Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Een partner met Asperger of trekjes hiervan

<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11573

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 09 Mei 2015 16:42

Re: Een partner met Asperger of trekjes hiervan

Wat ik zei, tis echt mijn manier om er mee om te gaan.
Zoals gister zat ik bv te lezen over hoe ze een diagnose stellen. Dan zie ik staan dat schizofrenie uit gesloten moet zijn. Dan heb ik dat gelezen en word de volgende stap ok dit lijkt dus op elkaar laat ik ook het een en ander uit gaan zoeken over schizofrenie. Daar staan dan ook weer dingen in die er op lijken dus hup dat ook door lezen. Zo gaat het eigenlijk mijn hele leven al. En ik was me daar eigenlijk nooit bewust van dat dat vreemd over kan komen.
Toen ik 10 was kreeg ik een hamster ging vervolgens alles lezen over hamsters en knaagdieren. Op de middelbare school heeft het even een tijdje stil gestaan, deed toen heel veel activiteiten naast school. Toen dat wat minder werd was ik veel aan het korfballen dus daar alles over gelezen was vaak uren bezig trainingsvormen te zoeken. Vervolgens was ik heel erg bezig met voeding, me daar meer in gaan verdiepen. Leerde de vader van de baby kennen oh je bent hoogbegaafd laat ik me daar eens in gaan verdiepen. En als ik dan iets tegen kom wat ik niet weet zoek ik het op.
Andere onderwerpen die al langs zijn gekomen waar ik veel over gelezen heb: katten, paarden, honden, obesitas, obesitas bij kinderen, draagdoeken, MS, NLP, PDS, verschillende soorten medicatie, korfbal, magic the gathering en nog veel meer. Klinkt misschien wat obsessief maar ik weet niet beter dan dat ik op die manier werk. Toen ik jong was kon ik ook uren door de medische encyclopedie bladeren.

En nog even over autisme het is een behoorlijk grote groep mensen die hier tegenaan loopt. En ik heb gemerkt dat daar in de gezondheidszorg te weinig aandacht voor is. Ik heb in mijn werk ook een aantal keer patiënten met autisme gehad en die moet je toch anders benaderen. Mocht het niet lukken om weer te gaan studeren in 2016 dan wil ik daar misschien wat mee doen.
2015 💙
<<

fashionmommy

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1141

Geregistreerd: 30 Mrt 2014 20:05

Bericht 10 Mei 2015 19:03

Re: Een partner met Asperger of trekjes hiervan

Mijn man heeft PDDNOS. En we hebben 2 kinderen. Ook ik ben 2,5jr volledig ingestort. Zwaar depressief. Van mij hoefde niks meer. Door intensieve therapie, zowel individueel en samen ben ik/zijn we er toch uit gekomen. Er zijn dagen bij het wat minder gaat ja, met name communiceren omtrend de kinderen en het huishouden, maar over het algemeen gaat het vele malen stukke beter tussen ons. :love:
Zo heb ik oa een partner cursus over autisme gevolgd en heb daar mensen leren kennen die in het zelfde schuiten zitten. Heb er met een aantal nog bijna dagelijks contact mee. Erg fijn en leuk. Lekker tegen elkaar aan "klagen" en tips uitwisselen.
You'll be her first role model, her first friend, her first love. You're her mom and she's you're whole world. She's you're little girl. ❤





Afbeelding
<<

Jena

Noob

Berichten: 84

Geregistreerd: 23 Apr 2014 15:41

Bericht 10 Mei 2015 19:45

Re: Een partner met Asperger of trekjes hiervan

Minx schreef:Toen ik 10 was kreeg ik een hamster ging vervolgens alles lezen over hamsters en knaagdieren. Op de middelbare school heeft het even een tijdje stil gestaan, deed toen heel veel activiteiten naast school. Toen dat wat minder werd was ik veel aan het korfballen dus daar alles over gelezen was vaak uren bezig trainingsvormen te zoeken. Vervolgens was ik heel erg bezig met voeding, me daar meer in gaan verdiepen. Leerde de vader van de baby kennen oh je bent hoogbegaafd laat ik me daar eens in gaan verdiepen. En als ik dan iets tegen kom wat ik niet weet zoek ik het op.
Andere onderwerpen die al langs zijn gekomen waar ik veel over gelezen heb: katten, paarden, honden, obesitas, obesitas bij kinderen, draagdoeken, MS, NLP, PDS, verschillende soorten medicatie, korfbal, magic the gathering en nog veel meer. Klinkt misschien wat obsessief maar ik weet niet beter dan dat ik op die manier werk. Toen ik jong was kon ik ook uren door de medische encyclopedie bladeren.


En je weet zeker dat jij geen ass hebt? :eyes:
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11573

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 10 Mei 2015 20:28

Re: Een partner met Asperger of trekjes hiervan

Ja weet ik vrij zeker. Vind je reactie behoorlijk kort door de bocht en ook behoorlijk storend. Ik heb inderdaad ergens een labeltje die ik hier niet neer ga gooien. En dat labeltje is zeker geen ass, het word als labeltje gezien maar een groot deel van de Nederlanders heeft het. Maar deze reactie had je misschien iets langer over na moeten denken. En een sorry zal ook zeker op z'n plaats zijn hier.
2015 💙
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25111

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 10 Mei 2015 20:51

Re: Een partner met Asperger of trekjes hiervan

Ik doe dat ook hoor Minx, zo heb ik nu knieproblemen en heb ik daar gisteren in de trein de hele weg over zitten lezen. Ik wil er dan ook alles over weten. Nu heeft volgens mij elk mens wel wat autistische trekjes, maar volgens mij heeft dit daar niet per se mee te maken.
❤ 7 juni 2018
<<

Fantine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3726

Geregistreerd: 01 Jan 2015 13:05

Bericht 10 Mei 2015 21:00

Re: Een partner met Asperger of trekjes hiervan

Jena schreef:
Minx schreef:Toen ik 10 was kreeg ik een hamster ging vervolgens alles lezen over hamsters en knaagdieren. Op de middelbare school heeft het even een tijdje stil gestaan, deed toen heel veel activiteiten naast school. Toen dat wat minder werd was ik veel aan het korfballen dus daar alles over gelezen was vaak uren bezig trainingsvormen te zoeken. Vervolgens was ik heel erg bezig met voeding, me daar meer in gaan verdiepen. Leerde de vader van de baby kennen oh je bent hoogbegaafd laat ik me daar eens in gaan verdiepen. En als ik dan iets tegen kom wat ik niet weet zoek ik het op.
Andere onderwerpen die al langs zijn gekomen waar ik veel over gelezen heb: katten, paarden, honden, obesitas, obesitas bij kinderen, draagdoeken, MS, NLP, PDS, verschillende soorten medicatie, korfbal, magic the gathering en nog veel meer. Klinkt misschien wat obsessief maar ik weet niet beter dan dat ik op die manier werk. Toen ik jong was kon ik ook uren door de medische encyclopedie bladeren.


En je weet zeker dat jij geen ass hebt? :eyes:


Ik heb die karaktertrek ook. Ik noem het mijn obsessies en heb zeker geen ASS. Meer een bepaalde interesse waar ik dan alles van wil weten en op een gegeven moment heb ik weer een ander onderwerp. Ik werk met mensen met ASS en daar komt iets meer bij kijken dan alleen deze karaktertrek.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11573

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 10 Mei 2015 21:23

Re: Een partner met Asperger of trekjes hiervan

Gelukkig wel zeg, moet zeggen ken heel veel mensen die deze trek hebben. Hebben overigens allemaal hetzelfde 'labeltje'. Je krijgt er wel onwijs toffe gesprekken van.
Bliss als je nog vragen hebt je mag ze stellen hoor. Ik ben blijkbaar erg goed in die klacht uitleggen hoorde ik altijd van mijn patiënten.
2015 💙
<<

MissEnergy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3230

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:46

Woonplaats: Friesland

Bericht 10 Mei 2015 21:38

Re: Een partner met Asperger of trekjes hiervan

In het verleden heb ik ook een relatie gehad met iemand die gediagnosticeerd was met Asperger. Ik kwam hier pas achter dan 9 maanden en toen vielen voor mij veel dingen op de plek van zijn gedrag. Als ik dit eerder had geweten had ik bepaalde dingen misschien anders aangepakt; meer voorbereiden op afspraken, geen spontane acties verwachten.

Ik ben het met Bliss eens dat iedereen misschien wel een autistisch trekje heeft. Bij een 'geschikte' partner kan je mijns inziens elkaar ook sturen en sterker maken. Mijn vriend is bijvoorbeeld een drama qua plannen en prioriteiten stellen en daar help ik hem graag mee! Overigens wat Minx zet qua uitdiepen van informatie, dat doet mijn vriend ook tot in den treure en ik kan er ook wel wat van :)
08/2018
05/2021
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25111

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 10 Mei 2015 21:42

Re: Een partner met Asperger of trekjes hiervan

Minx schreef:Gelukkig wel zeg, moet zeggen ken heel veel mensen die deze trek hebben. Hebben overigens allemaal hetzelfde 'labeltje'. Je krijgt er wel onwijs toffe gesprekken van.
Bliss als je nog vragen hebt je mag ze stellen hoor. Ik ben blijkbaar erg goed in die klacht uitleggen hoorde ik altijd van mijn patiënten.


Op welk labeltje doel jij nu? Hoogbegaafdheid? Oh en thanks, je hoort het wel als ik meer wil weten :)
❤ 7 juni 2018
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11573

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 10 Mei 2015 22:12

Re: Een partner met Asperger of trekjes hiervan

Ja ;), en dit zie je daarbij vaak. Mensen verwarren dat snel met elkaar. Vroeger was het eerder andersom. Dan werd autisme vaker over het hoofd gezien omdat de iq test een hoge uitslag gaf. (Toch nog ergens een voordeel dat ik over beide onderwerpen het nodige gelezen heeft) ga er verder niet te diep op in, zit zelf ook nog midden in dat acceptatieproces en zoektocht.
2015 💙
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25111

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 10 Mei 2015 22:15

Re: Een partner met Asperger of trekjes hiervan

Haha, daar heb ik me vrij recentelijk ook nog flink over ingelezen, want ik herken daar best veel in. Ik zou alleen niet weten wat voor baat ik bij een dergelijke 'diagnose' zou hebben, voor zover je daarvan spreekt bij hoogbegaafdheid. Hoe weet jij dat je hoogbegaafd bent en wat merk je ervan? Ik ben wel benieuwd; als je tijd/zin hebt, mag je me hier wel een pm over sturen.
❤ 7 juni 2018
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11573

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 10 Mei 2015 22:21

Re: Een partner met Asperger of trekjes hiervan

Ik stuur je ff pm.
2015 💙
<<

MissEnergy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3230

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:46

Woonplaats: Friesland

Bericht 10 Mei 2015 22:22

Re: Een partner met Asperger of trekjes hiervan

Bliss schreef:Haha, daar heb ik me vrij recentelijk ook nog flink over ingelezen, want ik herken daar best veel in. Ik zou alleen niet weten wat voor baat ik bij een dergelijke 'diagnose' zou hebben, voor zover je daarvan spreekt bij hoogbegaafdheid. Hoe weet jij dat je hoogbegaafd bent en wat merk je ervan? Ik ben wel benieuwd; als je tijd/zin hebt, mag je me hier wel een pm over sturen.


Ik heb me hier enige tijd geleden ook over ingelezen en vindt hierin ook herkenning. Ik heb geen 'label', maar kan door deze kennis wel beter inschatten hoe ik mensen soms beter kan benaderen. Zelf merk ik wel bepaalde typische dingen in mijn werk.
08/2018
05/2021
<<

Anoniem130

Bericht 10 Mei 2015 22:43

Re: Een partner met Asperger of trekjes hiervan

Lijkt de BNN IQtest wel hier. :')
Vorige

Terug naar Liefde, seks & relaties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers