Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Het grote borstvoedingstopic

<<

Anoniem 146

Bericht 04 Mei 2015 07:37

Re: Het grote borstvoedingstopic

Ik heb een enorme productie dip! Vorige week menstrueerde ik, maar toen nog een goede productie.Dochter 'bijt'' heel erg.

Hoe kan dat ineens? :(
<<

Anoniem151

Bericht 04 Mei 2015 07:56

Re: Het grote borstvoedingstopic

Hoe oud is ze? Misschien een 'gewoon dipje'?
Anders zou ik denken dat het samenhangt met jouw cyclus. Voed je op verzoek? Dan regelt ze vast zelf wel dat je productie weer meer wordt. Borstvoedingsthee zou je eventueel nog kunnen drinken
<<

Anoniem 146

Bericht 04 Mei 2015 08:22

Re: Het grote borstvoedingstopic

Ze is 3 maanden.. En ik voed op verzoek. Maar het lijkt alsof ze niet verzadigd raakt.
<<

Wen

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 837

Geregistreerd: 06 Okt 2013 22:55

Bericht 04 Mei 2015 08:54

Re: Het grote borstvoedingstopic

Dat 'bijten' zou kunnen komen doordat de melk niet snel genoeg komt. L. heeft dit een tijdje gedaan aan het einde van een voeding, voor mij een teken om de andere borst aan te bieden. Dat hielp vaak goed.

Als je twijfelt over je productie zou ik de kleine vaker aanleggen zodat je productie omhoog gaat.
<<

Pineco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2382

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:09

Bericht 04 Mei 2015 23:46

Re: Het grote borstvoedingstopic

Hier was er met 3 maanden ook steeds sprake van een dip Mrs Jansen. Het bijten komt daar hoogstwaarschijnlijk ook door, van borst wisselen lijkt me een goed idee van Wen, in ieder geval het proberen waard. Hier beten ze ook regelmatig als ze afgeleid werden, in een rustige omgeving zonder prikkels dronken ze veel beter.
Drie meiden maken ons geluk compleet! 04-01-2009 / 16-05-2012 / 19-02-2014
<<

Anoniem 146

Bericht 05 Mei 2015 07:25

Re: Het grote borstvoedingstopic

Ik ben nu extra aan het kolven.

Even een vraagje; met clusteren. Drinken ze dan actief of meer aan het tutten?
<<

Anoniem121

Bericht 05 Mei 2015 08:02

Re: Het grote borstvoedingstopic

Rond de 3 maanden is er ook een regeldag. Waarschijnlijk is je kindje aan het clusteren om je productie te verhogen. Morgen of overmorgen is het waarschijnlijk allemaal weer op peil.
<<

snoezel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1129

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:18

Bericht 05 Mei 2015 10:05

Re: Het grote borstvoedingstopic

Geen zorgen! Je kind en je lijf regelen het vanzelf weer!

Lege borsten wil trouwens niks zeggen he? Op een gegeven moment is je lijf zo afgestemd dat de melk voor het grootste deel tijdens de voeding wordt aangemaakt.

Vertrouw op je lijf en je kind!
Afbeelding

Afbeelding
<<

Anoniem 146

Bericht 05 Mei 2015 14:35

Re: Het grote borstvoedingstopic

Ik vind het dus best eng om daar op te vertrouwen. Ze is niet aan het clusteren overigens. Was een gewone vraag. Savonds als ze wat jengelig is leg ik haar aan. Maar dan is ze meer aan het tutten dan aan het drinken.

BV maakt me best onzeker. Vanmiddag was ze weer heel snel aan het 'bijten' heb haar daarna een fles afgekolfde melk gegeven (100cc) en dat ging op. Is mijn gevowl van lege borsten dan nog onzin? Moet ik de LK opnieuw inschakelen? Of meer aanleggen en kolven?

Dat 'bijten' doet best pijn trouwens. Ik voed met beide borsten.
<<

Anoniem 146

Bericht 05 Mei 2015 14:37

Re: Het grote borstvoedingstopic

Ik had gehoopt dat ik -op den duur- wel wist hoe het zat met voeden/mijn lijf/vraag en aanbod erc. Maar voel me nog net zo onwetend bijna als aan het begin. Stom toch?!
<<

Wen

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 837

Geregistreerd: 06 Okt 2013 22:55

Bericht 05 Mei 2015 16:11

Re: Het grote borstvoedingstopic

Wat vervelend mrs. Jansen dat je nog zoveel onzekerheden hebt. Het is wel een lastige situatie, ze heeft dus nog wel honger als ze bijt.

Toen L. aan het bijten was heb ik er veel over gelezen en ze gaven toen aan, dat het kan zijn dat de melk niet snel genoeg toestroomt of juist te snel. Je hebt niet als je haar los haalt dat de melk nog komt, anders zou het kunnen zijn dat je een te sterk toeschiet reflex hebt.
<<

High Heels

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5672

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:27

Woonplaats: In het Brabantse land

Bericht 05 Mei 2015 19:35

Re: Het grote borstvoedingstopic

Pas na 9 maanden is je lijf/borsten pas echt goed ingesteld.
Trotse mama van;
Grote zus: 18-04-2010
&
Kleine zus: 04-07-2011
<<

Anoniem166

Bericht 05 Mei 2015 20:04

Re: Het grote borstvoedingstopic

Wat vervelend dat je je zo onzeker voelt, Mrs. Jansen. Ik herken dat wel, ondanks dat ik mijn dochter ruim twee jaar heb gevoed, ben ik nu ook geregeld onzeker of alles wel goed gaat, maak ik me druk om de hoeveelheid plasluiers bijvoorbeeld.

Ben je alweer gaan werken? Dat kan ook zorgen voor een dip in de productie. Verder kan je menstruatie de dip veroorzaken, of zit je in de regeldagen en komt het een beetje dubbelop, zowel een menstruatie achter de rug als regeldagen. Ik zou je dochter gewoon vaak blijven aanleggen. Bijten kan komen doordat de tsr niet snel genoeg komt, maar wie weet komt er wel een tandje aan. Mijn dochter beet altijd als er een tandje aan kwam. Feit is dat je niet altijd weet wat de oorzaak is en dat je moet vertrouwen op jouw lichaam en je dochter, dat zij wel weer regelt dat de productie op orde komt. Als je al drie maanden voedt, dan valt je productie meestal niet zomaar geheel stil zonder dat het op te krikken is. Het kan een paar dagen duren, maar met veel aanleggen komt het vast weer goed. Eventueel kun je wat borstvoedingsstimulerende producten eten (havermout, beschuit met muisjes, kabouterthee). Succes! Heb vertrouwen in jezelf!
<<

Anoniem 146

Bericht 05 Mei 2015 22:08

Re: Het grote borstvoedingstopic

Bedankt iedereen en Sanne bedankt voor je uitgebreide reactie.

Ik heb inderdaad net mijn menstruatie gehad.
Volgende week begin ik weer met werken.
Regeldagen? Dat zou kunnen.
Tandjes, oh, dat hoop ik nog niet. Waar blijft de tijd! Ze zevert wel heel erg vandaag. We zullen zien.

Ik heb haar deze avond heel veel aangelegd. Mijn tepels zijn er behoorlijk gevoelig door geworden.

Ik moet sowieso veel doen om de productie op peil te houden -wil ik ook nog kolven voor de vriezer-. Ze gaat twee keer per week naar het kdv. Dus ik moet echt proberen elke dag een voeding in te vriezen. Na een aantal voedmomenten kolf ik na. Soms is dat 3x per dag. Soms maar 1. Dit omdat ik niet extra kolf als ik weg ga.
Ik heb haar vandaag niet meer 'bijgevoed' met afgekolfde melk.
<<

High Heels

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5672

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:27

Woonplaats: In het Brabantse land

Bericht 05 Mei 2015 22:15

Re: Het grote borstvoedingstopic

Drink je zelf wel voldoende?
Tip; tijdens het voeden een flesje water proberen leeg te drinken en als je kolft een bak thee of koffie.
Goed drinken hielp bij mij ook veel.
Trotse mama van;
Grote zus: 18-04-2010
&
Kleine zus: 04-07-2011
<<

Anoniem 146

Bericht 05 Mei 2015 22:19

Re: Het grote borstvoedingstopic

Dat schiet er wel eens bij in, ik probeer daar wel echt op te letten. Drukte is geen excuus, maar wel de reden dat ik mezelf wel eens vergeet.
<<

Wolfinschaapskleren

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2141

Geregistreerd: 22 Apr 2014 09:27

Bericht 06 Mei 2015 11:26

Re: Het grote borstvoedingstopic

Drinken doet bij mij ook erg veel!
Tip, sleep en fles water overal mee naar toe en zorg dat je er daar 2-3 van drinkt op een dag.

Na een voeding kolfde ik nooit zoveel, maar was wel best vermoeiend om telkens te doen. Ik ben toen 1,5u na de voeding gaan kolven, dan kolfde ik veel meer in verhouding en hoefde ik minder vaak. Wel moet je dan tussendoor weer tijd maken.

Succes!
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15895

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 07 Mei 2015 20:03

Re: Het grote borstvoedingstopic

D. drinkt momenteel ieder uur aan mijn borst. Tiende dag, regeldag? Korte voedingen en dan weer in slaap vallen. Ik ben er gelukkig relaxed onder. Ik merk dat mijn hoeveelheid voeding meer afgestemd begint te raken op hem, mijn borsten zijn minder vol en hij hoeft minder te 'klokken' om alles weg te krijgen.

Denk ik in de goede richting?
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Anoniem166

Bericht 07 Mei 2015 20:18

Re: Het grote borstvoedingstopic

Als het al bijna de hele dag zo gaat, zou ik aan een regeldagen denken. Is het vooral op een bepaald moment (meestal 's avonds), dan zou ik denken aan clusteren.

Mrs. Jansen, hoe gaat het nu?
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15895

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 07 Mei 2015 21:05

Re: Het grote borstvoedingstopic

Het is vanaf vier uur vanmiddag.

Ik voel me ineens helemaal niet fit, beetje een griepgevoel. Hoop niet dat dit invloed heeft op mijn borstvoeding.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Anoniem166

Bericht 07 Mei 2015 21:19

Re: Het grote borstvoedingstopic

Let goed op je borsten, Lady. Als je een borstontsteking hebt/krijgt, kun je ook een algeheel grieperig gevoel hebben.

Bij mij verliep clusteren altijd als volgt. Willen drinken, als ik uiteindelijk loskoppelde of dochter slapend probeerde weg te leggen, dan werd ze gelijk wakker begon ze te huilen en wilde ze weer drinken. Dan dronk ze weer even, als ik haar weg wilde leggen, begon het weer opnieuw. En dat vanaf een uur of 7 tot 1 uur 's nachts. Dat werd gedurende de weken steeds een uurtje korter totdat ze rond 13 weken tegen 8 uur 's avonds ging slapen. Clusteren begint ook rond de leeftijd van je zoon (als hij dat doet, mijn zoon clustert niet zo veel).
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15895

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 07 Mei 2015 23:55

Re: Het grote borstvoedingstopic

Liet jij haar op die momenten dan gewoon bij je liggen Sanne? Ik heb even gegoogeld op clusteren en dat lijkt het inderdaad te zijn. Hopelijk gaat hij vannacht wel gewoon slapen als ik hem terugleg.

Ik werd zonet badend in het zweet wakker. Echt badend, nog nooit gehad. Voel me nu verder op zich wel oke, onder paracetamol. Zal na het voeden mijn temperatuur even opmeten. Ik heb geen last van mijn borsten, ook geen harde plekken ofzo, dus kan me bijna niet voorstellen dat het daar vandaan zou komen.

Wel erg fijn trouwens, dit topic en de reacties. Bedankt Sanne!
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Anoniem166

Bericht 08 Mei 2015 05:49

Re: Het grote borstvoedingstopic

Ik ging altijd met dochter op bed liggen. De eerste keren probeerde ik haar steeds in haar bedje te leggen, of zelf weg te gaan als ze klaar was met drinken, totdat ik door had dat het clusteren was. Toen heb ik er aan toegegeven en het mezelf zo makkelijk mogelijk gemaakt.

Voel je je alweer wat beter nu? Bij koorts zou ik nog wel even de verloskundige bellen denk ik.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15895

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 08 Mei 2015 13:24

Re: Het grote borstvoedingstopic

Vannacht na de voeding van vier uur wilde D. wederom alleen maar bij mij liggen, dus heb ik halfzittend geslapen tot de volgende voeding, met hem op mijn borst. Helaas is zijn hele ritme vandaag overdag ook weg, hij wil bijna alleen maar bij mij liggen, kort drinken. Als ik hem in zijn wiegje leg is het weer brullen. Is dit nog sgeeds clusteren of raakt hij er wat teveel aan gewend/verwend? Het is best vermoeiend, zeker omdat ik zelf ook niet fit ben. Mijn vriend is aan het werk tot morgenochtend.

Ik heb de hele nacht koorts gehad, vanochtend is het gelukkig gezakt. Heb wel even overlegd met de verloskundige en ik moet vandaag mezelf blijven tempen. Bij koorts zonder klachten van mijn borsten of buik moet ik contact zoeken met de huisarts, bij koorts met klachten van borsten of buik moet ik haar weer bellen. Gelukkig heb ik nu geen koorts meer, alleen keelpijn en verkouden. Ik ben gisteren voor het eerst buiten geweest, misschien was dat toch nog wat to much.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Anoniem112

Bericht 08 Mei 2015 13:39

Re: Het grote borstvoedingstopic

Lady ik zou zeggen neem hem lekker in de doek bij je, en als je tepels het trekken lekker aan blijven leggen, helemaal niet erg.
Mijn jongste is nu bijna acht weken maar een ritme hebben we nog nooit gehad, ik doe lekker maar een eind weg.. Soms zitten daar dagen tussen dat ze om de twee uur wil drinken en soms dagen dat ze er zo vier uur tussen laat.
Vooral met borstvoeding is dit zo makkelijk, nergens naar te moeten kijken behalve naar de behoeftes van je kindje.
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers