Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Kolven

<<

Anoniem 146

Bericht 11 Mei 2015 11:57

Kolven

Help. Vandaag mijn eerste werkdag.

Ik moet op het werk kolven. Maar voel me bezwaard.
Kolven jullie elke drie uur of wachten jullie de pauze af? Nemen jullie alsnog pauze of zien jullie kolven als pauze?

Ik heb bijna meteen na binnenkomst gekolft. Nu moet ik eigenlijk weer maar twijfel of ik moet wachten tot de pauze en dan misschien na einde werktijd nog eens.
<<

Fantine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3726

Geregistreerd: 01 Jan 2015 13:05

Bericht 11 Mei 2015 12:00

Re: Kolven

Er zijn toch vaste regels omtrent kolven met een bepaalde tijd waarin jij gewoon mag kolven? Dan heb je daar dus recht op en moet je je niet bezwaard voelen toch?
<<

Anoniem 146

Bericht 11 Mei 2015 12:03

Re: Kolven

Klopt. Dat neemt niet weg dat ik me bezwaard voel. En misschien hebben meerdere kolvers dat. Óf compenseerde ze het met een pauze. Er gaat toch werktijd verloren.
<<

Anoniem166

Bericht 11 Mei 2015 12:12

Re: Kolven

Ik heb wat dat betreft een hele fijne werkgever. Er is nooit een probleem van gemaakt. Ik kolfde de eerste week drie keer op een dag, vanaf de tweede week nog 2 keer per dag. Ik ga straks ook twee keer kolven en een kwartiertje eerder weg om mijn zoon op het kdv te voeden.

Bij mijn dochter heb ik nog een paar maanden doorgekolfd toen het kolfrecht was afgelopen. Ik bood aan dat in mijn pauze te doen, maar dat hoefde niet. Het mocht gewoon in de baas zijn tijd.

Ik heb me er in het begin wat bezwaard onder gevoeld, maar dat was al gauw over toen ik eraan gewend was.
<<

Anoniem275

Bericht 11 Mei 2015 12:16

Re: Kolven

Ik voelde me ook bezwaard, aan de andere kant vond in het wel lekker om door te kolven extra rustig te kunnen beginnen (meer 'pauze')

Maar ik werk in de zorg en als het dan druk was, vond ik het soms wel lastig om te zeggen "nu ben ik even weg", omdat je dan je patiënten even aan een collega moest overdragen. Ik denk dat ik me daardoor wel extra bezwaard voelde.

Ik kolfde buiten mijn pauzes om, dit kwam meestal zo uit en daarbij wilde ik mijn pauzes niet opofferen..
Ik ben na ongeveer een maand werken gestopt met kolven, maar niet vanwege het werk of het bezwaard voelen.
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11210

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:38

Bericht 11 Mei 2015 12:55

Re: Kolven

Ik voelde me eerst ook wel bezwaard, maar gelukkig steunden mijn collega's me wel hierin, waardoor ik dat gevoel snel opzij kon zetten. In het begin kolfde ik drie keer op een dag, buiten mijn pauzes om. Dit heb ik langzaam afgebouwd en tegen de tijd dat mijn kolfrecht was afgelopen zat ik op 1x op een lange werkdag. Zelfs toen steunden mijn collega's mij nog, ze vonden het juist knap dat ik het zo lang volhield, en ik heb toen nog een paar maanden doorgekolfd. Na een jaar ben ik gestopt met kolven op het werk.
Tot je kind 9 maanden is heb je het recht om een kwart van je werktijd te besteden aan kolven of het voeden van je kind. Zoveel tijd heb ik nooit nodig gehad, dus dat maakte ook al dat ik me er niet schuldig over voelde dat ik er na die negen maanden nog even mee doorging.
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:09

Bericht 11 Mei 2015 13:11

Re: Kolven

Ik werk meestal snachts dus dan kolfde ik 1 keer en nam mijn collega mijn pieper over. Als ik eens overdag werkte kolfde ik 2 keer gewoon op de tijd dat mijn zoon(s) dronken.
M:21072011
J :08012014
<<

Anoniem121

Bericht 11 Mei 2015 13:20

Re: Kolven

Ik werkte maar 2 halve dagen. De eerste 2 dagen heb ik m'n kolf nog meegenomen en daarna eigenlijk niet meer. Dochter dronk aan de ene kant en de andere kant kolfde ik dan af. Als ik klaar was met werken ging ik gewoon verder met voeden.

Toen ze 6 maanden was ben ik 1 hele en 1 halve dag gaan werken maar op een hele dag kolf ik ook niet meer. Vaak kolf ik s avonds en 's ochtends vroeg genoeg af voor een hele dag.
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5876

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 11 Mei 2015 13:26

Re: Kolven

Ik kolf om 5 uur 's ochtend nog thuis voor de ochtend voeding en dan vertrek ik rond 05:40 naar het station en daarna kolf ik pas om 12 uur weer. Dan sta ik wel echt op knappen, maar kolf ik ook zo 260cc in een half uurtje, ik doe dit zo omdat het anders niet te plannen is met vergaderingen e.d. en ik het zelf ook gewoon niet prettig werken vind. Ik eet dan ook mijn lunch in de kolfruimte, want ik zit daar toch maar te zitten. Meestal ga ik dan rond 15:30 nog een keer en kolf ik weer iets van 140cc, dan ben ik in 20 minuten wel klaar.

Ik ben dan rond 18:10 bij de gastouder en rond 18:30 thuis, dan voed ik onze zoon zodra hij begint te jengelen. Ik voed in principe op schema om 7-11-3-7-11 en..... Op deze manier weet ik precies dat ik genoeg heb aan 2 flesjes van 190cc om mee te geven naar de gastouder ( voor de zekerheid zit er bij haar voeding in de vriezer), ik hou dus meestal net een heel klein beetje over van wat ik gekolfd heb.
Ik werk hele lange dagen maar, dus maar 3 dagen in de week om 32 uur te maken. De overige dagen krijgt onze zoon gewoon de borst en mijn productie is prima op zijn behoefte afgestemd, ik kan dus makkelijk er wat meer tijd tussen houden in de ochtend.

Mijn werkgever is heel flexibel met het kolven, maar ik vind het zelf niet prettig om uit een vergadering of een afspraak weg te moeten lopen om te gaan kolven en ik vind het ook gewoon rot plannen, nu ben ik gewoon de hele ochtend beschikbaar en blok ik het eind van de middag helemaal in mijn agenda zodat ik rustig kan gaan kolven en administratie kan doen.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Anoniem 146

Bericht 11 Mei 2015 13:35

Re: Kolven

Bedankt voor jullie reacties.

Even een kort bericht, want ik zit op mijn werk.

Voel me bezwaard tegenover mijn directe collega's. De ogen prikken me in de rug. En daarbij; ik ken ze. :)
Ik heb net toch gekolft buiten de pauze om.

Ik kom nu ook nog op 3x kolven. Misschien dat ik toch 1x kolven in de pauze probeer te doen.
Maar fijn om bij jullie herkenning te lezen.
<<

Anoniem216

Bericht 11 Mei 2015 13:43

Re: Kolven

...
Laatst gewijzigd door Anoniem216 op 18 Okt 2017 11:18, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Mouette

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 536

Geregistreerd: 02 Sep 2013 21:07

Bericht 11 Mei 2015 13:46

Re: Kolven

Ja, lastig is dat he Mrs. Jansen.

Hoewel mijn collega's mij over het algemeen wel steunden en ik makkelijk kolfde (200+ ml in 15 minuten) had ik het soms toch moeilijk mijn kolfrecht 'op te eisen'.

Ik koos voor mezelf voor het compromis, 1x kolven in de pauze, 2x (en al vrij snel 1x) buiten de pauze om.

Je vindt er vast ook wel een weg in, succes! :cheering:
Afbeelding
<<

Anoniem 146

Bericht 11 Mei 2015 18:28

Re: Kolven

Wat kolven jullie veel! (Hoeveelheden)
Ik kolf net 120/130 cc in 15 min. En dan is het ook op.


Eerste dag zit er op. Toch echt wel wennen weer zeg. :)

Maar gelukkig kreeg ik een warm welkom thuis! Haha
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:44

Bericht 11 Mei 2015 18:42

Re: Kolven

Die hoeveelheid had ik ook hoor, als zoveel (zoals bij Mrs Jansen).

Ik vond het kolven keihard werken, maar dan voor een andere 'baas' ;) die ik dan toch net even wat belangrijker vind. Ik heb ook wel 'grappige' opmerkingen gekregen over mijn extra 'pauze's', maar ik heb me daar maar snel overheen gezet en mijn doel voor ogen gehouden. Ik heb er zelf wel een grap van gemaakt en zei elke keer dat ik naar de wei ging (niet denigrerend bedoeld, maar ik voelde me echt een melkkoe aan dat apparaat. Ik ben nooit vriendjes geworden met kolven).
L2014 & H2017

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers