Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Kinderen die komen spelen

<<

Anoniem304

Bericht 11 Mei 2015 14:36

Re: Kinderen die komen spelen

ChiQ schreef:Haha ah deed jij dat nooit vroeger? Wij hadden op de hoek een opa wonen, oud en alleen maar hij had altijd waterijsjes, die dubbellikkers. 3x raden wat wij deden. Gewoon aanbellen.

Nou wij niet. Ik hoefde het niet te proberen om ergens te gaan schooien. Dat mocht gewoon niet en dan deed ik het ook niet.

Braaf, haha.
<<

anoniem213

Bericht 11 Mei 2015 14:37

Re: Kinderen die komen spelen

Ik deed dat inderdaad ook echt niet, Yadira. Dat mocht echt niet van mijn ouders en ik was dan inderdaad zo braaf om zoiets niet te doen.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 11 Mei 2015 14:42

Re: Kinderen die komen spelen

Oh ik deed dat ook niet hoor. Alhoewel, ik had één vriendinnetje en bij haar in de straat woonde een oudere dame die altijd heel veel koekjes in huis had. Dat vriendinnetje belde daar heel vaak aan om koekjes te vragen, ze noemde die mevrouw ook 'de koekjesbuurvrouw'. Ik ben wel eens met haar mee geweest om een koekje te vragen. Maar ik haalde het verder niet in mijn hoofd om zomaar aan te bellen.

♥♥
<<

ChiQ

Bericht 11 Mei 2015 15:00

Re: Kinderen die komen spelen

Yadira schreef:
ChiQ schreef:Haha ah deed jij dat nooit vroeger? Wij hadden op de hoek een opa wonen, oud en alleen maar hij had altijd waterijsjes, die dubbellikkers. 3x raden wat wij deden. Gewoon aanbellen.

Nou wij niet. Ik hoefde het niet te proberen om ergens te gaan schooien. Dat mocht gewoon niet en dan deed ik het ook niet.

Braaf, haha.



Nee wat denk je dat mijn moeder zei: ga daar maar schooien? Whaha. Kreeg op mijn flikker maar dat stiekeme was best tof.
<<

Anoniem255

Bericht 11 Mei 2015 15:07

Re: Kinderen die komen spelen

Het is hier sowieso niet aan de orde maar het zou hier nog niet gebeuren. Mijn dochter is vijf maar mag ook echt nog niet alleen om de huizen. Niet dat ik haar niet vertrouw... Ik vertrouw andere niet. Sowieso grenzen er teveel huizen hier aan de brandgang (35 ongeveer) en je kunt er aan 4 kanten uit. Daarbij scheuren er hier malloten door de straat en menen ze op de stoep te mogen parkeren /draaien.
Daar komt bij dat ik echt niet elke dag op andermans kinderen ga Letten. Dan was ik wel een oppascentrale begonnen. Ik zou het ook niet fijn vinden als mijn kinderen constant ergens binnen hangen. Als ze gewoon op een zomerse dag lekker aan het spelen en er zou een buurkindje bij zijn krijgen ze allemaal wat drinken en een snoepje/ijsje. Maar ik ga niet voor de hele buurt een lunch maken. Dat was bij ons vroeger trouwens ook niet.
<<

Anoniem304

Bericht 11 Mei 2015 15:08

Re: Kinderen die komen spelen

ChiQ schreef:
Yadira schreef:
ChiQ schreef:Haha ah deed jij dat nooit vroeger? Wij hadden op de hoek een opa wonen, oud en alleen maar hij had altijd waterijsjes, die dubbellikkers. 3x raden wat wij deden. Gewoon aanbellen.

Nou wij niet. Ik hoefde het niet te proberen om ergens te gaan schooien. Dat mocht gewoon niet en dan deed ik het ook niet.

Braaf, haha.



Nee wat denk je dat mijn moeder zei: ga daar maar schooien? Whaha. Kreeg op mijn flikker maar dat stiekeme was best tof.

Haha nee, maar ik deed het gewoon niet als het niet mocht.

Als puber was dat wel anders, haha. Maar daar gaat het nu niet over. :smile:
<<

Fiwen

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 24 Apr 2014 13:38

Bericht 11 Mei 2015 15:11

Re: Kinderen die komen spelen

Ik bied zelf iets lekkers of drinken aan en nog bijna nooit meegemaakt dat er geschooid word en ze komen toch al ruim 2,5 jaar hier spelen.
Ik snap niet zo goed waarom sommigen er zo negatief tegenover staan dat er met/bij buurkindjes in de tuinen gespeeld wordt. Ik zie er alleen maar voordelen van, vind het alleen maar heel fijn dat ze zo veel vriendjes/vriendinnetjes heeft in de straat en bijna dagelijks lekker kan spelen.

Scheelt hier natuurlijk ook wel dat 1 van de gezinnen waar ze in de tuin speelt familie is.
Grote meid: 25-08-2010
Kleine meid: 15-09-2016

http://www.juulsoof.nl
Instagram & Facebook: @juulensoof
<<

Isabel_

Major Yipyapper

Berichten: 3624

Geregistreerd: 08 Sep 2013 10:40

Bericht 11 Mei 2015 16:06

Re: Kinderen die komen spelen

Eens met Fiwen. Ik hoop dat J. later ook zoveel vriendjes en vriendinnetjes in de buurt heeft!
<<

Chaos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2213

Geregistreerd: 24 Dec 2013 23:54

Bericht 11 Mei 2015 16:33

Re: Kinderen die komen spelen

Ik bied ze geen koek of snoep aan. Isam en Nora krijgen wat lekkers als ze uit school komen en daarna gaan we over op rijstwafels met beleg of fruit/komkommer, dat mogen de andere kinder . dan ook, ik ga niet mijn kinderen wel wat geven en waar ze mee spelen niet. Het is dan alleen wel wat gezonds. Alleen op zaterdag krijgen ze meer zoet/hartigs lekkers. 1 buurmeisje komt regelmatig langere tijd spelen en als dat op zaterdag is krijgt ze ook mee wat hun krijgen (vinden haar ouders ook goed). De rest kan zo met het warmere weer best van die zakjes invrieswaterijsjes krijgen en water/limo maar daar blijft het wel bij.

Vorig jaar voorjaar/zomer kwam er steeds een meisje en die was nog geen 5 min op de trampoline en dan zei ze al dat ze zo'n dorst had. Ik had een dag geen limo dus ze kregen dubbelfris, nou daar lustte ze toch nog wel wat van en eigenlijk had ze ook wel trek in een ijsje. De volgende dag wilde ze geen limo, alleen dubbelfris maar dat was op (en kreeg ze anders ook niet), dan hoefde ze geen drinken, ging ze wel bij haar moeder halen. Prima. Na een minuut of 10 kwam ze weer en eenmaal op de trampoline vroeg ze weer om ijs. Mocht niet van mij en toen zei ze zachtjes tegen Isam en Nora dat ze moesten zeuren om een ijsje. Ik heb toen gezegd dat ze best mag komen spelen maar dat ik geen gezeur wil hebben om drinken en lekkers. Dat Isam en Nora meteen uit school een snoepje krijgen en verder fruit/yoghurt/crackers etc en dat ik ook niet wil dat ze hun dus aanstuurt om zoiets te vragen/zeuren.
Ze is nooit meer komen spelen.

Ik heb liever ook niet dat mijn kinderen overal wat krijgen, voor wat te eten kunnen ze naar huis komen
Afbeelding

I & N juni 2010
<<

Hippie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1955

Geregistreerd: 19 Jan 2015 13:10

Bericht 11 Mei 2015 17:05

Re: Kinderen die komen spelen

Hier gaan we vaak naar een van de speeltuintjes in de buurt en dan neem ik alleen wat voor mijn eigen kinderen mee. Aangezien je nooit weet of er verder nog iemand is, en wie, en met hoeveel, etc. Al heb ik bijvoorbeeld ook wel eens koekjes bij me of druiven, of iets anders wat je makkelijk kunt delen.

Ook speelt de oudste hier regelmatig voor de deur. Als ze met een van onze buurmeisjes en een vriendinnetje van haar speelt, dan krijgen ze af en toe wel wat lekkers. Krijgen ze bij de buurvrouw ook. Niet altijd, maar wel zo nu en dan. En ze speelt sowieso niet elke dag met hen, die meiden zijn al 9 en hebben ook lang niet altijd zin om met mijn vierjarige te spelen.

Een ander verhaal is een overbuurmeisje van 5. Zodra ze de kans heeft staat ze hier aan de deur, luistert nergens naar als ze hier is, doet kasten en koelkast open, vraagt overal om, is brutaal, sloopt mijn halve inboedel.. Stookt mijn dochter op om dingen te vragen of te doen. Ik vraag me echt af of ze of geen opvoeding krijgt thuis, of dat die ouders inmiddels een zenuwinzinking nabij moeten zijn met zo´n kind. Na een halfuur kun je mij al bijna wegdragen, wat een kind. En ze spelen ook nog niet eens leuk, het is altijd hommeles tussen die twee. Maar toch blijven ze elkaar opzoeken. Inmiddels heb ik dan ook tegen mijn dochter gezegd dat ze wel met het meisje mag spelen, maar niet elke dag, niet altijd alleen maar bij ons en dat ze bij mooi weer ook best naar buiten kunnen. En al vraagt ze de hele dag overal om, ze krijgt alleen wat wanneer ik het nodig vind. Natuurlijk mogen ze zo nu en dan wat drinken, wat fruit of wat lekkers. Maar niet zoals zij doet, als ik nee zeg en met de jongste bezig ben pakt ze het achter mijn rug om uit de kast. Dat gaan we dus niet meer doen! En ook echt om chips en cola vragen bijvoorbeeld, en als ik zeg dat ik dat niet heb, dan vragen waarom niet en of ik dat dan de volgende keer wil kopen. Echt, serieus?!

Hier ligt het er dus echt heel erg aan hoe of wat. Ik vind het geen probleem om zo nu en dan wat drinken met eventueel wat lekkers te verzorgen, de oudste krijgt bij de buren ook af en toe wat drinken of een snoepje. En andersom dus ook. Maar dat is over het algemeen met mate. Komt het overbuurmeisje, dan zou ze als het aan haar lag aan een stuk door vanalles eten en drinken, liefst ongezond. En als ze dan een keer daar zijn dan komen ze bijvoorbeeld met een berg koekjes terug, dat hoeft van mij ook niet zo nodig.
<<

Anoniem123

Bericht 11 Mei 2015 17:52

Re: Kinderen die komen spelen

Fiwen schreef:Ik bied zelf iets lekkers of drinken aan en nog bijna nooit meegemaakt dat er geschooid word en ze komen toch al ruim 2,5 jaar hier spelen.
Ik snap niet zo goed waarom sommigen er zo negatief tegenover staan dat er met/bij buurkindjes in de tuinen gespeeld wordt. Ik zie er alleen maar voordelen van, vind het alleen maar heel fijn dat ze zo veel vriendjes/vriendinnetjes heeft in de straat en bijna dagelijks lekker kan spelen.

Scheelt hier natuurlijk ook wel dat 1 van de gezinnen waar ze in de tuin speelt familie is.


Het gaat hier niet om bij elkaar spelen in de tuin. Dat zou ik ook leuk vinden voor mijn kinderen.
En als hier buurkindjes komen spelen krijgen ze uiteraard ook wel wat te eten en te drinken. Net zoals dat nu al gebeurd met vriendjes die hier komen spelen. Dat vind ik niet meer dan normaal.
Maar komen er buurkinderen zo even 5 minuten kijken of , in het ergste geval, om te kijken of er wat te halen valt. Daar pas ik dan wel voor. Of kinderen verderop in de straat die ik eigenlijk helemaal niet ken. Ik zou dat ook niet waarderen als mijn kinderen dat zouden doen. Al sjouwt de oudste wel geregeld naar onze buurvrouw van 80 plus en daar krijgt hij ook wel koekjes. Maar hij mag er niet om vragen en we zijn er dan wel even.
<<

Anoniem123

Bericht 11 Mei 2015 17:53

Re: Kinderen die komen spelen

Hippie, wat erg om zo'n kind te gast te krijgen. Al heeft zij natuurlijk geen flauw benul dat ze zo doet omdat het bij hun kennelijk heel gewoon is.
<<

anoniem203

Bericht 11 Mei 2015 20:15

Re: Kinderen die komen spelen

Mien schreef:Het is hier sowieso niet aan de orde maar het zou hier nog niet gebeuren. Mijn dochter is vijf maar mag ook echt nog niet alleen om de huizen. Niet dat ik haar niet vertrouw... Ik vertrouw andere niet. Sowieso grenzen er teveel huizen hier aan de brandgang (35 ongeveer) en je kunt er aan 4 kanten uit. Daarbij scheuren er hier malloten door de straat en menen ze op de stoep te mogen parkeren /draaien.
Daar komt bij dat ik echt niet elke dag op andermans kinderen ga Letten. Dan was ik wel een oppascentrale begonnen. Ik zou het ook niet fijn vinden als mijn kinderen constant ergens binnen hangen. Als ze gewoon op een zomerse dag lekker aan het spelen en er zou een buurkindje bij zijn krijgen ze allemaal wat drinken en een snoepje/ijsje. Maar ik ga niet voor de hele buurt een lunch maken. Dat was bij ons vroeger trouwens ook niet.


Hier hetzelfde.
<<

Maeve

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1206

Geregistreerd: 29 Mrt 2015 21:45

Bericht 11 Mei 2015 20:24

Re: Kinderen die komen spelen

Hier komen alleen kinderen spelen die mee komen vanuit school ofzo, ze komen niet '' aanwaaien''.

We drinken dan regelmatig iets, wat fruit en een snoepje ofzo.
What a difference a day makes 14-02-2010 16-01-2013
<<

Theeleut

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 669

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:04

Bericht 11 Mei 2015 21:22

Re: Kinderen die komen spelen

Hier spelen elke dag buurkinderen of vriendinnen van mijn oudste dochter in de tuin.
Als er iemand van school mee komt dan krijgt diegene het zelfde als mijn kinderen en kinderen die in de tuin (buurkinderen van ons rijtje) die kunnen ook iets te drinken krijgen als ik ook inschenk voor mijn kinderen. Of ik zet zo'n limonadetap neer met een stapel bekers dan kunnen ze zelfs tappen.

Ik heb ook een buurmeisje van 5 die áltijd zeurt dat ze honger heeft of dorst. Vandaag hoorde ze dat mijn oudste een boodschap ging halen en o.a. chips mee zou nemen ( voor mama s avonds op de bank :smile: ) vraagt ze na een tijdje nadenken ' ik hoorde dat Tess chips ging kooen, wanneer mag ik dat bij jullie eten dan?' Nou gewoon niet. Ik zeg dan gewoon ga thuis maar schooien. Als ik haar iets lekkers geef dan lust ze nooit wat. Nogal lastige eter, maar wel altijd schooien. Pfff. Als ik vind dat er steeds bij mij gegeten en gedronken wordt dan zeg ik dus gerust dat ze thuis maar iets moeten halen en het hier niet altijd feest is.

Anyway, hier hoppen alle kinderen van tuin naar tuin en als ik er geen zin in heb dan stuur ik ze weg, maar ik laat mijn kind dan niet bij een ander. Aangezien dat lastig is, omdat je geeft en neemt, staat hier eigenlijk altijd de deur open. Zoon zou not amused zijn als hij zijn vriendjes hoort en dan niet de tuin uit mag. Hij fietst trouwens het blokje ook om, het zijn 10 huizen. Als ik even niets hoor dan ga ik een rondje lopen. Hij staat dan of in de voortuin of hij zit bij de buurkinderen binnen.

Ik heb het nu voornamelijk over mijn zoon, mijn dochter mag bijna het hele dorp door dus die is meestal de hort op en niet in de tuin te vinden.
05-05-2005 01-05-2011
<<

Annie24

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1405

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:22

Bericht 11 Mei 2015 22:44

Re: Kinderen die komen spelen

Hier wonen 4 meisjes tussen de 6 en 10 waar Y. mee speelt. Drinken krijgen ze als Y. dat krijgt, maar verder niet meer. Ik liep als aardige moeder/buurvrouw aan de kindjes wat lekkers uit te delen, maar als zij van hun ouders wat lekkers kregen werd dat alleen aan de eigen kindjes gegeven. Tja...dat stopt het bij mij ook. Best lullig als ze met 5 aan het spelen zijn en mama komt haar 2 dochters wat lekkers brengen en de rest krijgt niets. :eyes:

De kleindochter van de buurvrouw is bijna 4 en is hier ook vaak. Die krijgt wat Y. krijgt en andersom. De hele omgang met de buurvrouw en kleindochter is ook anders. Als ik iets neem, vraag ik of de buurvrouw ook iets wil en andersom. Of het nou met iets lekkers is of met lunch/avondeten als we buiten zitten; geen probleem.

Onze tuin is niet groot, maar we hebben een ontzettend groot, afgesloten, gezamenlijk terras. Doordat ik Y. heb zit ik eigenlijk nooit in de tuin maar altijd daarbuiten en de buurvrouw ook.

Wat je ook vaak ziet is dat kindjes die thuis niets krijgen kind aan huis bij je zijn als je regelmatig wat lekkers geeft. Dat was vroeger al en is nu nog steeds.

Kindjes die meekomen uit school (vandaag voor het eerst gebeurd) krijgen uiteraard hetzelfde als Y.
Afbeelding
<<

Hippie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1955

Geregistreerd: 19 Jan 2015 13:10

Bericht 11 Mei 2015 22:52

Re: Kinderen die komen spelen

Oja, dat herken ik ook Theeleut! Het overbuurmeisje waar ik onderhand knettergek van wordt schooit niet alleen de hele tijd, ze lust ook nog bijna niks. Laatst wilde ze een zakje chips, uiteindelijk kreeg ze dat keer inderdaad wat en toen lustte ze de chips niet. Ok, het waren van die verantwoorde kinderchips van goodies, dus daar zit niet spectaculair veel smaak aan. Maar mijn dochter vindt ze lekker, en ik ga niet van alles in huis halen omdat zij dat wil. Laatst zei ik ook een keer dat ze even niks kregen, toen zei ze dat ze thuis wel wat ging halen. Prima hoor, geen probleem. Toen kwamen ze terug met ieder een paar verpakte koeken. Niet dat mijn dochter dat niet mag, maar ik vroeg me toch af of 1 koek niet genoeg was geweest :palm:

Tot nu toe hebben we zulke dingen alleen met het overbuurmeisje gelukkig. Maar ik word er langzamerhand helemaal gek van. Ze vraagt om eten en drinken, trekt kasten open, maakt een spoor van rommel en vernieling, is brutaal, chagrijnig en ga zo maar door. En het kind is pas 5! Gelukkig is ze nu al een paar dagen niet geweest, wat een rust! Ik ben in elk geval van plan om flink meer tegengas te gaan geven, heb haar overigens al een paar keer naar huis moeten sturen als ze zich te erg misdroeg. Alleen niks lijkt indruk te maken, de volgende dag klopt ze weer op het raam, drukt daarna op de bel en kleppert ook nog met de brievenbus :palm:
<<

Anoniem272

Bericht 12 Mei 2015 10:51

Re: Kinderen die komen spelen

Ik geef meestal fruit of komkommer of zo, dus er komen hier nooit kinderen speciaal voor het eten :P

Maar de buurmeisjes vinden I. allemaal heel schattig, en de buurjongens vinden onze waterpistolen mooi, dus ze komen hier toch vaak zat.
<<

Anoniem315

Bericht 12 Mei 2015 12:32

Re: Kinderen die komen spelen

Doelend op bovenstaande verhalen en NIET op forumsters persoonlijk:
Ik vind het wel heel zielig om kinderen die echt bij je kind spelen niet wat te eten of drinken aan te bieden terwijl je je eigen kroost wel iets geeft. Dat vind ik echt knieperig.

Onze buurvrouw deed dit vroeger op een andere manier: We kregen gewoon niks als we speelden. Terwijl die kids buiten ons zicht tot op het bot verwend werden met snoep en speelgoed. Wanneer we de hele ochtend daar speelden en niks kregen, gingen we altijd maar naar mijn huis om bij te tanken.
<<

Mamsie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2184

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:58

Bericht 12 Mei 2015 21:09

Re: Kinderen die komen spelen

Kinderen die hier spelen (als in speelafspraken) krijgen hetzelfde al mijn kinderen. Nogal logisch. Kinderen die aan de deur komen ligt er een beetje aan. Wij wonen aan een speelplein en soms wordt het te gek. Dan komen ze rustig met 10e binnen om te drinken etc. Dat doe ik niet meer. Soms komen er ook kinderen aan de deur of ze mogen plassen, dat mag dan wel maar meestal zeg ik dan wel ga volgende keer maar thuis (kinderen wonen dan bijv 1 straat verderop).
In de zomer ga ik wel eens met een kan ranja en bekertjes t plein op en mag iedereen een bekertje.
GVS Let me love you a little more before youre not little anymore.
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers