Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Iemand een idee wat dit is (vlekjes)

<<

Dolphinne

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2388

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:39

Bericht 13 Mei 2015 07:04

Iemand een idee wat dit is (vlekjes)

Mijn dochter is al 1,5e week ziek. Vooral koorts en verkouden.
Vrijdag zijn we bij de huisarts geweest en was het uitzieken en terug komen als de koorts na het weekend niet weg was.
Zondag en maandag leek ze op te knappen, maar sinds gisteren weer koorts en nu ook allemaal vlekjes op haar gezicht.

Ik bel straks natuurlijk weer de huisarts, maar misschien herkent iemand het?
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11210

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:38

Bericht 13 Mei 2015 07:06

Re: Iemand een idee wat dit is (vlekjes)

Ach, wat kijkt ze er zielig bij :snik: Ik heb geen flauw idee, maar heel veel beterschap voor je meisje!
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Dolphinne

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2388

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:39

Bericht 13 Mei 2015 07:08

Re: Iemand een idee wat dit is (vlekjes)

Dank je!
Ze ligt nu ook alleen maar tegen mij aan als een hoopje ellende
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem107

Bericht 13 Mei 2015 07:11

Re: Iemand een idee wat dit is (vlekjes)

Alleen op haar gezicht? Als de vlekjes uiteindelijk blaasjes worden dan zijn het wellicht waterpokken. Maar die komen vaak over het hele lichaam voor. Hoewel ik ook wel kindjes gezien heb waar het zich concentreert tot een beperkt deel van het lichaam.

Het zal(denk ik) hoe dan ook een vlekjesziekte zijn, meestal gaan die wel gepaard met koorts een paar dagen daaraan vooraf inderdaad.
<<

Dolphinne

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2388

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:39

Bericht 13 Mei 2015 07:14

Re: Iemand een idee wat dit is (vlekjes)

Ja tot nu toe alleen op haar gezicht.
Gisteren een paar op haar kin/nek en nu het hele gezicht. Zelfs op haar oogleden.

Of zou het ook kunnen komen doordat ze haar snottebellen uitsmeert over het hele gezicht?
Afbeelding
Afbeelding
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 13 Mei 2015 08:14

Re: Iemand een idee wat dit is (vlekjes)

Zijn haar wangen roder dan de rest (alsof ze 2 petsen op haar wang gekregen heeft)? Dan zou het de vijfde ziekte kunnen zijn. Daarbij horen typische knalrode wangen.

Bij de vijfde ziekte hebben ze gewoon vlekjes overal, die er volgens mij wel zo uit zien als je bij je dochter.
dan eerst wat dagen koorts, en dan vlekjes (soms ook nog met koorts).
<<

Venzje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 721

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:39

Bericht 13 Mei 2015 08:26

Re: Iemand een idee wat dit is (vlekjes)

Vijfde ziekte. Is niets tegen te doen. Als ze jeukt krijgt kun je haar in een zemelenbadje doen. Beterschap!
Edit, of zesde is het volgens mij.
A.K.A Slaatje

]
<<

Anoniem166

Bericht 13 Mei 2015 09:19

Re: Iemand een idee wat dit is (vlekjes)

Ah gossie, wat sneu. Beterschap, hopelijk voelt ze zich gauw weer wat beter.
<<

Dolphinne

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2388

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:39

Bericht 13 Mei 2015 09:26

Re: Iemand een idee wat dit is (vlekjes)

Als ik kijk op thuisarts.nl zou het inderdaad wel eens de 6e ziekte kunnen zijn.
Eerst een aantal dagen koorts en dan vlekjes in het gezicht die uitbreiden naar hals en romp.

We hebben om 10.20 een afspraak bij de huisarts.
Dit is al de 13e dag dat ze ziek is. Alleen zondag en maandag voelde ze zich iets beter en was de koorts ook gezakt.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem166

Bericht 13 Mei 2015 11:56

Re: Iemand een idee wat dit is (vlekjes)

Hoe was het bij de huisarts, Dolphinne?
<<

Anoniem136

Bericht 13 Mei 2015 14:46

Re: Iemand een idee wat dit is (vlekjes)

Lejow schreef:Zijn haar wangen roder dan de rest (alsof ze 2 petsen op haar wang gekregen heeft)? Dan zou het de vijfde ziekte kunnen zijn. Daarbij horen typische knalrode wangen.

Bij de vijfde ziekte hebben ze gewoon vlekjes overal, die er volgens mij wel zo uit zien als je bij je dochter.
dan eerst wat dagen koorts, en dan vlekjes (soms ook nog met koorts).


Bij de vijfde ziekte is dat tegelijk. Vlekjes evt met koorts. De zesde ziekte begint met koorts en daarna vlekjes.
<<

zonneschijn

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4886

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:28

Bericht 13 Mei 2015 16:55

Re: Iemand een idee wat dit is (vlekjes)

Ik zou ook de 6e ziekte denken.
Trots op mijn stoere ventje!
<<

Dolphinne

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2388

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:39

Bericht 13 Mei 2015 18:14

Re: Iemand een idee wat dit is (vlekjes)

Het zou inderdaad de 6e ziekte kunnen zijn volgens de Ha, maar dan heeft ze wel erg lang koorts vooraf gehad. Vanaf 2 mei al.
Het zouden ook nog muggenbultjes kunnen zijn omdat ze alleen zitten op open plekken waar die evt bij kunnen.

We moeten het nu in de gaten houden en als ze vrijdag nog steeds koorts heeft urine opvangen om dat ook na te laten kijken
Afbeelding
Afbeelding

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers