Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Vermaak voor op vakantie/in vliegtuig

<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5084

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:19

Bericht 08 Mei 2015 19:31

Vermaak voor op vakantie/in vliegtuig

Wat nemen jullie mee op vakantie voor je kids? De meiden zijn nu 3,5 krijgen echt wel voorkeur waar ze mee spelen dus ik vind het even wat lastig en heb beetje last van tunnelvisie denk ik :-)
Ik heb bedacht, een ipad (voor in het vliegtuig prima maar wil niet dat ze de hele tijd op vakantie als ze niet in het zwembad liggen er mee spelen) my little pony's misschien wat playmobil paardjes en poppetjes. Ik heb een kleurboek en een activiteitenboeken en potloden. Oh en balletjes voor in het water.

Maar de my little pony's hadden we vorig jaar ook mee, daar waren ze wel snel mee uitgespeeld eigenlijk.

Thuis steppen of fietsen ze heel graag, of spelen ze met de hele paarden playmobil stallen, maar dat krijg ik niet in de koffer :-)

Dus misschien jullie nog ideeen?
:heart: :heart: 2011
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3278

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:10

Bericht 08 Mei 2015 19:35

Re: Vermaak voor op vakantie/in vliegtuig

Insectenbakjes neem ik altijd mee. Zo'n doorzichtig potje met een vergrootglas als deksel, die hebben ze bij de action en hema.
Voor mijn zoon gaan er altijd auto's en vliegtuigjes mee, voor mijn dochter papier en stiften/potloden/schaar.
Afgelopen jaar had ik schilderstape meegenomen en een autogarage met wegen op de grond van ons huisje geplakt, misschien kan je van tape ook een manege met wei op de grond plakken dat ze daar met de paardjes kunnen spelen.
En verder waterpistolen en bellenblaas.
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:44

Bericht 08 Mei 2015 19:41

Re: Vermaak voor op vakantie/in vliegtuig

Ik zit ook te tobben en mijn zoon is bijna 1,5. Vooral voor in het vliegtuig vind ik het moeilijk.
L2014 & H2017
<<

Sugar

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 195

Geregistreerd: 03 Sep 2013 13:08

Bericht 08 Mei 2015 19:45

Re: Vermaak voor op vakantie/in vliegtuig

Voor vakantie ga je daar naar familie toch? Hebben die ook niet wat speelgoed of kunnen ze misschien van kennissen wat lenen?
En je kan daar neem ik aan veel buiten zitten? Met een emmertje en wat vormen vermaken ze zich dan denk ik toch wel.
En een kleurboek eb wat stiften of iets zijn daar ook zo gwkocht.
Mijn mooiste kadootjes
Oktober 2010 & April 2014
<<

Anoniem107

Bericht 08 Mei 2015 19:54

Re: Vermaak voor op vakantie/in vliegtuig

Voor in het vliegtuig: heb je Pinterest? Zoek daar dan even oo airplane activities, daar komen soms de meest simpele ideeen ineens voorbij.

En voor daar: is het misschien een idee om voor beide meiden iets van een (nep)barbie (de echte x2 zou wel duur worden) te kopen oid, of in elk geval iets nieuws wat je dan ingepakt en wel meeneemt en dat ze het dan op het vakantieadres mogen uitpakken?
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5084

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:19

Bericht 08 Mei 2015 19:58

Re: Vermaak voor op vakantie/in vliegtuig

Maple, dat is nog wel een idee ja, een barbie, al hebben ze die ook wel en spelen ze er weinig mee, maar ja op vakantie hebben ze dan geen keuze, en iets nieuws krijgen is altijd leuk!

Liadan, ik vind jouw ideeen ook heel leuk! Weet alleen niet precies hoe onze kamer er uitzien of dat kan met het tape en of de schoonmaaksters er blij van worden :-) Maar ik hou het ff in gedachten!

En ik ga ff op pinterest zoeken!
:heart: :heart: 2011
<<

Anoniem136

Bericht 08 Mei 2015 19:59

Re: Vermaak voor op vakantie/in vliegtuig

Kleine stickertjes of kunnen ze dat nog niet? Mijn dochter kon daar lang mee in de weer zijn. En dan met een leeg notitieboekje ofzo. Verder kom ik even niet haha buiten wat hier al genoemd is.
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5084

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:19

Bericht 08 Mei 2015 20:29

Re: Vermaak voor op vakantie/in vliegtuig

Lucy schreef:Kleine stickertjes of kunnen ze dat nog niet? Mijn dochter kon daar lang mee in de weer zijn. En dan met een leeg notitieboekje ofzo. Verder kom ik even niet haha buiten wat hier al genoemd is.


Ja stickers, dat ik dat niet bedacht had! Ze kunnen dat heel lang doen, zeker de jongste van de twee. EN ik heb er hier nog genoeg in de kast liggen dus dat is geen probleem!
:heart: :heart: 2011
<<

Anoniem113

Bericht 08 Mei 2015 20:33

Re: Vermaak voor op vakantie/in vliegtuig

Hier speelt hij op vakantie met dingen van daar. Vaak zijn we op het strand dus schep emmer en hij vermaakt zich. Vooral lekker in het water banjeren. En in het vliegtuig de iPad inderdaad en een kleurboek ofzo?
<<

Anoniem154

Bericht 09 Mei 2015 06:20

Re: Vermaak voor op vakantie/in vliegtuig

Neem meestal qua tussendoortjes voor in het vliegtuig, dingen mee waar ze langer over doen, rozijntjes bijvoorbeeld.

Stickerboeken, waar je moet zoeken waar je de sticker op moet plakken.
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:44

Bericht 09 Mei 2015 12:19

Re: Vermaak voor op vakantie/in vliegtuig

Ik heb de volgende speeltjes nu gekocht: een trap veer, een autobus en raam stickers. Verder pak ik wat autootjes uit de opbergbakken die hij al een tijdje niet heeft gezien. Voor op de vakantie hebben we een emmer met een gieter, schepje en harkje en daarbij nog een bootje.
L2014 & H2017
<<

sophiee

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1224

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:24

Bericht 09 Mei 2015 17:16

Re: Vermaak voor op vakantie/in vliegtuig

We zitten op het moment in Zuid-Spanje en hebben voor in het vliegtuig de iPad en een stickerboek meegenomen. In de koffer hadden we haar favoriete badspeeltjes, thee serviesje, drie voorleesboeken en 4 spelletjes (puzzel/memory/kaartspelletjes van Haba). En, jawel, haar loopfiets is ook mee! Paste precies in de koffer (kleinste loopfiets met twee wielen van Puky). Wat zijn we blij dat we die meegenomen hebben. Ze racet de hele dag door de tuin/boulevard met haar fietsje. In september gaan we weer en dan nemen we hem weer mee.
3 dochters van 11, 9 en 7 jaar 🖤
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5084

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:19

Bericht 09 Mei 2015 19:15

Re: Vermaak voor op vakantie/in vliegtuig

Haha sophie moet best een beetje lachen dat je die hebt mee genomen, maar fijn dat het paste! Hier moet het er dan twee zijn dus dat gaan we sowieso maar niet doen :-)

We vliegen heel vroeg, dus ik neem ook broodjes mee dat is natuurlijk ook vermaak, en idd rozijntjes of iets dergelijks. Ik ga nog ff kijken of ik iets kleins nieuws kan vinden waar ze dan wat aan hebben. Heb al wat nieuwe filmpjes en spelletjes op de ipad gezet.
:heart: :heart: 2011
<<

Anoniem154

Bericht 09 Mei 2015 19:20

Re: Vermaak voor op vakantie/in vliegtuig

Haha een loopfiets, lijkt me wel handig. Zou er zelf nooit op zijn gekomen.
<<

Anoniem113

Bericht 09 Mei 2015 20:42

Re: Vermaak voor op vakantie/in vliegtuig

Wij hadden in Thailand ook een Loop fiets. Wel daar gekocht. Maar echt ideaal! Ties is geen loper maar nu konden we steeds zonder mokken naar her strand lopen.
<<

sophiee

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1224

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:24

Bericht 10 Mei 2015 07:34

Re: Vermaak voor op vakantie/in vliegtuig

Ja grappig he! Onze dochter speelt niet zo lang met speelgoed, maar kan zich we uren vermaken op haar fietsje. Vandaar dat we op het idee kwamen om het fietsje mee te nemen. Gelukkig weegt dat ding maar 3,5 kilo. Twee fietsjes zou wel veel zijn geweest inderdaad!
3 dochters van 11, 9 en 7 jaar 🖤

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers