Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wanneer een kaartje bij prematuur kindje?

<<

Ilovethe90s

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3154

Geregistreerd: 03 Sep 2013 22:14

Bericht 01 Mei 2015 21:26

Wanneer een kaartje bij prematuur kindje?

Alles is die eerste periode zo onzeker dus ik vroeg me ineens af: is het gepast om dan een kaartje te sturen? Mijn verstand zegt dat je in zo'n geval beter even kunt wachten. Natuurlijk wel meteen gefeliciteerd toen het bericht kwam maar dan? Geboortekaartje afwachten?

Hoe hebben de mama's van prematuur kindjes dit ervaren? Voor de mensen die ook in zo'n situatie hebben gezeten, hoe is dit destijds bij jou gegaan of hoe heb jij dit opgelost?
<<

Pinkel

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1555

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:25

Bericht 01 Mei 2015 21:38

Re: Wanneer een kaartje bij prematuur kindje?

Ik zou het geboortekaartje afwachten.

Ik heb zelf geen ervaring met een prematuur kindje, maar heb zelf erg kritiek 4 dagen op de IC gelegen. Alleen mijn man en ouders mochten bij mij komen. Toen ik eenmaal bij kennis was hoorde ik ook dat familie op de hoogte gesteld was, van wat er gebeurt was door mijn vader.
Ik geloof dat ik pas na een week behoefte had aan andere gezichten en toen kwam er een tante waar ik heel close mee ben. Andere familie kwam pas toen ik na 8 dagen weer op de Kraamafdeling lag en sommige zelfs pas toen ik na 3 weken ziekenhuis weer thuis was.

Kan je anders niet zijn/haar (schoon)ouders even bellen of mailen??
Afbeelding

Afbeelding
<<

Ilovethe90s

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3154

Geregistreerd: 03 Sep 2013 22:14

Bericht 01 Mei 2015 21:51

Re: Wanneer een kaartje bij prematuur kindje?

Er is gewoon contact met de moeder zelf dus dan vind ik het vreemd om hier de (schoon)ouders voor te benaderen, heb daar ook niets eens een nummer of e-mailadres van.
<<

Pinkel

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1555

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:25

Bericht 01 Mei 2015 21:58

Re: Wanneer een kaartje bij prematuur kindje?

Ilovethe90s schreef:Er is gewoon contact met de moeder zelf dus dan vind ik het vreemd om hier de (schoon)ouders voor te benaderen, heb daar ook niets eens een nummer of e-mailadres van.


Dat staat niet in je beginpost, dus dat weet ik dan ook niet. Verder staat er ook niet bij hoe de toestand van het kindje is, en hoe de ouders hiermee omgaan. Vandaar dat ik het opperde...
Afbeelding

Afbeelding
<<

Meneer de Uil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6162

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:08

Bericht 01 Mei 2015 23:26

Re: Wanneer een kaartje bij prematuur kindje?

De beste vriendin van mijn zusje is veel te vroeg bevallen en die heb ik een lief kaartje in de bus gedaan om te feliciteren, maar tegelijkertijd veel sterkte te wensen in de moeilijke tijd. Geen geboortekaartje dus, maar een neutrale kaart. Zij heeft dat juist heel fijn gevonden.
Echt een happy blij geboortekaartje zou ik nog niet doen. Daarmee zou ik dan eerder wachten op een kaartje van hun.
The familytree will always grow 2-12-2015 en 10-10-2018
<<

Anoniem280

Bericht 02 Mei 2015 09:48

Re: Wanneer een kaartje bij prematuur kindje?

Ik vond het heel fijn om een kaartje te krijgen ookal was het met 1 erg onzeker allemaal.
Ze hebben 4 weken in het ziekenhuis gelegen.
Ik heb niet alleen kaartjes gekregen met de geboorte, ik heb ook veel steun kaartjes gehad toen de kans op vroeggeboorte al aanwezig was met 24 weken.
Vond het fijn dat er op die manier al zo aan mij gedacht werd.

Ik heb wel na zitten denken, moet ik niet wachten met geboortekaartjes versturen nadat alles achter de rug is? Keus was voor ons duidelijk, ze zijn er nu, ookal is alles onzeker.
Ze zijn alle 2 op de wereld.

Ik heb het dus erg fijn gevonden al die kaartjes met sterkte etc.
Hier haalde ik weer kracht uit.
Zelfs mensen die wij niet kennen stuurden een kaart.
Je kan/hebt ook leuke kaartjes die blanco zijn, leuke opdruk, iets kinderlijks, zonder dat er op staat van harte gefeliciteerd, een zoon een dochter.
Ik heb zat kaartjes waarop dat dus niet als opdruk staat.
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 12:19

Bericht 02 Mei 2015 10:44

Re: Wanneer een kaartje bij prematuur kindje?

Ik zou het denk ik ook wel fijn vinden om een kaartje te krijgen, desnoods gewoon een neutraal kaartje zoals Meneer de Uil zei.
2012 & 2016
<<

Anoniem136

Bericht 02 Mei 2015 10:56

Re: Wanneer een kaartje bij prematuur kindje?

Ik zou zeker een kaartje sturen. Ook al is het allemaal onzeker, ze zijn wel papa en mama geworden.
<<

Anoniem280

Bericht 02 Mei 2015 11:11

Re: Wanneer een kaartje bij prematuur kindje?

Precies

Ik als ervaren ouder van prematuren vind dat erg fijn dat er kaartjes gestuurd zijn.
<<

Sucre

Kwebbel

Berichten: 340

Geregistreerd: 02 Mei 2015 09:40

Bericht 02 Mei 2015 11:22

Re: Wanneer een kaartje bij prematuur kindje?

Wat goed I love the 90's dat je er zo over nadenkt wat de ouders prettig vinden! Ik ben zelf een halfjaar geleden veel te vroeg bevallen van mijn tweeling en ik vond juist de felicitaties en kaartjes heel erg prettig en lief. We waren tenslotte wel ouders geworden van twee prachtige kindjes! Ik vond de 'sterkte' wensen zelf juist weer erg lastig (hoewel supergoed bedoeld) maar ik besef dat dit voor iedere ouder van een prematuur kindje weer anders ligt. Een combinatie van beiden is wellicht het beste en ik denk dat de meeste ouders een kaartje erg kunnen waarderen!
<<

Anoniem198

Bericht 02 Mei 2015 12:13

Re: Wanneer een kaartje bij prematuur kindje?

Mijn zoontje is met 29 weken geboren en ik vond het ook fijn om kaartjes te krijgen. Ondanks dat zijn toestand ook kritiek is geweest de eerste weken ben je ook blij dat je kindje er is ook al gaat het niet zoals je voor ogen had.

Alleen teksten als dat hij maar een grote jongen mag worden of snel naar huis mag vond ik storend.
Een baby die met 29 weken wordt geboren mag niet na 2 weken al naar huis.
Hij heeft uiteindelijk 9 weken in het ziekenhuis gelegen.

Als het kindje eenmaal thuis is zou ik ook een kaartje sturen. Dat vond ik zelf erg leuk.
<<

Anoniem315

Bericht 02 Mei 2015 13:31

Re: Wanneer een kaartje bij prematuur kindje?

Mijn zus is bevallen met 31 weken. In het ziekenhuis zeiden ze haar toen te wachten met het versturen van het geboortekaartje, omdat het erg spannend was (Het meisje was behalve prematuur ook veel te licht voor dat termijn.) Dat vond ze verschrikkelijk en ze heeft de kaartjes gewoon laten komen. Ze vond het dus ook erg fijn om kaartjes te ontvangen. Wat hierboven ook gezegd wordt: Let er wel op WAT je er op zet. 'Lekker genieten' of dergelijke is gewoon echt niet aan de orde bij een vroeggeboorte.
<<

Ilovethe90s

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3154

Geregistreerd: 03 Sep 2013 22:14

Bericht 02 Mei 2015 16:04

Re: Wanneer een kaartje bij prematuur kindje?

Wat raar dat er mensen zijn die er op zetten dat de ouders lekker moeten genieten. Iedereen kan toch wel bedenken dat het genieten nu nog lang niet aan de orde is?

Ik heb vandaag een kaartje gekocht waar op stond dat er aan ze gedacht wordt. Een felicitatie aan de ouders er in gezet en daaronder voor de kleine meid: zet hem op, kleine kanjer!

Natuurlijk volgt er een super vrolijk kaartje als het kindje over een tijdje thuis is. Zou ik zelf ook prettig vinden om te krijgen.
<<

Raven

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2503

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:39

Bericht 02 Mei 2015 16:18

Re: Wanneer een kaartje bij prematuur kindje?

Om dan een kaartje te krijgen is erg fijn.
je weet dat er mensen zijn die meeleven.

Ik heb toen veel kaartjes gekregen die wel roze waren maar dan met bloemen en vlinders etc.
De teksten waren gefeliciteerd en sterkte in deze moeilijke tijd voor jullie. En gewoon wat lieve woordjes.
Ons engeltje *26-11-2012 - 04-12-2012*

Onze grote vent 22-08-2016

Onze kleine meid 27-02-2018
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3850

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:20

Bericht 04 Mei 2015 08:19

Re: Wanneer een kaartje bij prematuur kindje?

Mijn dochter is dan niet vééél te vroeg geboren (34+5wkn), maar ik vind het juist heel fijn om kaartjes te ontvangen. Want wat er ook gebeurd, we hebben wel een dochter gekregen. Ook wij kegen het advies te wachten met de geboortekaartjes, maar hebben deze ook gewoon verstuurd (ze was toen 1,5 week, eerder had ik niet echt tijd).

Hier trouwens ook veel woorden dat we er van moeten genieten. De eerste dagen vond ik dat wat raar, maar het is goed bedoeld. Ik vond het vervelender om een kaartje te krijgen waar alleen maar sterkte etc. op staat en geen gefeliciteerd.
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5876

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 04 Mei 2015 08:39

Re: Wanneer een kaartje bij prematuur kindje?

Wij hebben het toen bij familie wel meteen gedaan, felcitaties en ook er in gezet dat we aan ze dachten in die spannende tijd. Toen het kindje thuis kwam hebben we weer een kaartje gestuurd met alleen maar felicitaties.

Het kindje is wel geboren, ondanks dat de situatie misschien heel spannend is, is het wel een bijzonder moment waar wat mij betreft wel bij stil gestaan hoort te worden.

Het voelt voor mij ook heel gek om geen geboorte kaartje te sturen als de situatie nog spannend is, het kindje is toch geboren. Ik denk dat ik er dan eerder voor zou kiezen er een tekstje in te zetten dat het kindje veel te vroeg geboren is en in het ziekenhuis ligt (en mocht het in het ergste geval komen te overlijden een rouwkaartje sturen). Ik krijg er het gevoel bij alsof het bestaan van het kindje niet gemeld mag worden, terwijl het heel hard ligt te vechten en wel op deze wereld is. Ik kan me overigens wel heel goed voorstellen dat je hoofd op dat moment niet staat naar kaartjes sturen en dat je om die reden geen kaartjes verstuurd.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Anoniem280

Bericht 04 Mei 2015 09:33

Re: Wanneer een kaartje bij prematuur kindje?

Ik heb ook wel te horen gekregen, geniet lekker van die roze wolk.
Welke roze wolk?
Ze moeten in de couveuse liggen, mag hun aanraken als verpleging vind dat ze daar sterk genoeg voor zijn.
Altijd alarmen.
J. die constant stopte met ademen wanneer ze bijna in slaap viel of wanneer ze heel druk was dat haar adem het even begaf!
Sterkte was echt zo ontzettend fijn om te horen i.p.v geniet van die roze wolk.
De momenten dat ik genoot waren de momenten dat ze even uit de couveuse mochten.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 04 Mei 2015 17:12

Re: Wanneer een kaartje bij prematuur kindje?

minoessepoes schreef:Wij hebben het toen bij familie wel meteen gedaan, felcitaties en ook er in gezet dat we aan ze dachten in die spannende tijd. Toen het kindje thuis kwam hebben we weer een kaartje gestuurd met alleen maar felicitaties.

Het kindje is wel geboren, ondanks dat de situatie misschien heel spannend is, is het wel een bijzonder moment waar wat mij betreft wel bij stil gestaan hoort te worden.

Het voelt voor mij ook heel gek om geen geboorte kaartje te sturen als de situatie nog spannend is, het kindje is toch geboren. Ik denk dat ik er dan eerder voor zou kiezen er een tekstje in te zetten dat het kindje veel te vroeg geboren is en in het ziekenhuis ligt (en mocht het in het ergste geval komen te overlijden een rouwkaartje sturen). Ik krijg er het gevoel bij alsof het bestaan van het kindje niet gemeld mag worden, terwijl het heel hard ligt te vechten en wel op deze wereld is. Ik kan me overigens wel heel goed voorstellen dat je hoofd op dat moment niet staat naar kaartjes sturen en dat je om die reden geen kaartjes verstuurd.


Exact te reden dat wij ook gelijk geboorte kaartjes gestuurd hebben.

Wat lief dat je er aan denkt om een kaartje te sturen! Termen als 'geniet ervan' en dingen die over snel naar huis gaan gaan, vond ik echt niet cool..
<<

Ilovethe90s

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3154

Geregistreerd: 03 Sep 2013 22:14

Bericht 08 Mei 2015 12:18

Re: Wanneer een kaartje bij prematuur kindje?

Ze is bevallen met 25 weken zwangerschap. Ik had op facebook aan een like-actie meegedaan en heb ergens een moederdagtaart voor haar gewonnen, zo leuk! Ze had natuurlijk helemaal nog niet verwacht al moeder te zijn en ik vind het zo rot dat het geen onbezorgde, leuke dag voor haar is. Helaas kunnen we haar zorgen niet wegnemen maar ik hoop dat het haar dag een beetje opfleurt.
<<

Isabel_

Major Yipyapper

Berichten: 3624

Geregistreerd: 08 Sep 2013 10:40

Bericht 08 Mei 2015 16:58

Re: Wanneer een kaartje bij prematuur kindje?

Lejow: ik heb nooit eerder een kaartje gestuurd naar de ouders van een veel te vroeg geboren kindje, maar ik kan mij voorstellen dat ik iets in de trant van "heel veel sterkte en hopelijk mag zoon/dochter snel mee naar huis" erop zou zetten. Maar is dat dan op zo'n moment te confronterend om te lezen? Gewoon een vraag hoor, geen oordeel verder.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11573

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 08 Mei 2015 17:12

Re: Wanneer een kaartje bij prematuur kindje?

Wat heftig zeg, zeker als ik dan bedenk dat haar uitgerekende datum ongeveer dezelfde was als die van mij.
2015 💙
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 08 Mei 2015 18:18

Re: Wanneer een kaartje bij prematuur kindje?

Isabel_ schreef:Lejow: ik heb nooit eerder een kaartje gestuurd naar de ouders van een veel te vroeg geboren kindje, maar ik kan mij voorstellen dat ik iets in de trant van "heel veel sterkte en hopelijk mag zoon/dochter snel mee naar huis" erop zou zetten. Maar is dat dan op zo'n moment te confronterend om te lezen? Gewoon een vraag hoor, geen oordeel verder.


Ja, vond ik van wel.
Je weet, en zeker bij zo'n termijn, dat het flink lang gaat duren voor het kindje mee naar huis mag. Het is geen griepje oid waar je een dag of wat voor in het ziekenhuis ligt.
Stuur je dit na een week of 7 bijv, als het kindje in zwangerschapsduur richting het einde gaat, en het gaat allemaal goed, is het een ander verhaal.
Maar zo vlak na de geboorte vond ik het best confronterend.

Wat lief ILT90ths, dat je dat gewonnen hebt, ik hoop dat dat de dag een lichtpuntje geeft voor haar.
25 weken is echt héél vroeg..
Hoe gaat het nu met het kindje?
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5096

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 08 Mei 2015 20:38

Re: Wanneer een kaartje bij prematuur kindje?

Nav, dit topic heb ik de kaartjes eens bekeken die wij hebben gekregen. Er stond ook heel vaak op dat ze hoopte dat de meiden gauw naar huis mochten zodat we dan konden genieten, of echt konden gaan genieten of verder konden gaan genieten. Ik heb me echt niet geïrriteerd aan die teksten, mensen bedoelde het toch goed, en ze hoopte ook gewoon dat wij konden genieten.

Wij hebben ook meteen de geboortekaartjes verstuurd en er verder geen melding in gezet dat ze in het ziekenhuis lagen, dat wist iedereen wel omdat ik al lang was opgenomen.
:heart: :heart: 2011
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 08 Mei 2015 22:03

Re: Wanneer een kaartje bij prematuur kindje?

Studiebol schreef:Nav, dit topic heb ik de kaartjes eens bekeken die wij hebben gekregen. Er stond ook heel vaak op dat ze hoopte dat de meiden gauw naar huis mochten zodat we dan konden genieten, of echt konden gaan genieten of verder konden gaan genieten. Ik heb me echt niet geïrriteerd aan die teksten, mensen bedoelde het toch goed, en ze hoopte ook gewoon dat wij konden genieten.

Wij hebben ook meteen de geboortekaartjes verstuurd en er verder geen melding in gezet dat ze in het ziekenhuis lagen, dat wist iedereen wel omdat ik al lang was opgenomen.



Ja ik wel, iets in de trant als 'B ligt nog in het ziekenhuis, zodra ze thuis is vinden we het fijn als u op bezoek komt' (maar dan wat euh.. lopender geloof ik haha)

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers