Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Hoe oud was je bij je eerste kind?

<<

Babyboy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2666

Geregistreerd: 21 Jan 2015 21:45

Woonplaats: Rotterdam!!!!

Bericht 06 Mei 2015 11:16

Re: Hoe oud was je bij je eerste kind?

Mamsie schreef:Ik zal het simpel vragen. Hoe goed heb je over die keuze nagedacht? Op je 17e bewust voor een kind kiezen is nogal wat. Ik kan het weten. Ik vraag mij alleen af hoe goed je die keuze doordacht hebt.


Bij mij was stabiel. Had werk en vriend ook en wij wouden sowieso zelfstandig zijn dus we gingen we huisje zoeken
Ik wou graag jong moeder worden en was vaste keus. Eerst wou ik er 4 nu staat mijn keus vast bij 2 :-)
Na mijn borstvergroting en als mijn vriend zijn motor heeft gaan we naar een tweede maar voorlopig niks :-)
Vind makkelijk met 1 kindje en je ken veel
Zoon *
<<

Anoniem280

Bericht 06 Mei 2015 12:32

Re: Hoe oud was je bij je eerste kind?

Hmmm wat hebben een borstvergroting en het halen van een motorrijbewijs te maken met het krijgen van een 2de kindje?
Snap die logica niet.
<<

Anoniem119

Bericht 06 Mei 2015 12:34

Re: Hoe oud was je bij je eerste kind?

Caramba schreef:Hmmm wat hebben een borstvergroting en het halen van een motorrijbewijs te maken met het krijgen van een 2de kindje?
Snap die logica niet.


Geld waarschijnlijk. Dat is dan wel weer verstandig.
<<

Anoniem304

Bericht 06 Mei 2015 12:34

Re: Hoe oud was je bij je eerste kind?

Caramba schreef:Hmmm wat hebben een borstvergroting en het halen van een motorrijbewijs te maken met het krijgen van een 2de kindje?
Snap die logica niet.

Geld uitgeven aan je wensen en dan 'opnieuw' sparen en voor een kindje gaan.
Of gewoon, dat graag willen doen voordat er een tweede komt.

Zo vreemd is dat toch niet?

Wij willen ook eerst verbouwen voordat we voor een kindje gaan. Dat had net zo goed een motorrijbewijs kunnen zijn.
<<

Anoniem280

Bericht 06 Mei 2015 14:08

Re: Hoe oud was je bij je eerste kind?

Laat maar.

Vind zelf namelijk een huis opknappen wat anders dan jezelf verbouwen om aan een kindje te willen beginnen. Vind dat eerder een bijzaak. En een motorrijbewijs kan ook gehaald worden wanneer er al kinderen zijn.
Maar gelukkig zit daar een verschil.
<<

Anoniem304

Bericht 06 Mei 2015 14:13

Re: Hoe oud was je bij je eerste kind?

Ik zie het verschil niet zo. Of je nou eerst een nieuwe auto wilt, of een motorrijbewijs, je ogen wilt laten laseren of een borstvergroting wilt voordat je aan (meer) kinderen begint is toch niet vreemd.

Ik vind het juist wel verstandig dat ze een planning maakt, of het nou om geld gaat of om 'wensen'. Voor zover je dat kan plannen natuurlijk, maar dat snappen we allemaal wel.
<<

Amandine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4569

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:35

Bericht 06 Mei 2015 14:25

Re: Hoe oud was je bij je eerste kind?

Ik zou dan ook eerst m'n geld uitgeven aan noodzakelijke dingen. Een huis verbouwen voordat er kinderen komen is idd iets anders dan jezelf verbouwen...
A 06-11-2017
M 23-03-2020
<<

Anoniem304

Bericht 06 Mei 2015 14:28

Re: Hoe oud was je bij je eerste kind?

Ik heb het niet over noodzaak.

*Ik zie nu dat Caramba haar reactie heeft aangepast en dat bijzaak noemt. En als het nou allemaal bijzaak is en er dus niks noodzakelijk is?

Je mag toch wensen hebben voordat je aan (meer) kinderen begint. Dat hoeft toch niet allemaal noodzaak te zijn?
<<

Anoniem315

Bericht 06 Mei 2015 14:35

Re: Hoe oud was je bij je eerste kind?

Eens met Yadira. Ik snap Babyboy wel. En hey, ze is nog jong, dus eerst wat andere wensen afronden tussendoor moet kunnen.
<<

Steep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:52

Woonplaats: Arnhem

Bericht 06 Mei 2015 14:46

Re: Hoe oud was je bij je eerste kind?

Exogenesis schreef:Eens met Yadira. Ik snap Babyboy wel. En hey, ze is nog jong, dus eerst wat andere wensen afronden tussendoor moet kunnen.


Vind het ook niet vreemd hoor.. Al zou ik me wel laten voorlichten hoe het zit met een borst vergroting en weer zwanger zijn. Of dat een negatief effect kan hebben ofzo, als dat wel zo was zou ik namelijk na de zwangerschap een vergroting overwegen.
Ruben: 22-07-2011
Mirthe: 25-12-2013
<<

Babyboy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2666

Geregistreerd: 21 Jan 2015 21:45

Woonplaats: Rotterdam!!!!

Bericht 06 Mei 2015 15:22

Re: Hoe oud was je bij je eerste kind?

Dat is niet vreemd, wij willen eerst onze dingen en dat is makelijk met 1 kind nog
Eerst willen we onze wensen vervullen daarna pas tweede kind en niet meer
Mijn keus staat vast bij 2 en voorlopig wachten we daarnee omdat we onze dingen nog willen. 2 kids os toch wat moeilijker en sowieso wil ik kunnen uitrusten en willen we absuluut geen tweede. Daar letten wij streng op met veilig vrijen dus

Iedereen moet zelf weten en meeste jobge moeders nemen ook gelijk tweede. Maar wij hebben besluit genomen dat wij.dat voorlopig niet willen en ik ben daar heel duidelijk in of het nou om borstvergroting gaat of iets anders
Zoon *
<<

Chaos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2213

Geregistreerd: 24 Dec 2013 23:54

Bericht 06 Mei 2015 22:30

Re: Hoe oud was je bij je eerste kind?

24 toen ik zwanger werd en 25 toen ik ben bevallen. Bij Amani was ik zwanger en bevallen 29. Wellicht komt er nog een 'nakomertje'.
Afbeelding

I & N juni 2010
<<

Anoniem287

Bericht 06 Mei 2015 23:09

Re: Hoe oud was je bij je eerste kind?

Pompoen schreef:
Siamsa schreef:Ik ben nu 28 maar wil de komende jaren echt nog niet aan kinderen beginnen. Eerst maar eens een eigen bedrijfje opstarten, lekker reizen, sparen, een ander (groter) huis, en genieten van een leven zonder continue zorgen voor en over een klein wezentje dat totaal afhankelijk is van jou. Stel dat ik vrijgezel ben als ik 38 ben dan wil ik wel een BAM-moeder worden, mits dat financieel haalbaar is. Maar het liefst wil ik natuurlijk een gezinnetje vormen met een partner. Niemand van mijn vrienden heeft kinderen trouwens, alleen 1 vriendin van mijn vriendin. Ik denk dat Marin de eerste van mijn vrienden zal gaan worden :smile:


:cry:


:omg: hoe kan ik jou en kleine L nou vergeten, nota bene de laatste vriendin die ik gezien heb zelfs en ik heb tig keer op L gepast op maandagavond! Vergeef me, denk momenteel niet zo helder na en je weet gelukkig wel waarom.
<<

M-G

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1158

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:39

Bericht 07 Mei 2015 01:33

Re: Hoe oud was je bij je eerste kind?

Ik was 27 toen ons zoontje geboren werd. "Vroeger" wilde ik nooit kinderen, dat veranderde daarna in "misschien ooit". Op een gegevens moment veranderde dat naar: niet voor mijn 30ste. Vervolgens zag ik een aantal moeders van mijn leeftijd en begon het toch te kriebelen en vraag mij niet hoe of waar het door kwam maar ineens wist ik het: ik wilde graag een kindje met mijn vriend. Het voelde gewoon goed. Ondanks dat ik bang was voor de zwangerschap, eventuele complicaties of andere beren op de weg zag, zijn we er toch voor gegaan. Tot op de dag van vandaag heb ik geen spijt!
Afbeelding
<<

sophiee

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1224

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:24

Bericht 07 Mei 2015 08:08

Re: Hoe oud was je bij je eerste kind?

26 bij de oudste en 28 bij de jongste. Voor ons prima, in onze omgeving is iedereen nét ietsje ouder.
3 dochters van 11, 9 en 7 jaar 🖤
<<

kippie

Lady-post-a-lot

Berichten: 1276

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:34

Bericht 07 Mei 2015 08:19

Re: Hoe oud was je bij je eerste kind?

De jongste 22 zwanger en 23 bevallen
De oudste 27 zwanger en 28 bevallen
<<

Anoniem301

Bericht 07 Mei 2015 08:24

Re: Hoe oud was je bij je eerste kind?

[quote="Maple"][quote="Babyboy"]Heerlijk als mijn kind 18 is ben ik 36 :-)
En 20 ben ik 38 :-)
Als hij 30 is ben ik pas 48

Ik ben trots dat ik jong moeder ben geworden
Op mijn 17de :-) dont care wat anderen denken

Ik ben nog lekker jong als mijn kind ouder is[/quote]
... maar vindt je kind dat straks ook leuk? Want jouw zoontje en zijn klasgenootjes gaan straks wel het besef krijgen dat hij wel een héél jonge moeder heeft.[/quote]
Ach wat maakt dat nou uit? En ze kan er ook niks meer aan veranderen. Mijn moeder was niet zó jong maar ik vind het juist leuk dat ik zo'n jonge moeder heb.
<<

Anoniem193

Bericht 07 Mei 2015 08:26

Re: Hoe oud was je bij je eerste kind?

Ik was nog net 22 toen de oudste geboren werd.
<<

Anoniem114

Bericht 07 Mei 2015 17:20

Re: Hoe oud was je bij je eerste kind?

Ik hoop dat ik op m'n 27ste moeder mag worden :)
<<

Anoniem167

Bericht 07 Mei 2015 17:36

Re: Hoe oud was je bij je eerste kind?

Ik hoop sowieso voor m'n dertigste mama te zijn, word over 3 maanden 28.
<<

Anoniem211

Bericht 07 Mei 2015 17:42

Re: Hoe oud was je bij je eerste kind?

Ik was 23 bij de eerste, 26 bij de tweede en 28 bij de derde. En nu als bonus op mijn 29e de vierde erbij (stiefdochter ;) ). Heerlijk.

Waarom ik zo vroeg aan kinderen ben begonnen? Omdat mijn hart daar naar uitging en het heel goed voelde op dat moment. En ondanks dat ik gescheiden ben, heb ik er geen moment spijt van gehad en geniet ik er enorm van. Het leven valt allemaal niet zo te plannen. Als iets goed voelt en het kan moet je ervoor gaan vind ik.

Overigens was ik ook de jongste in mijn toenmalige vriendengroep. Maar eigenlijk interesseerde me dat niet. Het gaat toch om je eigen leven en niet hoe een ander erover denkt?
Laatst gewijzigd door Anoniem211 op 07 Mei 2015 17:43, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Babyboy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2666

Geregistreerd: 21 Jan 2015 21:45

Woonplaats: Rotterdam!!!!

Bericht 07 Mei 2015 17:42

Re: Hoe oud was je bij je eerste kind?

Pippa ik had altijd gevoel dat jij al een kind had
Zoon *
<<

Anoniem147

Bericht 07 Mei 2015 18:41

Re: Hoe oud was je bij je eerste kind?

Pippa schreef:Ik hoop sowieso voor m'n dertigste mama te zijn, word over 3 maanden 28.


Ik hoop hetzelfde haha. Ik word (pas) over 9 maanden 28.
<<

Anoniem167

Bericht 07 Mei 2015 18:44

Re: Hoe oud was je bij je eerste kind?

Babyboy, nee helaas nog niet!
<<

Anoniem114

Bericht 07 Mei 2015 18:45

Re: Hoe oud was je bij je eerste kind?

Pippa, zijn jullie wel 'bezig' ( :^^: ) voor een kindje?
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers