Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Laag iq door depressie?

<<

loko

Noob

Berichten: 76

Geregistreerd: 05 Mei 2015 21:49

Bericht 06 Mei 2015 22:13

Laag iq door depressie?

Ik doe wat langer over het maken van de vragen. Ondanks een laag iq heb ik al aantal havo vakken behaald. Wie herkend zich hierin? Dus de school adviseerd je naar een school te gaan wat eigenlijk onder je niveau is?
<<

Leaf

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2809

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:42

Bericht 06 Mei 2015 22:15

Re: Laag iq door depressie?

Ik had als klein meisje al last van depressies, wellicht zo vroeg als 9 jaar oud al. En ik heb toch echt geen laag IQ. Dus het lijkt me zeer onwaarschijnlijk.

Depressies zorgen er wel voor dat je je minder goed kan concentreren, lijkt me dat dat eerder van toepassing is.
RYW schreef:Ik heb dingen uit mijn schoenzool gepeuterd die ik boeiender vind dan Nougat's mening en leven.
<<

loko

Noob

Berichten: 76

Geregistreerd: 05 Mei 2015 21:49

Bericht 06 Mei 2015 22:23

Re: Laag iq door depressie?

Bij mij is vastgesteld dat de informatieverwerking vertraagd is. Ik kan me inderdaad niet goed concentreren. En ik vergeet dingen snel waardoor ik weer opnieuw moet beginnen zeg maar. Ik heb zelfs op een vso (praktijkschool) gezeten. Op latere leeftijd ben ik de mavo en later havo gaan doen.
<<

Anoniem130

Bericht 07 Mei 2015 08:00

Re: Laag iq door depressie?

Ik wil graag met je meedenken, maar ik snap geen klap van je topic en wat überhaupt je vraag is?
<<

Anoniem119

Bericht 07 Mei 2015 08:09

Re: Laag iq door depressie?

Ik denk dat ze door depressie een lager advies heeft gekregen voor een school, omdat ze slecht scoort op IQ testen e.d.?
En dat ze nu havo vakken probeert te halen en blijkt dat ze het best kan, maar wel veel moeite heeft met concentreren.

En of er dan anderen die ook onder niveau een advies hebben gekregen?

Zoiets?
<<

Anoniem130

Bericht 07 Mei 2015 08:25

Re: Laag iq door depressie?

Ja of dat het een algemene vraag is, wie er ook lager studieadvies kreeg maar toch zichzelf omhoog heeft gewerkt. Maar dan mis ik de link met depressie.
<<

Jena

Noob

Berichten: 84

Geregistreerd: 23 Apr 2014 14:41

Bericht 08 Mei 2015 06:20

Re: Laag iq door depressie?

Het is bekend dat je door een depressie wat lager kunt scoren op een IQ-test. Dat betekent niet dat je iq dan lager is, maar dat je gewoon wat slechter hebt gescoord waardoor er een wat lager iqcijfer uit de test komt.
Dat verschil is echter over het algemeen niet heel veel.
Wel knap dat je nu zo hard aan het werk bent omdat je een hoger niveau wilt behalen!
<<

Anoniem130

Bericht 08 Mei 2015 06:25

Re: Laag iq door depressie?

Ja dat verschil ben ik bekend mee, hing dan vooral ook samen met wat Leaf beschrijft. Tijdelijk verminderde hogere cognitive functies als concentratie. Geloof dat als je patienten dan ongelimiteerd de tijd gaf voor zo'n test dat verschil weer significantie verloor. Enkel in ernstige depressieve episodes aangetoond (we gaaf ook herstel ervan na ECT) en alleen bij tijdsbeperkte IQ tests dus.
<<

loko

Noob

Berichten: 76

Geregistreerd: 05 Mei 2015 21:49

Bericht 08 Mei 2015 20:57

Re: Laag iq door depressie?

VSO school is voor mensen met een verstandelijke beperking. Ondankt dat ik een laag IQ heb van 87 heb ik toch havo vakken behaald. Verder heb ik MBO+ gedaan en 1 jaar HBO waar ik 46 punten heb behaald. Maar toen kreeg ik last van psychische klachten waardoor ik het HBO nooit verder heb kunnen doen helaas.

De man met hand voor z'n hoofd: Dan mis ik de link met depressie. Depressie veroorzaakt traagheid e.d. Traagheid in denken et cetera.

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers