Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Niet met speelgoed spelen

<<

Swampy

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 361

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:36

Bericht 09 Mei 2015 21:26

Niet met speelgoed spelen

Mijn zoontje is 4.5 jaar oud en heeft alle speelgoed van de wereld (duplo, magic sand, auto's, treinbaan, dino's, knutselspul, noem maar op). Een groot gedeelte staat in de kast en een aantal spelletjes staan in een ikea-kast in de woonkamer waar hij wèl zelf bij kan.

Maar nu het probleem; hij speelt gewoon niet.
Hij hangt alleen maar rond, klierend met mijn spullen, zeurend of ik/vriend met hem wil spelen of zijn broertje pesten.
Soms kiezen we samen wat uit, start ik het op en laat hem na een tijdje verder alleen spelen. Maar dan stopt hij direct!
Wanneer ik weiger met hem te spelen wordt hij boos/driftig/verdrietig.
Ik weet niet meer wat ik moet. Vanmiddag riep ik boos dat ik al zijn speelgoed ging weggeven omdat hij er toch niet mee speelt.
Ook dat deed hem niks. Dan pakt hij iets en gooit hij het met een zwaai door de kamer alsof hij ermee 'speelt'...

Dit is toch niet normaal? Wat moet ik hiermee want de sfeer wordt er niet beter van.
Grote man 31-08-2010
Klein prulleke 12-05-2014

Holagirl
<<

Anoniem107

Bericht 09 Mei 2015 21:33

Re: Niet met speelgoed spelen

Een wekker introduceren en dan iets in het vooruitzicht stellen? Dat hij dan bijvoorbeeld een kwartier zelf moet spelen, écht spelen (tot degrote wijzer op de *** staat) en dat hij daarna even iets samen met jou mag doen? Beginnen met een kwartier en dat geleidelijk aan uitbouwen.
<<

Meneer de Uil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6162

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:08

Bericht 09 Mei 2015 21:38

Re: Niet met speelgoed spelen

Kan hij wel spelen met bijvoorbeeld een doos of een ballon of iets dergelijks? Misschien dat eens proberen. Ik weet dat wij daar vroeger ook veel meer en leuker mee speelden dan met echt speelgoed en zie dat bij het kindje van een vriendin ook. Misschien vermaakt hij zich daar wel mee.
The familytree will always grow 2-12-2015 en 10-10-2018
<<

anoniem203

Bericht 09 Mei 2015 21:40

Re: Niet met speelgoed spelen

En als je hem een keer meeneemt naar de speelgoedwinkel en hem zelf iets laat uitkiezen? Misschien ligt zijn interesse wel heel ergens anders dan dat jij denkt. Misschien vind hij het wel leuk om met een pop te spelen of met plastic boerderijdiertjes.

En hoe doet hij het op school? Speelt/ knutselt hij dan wel?
<<

dodo

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 191

Geregistreerd: 02 Sep 2013 11:44

Bericht 09 Mei 2015 21:45

Re: Niet met speelgoed spelen

Helaas herken ik het wel. Is het zo dat hij met iets nieuws ( speelgoed) wel speelt? Dat doe wij namelijk, veel lenen voor een week van andere mensen. Zo blijft het echt "nieuw".
<<

Swampy

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 361

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:36

Bericht 09 Mei 2015 21:49

Re: Niet met speelgoed spelen

Hij mocht vd week iets kiezen van zijn gespaarde centjes. Hij koos iets van Paw Patrol uit. Ik vond het echt belachelijk duur maar hij mocht kiezen....
Hij heeft er thuis 10 min mee gespeeld en het ligt nu alweer in een hoek.

In de tuin met wat aarde vermaakt hij zich al meer.
Dus begrijp wat je bedoeld meneer de uil...

Op school heeft hij ook zo'n korte spanningsboog maar toch gaat dat wel beter dan thuis.
Grote man 31-08-2010
Klein prulleke 12-05-2014

Holagirl
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3282

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 09 Mei 2015 22:43

Re: Niet met speelgoed spelen

Heel herkenbaar, mijn dochter is 6 jaar en speelt ook nauwelijks met haar speelgoed. Ze heeft genoeg maar ze speelt er weinig mee. Het liefst speelt ze met iemand anders, als ze iemand heeft om mee te spelen vermaakt ze zich prima. Ze knutselt wel graag maar dan ook het liefst als er iemand bij haar zit en mee doet.
Nieuw speelgoed is vaak heel even leuk en dan wordt er niet meer mee gespeeld. Als ze met iemand anders speelt, dan speelt ze ook weinig met speelgoed, dan zijn het vooral rollenspellen.
Ik denk dat haar interesse gewoon weinig bij speelgoed ligt.
Lastig is het soms wel want op momenten dat ze niemand heeft om met haar te spelen vermaakt ze zich ook niet. Ze hangt dan een beetje rond en vraagt elke 5 sec. wat ze kan gaan doen. Ze verveelt zich dan en gaat dan vaak haar broertje (die heel erg goed zelf kan spelen) klieren.
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6365

Geregistreerd: 02 Sep 2013 00:24

Bericht 10 Mei 2015 00:07

Re: Niet met speelgoed spelen

Hier ook, beide jongens. Ze spelen erg veel en graag buiten of op de tablet/wii. De oude wil nog wel eens een bordspel met ons doen en de jongste pakt nog wel eens z'n auto's, maar dat is vrij zeldzaam. Het zijn echte buitenkinderen.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Annie24

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1405

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:22

Bericht 10 Mei 2015 08:27

Re: Niet met speelgoed spelen

Hier ook een buitenkind. Zodra het droog is wil hij naar buiten. Het enige waar hij binnen mee speelt zijn de playmobil auto's en zijn houten garage.
Afbeelding
<<

Anoniem127

Bericht 10 Mei 2015 22:06

Re: Niet met speelgoed spelen

Mijn dochter heeft hetzelfde als de dochter van Liadan, ze speelt vrijwel nooit met speelgoed of het moet samen met iemand zijn. Gelukkig voor mij heeft ze inmiddels vriendinnetjes die deze taak op zich nemen, want eerder was ik er druk mee.

Verder alleen knutselen en buiten spelen / in de moestuin bezig zijn vindt ze nog wel leuk. Laatst hebben we speelgoed per kind uitgezocht om ruzies te voorkomen, maar mijn oudste dochter heeft maar een paar dingetjes uitgezocht. Ze geeft er niks om en de rest is nu van de andere twee.

Speelt je zoon wel graag samen? Anders proberen vaker vriendjes mee te nemen?

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers