Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Haren eten

<<

Anoniem286

Bericht 06 Mei 2015 23:18

Haren eten

Heeft jullie kind dat weleens gedaan? S had vorig jaar een focus op mijn haar. Duimde ermee en kauwde erop zodra ze de kans kreeg. Dat is opgelost door mijn haar strak naar achteren te gaan dragen en haar eigen haar friemelt ze wel aan maar is niet lang genoeg. De laatste tijd betrap ik haar er constant op dat ze haren van de grond raapt en ermee duimt of in haar mond doet. Volgens mij eet ze ze ook op, ze hoest en kokhalst veel de laatste tijd.
Herkennen jullie dit? Ik vind het bijzonder gedrag en vraag me af wat ik er aan kan doen. Uiteraard stofzuig ik regelmatig en is het hier echt geen harige bende, ze is echt op zoek naar haren... dan zie je haar de grond afspeuren..
<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5466

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 07 Mei 2015 06:45

Re: Haren eten

Jeetje, wat apart! Ik heb hier geen ervaring mee. Heb je het wel eens op het consultatiebureau besproken? Of met de huisarts?
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
<<

Ayla

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1830

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:06

Bericht 07 Mei 2015 07:01

Re: Haren eten

Eens met Maddie dit zou ik even bespreken met cb of huisarts.
<<

ChiQ

Bericht 07 Mei 2015 09:22

Re: Haren eten

Hmm nee Julian is ongeveer even oud maar die heeft een afkeer van haar. Ik zou als ik jou was even aankijken, sommige mensen hebben idd zo'n aandoening dat ze dingen eten die niet eetbaar zijn maar ik denk persoonlijk bij een meisje van twee dat het nieuwsgierigheid is.
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3297

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:20

Bericht 07 Mei 2015 09:49

Re: Haren eten

Zou het kunnen dat ze misschien een tekort heeft aan een bepaalde stof in haar lichaam die ze probeert aan te vullen door het eten van haar? Het klinkt bizar maar komt wel echt voor!

Wel een naar idee zeg!
<<

Anoniem286

Bericht 07 Mei 2015 13:39

Re: Haren eten

Ik heb nu al een aantal keren duidelijk verteld waarom ze geen haren mag eten --> buikpijn en ik pak ze af als ik het zie. Ik kijk het nog even aan maar anders ga ik toch even contact opnemen met de huisarts. Het CB heb ik niet zoveel mee dus die sla ik over :) Binnenkort gaan we ook naar haar vaste arts (revalidatiearts)misschien dat zij er ook wel wat van vindt/weet. Bedankt iig voor jullie reacties.
<<

Anoniem147

Bericht 07 Mei 2015 17:48

Re: Haren eten

Ik zou ook naar de huisarts gaan. Net even via Google wat voor je zitten zoeken en zag dat het best ernstig kan worden als er veel haren gegeten worden. Het schijnt ook een stoornis te kunnen zijn als de haren er ook uitgetrokken worden.

Maar goed, om gewoon het een of ander uit te sluiten even langs de huisarts. Misschien is het ook wel een fase, nieuwsgierig meisje. Je weet het niet.
<<

Anoniem136

Bericht 07 Mei 2015 18:36

Re: Haren eten

Die stoornis is t.richotillomanie, het begint geloof ik zelden zo jong maar bijv in de basisschoolleeftijd komt het wel al vroeg voor. Ik zou het ook aankaarten wat mijn voorgangers zeggen.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 07 Mei 2015 19:33

Re: Haren eten

Dat inderdaad, en het kan onder Pica vallen. Het is vast onschuldiger maar zeker de moeite om even een arts over te spreken.
#teammaple🍁
<<

Anoniem166

Bericht 07 Mei 2015 20:00

Re: Haren eten

Ik zou ook even naar de huisarts gaan.

Mijn dochter sabbelt wel graag op haar eigen haren, maar ze eet ze niet echt op. Ik kan me voorstellen dat vooral het er naar op zoek gaan je zorgen baart. Hopelijk is het gewoon een fase. Mijn dochter heeft ruim 2 jaar papier gegeten. Als ze even heel rustig was, was ik gelijk gealarmeerd en zat ze het grote boek van Jip en Janneke op te eten :palm:
Het is vanzelf over gegaan.
<<

Anoniem127

Bericht 07 Mei 2015 21:06

Re: Haren eten

Bij trichotillomanie gaat het volgens mij meer om (het gevoel bij) het uittrekken van eigen haren.

Je kunt inderdaad voor de zekerheid eens informeren bij de huisarts maar voor hetzelfde geld is het een of andere fase.
<<

Anoniem286

Bericht 07 Mei 2015 21:59

Re: Haren eten

Nee ze trekt haar eigen haar niet uit, heeft dit wel een korte tijd gedaan maar de laatste tijd helemaal niet meer. Het is echt met mijn haar of mijn mans haar (allebei lang). Ik kijk het nog even aan de komende dagen/week, wie weet is het inderdaad een fase die ze momenteel doormaakt.

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers