<

Knillis

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2237

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:50

Bericht 01 Okt 2013 12:15

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Aimee jij hebt vandaag de echo? Spannend zeg! Ik ga voor je duimen! Nu ik dit type word ik ineens spontaan zenuwachtig voor morgen... wij mogen om 16.10 en oh wat hoop ik dat er een kloppend hartje te zien is! Wie mochten er nu nog meer voor een echo vandaag en morgen?

Ennnn ik wilde nog op de rest reageren maar ben spontaan alles kwijt... voor de meiden die een goede echo hebben gehad: super!!
2009 ~ 2011 ~ 2014

Morgen is vandaag...
<<

Piertje

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 392

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:15

Bericht 01 Okt 2013 13:00

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Leuk om te lezen hoe jullie alles ervaren!
Ik heb gisteren een bezoekje gehad van de mevrouw van Moeders voor Moeders.
Eerst de zwangerschapstest, kwam gelukkig een duidelijke streep op.
Toen hield ze me een vragenlijstje voor en als alles van toepassing was kon ik mijn handtekening zetten.
Zie ik ineens staan: 'ik heb nooit een bloedtransfusie gehad'.
Nou, die heb ik dus wel gehad! Na de bevalling van mijn dochter ben ik in shock geraakt en heb 3 zakken bloed toegediend gekregen.
Ik mag nu dus niet meedoen met Moeders voor Moeders :(
Vind het wel jammer hoor, had nog 10 weken mee kunnen doen en anderen ermee kunnen helpen!
Vriendje vindt het wel makkelijk: 'geen pistransport dus' zegt ie :D
Afbeelding
Afbeelding
<<

Swampy

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 361

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:36

Bericht 01 Okt 2013 19:52

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

aimee; en en en en??
Spannend,heb voor je geduimd!
Grote man 31-08-2010
Klein prulleke 12-05-2014

Holagirl
<<

Fauve

Major Yipyapper

Berichten: 2685

Geregistreerd: 02 Sep 2013 21:40

Bericht 01 Okt 2013 20:12

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Ben nu ook heel benieuwd hoe de echo was van Aimee. Hopelijk goed!
04-2014
10-2015
<<

Anoniem25

Bericht 01 Okt 2013 20:16

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Sorry even ego want forum op mn telefoon!
We hebben een mooi kloppend hartje gezien :heart: ik ben zoooo opgelucht! Omdat het nog te vroeg was voor de termijnecho (zij dachten dat ik 9w en een paar dagen was, zelf wist ik stiekem wel 8w door late eisprong), mogen we over 2 weken nog wen keer terug komen. Ik heb er nu al zin in!
<<

Swampy

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 361

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:36

Bericht 01 Okt 2013 20:23

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

wat fijn Aimee!
Kan mij de opluchting voorstellen!
Én over 2weken weer, yes!
Ik mag morgen om 14.20...zenuwachtig!
Grote man 31-08-2010
Klein prulleke 12-05-2014

Holagirl
<<

Piertje

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 392

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:15

Bericht 01 Okt 2013 20:26

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Fijn Aimee dat je zo'n mooie echo gehad hebt!
En Swampy heel veel succes morgen!
Ik mag pas vrijdag over 3 weken....lijkt nog zo ver weg..
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem25

Bericht 02 Okt 2013 08:58

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Knillis en Swampy heel veel succes straks! Ik duim voor mooie kloppende hartjes
<<

Mikado

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 870

Geregistreerd: 22 Sep 2013 18:25

Bericht 02 Okt 2013 11:01

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Succes Knillis en Swampy! Ik mag om 17.30 uur, ben weer net zo zenuwachtig als twee weken geleden. Hoop zo dat alles nog steeds goed is en de baby goed is gegroeid.

Aimee, wat fijn dat je een kloppend hartje hebt gezien. Wat een opluchting he... En heerlijk dat je binnenkort nog eens mag :)

Solei, snap dat het moeilijk is om het nog geheim te houden, vooral als het keer op keer wordt gevraagd. Een van mijn beste vriendinnen (een schat hoor) vraag het ook elke keer als ik haar zie. "Heb je al wat te vertellen?", "En, hoe lang gaat het bij jou nog duren?". Ik wil het het liefst vertellen maar merk ook dat ik flink geïrriteerd begin te raken... Stel je voor ik ben al heel lang bezig en het lukt niet, dan wil je dat toch ook niet keer op keer horen? Weet nu wel dat ik er zelf nooit zo nadrukkelijk naar ga vragen bij familie/vrienden.

Nou, nog een paar uurtjes wachten.....
2014 2016 2019
<<

Anoniem25

Bericht 02 Okt 2013 11:09

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Mijn schoonfamilie deed dat ook heel erg Mikado. Als ik een glas wijn af sloeg (terwijl ik überhaupt nooit wijn drink) zeiden ze 'ohhh moet je ons iets vertellen?!' Super irritant. Wat fijn dat jij vandaag ook nog een keer een echo krijgt! Ook voor jou zal ik duimen draaien :)

Ik ga maar eens naar mijn werk. Zo geen zin!!!
<<

Moa

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 105

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:22

Bericht 02 Okt 2013 12:09

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Ik mag me ook melden!

Ik heb maandag en vanmorgen weer positief getest. Ik weet niet goed hoever ik precies ben omdat mijn cyclus door de PCOS onregelmatig was. Ik denk dat mijn ticker iets achter loopt en dat ik nu op 4 weken zit.

Aimee fijn dat je een goede echt hebt gehad!

Succes Mikado!

Succes Knillis!
Afbeelding

Afbeelding
<<

Knillis

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2237

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:50

Bericht 02 Okt 2013 14:02

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Fijn aimee (had het al eerder gelezen maar nog niet gereageerd! Super, lekker genieten!

Wij gaan zo naar het ziekenhuis, pffff ik knijp hem echt en ben zo zenuwachtig!!!!
2009 ~ 2011 ~ 2014

Morgen is vandaag...
<<

Swampy

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 361

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:36

Bericht 02 Okt 2013 15:39

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Jaaaaaaaaaaaa! een mooie stevige hartslag!
De eerste icsi-behandeling raak is al zo bijzonder!
En nu ook nog eens een hartje!
15 oktober weer een echo!
Volgens het ziekenhuis ben ik 6wk 5dagen.
Zal ik dan maar geloven dat ik écht zwanger ben!
oehhh...


knillis, hoe was het?
Grote man 31-08-2010
Klein prulleke 12-05-2014

Holagirl
<<

Moa

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 105

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:22

Bericht 02 Okt 2013 15:40

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Wat mooi Swampy! Van harte gefeliciteerd!
Afbeelding

Afbeelding
<<

Knillis

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2237

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:50

Bericht 02 Okt 2013 17:00

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Jaaaaaaaaa ook hier goed nieuws!!! Termijn klopt, mooi kloppend hartje gezien en gehoord! Zo'n opluchting! We zijn echt super blij nu :)

Swampy ook jij gefeliciteerd! Super al het goede nieuws hier!

Ik mag nu door naar de verloskundigepraktijk, morgen maar eens bellen. En gelijk aanmelden bij moeders voor moeders :-)

En Moa, gefeliciteerd en welkom!
2009 ~ 2011 ~ 2014

Morgen is vandaag...
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers