Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wat is dit voor uitslag?

<<

Anoniem101

Bericht 08 Mei 2015 15:57

Wat is dit voor uitslag?

Sinds woensdagochtend na het ontbijt heeft onze dochter uitslag op haar armen, benen en billen. Ze heeft toen muesli met yoghurt gegeten en we dachten dat het een reactie was op de nootjes in de muesli. De uitslag is af en toe wat minder geweest maar laait steeds weer op. Net zag het er zo uit, inmiddels is het nog veel roder en heviger:

Afbeelding


Iemand een idee wat dit kan zijn?
<<

Anoniem129

Bericht 08 Mei 2015 15:59

Re: Wat is dit voor uitslag?

Het lijkt op galbulten die je krijgt van een allergische reactie. Jeukt het ook?
<<

Anoniem101

Bericht 08 Mei 2015 16:04

Re: Wat is dit voor uitslag?

Ja, het jeukt heel erg..

Galbulten lijken er (na een rondje google) inderdaad op!
<<

Siem

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2321

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:25

Bericht 08 Mei 2015 16:06

Re: Wat is dit voor uitslag?

Het ziet er voor mij wel bekend uit dus ik zou zeggen netelroos en zeker ook omdat het ontzettend jeukt.
<<

Anoniem107

Bericht 08 Mei 2015 16:07

Re: Wat is dit voor uitslag?

Als je het mij vraagt is het absoluut een allergie, maar had ze dan geen allergische reactie in d'r gezicht/mond/keel/slokdarm dan? Meestal is het toch zo dat die bij een notenallergie juist gaan irriteren en opzetten? De bovenarm vind ik daar dan weer niet direct een logische plek voor.
<<

Siem

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2321

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:25

Bericht 08 Mei 2015 16:11

Re: Wat is dit voor uitslag?

Netelroos/galbulten kunnen door allerlei dingen ontstaan. Ik heb als een kind 1 keer een enorme aanval gehad waar de oorzaak nooit duidelijk van is geworden het vermoeden is dat het een van een bepaalde druivensoort kwam. Heb het nu nog steeds met vlagen gelukkig houdt het bij meestal maar een paar uur aan vandaar dat ik nooit een allergie test heb gedaan.
<<

Anoniem129

Bericht 08 Mei 2015 16:13

Re: Wat is dit voor uitslag?

Je kan bij de huisarts allergie pilletjes krijgen. Tegen de jeuk smeerde ik mentholgel dat hielp enigzins.
<<

Anoniem112

Bericht 08 Mei 2015 18:16

Re: Wat is dit voor uitslag?

Ik heb laatst een heftige allergische reactie gehad op een antibiotica kuur en had over m'n hele lijf exact de zelfde uitslag
En de jeuk was vreselijk... :pale:
<<

Anoniem255

Bericht 08 Mei 2015 20:20

Re: Wat is dit voor uitslag?

Ik heb dit jaaaaren gehad. En we weten nog steeds niet waar het van gekomen is. Heel af en toe heb ik het nog weleens.
<<

Anoniem272

Bericht 09 Mei 2015 07:19

Re: Wat is dit voor uitslag?

T. heeft precies zulke uitslag gehad. Zijn hele rug zat onder. Hij had niks bijzonders gedaan die dag.
De huisarts zei toen inderdaad netelroos, en dat je er vaak niet achterkomt waar het een reactie op is. Soms is het een soort foutje van je lichaam en is er eigenlijk niks aan de hand.

Ik heb zelf wel het gevoel dat er een verband is met stress. T. heeft heel vaak huidproblemen als hij niet lekker in zijn vel zit. Eczeem en zo.
<<

Anoniem101

Bericht 09 Mei 2015 08:06

Re: Wat is dit voor uitslag?

Wat sneu dat zijn hele rug onder zat! Ik kan het hier niet echt verbinden aan stress. Ze heeft het juist in de vakantie en dan ook nog (redelijk uniek hier helaas) een vakantieweek waarin ze niet naar de BSO gaat. Wel heeft ze een verlaagde weerstand: ze heeft al ruim anderhalve week af en aan koorts, ze hoest enorm veel, is vrij lusteloos en ik zie aan haar dat ze flink is afgevallen. We zijn dinsdag nog bij de huisarts geweest maar die dacht aan een virus. Ik hoop dat het snel overgaat want ik maak me toch wat zorgen om haar. Normaal gesproken bruist ze van de energie en nu hangt ze een groot deel van de dag als een lusteloos vogeltje op de bank. Misschien dat de uitslag daar wel mee te maken heeft.
<<

Siem

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2321

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:25

Bericht 09 Mei 2015 08:16

Re: Wat is dit voor uitslag?

Je hebt toevallig geen ander waspoeder gebruikt? Dat is namelijk ook vaak een oorzaak.
<<

Jilke

Kwebbel

Berichten: 261

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:26

Bericht 09 Mei 2015 09:30

Re: Wat is dit voor uitslag?

Spuit elf, maar inderdaad galbulten waarschijnlijk door allergische reactie. Ik heb dit als ik door een mug word gestoken. Bulten kunnen ook op heel andere plek op komen zetten.

Koelen werkt altijd goed bij mij. Des te sneller is het weg en de jeuk verlicht.

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers