Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Het hardlooptopic

<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 28 Apr 2015 14:16

Re: Het hardlooptopic

Oh leuk, is die al snel?

M'n schoenen.. zou het dat zijn. Ik loop er nu een jaar of 3 op (haha dat kun jij je niet voorstellen natuurlijk, maar ik loop niet veel). Jij gaf ooit een aantal kilometers dat je op een paar schoenen kon lopen en toen zat ik daar nog lang niet aan. Misschien onderhand wel. Goeie tip.
#teammaple🍁
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 28 Apr 2015 14:25

Re: Het hardlooptopic

Buiten dat schoenen een x aantal kilometers mee gaan, 'slijt' de demping ook door in de kast te staan. Dus na 3 jaar zijn ze dan echt wel op! Na 2 jaar eigenlijk al sowieso, ook al doen ze niks.

Over zo'n 10 weken is die al! 10km is eerder. Liep laatst 50:06... 6 seconden! ;-)
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Anoniem272

Bericht 29 Apr 2015 08:02

Re: Het hardlooptopic

Oo hee ik wist niet dat dit topic er was!

Heb als kind jaren op atletiek gezeten, maar ben eraf gegaan toen ik 16 was. Heb tussen mijn 16e en 27e best wel grote borsten gehad (cup G), waardoor ik hardlopen niet fijn vond.

Nu mijn boezem wat geslonken is heb ik het weer opgepakt. Wat heerlijk is hardlopen! Ben in februari begonnen, heb in april 5km gelopen (in 30 minuten) en loop nu 8km.
Nu trainen voor de 10km!

Jip, dat is een goede tijd zeg.

Het is vandaag lekker hardloopweer. Ik ga zo maar weer even :)

Hoe vaak in de week trainen jullie?
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:10

Bericht 01 Mei 2015 12:28

Re: Het hardlooptopic

Daar kom ik nu ook achter dat t niet echt motiverend is..
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Anoniem117

Bericht 01 Mei 2015 14:14

Re: Het hardlooptopic

Jip, knap zeg!

Ik loop nu ook alweer 2 maanden. Ik zit nu op de 8 km ongeveer. Maar ook ik krijg opeens last van mijn enkels. Mijn schoenen zijn ook alweer ruim 3 jaar oud, dus moet ook nieuwe. Vind ik alleen zo duur.

Bij mij gaat interval heel slecht. Ik vind heerlijk om op mijn gemak te lopen, word ook niet moe en kan zonder moeite een uur rennen en geniet er dan ook zelfs van. Ik alleen niet versnellen. Als ik dat doe word ik chagrijnig en houd ik het niet vol. Ik loop nu 2x per week en doe 1x bootcamp. Maar mijn tempo ophogen lukt maar niet.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 01 Mei 2015 14:19

Re: Het hardlooptopic

Interval is ook best zwaar. Wat je ook kunt doen is je lekkere tempo lopen en na elke 5 minuten even 100m versnellen.

Ik loop meestal 3 keer per week. Soms 4. Deze maand liep ik 160km.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Anoniem117

Bericht 01 Mei 2015 14:31

Re: Het hardlooptopic

Bedankt voor de tip. Zie je dan elke keer dat je rent verbetering of gaat het ophogen van tempo ook tergend langzaam. Het opbouwen van lengte gaat bij mij wel snel. En van resultaat word ik blij. Ik wil ook een keer meedoen aan een run, maar met mijn huidige tempo voelt dat stom. Er moet wel een beetje pit inzitten.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 01 Mei 2015 14:34

Re: Het hardlooptopic

Op zich word je van langzaam lopen (en met een lage hartslag) ook sneller. Ik doe nu zelf intervallen als 6x 5 minuten op mijn tien kilometer tempo(of iets sneller omdat ik denk dat ik nu wel sneller ben dan die 50 minuten). Daarna heb ik dan drie minuten rust. Maar ik doe ook trainingen heel langzaam. Of een kilometer op iets onder wedstrijd tempo, dan 100meter versnellen of wandelen en dat de hele ronde lang.

Wat voor tempo loop je dan?
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Anoniem117

Bericht 01 Mei 2015 14:39

Re: Het hardlooptopic

Ik schaam me er bijna voor om te zeggen. 8 km per uur. Dat moet dus echt beter kunnen.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 01 Mei 2015 19:21

Re: Het hardlooptopic

Zo zijn we allemaal begonnen. Vorig jaar liep ik in mijn rustige duurlopen niet veel harder. Enneuh...heb jij niet net twee kinderen gekregen? Je doet in elk geval al meer dan iedereen die op de bank blijft zitten!
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Zonnetje

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2452

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:49

Bericht 02 Mei 2015 14:42

Re: Het hardlooptopic

Ik kan ook veel sneller mijn afstand vergroten dan mijn tempo, AnnaK. Ik heb een redelijk tempo: 10,5 km/u en ik heb ook wel eens 11 km/u gehaald, maar ik zou zo graag de 10 km eens met 11 km/u of meer lopen, maar dat lukt me al jaren niet. Ik denk dat ik ook niet vaak genoeg loop hiervoor. Meestal maar één keer per week. Maar ook in tijden dat ik vaker liep, lukte het met niet om mijn tempo te verhogen. Ik denk dat ik meer interval moet doen en vaker moet gaan om dat doel te kunnen bereiken.
<<

Anoniem275

Bericht 02 Mei 2015 14:47

Re: Het hardlooptopic

Ik moet het hardlopen echt weer oppakken.. Ben denk ik al 2 mnd niet geweest.. :palm: en hoe langer ik niet ga, hoe hoger de drempel..
Ik heb nu nachtdienst, heb me voorgenomen om maandagmiddag als ik wakker ben (dan hoef ik de aankomende nacht ook niet meer te werken) weer te gaan, twijfel alleen even of ik 2x 15min zal doen, of het meer op zal splitsen..

AnnaK, ik vind interval trainingen ook niet zo fijn. Loop liever een constant tempo. Al merk ik wel dat mijn gemiddelde tempo hoger ligt als ik tussendoor wandel (en dan telt m'n app het wandelen dus wel mee) dan als ik langer achter elkaar loop..
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 02 Mei 2015 20:39

Re: Het hardlooptopic

Misschien is de Souplessemethode wel iets voor jullie. Dan hoef je niet echt uit je comfortzone. Je loopt dan 200 of 400 of 600, etc tot max een kilometer in een lekker tempo. Dan 200-400 etc rustiger. Of een kilometer op je lekkere tempo en dan 100m versnellen of wandelen. Denk dat er genoeg over te vinden is!

Ik heb morgen een 25km loop op het programma staan. Vandaag een flinke rit gefietst (124km). De benen voelen wat moe. Maar goed, dat geldt in wedstrijden ook voor mij!
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Anoniem187

Bericht 10 Mei 2015 20:05

Re: Het hardlooptopic

Even het topic uppen, ik ben ook begonnen met hardlopen. Op maandag een uur looptraining via de sportschool en dan nog 1 á 2 keer per week zelf. Ik kon de 1e les nog geen minuut volhouden en afgelopen woensdag lukte mij de 3 minuten. Voor jullie allemaal piece of cake, voor mij was het een hoogtepunt haha. Alleen dat tempo.. jeetje mina ik ga als een slak. Wordt dat tempo vanzelf een keer hoger?

Helaas mag ik nu 2 weken niet rennen, heb al de eerste blessure binnen. Mijn kuitspieren zijn ontstoken. Combinatie van verkeerde schoenen en verkeerde houding. Joepie :( Morgen weer fysio. Ga samen met hem lopen, zodat hij goed mijn houding kan zien. En dan binnenkort nieuwe schoenen halen..

Ik wilde zodra ik weer mag rennen gaan touwtje springen, want dat schijnt goed te zijn voor je conditie. Nog meer tips? Doe alles wel in overleg met de fysio, anders verpest ik straks weer alles.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 11 Mei 2015 09:23

Re: Het hardlooptopic

Touwtje springen is wel zwaar voor je kuiten dus voorzichtig daar mee!

Het tempo wordt vanzelf hoger. En soms zullen er trainingen zijn die helemaal niet lekker gaan. Niet meteen opgeven dan! Dat hoort er bij ;-)
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Anoniem272

Bericht 11 Mei 2015 10:10

Re: Het hardlooptopic

Serendipity, dat is heel normaal hoor! En AnnaK ook, jullie zijn hartstikke goed bezig en het wordt vanzelf leuker en sneller en langer etc.
Die 'runners high' heb ik nu echt te pakken. Heb steeds zo'n zin om te gaan rennen. En als ik dan aan het hardlopen ben voelt het alsof het vanzelf gaat. Heerlijk.

Goede schoenen zijn wel echt belangrijk. Bij goede hardloopwinkels maken ze een video van hoe je loopt om te kijken welke schoenen het beste bij je passen.

Wie lopen er zaterdag nog meer de Nike woman's 10k in Amsterdam?
<<

Anoniem272

Bericht 11 Mei 2015 10:26

Re: Het hardlooptopic

Dit zijn mijn nieuwe schoenen. Lekker fel kleurtje :P

Afbeelding
<<

Anoniem125

Bericht 12 Mei 2015 08:14

Re: Het hardlooptopic

Ik mag over drie weken eindelijk weer hardlopen! Ik kan echt niet wachten. Maak nu iedere dag een lange wandeling met de kinderwagen om mijn conditie wat op peil te krijgen. Van de week maar eens nieuwe schoenen aanschaffen, zodat ik die vast in kan lopen. Alleen al het idee dat ik na een half jaar eindelijk weer mag, voelt zo fantastisch :)
<<

Dropveter

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1919

Geregistreerd: 01 Sep 2013 06:44

Bericht 12 Mei 2015 08:21

Re: Het hardlooptopic

8 km per uur is toch netjes? Ik loop nu gemiddeld rond de 7 km per uur.

Leuk dat er nog meer mensen aan het hardlopen zijn :)
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 30 Mei 2015 11:30

Re: Het hardlooptopic

Ik heb een vraag!

Ik loop al en tijdje met start2run maar dat deed ik in mijn trainingsbroek van het CIOS (oftewel, 10 jaar oud).
Nu heb ik zo'n strak legging geval gekocht. Maar wat voor ondergoed draag je daar nou onder? Volgens mij zie je echt alles zitten.

Dan nog iets, iemand een tip voor mini maatjes sport bh? Cup a/aa heb ik en alles is te groot. Ook van die topje in s/m/l zeg maar.
R. 2013
D. 2016
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 30 Mei 2015 11:42

Re: Het hardlooptopic

Leuk Spencer dat je begonnen bent!

Ik heb een string aan onder mijn hardlooptight.
Verder draag ik dit soort sport 'BH's' http://www.hm.com/nl/product/30907?article=30907-D
Gewoon topjes dus. Ik heb ook weinig vulling en deze zitten heel fijn. Ik heb van diverse merken. Laatst nog bij de Lidl eentje gekocht.

Ik ben supertrots! Heb net 25km gelopen in zone 1 in 2u30!
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 30 Mei 2015 13:08

Re: Het hardlooptopic

Die topjes zitten alsnog heel los :nopompom:

Ik had ook een string aan maar ik moest echt tijdens spitsuur langs de Appie rennen en ik voelde me echt vreselijk oncomfortabel.

Zo stom ook die broeken. Die staan pas mooi als je al strak in je vel zit, niet bij les 8 :laughcry:
R. 2013
D. 2016
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 30 Mei 2015 13:36

Re: Het hardlooptopic

Dan ben je heel smal van boven.. Op de kinderafdeling kijken voor meidensporttops?
Ik ben ook niet echt breed geloof ik, maar die zitten bij mij echt goed, maar dat schreef ik hierboven ook al :palm:
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 30 Mei 2015 14:46

Re: Het hardlooptopic

Breed en plat helaas.
R. 2013
D. 2016
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 30 Mei 2015 14:55

Re: Het hardlooptopic

Hmmm...jammer dat je niet vlakbij woont! Anders had je mijn collectie even kunnen proberen.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
VorigeVolgende

Terug naar Hobby's, uitgaan & vrije tijd

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers