Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Hoe zeg je zoiets? (Schoonmaakster)

<<

Anoniem198

Bericht 01 Mei 2015 18:34

Hoe zeg je zoiets? (Schoonmaakster)

Sinds begin dit jaar hebben wij een schoonmaakster.
Ze komt eind van de week en heeft een sleutel van ons huis en we zien haar verder niet.
We hebben via de app wel contact.

Alleen valt het mij de laatste tijd op dat sommige dingen niet schoon gemaakt zijn en nog "vies".
Zo ook vandaag weer. Ik zie nog allemaal vlekken op de vloer. We hebben een zwart stenen vloer dus daar zie je veel op.
Zo te zien heeft ze de dweil wel gebruikt maar ik vraag mij echt af hoe ze dan dweilt.

Ik ben zelf best wel een pietlut wat betreft schoonmaken en vind het lastig om er wat van te zeggen.
Ze ruimt wel mijn rommel op maar aan de andere kant ik betaal haar er ook goed voor.
Nu kan ik als nog gaan schoonmaken en daar baal ik van!

Hoe kan ik dit het beste bij haar aangeven dat ik er op deze manier niet echt blij van word?
<<

Blunt

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 726

Geregistreerd: 16 Sep 2013 15:48

Bericht 01 Mei 2015 18:43

Re: Hoe zeg je zoiets? (Schoonmaakster)

Hoi Truus ik zag dat er nog wat vlekken op de vloer zaten, je hebt een stuk gemist. Groet
<<

Fantine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3726

Geregistreerd: 01 Jan 2015 13:05

Bericht 01 Mei 2015 18:47

Re: Hoe zeg je zoiets? (Schoonmaakster)

Uh aangeven wat niet schoon is?! Je betaalt haar er toch goed voor, dan moet zij ook goed werk afleveren. Waarom durf je haar er niet op aan te spreken? Het is een zakelijke overeenkomst. We krijgen het toch allemaal te horen op ons werk wanneer we niet goed functioneren. Dat geldt ook voor de schoonmaakster thuis.
<<

Blunt

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 726

Geregistreerd: 16 Sep 2013 15:48

Bericht 01 Mei 2015 18:49

Re: Hoe zeg je zoiets? (Schoonmaakster)

Weer eens thuis zijn als ze komt, kopje koffie en het rondje door huis nog eens doen. Ik wil dit en dat zus en zo. Gewoon rechttoe rechtaan, even doorbijten.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 01 Mei 2015 19:02

Re: Hoe zeg je zoiets? (Schoonmaakster)

Blunt schreef:Hoi Truus ik zag dat er nog wat vlekken op de vloer zaten, je hebt een stuk gemist. Groet

Dit inderdaad. 'Tip voor de volgende keer!'

Hoef je niet wollig in te pakken, je bent haar werkgever en werkgevers geven o.a. aan hoe dat gegeven werk gedaan moet worden.
#teammaple🍁
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12149

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 01 Mei 2015 19:50

Re: Hoe zeg je zoiets? (Schoonmaakster)

inderdaad gewoon zeggen, zal zij ook niet erg vinden dat je eerlijk bent
Afbeelding
<<

Anoniem114

Bericht 01 Mei 2015 20:36

Re: Hoe zeg je zoiets? (Schoonmaakster)

Hoewel ik het ermee eens ben, dat je het 'gewoon' moet zeggen, zou ik het zelf of telefonisch doen of face to face, maar niet via de app. Ik heb zelf altijd 't idee dat via WhatsApp of sms berichten niet altijd even goed aankomen of iig niet zoals ze worden bedoeld en hoewel je volledig in je recht staat om het te melden, zou ik 't zelf niet fijn vinden als iets onbedoeld gemener aankomt of zo.
<<

Anoniem198

Bericht 01 Mei 2015 21:19

Re: Hoe zeg je zoiets? (Schoonmaakster)

Hoewel ik ook ben van face to face ga ik hier geen vrij voor nemen van mijn werk.
Ik heb haar geappt en nu weet ze het. Wil er ook geen big deal van maken maar wat ik al zei ik betaal haar goed en we hebben een makkelijk huis om schoon te maken. Ruim het altijd op als ze komt dus het is enkel een kwestie van schoonmaken.
<<

Annemie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1380

Geregistreerd: 03 Sep 2013 17:01

Woonplaats: Achterhoek

Bericht 01 Mei 2015 21:34

Re: Hoe zeg je zoiets? (Schoonmaakster)

Ik werk ook als schoonmaakster en ik krijg het ook gewoon te horen als ik iets niet goed heb gedaan.. heb liever dat ik het meteen te horen krijg dan achteraf bijv na een aantal maanden, soms heb ik er echt geen erg in, in wat ik verkeerd heb gedaan of niet goed doe in hun ogen.
Zoon: 26-06-2010
Zoon: 25-08-2013
<<

Anoniem170

Bericht 05 Mei 2015 14:44

Re: Hoe zeg je zoiets? (Schoonmaakster)

Hoe heb je het nog gezegd? En hoe reageerde ze?

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers