Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Voorjaar 2012 mama's

<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 02 Sep 2013 11:44

Re: Voorjaar 2012 mama's

Oh dear lord, weer dat #$(&#$#& alarm vergeten om 12u.. WEER een hysterisch kind :evil: :evil:
<<

_Lana_

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:19

Bericht 02 Sep 2013 11:56

Re: Voorjaar 2012 mama's

Lejow schreef:Oh dear lord, weer dat #$(&#$#& alarm vergeten om 12u.. WEER een hysterisch kind :evil: :evil:


:evil: :evil:
Ik moest net nog aan je denken toen ik het alarm hoorde ;).
Afbeelding
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 02 Sep 2013 12:09

Re: Voorjaar 2012 mama's

En ik zei gisteravond nog: morgen eerste maandag van de maand, pas na 12en naar bed..
En wat doe ik :(

Ze slaapt nu nog niet :evil: :evil: :evil:
<<

Nosa

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 885

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:47

Bericht 02 Sep 2013 13:25

Re: Voorjaar 2012 mama's

Hmm ik had gisteren iets geplaatst maar zie het niet meer staan, vreemd...
Maar leuk dat er weer een topic is en weer even te lezen van iedereen! Met S. gaat het goed, ze loopt nu ook heel goed, dat is wel fijn. Ze is wel een stuk pittiger dan haar broer, ze weet heel goed wat ze wil en laat het echt wel blijken als ze het ergens niet mee eens . Dan schud ze heel hard nee of gaat gewoon ontzettend gillen!
Meeting lijkt me ook leuk, mits het niet te ver rijden is. Is apeldoorn/amersfoort misschien centraal?
2010 2012 2015 2017
<<

Tiramisu

Kwebbel

Berichten: 450

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:06

Bericht 02 Sep 2013 13:48

Re: Voorjaar 2012 mama's

Succes met verhuizen Puggle!
Leuk dat je weer mee komt schrijven Plien :)
Fijne vakantie CCC, gaan jullie nog weg?
Wat balen Lejow! Is ze uiteindelijk nog in slaap gevallen? Hier slaapt T gelukkig meestal pas na twaalven. Wel afgelopen weekend opeens een hoop muziek voor de deur, tijdens haar slaap, toen zat ik met een hysterisch kind :-/

Voor mij is Apeldoorn/Amersfoort goed te doen (woon iets ten zuiden van A'foort).
februari 2012
november 2015
<<

Earane

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 359

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:29

Bericht 02 Sep 2013 18:28

Re: Voorjaar 2012 mama's

Elektra: Moet even wennen aan je nieuwe naam ;). H. kan ook een hoop woorden, zeg! A. zegt ongeveer 50 woorden, ook best veel. Dan tel ik inderdaad ook alleen de woorden die ze ook begrijpt, want ze zegt ook veel na. Ah, jij hebt ook al zo'n gezellige dochter in huis! Hier ook volop driftbuien en drama-gedrag. Heel herkenbaar, hoor, ik word er af en toe ook gek van. Ik vind het vooral lastig om haar te corrigeren. Als ze iets doet wat niet mag, en ik zeg er wat van, begint ze gelijk 'tekeer' te gaan. Dan kan ik haar niks zeggen en uitleggen. Daarna is ze weer druk bezig met van alles en dan heeft ze ook geen aandacht voor als ik wat wil zeggen. Ze is echt erg druk en bewegelijk. Lastig!
Lief dat je vraagt naar de miskraam. Ik heb het wel verwerkt. Had vanaf het begin het gevoel dat het niet goed zat en die onzekerheid was echt geen pretje. Wij hebben besloten om bewust voor een kindje te gaan. Het voelt zo gek om het uit te stellen, hoewel ik eerder veel beren op de weg zag. Jullie hebben ook de wens voor een tweede kindje, hè?

Ccc: Wat leuk dat N. ook lekker aan het kletsen is! Echt mooi dat N. gebaren kent.

Choco: Haha, woorden die ze niet moet zeggen, zegt T. natuurlijk goed na!

Lana: Wat fijn dat het zo goed gaat! Hier ook een dochter die nu geïnteresseerd begint te raken in poppen. Erg leuk om te zien! Dat kopieergedrag is ook zo schattig, hè! Leuk om te zien dat je zoon en dochter toch ander speelgoed leuk vinden. Wat vervelend dat hij ineens kan uithalen. Ik denk dat ik hem uit de situatie zou halen en aan zou geven dat hij niet mag slaan. Misschien is het een idee dat je hem zegt/laat zien dat hij tegen een kussen mag slaan?

Plien90: Leuk dat je mee komt schrijven! Wat was je vorige naam? Je reacties waren echt niet bewust overgeslagen, soms gebeurt dat. Het gaat goed met je zoontje zo te lezen!

Lejow: Oh jee, dat is balen! Is B. uiteindelijk nog in slaap gevallen?

Nosa: Fijn dat het zo goed gaat met S.! Jij hebt ook een pittige dochter zo te lezen. Voor mij is Apeldoorn/Amersfoort te ver reizen.

All: Een meeting lijkt mij ook erg leuk. Apeldoorn/Amersfoort is voor mij te ver. Dan zou eerder Zwolle een mogelijkheid zijn, al vind ik dat ook iets te ver. Ligt ook een beetje aan de tijd. Als de meeting bijv. om 10.00 is, dan komt het beter uit dan in de middag omdat ik niet 'durf' te reizen met de trein als A. eigenlijk moet slapen. Hoe doen jullie dit? Of ben ik de enige die met het openbaar vervoer moet reizen ;).
Maart 2012 September 2014
<<

_Lana_

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:19

Bericht 02 Sep 2013 20:28

Re: Voorjaar 2012 mama's

@ Earane: Fijn dat je het een plekje hebt kunnen geven. Die onzekerheid is echt vreselijk. Heel spannend nu dus voor jullie! Dat van het kussen is wel een goede tip, die ga ik eens proberen. Hij moet toch op een of andere manier zijn 'frustratie' kwijt. Al is het trouwens niet altijd uit frustratie, ook zomaar.

@ All: Morgen even voor een winterjas en schoentjes kijken. Ik heb wat jassen op het oog, even kijken hoe ze staan. En ze groeien ook bijna uit de schoentjes. Ik wil eigenlijk van die kleine, soepele laarsjes in het zilvergrijs voor dochter en voor zoon heb ik leuke cognackleurige schoenen op het oog.
Hebben jullie al een winterjas?
Afbeelding
<<

Pleun

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 746

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:18

Bericht 02 Sep 2013 20:34

Re: Voorjaar 2012 mama's

CCC Wat lekker, vakantie! Nog plannen? Jouw dochter loopt al, wat voor schoentjes heb je voor haar gekocht? B. doet het nog met zijn sloffen maar moet als hij loopt toch aan de schoenen. Ik zag je trouwens zeggen dat je nadacht over actief meeschrijven hier, wil je je overwegingen delen?
Earane Zoveel woordjes al! wauw! Ik voel me niet bewust genegeerd, zoals ik al zei is dat waarschijnlijk mijn gevoelige ik. Eigenlijk vond ik het best spannend om soms te reageren en als er dan geen reactie op kwam vond ik dat echt jammer. Mijn vorige naam was piene1983, niet bekend denk ik. Mijn zoontje heet B.oaz.
Lejow Hier zijn ze het luchtalarm vergeten... Waar ik werkte hoorde ik het al niet, in de plaats waar ik woon ook niet. Ik werk op een basisschool dus meestal is het alarm voor de groepen een signaal om naar huis te gaan en dat duurde dit keer wel erg lang... Heeft ze nog geslapen? Van hoe laat tot hoe laat slaapt ze dan?
Puggle Spannend! Een nieuw huis! Leuk hoor, ondanks de spanning en drukte ook genieten van al het nieuwe he!
B. slaapt momenteel nog twee keer per dag anderhalf uur. Tot een maand of 10 sliep hij nauwelijks overdag en was er in ieder geval geen enkel ritme te bekennen. Nu heeft hij echter een behoorlijk strak schema en slaapt hij twee keer. Wanneer en hoe gingen jullie over naar 1 keer slapen? Ik vind twee keer ook prima, heerlijk juist! Hij redt het ook niet anders.
Morgen moet B. ook zijn prikken, de BMR. Deze schijnt hij in zijn armen te krijgen, ik zie er nu al vreselijk tegenop. Is het gewoon om de prikken in zijn armen te zetten? Hadden jullie kindjes er veel last van? Sowieso is het bezoekje aan het consultatiebureau niet mijn favoriet.... Zie er altijd tegenop. Bah!
Een meeting, dat durf ik vast niet! Ik woon in het Gooi, redelijk centraal dus. Stel dat ik durf dan...
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 02 Sep 2013 20:37

Re: Voorjaar 2012 mama's

Plien, ja uiteindelijk van 2 tot 4 nog, dus het is wel goedgekomen haha :D
Meestal slaapt ze tussen 12 en 3. De ene keer de volle 3 uur, de andere keer maar net aan een uurtje.
B loopt trouwens ook, wij hebben Skechers gekocht (van die heerlijke kitcherige met lampjes op de tenen haha).
Voor de winter ben ik nog op zoek naar leuke laarsjes.
<<

Anoniem166

Bericht 02 Sep 2013 20:39

Re: Voorjaar 2012 mama's

Earane, even kort, maar je zou eventueel naar mijn woonplaats kunnen reizen (20 minuten met de trein) en dat we dan samen (met de auto) verder reizen. Al moeten we dan wel en dag kiezen dat ik de auto ter beschikking heb en dat is eigenlijk alleen in het weekend.
En ik moet zelf ook nog wennen aan mijn naam hoor, ik twijfel nog steeds of ik niet terug ga naar mijn oude naam.

Plien, ik reageer ook niet altijd op iedereen, soms gewoon tijdgebrek, soms omdat ik gewoon alleen even een trots moment wil delen. Leuk dat je mee komt schrijven in ieder geval. Je vorige forumnaam zegt me wel wat, maar de persoon erachter niet, maar dat gaat vast veranderen als je meeschrijft. Mijn dochter sliep met een maand of 10 thuis 1 keer (3 a 4 uur), op het KDV nog altijd 2 keer, maar dan twee slaapjes van 1,5 uur ongeveer, omdat ze daar gewoon in hun ritme meedoet. Mijn dochter had geen last van de BMR-prik, ja, even brullen, dat wel, maar toen het over was, heeft ze nergens last van gehad. Meestal worden kindjes een dikke week na de BMR ziek, maar hier was dat niet zo. Succes morgen!

Lejow, haha, ik vind het wel een beetje een oenige actie :D De dag ervoor nog denken aan het alarm en B. de volgende dag vóór het alarm naar bed brengen. Is ze nog wel weer lekker gaan slapen later?

Lana, wij gaan dit weekend naar nieuwe schoenen kijken. De schoenen van H. raken alweer aan de krappe kant. Winterjas heb ik nog niet. Geen nieuwe in ieder geval, ik ga even kijken of ze de jas van vorig jaar nog past, want die viel best heel groot. Aan het einde van de winter was hij nog te groot, dus misschien kan hij nog een jaar mee.
Ik ben benieuwd of je zilverkleurige laarsjes vindt voor je dochter. Zo ja, dan hoor ik graag waar ;)
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 02 Sep 2013 20:40

Re: Voorjaar 2012 mama's

Ja.. ga alsjeblieft terug naar je oude naam.. Al die nieuwe namen, ik hou het niet bij :(
<<

Anoniem166

Bericht 02 Sep 2013 20:42

Re: Voorjaar 2012 mama's

Lejow schreef:Ja.. ga alsjeblieft terug naar je oude naam.. Al die nieuwe namen, ik hou het niet bij :(


Haha, dat overtuigt me nog niet, Lejow :D
<<

CCC

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:58

Bericht 02 Sep 2013 21:05

Re: Voorjaar 2012 mama's

-
Laatst gewijzigd door CCC op 19 Nov 2013 14:26, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

CCC

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:58

Bericht 02 Sep 2013 21:17

Re: Voorjaar 2012 mama's

-
Laatst gewijzigd door CCC op 19 Nov 2013 14:26, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Pleun

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 746

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:18

Bericht 03 Sep 2013 07:38

Re: Voorjaar 2012 mama's

B. gaat ook zo hard door de kleding maten heen. Broeken maat 80, net als zijn vader korte benen, en van shirts en truien toch echt maat 86. Nu in de sale heb ik ook vaak staan dubben of ik maat 86 of maat 92 zou nemen. Zijn winterjassen ( jup, 3 stuks....) heb ik in maat 92 genomen, twee van de hennes dus die vallen sowieso al groot. Ben benieuwd! Volgens een vriendin zitten ze echt wel wat langer in maat 86 dus dan moet hij straks echt ophouden met snel groeien, vind ik ook wel prima trouwens! Het gaat veel te snel! Toch vind ik het ook echt heerlijk, het eerste half jaar ( 9 maanden) vond ik echt niet zo leuk als ik altijd had gedacht. Pas sinds hij de frustratie een beetje voorbij is en zelf meer kan is de dag voor hem en voor mij echt veel leuker. Hij blijft een druk en ondernemend baasje, eigenwijs is hij zeker maar dat mag ik wel. Dat autonome is iets wat ik heel erg belangrijk vind. Ook als het betekent dat hij veelal zijn eigen gang gaat. Hoe pakken jullie trouwens het voorlezen aan? Ooit had ik een romantisch idee van lekker voorlezen op het grote bed voor het slapen gaan maar door mijn vriend is het grote bed omgedoopt tot stoeiplek waar vooral heel wild wordt gedaan. Sowieso, als ik hem ga voorlezen is hij het na een minuutje alweer zat en wil hij zelf de bladzijden omslaan of het boek dichtdoen of zelf echt weggaan. Ik maak er geen strijd van maar uit ervaring weet ik hoe belangrijk dat voorlezen is....
<<

Tiramisu

Kwebbel

Berichten: 450

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:06

Bericht 03 Sep 2013 08:14

Re: Voorjaar 2012 mama's

Het voorlezen gaat hier echt in fases. Vaak wil ze zelf na 1 zin al de bladzijden omslaan. Dan maak ik er maar een iets ander verhaaltje van. Soms heeft ze fases van het ene na het andere boekje willen lezen en rustig zitten luisteren op schoot.
Maat 86 heeft T zo goed als overgeslagen qua bovenkleding. Ze groeide ook zo hard. Nu zit ze al een maand of 5 in bovenmaat 92, onder 86.
februari 2012
november 2015
<<

CCC

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:58

Bericht 29 Sep 2013 13:43

Re: Voorjaar 2012 mama's

Hoe is het met iedereen hier?
<<

Anoniem26

Bericht 29 Sep 2013 16:41

Re: Voorjaar 2012 mama's

Goed maar dat weet je wel :razz: flauw.

Hoe is het met iedereen idd?

Hier lekker verhuisd en aan genieten. L doet het ook erg goed gaat overal staan maar heeft nog niet de behoefte om te lopen. Maar komt wel vanzelf. Heb nu een weekje vakantie maar moet dinsdag alweer gaan werken.
<<

Nosa

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 885

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:47

Bericht 29 Sep 2013 20:56

Re: Voorjaar 2012 mama's

Hier gaat het goed! S. is de laatste week wel weer wat huileriger, vaker wakker 's nachts. Ze huilt dan ook vaak in haar slaap, heel sneu. Ze krijgt nu ook veel tanden en kiezen achter elkaar door, dus daar zal ze wel last van hebben. Het woordje "nee" heeft ze ook al ontdekt en dat laat ze duidelijk horen als ze het ergens niet mee eens is, soms is ze dan niet te genieten! Maar ze brabbelt er al lekker op los, komen steeds meer woordjes bij, heel leuk.

Puggle, zijn jullie sinds kort verhuisd? Fijn dat het goed gaat met L.
ccc, hoe is het bij jullie?

Ben ook benieuwd naar de rest!
2010 2012 2015 2017
<<

Anoniem26

Bericht 29 Sep 2013 21:20

Re: Voorjaar 2012 mama's

Wie was jij nu ook alweer? Ben hard aan denken...

Wat fijn dat s zo goed woordjes zegd!

Wij zijn 3 weken geleden over gegaan ja naar ons nieuwe huis.
<<

Moa

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 105

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:22

Bericht 30 Sep 2013 11:57

Re: Voorjaar 2012 mama's

Hier gaat alles oke!

Nosa wie ben jij? Ik kan het ook even niet plaatsen ;-)

Wat fijn dat jullie over zijn Puggle! Al helemaal gewend in jullie nieuwe huis? En de kleine ook?

CCC hoe gaat het bij jou?
Afbeelding

Afbeelding
<<

_Lana_

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:19

Bericht 11 Nov 2013 13:35

Re: Voorjaar 2012 mama's

Hey allemaal!

Hoe is het met iedereen? Ik dacht laat ik dit topic weer even omhoog gooien ;).
Het zou toch jammer zijn als het helemaal niet meer loopt.

@ Clapperdie en Papilion: Van harte met jullie zwangerschappen. Echt geweldig dat er alweer 2 kindjes onderweg zijn.

@ Earane: Beetje dubbel zo onder elkaar, maar hoe is het nu met jou?

@ All: Hier gaat het echt heel erg goed. De mopjes zijn zoooo leuk, haha. Ze zijn wel ondeugend af en toe hoor, haha, dat hoort erbij. Een paar maanden geleden zaten ze echt oooooveral aan en waren ze heel erg ondernemend en dat was best even druk zo met 2 stuks ;). Nu zijn ze weer wat rustiger, zitten niet meer overal aan en kunnen wat beter spelen. En ze kunnen ineens kletsen joh! Vooral dochter. En zoon komt er achteraan.
Ja en soms kun je ze ook wel achter het behang plakken natuurlijk ;).

We zijn een paar weken terug naar het CB geweest en dochter is 8,7 kilo en 79 cm en zoon 10,3 kilo en 81 cm. Dus ze schelen in gewicht wel aardig wat, haha.

Ik ben heel benieuwd hoe het met jullie allemaal gaat. Hebben jullie ook van die kletskoppen?
Afbeelding
<<

_Lana_

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:19

Bericht 11 Nov 2013 13:37

Re: Voorjaar 2012 mama's

Oja en wat geven jullie de kinderen voor Sinterklaas en/of kerst?
Afbeelding
<<

Anoniem113

Bericht 11 Nov 2013 14:41

Re: Voorjaar 2012 mama's

Leuk weer een up!

Oei als ik me al even indenk om 2 tiesjes te hebben dan komt het niet goed met me ben ik bang haha. Fijn dat ze nu weer wat rustiger zijn Lana. Zo schattig he dat ze nu gaan praten. Ties praat ook steeds meer. Hij benoemd nu ook zijn ogen,oren,neus en mond. En dan ook bij ons. Komt hij steeds langs lopen en dan " toet! en dan zo op je neus"

Over een uur hebben wij de termijn echo! Spannend :bounce:

Wij halen voor Ties een loopmotor. Verder krijgt hij een speelgoedboerderij met boerderijdiertjes, auto's en waarschijnlijk een puzzel of een startset duplo.
<<

Earane

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 359

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:29

Bericht 11 Nov 2013 20:43

Re: Voorjaar 2012 mama's

Wat leuk dat dit topic is geupt! Ik heb echt veel te lang niet meer gereageerd...

Lana: Wat fijn dat het zo goed gaat en dat ze niet meer overal aanzitten! Dat scheelt weer.. Je dochter blijft een licht meisje! Leuk he, dat geklets! Hier gaat het goed. De miskraam heb ik wel verwerkt, al is het best gek dat ik nu 20 weken zwanger had kunnen zijn. Hopelijk lukt het snel weer. Wij geven A. met sinterklaas een paar kleine cadeautjes. Een puzzel van Woezel en Pip, klein setje duplo en een mini-schoonmaakset. Met kerst geven we haar het gelukkige geluidenhuis van Little People. Eigenlijk een te groot cadeau, maar met duplo kan ze zich tenminste min 5 minuten vermaken, haha. Ze is namelijk enorm druk.

Clapperdie: Leuk is dat he, alles van gezicht benoemen! A. benoemt echt alles van het lichaam, vooral tijdens het aankleden, haha. Zo schattig. Las in een ander topic dat de termijnecho goed was. Super!! Zo leuk weer he om dat te zien.

All: Hier gaat het goed! A. praat echt veel en heeft hele verhalen de hele dag door. Zo leuk. Ze is alleen ontzettend druk en dat vreet veel energie. Ze kan zich eigenlijk nog geen 5 minuten alleen vermaken, behalve af en toe met de boerderij van Little People. Voor de rest is het vooral 'mama mama, mama'. Ze kan geen moment stilzitten. Nouja, met een vader met ADHD is het misschien ook niet zo verwonderlijk ;).
Het slapen 's nachts gaat ook erg goed, dat is wel eens minder geweest. Hoewel ze wel erg vroeg wakker wordt, meestal tegen 6 uur. Maar ach...

Ben ook benieuwd hoe het met de andere dames gaat.
Laatst gewijzigd door Earane op 12 Nov 2013 09:34, in totaal 1 keer gewijzigd.
Maart 2012 September 2014
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers