Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wat was voor jullie het dieptepunt?

<<

anoniem203

Bericht 05 Mei 2015 20:31

Re: Wat was voor jullie het dieptepunt?

Maeve heb je ook professionele hulp voor die angststoornis?
<<

Maeve

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1206

Geregistreerd: 29 Mrt 2015 21:45

Bericht 05 Mei 2015 20:32

Re: Wat was voor jullie het dieptepunt?

Ava schreef:Maeve heb je ook professionele hulp voor die angststoornis?



Ja dat heb ik. Sinds een kleine maand ongeveer.
What a difference a day makes 14-02-2010 16-01-2013
<<

Anoniem211

Bericht 05 Mei 2015 23:06

Re: Wat was voor jullie het dieptepunt?

Thunder schreef:
Marilyn schreef:
Thunder schreef:Dat zijn heel veel dingen geweest. Elke keer is er wat. Ik vraag me wel eens af hoeveel shit een mens kan hebben? Of waar ik het allemaal aan verdiend heb, ik kan me niet voorstellen dat ik zo'n slecht mens ben.


Nou, dat lijkt me niet ;). Wat voor dingen zijn dat dan? Ik denk dat iedereen zijn portie krijgt. Je ziet en hoort wat je zelf overkomt, maar dat overkomt een ander ook maar dat hoor je niet altijd.


Dat weet ik wel ;). Maar het zijn soms van die momenten dat ik me dat afvraag, meestal als ik een nare periode heb ;). Het zijn dingen als aanranding, misbruik, vaginisme, depressie, auto ongeluk, relatiecrisis, ongepland zwanger, niet zwanger kunnen worden, kind met chromosoom afwijking, overspannen, mislukte operatie, lichamelijk beperkt met continue pijn. Ik wil niet zielig zijn. Overal is wat, en het één is niet erger als het ander, maar ik vind het zo veel. Er is altijd wat.


Ja ik kan het me voorstellen hoor. Maar ik denk dat het vooral de kunst is om niet op die manier naar de gebeurtenissen terug te kijken. Want bepaalde gebeurtenissen hebben er wel voor gezorgd dat je bent wie je bent. Dat je wellicht je man bent tegen gekomen, dat je nu doet wat je doet enzovoort.

Vooral het laatste jaar ben ik er achtergekomen dat negatief terugkijken gewoon geen zin heeft. Je leeft nu, kan het beste maken van het nu, dat is alles wat er is op dit moment en waar je het mee moet doen.
Het terugkijken en opnoemen wat je allemaal is overkomen lijkt mij absoluut niet goed voor je humeur. Kijk naar waar je nu op dit moment staat, wat je te bieden hebt, wat je gepresteerd hebt. Al dat was niet gebeurd zonder alle dingen die zijn gebeurd in je leven. Die vaginisme bijvoorbeeld, wat voor positiefs heeft dat voor jou meegebracht? Mij heeft het er bijvoorbeeld voor gezorgd dat ik leerde dat ik ook kon óntspannen. Ik voelde pas hoe gespannen ik door het leven ging totdat ik erachter kwam dat ik vaginisme had. Toen pas kon ik gaan leren dat ontspannen (lichamelijk maar vooral ook geestelijk) ook mogelijk was. De scheiding heeft mij bijv geleerd dat ik niet mijn best hoef te doen om iemand bij me te houden. Hij moet zelf willen. En daar ben ik toch pas écht achter gekomen door mijn scheiding. Ook grenzen leren stellen enz. En zo nog heel veel meer dingen.
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6365

Geregistreerd: 02 Sep 2013 00:24

Bericht 05 Mei 2015 23:56

Re: Wat was voor jullie het dieptepunt?

Je hebt ook gelijk hoor Marilyn. Het heeft ook geen zin om terug te blijven kijken en idd het heeft ook veel gebracht. Maar toch, als er weer wat is, bekruipt me soms de gedachte van: waarom? Het zal zo moeten zijn denk ik dan ;).
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25116

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 06 Mei 2015 00:16

Re: Wat was voor jullie het dieptepunt?

Poeh, wat een heftig topic. Veel sterkte voor iedereen die het kan gebruiken op dit moment!

Ik heb ook wel meerdere dieptepunten gekend, zoals het overlijden van mijn broertje, de scheiding van mn ouders (of nou ja, eigenlijk meer de periode daaraan voorafgaand), twee depressieve periodes (op mn 18e en op mn 23e) etc. De laatste jaren heb ik nog wel wat mindere tijden gekend, maar die waren gelukkig van iets kortere duur en wat minder heftig dan vroeger.
❤ 7 juni 2018
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8476

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 06 Mei 2015 08:55

Re: Wat was voor jullie het dieptepunt?

Bliss, ik weet niet of je het op het forum weleens hebt verteld of dat je er liever niks over zegt, maar waaraan is je broertje eigenlijk overleden? Was hij ziek? Lijkt me heel erg verdrietig en moeilijk als kind, zeker als je ouders daarna ook nog uit elkaar gaan.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Anoniem147

Bericht 06 Mei 2015 09:14

Re: Wat was voor jullie het dieptepunt?

Wat een heftige dingen komen hier voorbij zeg. Ik hoop dat iedereen een fijne manier kan vinden/heeft gevonden om ermee om te gaan en anders nog veel sterkte in het verwerkingsproces.

Ik ken niet echt een mega diepte punt maar ik merk wel dat het nog steeds geen passende baan hebben, elke keer weer een blok aan mijn been is. Nu moet ik wel zeggen dat de mijn vorige baan en die ik nu doe echt compleet niet bij mij passen en hoe ik mijn leven wil indelen. Die banen ervoor waren meer studentenbanen die ik nog wel trok toen. Maar ik wil gewoon graag een vast plekje hebben met fijne collega's en rust op dat vlak. Ik hoop toch echt wel dat ik voor mijn 30e gesetteld ben qua baan.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25116

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 06 Mei 2015 11:28

Re: Wat was voor jullie het dieptepunt?

Teun schreef:Bliss, ik weet niet of je het op het forum weleens hebt verteld of dat je er liever niks over zegt, maar waaraan is je broertje eigenlijk overleden? Was hij ziek? Lijkt me heel erg verdrietig en moeilijk als kind, zeker als je ouders daarna ook nog uit elkaar gaan.


Hij was meervoudig gehandicapt, kon eigenlijk niks zelf. Dus sowieso was het leven met hem ook al heel anders dan in een 'normale' gezinssituatie. Ze hadden wel voorspeld dat hij niet zo oud zou worden, maar uiteindelijk is hij al op zijn 8e overleden aan de gevolgen van een longontsteking (ik was toen 16). Je hoort wel vaker dat de ouders allebei een heel andere manier van verwerken hebben en dat was bij mijn ouders ook zo, wat dus uiteindelijk ook tot de scheiding heeft geleid (al zal dit niet het enige zijn geweest hoor).
(niet quoten)
❤ 7 juni 2018
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8476

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 06 Mei 2015 16:06

Re: Wat was voor jullie het dieptepunt?

Jeetje Bliss, wat heftig en ontwrichtend voor jullie gezin. Juist omdat hij al meer zorg nodig had draaide er vast veel om hem, dat geeft een enorme leegte kan ik me voorstellen.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
Vorige

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers